وکیلانه » » عزاداری؛ کدام انحراف؟ کدام آسیب؟!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
عزاداری؛ کدام انحراف؟ کدام آسیب؟!
۱۵ام, آذر ۱۳۸۹| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۳۷]

و خدا را اسماء زیبای است؛ به نام خدای زهراء

بگذار آخرش را همین اول بگویم، اُف بر آن آخوند،روشنفکر، مسؤل هیئت، بانی روضه،مداح یا هر بنی بشر دیگری که به عزادار حسین زهرا بگویید:” چرا با این تیپ آمده ای عزاداری” و یا هر جمله ای شبیه به این!

در عجبم که پروار کردن گوسفند هم تجربه و هنر و سواد می خواهد اما برخی خیال می کنند امر به معروف و نهی از منکر، این واجب الهی، این اصل فروع دین، آنقدر کشکی است که هر بی ریشه ای، به صرف اینکه ریش دارد، می تواند در آن وارد شود. نه عزیز من، نه برادرم، نه خواهرم، این اصل فروع دین از قضا هنرمندانه ترین و ریزبینانه ترین واجب الهی است. کار هر کسی نیست و بر هر کسی هم واجب نمی شود. به قولی؛ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان!

تو به چه حقی به خود اجازه می دهی؛ به عزادار حسین زهراء، آنکه بال جبرئیل فرش راهش است، صرفا به خاطر آنکه،خط ریشش آن طور است و این طور نیست، تهمت بزنی؟! از کجا معلوم عباس خاطر خواه آن جوان نشده باشد که او را آورده مجلس حسین؟ و تویی که ۴۰ سال است بانی هیأتی، اعمالت مُفت نیرزد چرا که همه اش خودنمایی بوده با نام حسین!

آری اینچنین است که باید در خصوص دستگاه اباعبدالله حسین(ع) دقت کرد و با ظرافت پیش رفت. فرق است بین انحرافات در عزاداری و آسیب های عزاداری! انحراف آن چیزی است که در عزاداری نبود و وارد شده و چه بسا کار دشمنان عزاداری است که از عزای حسین سیلی ها خورده اند، همانند قمه زدن و تمثال های دروغین. اما آسیب ناشی از ضعف خود ماست که از ظرفیت عظیمی به نام محرم استفاده نمی کنیم و اجازه می دهیم  این فرصت عظیم با مسائلی همانند اختلاط محرم و نامحرم و یا بدحجابی و یا قضا شدن نماز و یا غیره از بین برود! و دشمن شاد شود.

باید دانست که حسین (ع) در روضه هایش بسیاری را با خدا آشتی داده، می دهد و خواهد داد ، و این ما مبلغین هستیم که وظیفه داریم با زبانی لئین و با کمال احترام این نکته را جا بیندازیم که تفکر شیعه در خصوص حسین(ع)، همانند تفکر مسیحیان در خصوص عیسی نیست که به دروغ می گویند او رفت تا ما پاک شویم!

خیر عزیز، حسین ما فدا شد تا ما حسینی بشویم. ثارالله خون به ناحق ریخته شده ی حسینی است که مُحَرَمش دانشگاه انسان سازی است و لرزه می اندازد بر اندام کفر و ستم.
ما منتظریم تا مُحرم گردد، نه  به این معنی است که منتظر ابتدای سال قمری هستیم. خیر، بلکه یعنی هر گاه دشمن زیاد فشار بیاورد حادثه ای همچون کربلا اتفاق خواهد افتاد که البته چون یاوران حسین بی شمارند، مادر شمر را به عزایش خواهیم نشاند و ابن مرجانه های بی پدر را  هزار بار از دم تیغ خواهیم گذراند قبل از آنکه فکر حمله به حسین به ذهنشان برسد!
و تو فقط کافی است حسینیان و یزیدیان را نشان بدهی، آنوقت این  نوع دفاع از ولی، می شود تفکر یک جوان عزادار ایرانی با هر تیپ و قیافه ای و تو به این شک نداشته باش!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ • بعداً نوشت »:
۱)
لطفا کسی خیال نکند ما بیخیال برخی مسائل هستیم که وارد در عزاداری ها شده. همه را می دانیم اما تفاوت قائلیم بین آنکه جاهل است و باید در دانشگاه مُحَرَم آموزش ببیند و آنکه عامد است !

۲) با نوای لک لبیک یا حسین عزیز زهراء، مُحرم می شویم به عشقی ترین مشکی ها! هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله، ایول الله حسین حسین حسین حسین



۳۷ دیدگاه برای “عزاداری؛ کدام انحراف؟ کدام آسیب؟!”

  1. آذرخش گفت:

    سلام
    می خوانیم

    امیرعلی: علیکم الســـلام بر شما که همیشه لطف دارید

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۲:۴۰:

    سلام بر آذرخش اول حزب الله
    ما دیگه ماستون رو کیسه کردیم ها
    شما ولی خیلی زرنگی یادت باشه

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۳:۴۴:

    سلام بر شما
    من مخلصم حسابی.

    [پاسخ]

  2. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    تفاوت بین جاهل و عامد را خوب امدید
    چند روز پیش در سخنرانی آقایی برای افزودن سوز دل مردم
    گفت: حضرت زینب (س) به زور از عبد لله اجازه گرفت برای شرکت در عاشورا
    و من تمام شب فکر می کردم این چه ظلمی است به پسر جعفر طیار
    اخر مگر تربیت شده جعفر طیار می شود این گونه باشد
    کسی که کفش پرت میکند به سمت ناصح دلسوز که چرا اجازه دادی پسرانت به کربلا بروند و میگوید: تو چه می فهمی دایی آدم حسین باشد یعنی چه
    حالا این چه ظلمی است به ایشان که ….

    امیرعلی: علیکم الســـلام
    مولای مطهر را ندیدم جز از روی مقتل روضه بخوانند اما برخی
    اشک به هر قیمتی گرفتن!

    [پاسخ]

  3. عشقستان اسماعیل گفت:

    خدایا پس عباس خاطر خواه………….
    خاطر خواهی عباس خیلی گران است ها
    قدر خودتان را بدانید

    امیرعلی: مگر می شود بی اذن عباس کسی نزدیک خیمه ی حسین شود؟!

    [پاسخ]

  4. آذرخش گفت:

    آقای صفا
    ممنون از این نوشته شما.
    کاملا موافقم. کسی که به عزاداری امام حسین (ع) میاد مسلما عاشقه. حالا هر شکلی که داشته باشه.
    باید کم کم این افراد رو اصلاح کرد. نه با تشر.

    امیرعلی: دقیقا

    [پاسخ]

  5. سلام. خوب الآن من کامل متوجه نشدم این متن در اعتراض به چه بوده. این که بعضی ها می گویند قمه نزنید و … و یا عده ای که اصرار دارند باید باشد؟

    امیرعلی: علیکم الســلام .
    ار نظر بنده با انحرافات باید برخورد جدی و قاطع شود ولی با آسیب ها برخورد اصلاحی!
    شاهد مثال اینکه شاید همین روزها بی بی سی برنامه پخش کند که چرا در ایران آزادی نیست و نمی گذارند عزاداران قمه بزنند!

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۳:۱۲:

    ببخشید ولی من قمه زنی رو یک انحراف می دونم نه آسیب! و البته بلند کردن علم و برهنه شدن برای عزاداری می تواند آسیب باشد. اما وقتی با وجود تذکرات رهبر رعایت لازم نمی شود چه باید کرد؟ البته پارسال که ایشان تذکراتی دادند وضع عزاداری ها خیلی بهتر شد اما هنوز مسایلی هست. چرا شخصی به اسم حدادیان در برخورد با یک بخشنامه می گوید مسایل شرعی را حکومتی نکنید! به نظر شما مفهوم نهفته در این جمله چیه؟؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۳:۳۲:

    فکر می کنم کاملا مشخص بود که از نظر بنده هم قمه زنی یک انحراف است که قطعا حرام است و باید با آن برخورد شود.
    بعد اینکه این حدادیان که می گویید حاج سعیدی است که استاد دانشگاه است و از نوجوانی در جبهه ها مداح بوده و یاد امام و شهدایش دلها را میبرد کرب و بلا ! به راحتی درباره ی هر کسی نظر ندهیم . باید با یک دید کلی گفته های یکنفر را دید نه به صرف یک جمله

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۴:۱۱:

    من قصد جسارت به هیچ کسی رو نداشتم و ندارم. اما نمی تونم با مداح ها ارتباط برقرار کنم. اینم آسیبه دیگه! من هنوز سر حرفم هستم. بگذریم من بحث نکنم بهتره.

    [پاسخ]

  6. باز محرم رسید، ماه عزای حسین
    سینه ی ما می شود کرب و بلای حسین

    کاش خدا قسمتم، رزق حلالی کند
    تا که توانم کنم خرج عزای حسین

    کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه
    تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین

    هر که عزادار اوست، شیعه و غمخوار اوست
    ناله ی او می‌دهد سوز صدای حسین

    مادر او فاطمه(س)، خوب دعاگو بوَد
    هر که بریزد ز چشم، اشک برای حسین

    اشک عطای خداست، هدیه ی خیرالنسا ست
    نیست کسی لایقش، غیر گدای حسین

    ماه محرم کند، جامعه را زیر و رو
    جمله جوانان شوند، مست ولای حسین

    بهتر از این گریه ها، نیست سلاحی به دست
    تا که بماند به پا، دین خدای حسین

    امیرعلی: لبیک یا حسین ….

    [پاسخ]

  7. شیلّر گفت:

    سلام اقای صفا.ظهرتون بخیر
    درمورد این لینک اولی که گذاشتین،اقای رنجبران رو نمیشناسم ولی فرید الدین حداد عادل رو خوب میشناسم.چرا پسر اقای حداد؟
    در زمینه ی علوم انسانی اقای حداد حرف نداره اما علوم سیاسی؟؟؟؟؟؟!!!!

    امیرعلی: علیکم الســــلام بزرگوار
    آقای رنجبران خبرنگار خوبی است اما وحید در این برنامه جا افتاده بود بعلاوه ی سوابق علمی درخشان
    در خصوص آقای حداد هم، بله بنده هم متعجب شدم و نمی دانم این کارها یعنی چه!

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    سلام علیکم
    خدا قوت
    احسنت به این تدبیر و دقت نظر…
    خیلی مشکل دارم، همیشه با جماعتی که به ظاهر افراد قضاوت میکنند و بعضا برخورد…البته منکر این نیستم که ظاهر نیکو لازم است، اما به قول شما شرط پذیرش عزادار ارباب که نیست…
    ماشاالله به این درایت شما و اینکه این مساله را در آستانه آغاز دهه محرم مطرح کردید …
    خیلی زیادتر از آنچه فکر میکنید، ممنونم از شما..

    امیرعلی: علیکم الســـلام بزرگوار.
    تشکر از لطف شما

    [پاسخ]

  9. افق گفت:

    درمورد برنامه “دیروز،امروز،فردا” دو تا شاخ روی سرم سبز شده تا آسمون..
    اصلا نمیتونم بپذیرم این قضیه رو..
    من با تغییر مجری هم مشکل داشتم ، چه برسد به تغییر اتاق فکر.. آنهم با این شرایط..!!!
    برای اطلاع از خط فکر فریدالدین حداد عادل کافیه یه مدت نشریه “همشهری جوان” رو مطالعه کنیم…چطور ممکنه چنین آدمی با این خط فکری روشن و مشخص برنامه دیروز امروز فردا رو طراحی فکری کنه…؟؟؟!!!!
    خب چه اصراری بر ادامه برنامه بود؟؟!!!
    هدف از ادامه این برنامه واقعا چیه؟؟!!!
    اینطوری کلا این اسم تخریب میشه.. خب کاری نداشت، یک برنامه دیگه درست میکردند با اون ساختار ولی با محتوا و اسم جدید…
    تابلو تر از این نمیشد فریاد بزنند با تفکر نسل “نه دی” مشکل دارند..
    فریدالدین حداد هرچند آدم قابل احترام و با سوادیست، البته ولایت مدار هم هست.. اما در بعضی موارد قطعا با جوانان “نه دی” دارای زاویه های بالای ۱۷۰-۱۸۰ درجه است..نظر ایشون در مورد بسیاری از موارد با فریادهای مردم در روز قیام “نه دی” مختلف
    است..
    این چه مدل برنامه ریزیست؟؟!!!! از قد فهم و شعور من ظاهرا بالاتره..!!!

    داد و بیداد و عصبانیت رو توی کامنت بی نوای بیصدا چطور باید نشون داد؟؟؟؟؟؟؟
    من اعتراض دارم آقا جان..من اعتراض دارم…


    امیرعلی :فقط دلم می خواهد از جناب ضرغامی بپرسم چرا ؟؟؟؟؟؟؟ به کدامین جرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

  10. amir گفت:

    قیامت بی حسین غوغا ندارد
    شفاعت بی حسین معنا ندارد
    حسینی باش که در محشر نگویند
    چرا پرونده ات امضا ندارد

    امیرعلی: یا حسین …

    [پاسخ]

  11. افق گفت:

    در ضمن ما حواسمون به این به قول شما دق پرس هم هستا…آمارش مدتیه آن اویلبله!!!!

    امیرعلی:دق پرس بیگناه هست در این موضوع. مشکل مربوط به دقگذر است!

    [پاسخ]

  12. رضا گفت:

    سلام
    علی جان این آق وحید یامین پور که بچه محل شماست. عزت خان ضرغامی هم که باز دزفولیه.
    می دونم هر دوتاشون تاسوعا تو هیات مسجد شما که حاج صادق آهنگران مداحش هست میان. خوب بپرس ببین جریان چیه؟
    رودروشون کنید .
    آخه دیروز امروز فردا با یامین پور شناخته شده اس.

    امیرعلی: علیکم الســـلام .
    وحید به شدت ماخوذ به حیا هست. شاید از همین دارند سوء استفاده می کنند
    ضمنا خوب آمار را داری ها!

    [پاسخ]

  13. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    وقتی می رسم اینجا، وقتی می روم قطعه ۲۶، وقتی نگاه می کنم به ترمز بریده آقا مسعود، وقتی خیره می شوم به فرصت هایی که مثل برق و باد دارند از دست می روند، وقتی نگاه می کنم به فردا نوشت، وقتی…..
    حال دانش آموزی را پیدا می کنم که شب امتحانش رسیده و هنوز ۱۴ فصل کتاب رو نخوانده گذاشته…. وحشت برم میدارد که چه قدر عقبم از شماها
    بی تعارف می گویم
    از خودم خجالت می کشم وقتی به وبلاگ های شما ها سر می زنم

    امیرعلی:علیکم الســـلام
    شما لطف دارید و بزرگوارید.
    تواضع شما بچه حزب اللهی ها را شکر

    [پاسخ]

  14. عشقستان اسماعیل گفت:

    یک سوال البته اول از خودم
    چرا بعضی ها تذکرات حاج حسین قدیانی را فقط در قطعه ۲۶ رعایت می کنند؟
    منظورم نوشتن محاوره ای، رعایت املاء و انشاء کلمات و …..
    باز هم آفرین به آقای صفا و افق و از این به بعد به خودم

    [پاسخ]

    عشقستان اسماعیل پاسخ در تاريخ آذر ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۱۷:۰۷:

    اعتراف میکنم با اینکه سعی خودم را کردم باز هم در کامنت قبلی یک غلط
    کتاب را نه کتاب رو

    [پاسخ]

  15. سلام اخوی
    آخه بدبختی اینجاست که اصلا آقایون بلد نیستن امربه معروف کنن
    آقاامیرعلی متاسفانه یکی از اصلی ترین دلایلی که یه قشر از جامعه با بچه بسیجی و حزب اللهی مشکل دارن همین بلد نبودن امربه معروفه که کار رو خراب میکنه
    دوما اون رفیقی که گفته بود برهنه شدن آسیبه میخواستم بپرسم چیش آسیبه؟آقا کی در مورد برهنه شدن صحبتی کردن؟
    فکر میکنم فقط آیت الله مکارم در این مورد صحبت کردن
    سوما متاسفانه یه جوی در مورد چندتا از مداح ها به وجود اومده که مطمئنا از روی قصده مثالش جواد قدم
    یا زهرا(س)

    امیرعلی: علیکم الســـلام اخوی
    به نظر بنده به صرف اینکه کسی تعصب دینی دارد نباید وارد مقوله ی امر به معروف و نهی از منکر شود؛ کار بسیار حساسی است.
    ضمنا بنده هیچ ادعایی ندارم و خاک پای مراجع هم نمی شوم ، اما برهنه شدن به این نحو را نمی پسندم.

    [پاسخ]

  16. مهاجر گفت:

    سلام . وقت بخیر
    مثل همیشه نکاتی لازم و ضروری و به فراموشی سپرده شده ، انگیزه قلم شما شدند. موید باشید

    امیرعلی: علیکم الســـلام، و بسیار تشکر

    [پاسخ]

  17. سلام
    من هم پیوستم به جمع شما برای رعایت زبان معیار/ اتفاقا خودم هم به این موضوع فکرکرده بودم

    و اما متن
    خیلی خوب گفتید. مخصوصا آن قسمتی که راجع به اختلاط محرم و نامحرم صحبت کردید
    این مسئله باعث شده که عملا موقع گذشتن از کنار دسته های عزاداری بالاخص روز عاشورا سر به زیر باشم

    خدا دلهای همه ما را حسینی کند

    امیرعلی: علیکم الســـلام بزرگوار
    الهی آمین

    [پاسخ]

  18. ‏‎@‎‎}‎‎;‎- :-‎‎(‎‎(‎

    [پاسخ]

  19. ۸-| چرا درست نمی شه؟

    [پاسخ]

  20. شاهد گفت:

    سلام. خب با توجه به مطلبی که تو شاهد نوشتم نتیجه می گیریم که کاملا با گفته هات موافقم.
    ایشالا حسینی عزاداری کنیم…

    [پاسخ]

  21. ناشناس گفت:

    همپای گریه ی تو غزل گریه میکند

    زنجیر و سنج و طبل و کتل گریه میکند

    ازگریه های عالم و آدم که بگذریم

    بانویمان نشسته به تل گریه میکند

    باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

    دارد خدای عزوجل گریه میکند

    [پاسخ]

  22. افق گفت:

    سلام علیکم
    عزاداریتان قبول درگاه خداوند.
    التماس دعا

    امیرعلی: علیکم الســـلام . محتاجیم به دعا

    [پاسخ]

  23. وارث گفت:

    سلام همسنگر
    شروع محرم رو تسلیت عرض میکنم.
    نمیدونم روز دانشجو رو باید تبریک بگم یا تسلیت. ولی اون رو هم تسلیت میگم.
    خیلی خیلی خیلی سخته که تو یه جمع دانشجویی قرار بگیری که برای مراسم روز دانشجوشون اصلاح طلب ها رو دعوت کنن. کف و سوت بزنن. شعار جلبک سبزی بدن. اداهای جلبکی در بیارن. عکس بزرگ امام خمینی رو بزنن ولی عکس امام خامنه ای رو نزنن. فیلم صحبتهای خاتمی رو برای ۱۶ آذر پخش کنن. تلویحا صحبتها و کارهای رهبر رو زیر سوال ببرن. ارگانهای مهم رو زیر سوال ببرن. یه سخنران بگه ما اصلاح طلبی رو از امام حسین یاد گرفتیم و …. و من بدبخت بنا به دلایلی باید سکوت کنم.
    حالا خدا رو شکر بعدش رفتیم مسجد و اشکی ریختیم برای سیدالشهدا و یه مقدار آروم شدیم.
    داغون شدیم اساسی. ان شاء الله فردا شرح مبسوط رو تو وبلاگم مینویسم.
    دعا کنید برامون تو این شبهای نورانی

    امیرعلی: علیکم الســـلام بزرگوار
    نمی دونم چی بگم . اما اندکی صبر نزدیک است .
    حتما وقتی نوشتید اطلاع بده رزمنده

    [پاسخ]

  24. م.رضوی گفت:

    صلی الله علی الباکین علی الحسین
    سلام بر اهالی حزب الله
    عرض تسلیت

    امیرعلی: علیکم الســـلام بزرگوار
    متن بالا هم آپ شد

    [پاسخ]

  25. م.رضوی گفت:

    از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتى در کشور باشد: اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‏گرائى‏ها و آرمان‏خواهى‏ها و هدفگذارى‏هاى سیاسى و اجتماعى.

    مسئله‏ى آرمان‏خواهى در دانشگاه‏ها – که در زبان متعارف به او گفته می شود جنبش دانشجوئى – در کشور ما تاریخ بسیار جالبى دارد.

    این جنبش دانشجوئى در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‏ى خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است. اگر کسى مدعى جنبش دانشجوئى باشد، اما این ممیزات را نداشته باشد، صادق نیست. دست جنبش دانشجوئى نمی تواند در دست کسانى باشد که در فلسطین قتل عام می کنند، در عراق جنایت می کنند، در افغانستان مردم را از دم تیغ می گذرانند؛ این جنبش دانشجوئى نیست.

    بیانات آقا در جمع دانشجویان علم و صنعت (۲۴ آذر ۸۷)

    [پاسخ]

  26. م.رضوی گفت:

    ۱۶ آذر مال دانشجوى ضد نیکسون است، دانشجوى ضد آمریکاست، دانشجوى ضد سلطه است.

    بیانات آقا در جمع دانشجویان علم و صنعت (۲۴ آذر ۸۷)

    [پاسخ]

  27. م.رضوی گفت:

    تشکل‏هاى دانشجوئى نقش‏آفرینند؛ بدون تردید. منتها باید توجه داشت که تشکل دانشجوئى، حزب به این اصطلاحى که امروز در دنیا هست و احزاب با آن اصطلاح شناخته می شوند، نیست. احزاب و سازمانهاى سیاسى در وضع رائج و متعارف عالم، تشکیلاتى هستند که براى رسیدن به قدرت به وجود آمده‏اند. تشکل‏هاى دانشجوئى مطلقاً براى این به وجود نمى‏آیند و نمی‌خواهند قدرت را در دست بگیرند. تشکل‏هاى دانشجوئى براى رسیدن آرمانها به وجود مى‏آیند که فراتر از مسئله‏ى به قدرت سیاسى رسیدن و حکومت را به دست گرفتن، است. البته احزاب بدشان نمى‏آید که از این مجموعه‏هاى دانشجوئى براى رسیدن به قدرت استفاده کنند. به نظر ما این، روا نیست و خودِ دانشجوها باید به این توجه داشته باشند. احزاب می خواهند چیزى به دست بیاورند، قدرت را کسب کنند. دانشجوها غالباً با فعالیتهاى دانشجوئى، جان خودشان، توان خودشان، نشاط خودشان را مایه می‌گذارند و چیزى تقدیم میکنند؛ آن جائى که لازم بشود، جان را تقدیم می کنند؛ کما اینکه دیدید.

    بیانات آقا در جمع دانشجویان علم و صنعت (۲۴ آذر ۸۷)

    [پاسخ]

  28. م.رضوی گفت:

    هیچ جریان دیگرى، هیچ حزبى، هیچ مجموعه‏ى مبارزى امکان نداشت بتواند نظام استبدادى وابسته‏ى به قدرت آمریکا را در این کشور سرنگون کند؛ کمااینکه جریانهاى مبارز قدیمى در این کشور، همه از کار افتاده بودند؛ چه جریانهاى چپ، چه جریانهاى راست، چه گروه‏هاى مسلح. در سالهاى ۵۴ و ۵۵ همه‏ى این گروه‏ها به وسیله‏ى آن دستگاه قلع و قمع شده بودند. تنها چیزى که می توانست آن رژیم باطل را ساقط کند، موج عظیم ملى بود؛ حضور یکپارچه‏ى مردم، که این هم جز با انگیزه‏ى دین و با پیشوائى روحانیت مبارز و مرجعى مثل امام بزرگوار امکانپذیر نبود.

    بیانات آقا در جمع دانشجویان علم و صنعت (۲۴ آذر ۸۷)

    [پاسخ]

  29. م.رضوی گفت:

    على‏رغم همه‏ى آنچه که انجام گرفته است در این سه دهه؛ توطئه‏هاى گوناگون، از موذیگرى‏ها و توطئه‏هاى براندازى و کودتا که در سالهاى اول، دهه‏ى اول انقلاب بود، تا جنگ تحمیلى، تا توطئه‏هاى به اصطلاح نرم از بعد از دهه‏ى اول و بعد از پایان جنگ به این طرف تا امروز، ملت ایران و جمهورى اسلامى ثابت کرد که شایسته و لایق باقى ماندن است؛ با قدرت ایستاد. بعد از این هم حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزى که یک نهال بود، نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشه‏دار. جمهورى اسلامى را نمیتوانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم.

    بیانات آقا در جمع دانشجویان علم و صنعت (۲۴ آذر ۸۷)

    [پاسخ]

  30. م.رضوی گفت:

    ببخشید طولانی شد.
    صحبت های آقا در آن روز، صحبت های مهمی بود که خط مشی جنبش دانشجویی را مشخص می کرد.
    کاملش در اینجا:
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4992

    امیرعلی: بسیار لطف کردید . عالی بود عالی.
    ممنونم

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: