وکیلانه » » سوالاتِ مسخره، پاسخ‌های بعضاً مسخره‌تر؛ بیچاره ملت
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
سوالاتِ مسخره، پاسخ‌های بعضاً مسخره‌تر؛ بیچاره ملت
۲۴ام, اسفند ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۳]

سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان طرحِ بحثِ قانونیِ سوالِ نمایندگان از رئیس جمهور امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد.(+) طرحی که برای اولین بار در تمامی ادوار مجلس عملی گردید. در خصوص این موضوع چند نکته به ذهنم می‌رسد:

۱) فرای از جایگاه‌ِ مصداقی و صرفاً با توجه به جایگاه حقوقی، اصلِ هشتاد‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران(+)، یکی از اصول مترقیِ چارچوب حقوقی ایران است که باید به احترامِ مقنین آن کلاه از سر برداشت. چرا که در بسیاری از کشورهای‌ مدعی تمدن وضعیت عکس است. یعنی بر اساس قانون، این شخصِ رئیس‌جمهور است که حق انحلال دائم یا موقتِ مجلس یا مجلسین را داراست و مروری بر تاریخ به خوبی مضرات فراوان این اختیارِ‌ بزرگ و بی‌وجه به رئیس جمهور را نمایان می‌کند. اما در جمهوری اسلامی هیچ شخصِ یا نهادی حتی رهبری هم حق انحلالِ مجلس را ندارد.

۲) با توجه به تاکیداتِ مکرر امام خمینی و ره‌بر انقلاب مبنی بر قانون پذیری ولو در عین علم به نادرستی قانون؛ و ارجحیتِ قانون بد نسبت به بی‌قانونی، صرفِ اینکه مجلس شورای اسلامی از اختیار قانونی خود برای سوال از رئیس جمهور استفاده کرده نه تنها جای انتقاد ندارد که بلکه جای تقدیر و تشکر هم دارد. من به عنوان یک نفر ایرانی بسیار مسرور می‌شوم از اینکه ببینم رئیس‌جمهور کشورم هم حتی مصون از مواخذه نیست و اگر به نظر نمایندگانِ کشورم جایی قدم اشتباهی برداشته؛ باید پاسخگو باشد.

۳) حالا می‌رسیم به مصداق. وقتی بناست یکی از مترقی‌ترین اصول قانون اساسی برای اولین بار عملی شود و وقتی مدت‌هاست برای عملی شدن این طرح به انحاء مختلف تلاش می‌شود، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس به عنوان صدای ملت اصلی‌ترین دغدغه‌های ملت را تیزبینانه موشکافی‌ کرده و دقیق و واضح و کارشناسانه و مستند به اسنادِ‌ غیرقابل خدشه در سوالات قید کنند به مثابه‌ یک دادستان و به گونه‌ایی که قاطبه‌ی ملت پس از مطالعه‌ی متن سوالات به ذهنشان برسد که چه جالب! اینها سوالاتِ من هم بود. اما متاسفانه از بین ۱۰ سوال مطرح شده از رئیس جمهوری می‌توان ریشه‌ی اکثر سوالات را در انتقام گیری یا گروکشی و یا نهایتاً روکم‌کنی یافت. سوالاتی سطح پایین که به فرض پاسخ‌گویی هم گِرهی از مشکلات نخواهد گشود. و چیزی که این میان گُم است؛ دغدغه‌ی مردم بود!! (البته بجز یکی دو سوال)

۴) از آن سو و در بیانِ مقام پاسخگو یعنی دکتر احمدی‌نژاد، اولاً رئیس جمهور حقِ هیچگونه به اصطلاح منت‌گذاری را نداشته و ندارد چرا که قانوناً موظف بوده و هست که در این مرحله‌ در صحن علنی مجلس پاسخگوی سوالاتِ قانونی ولو سطحِ پایینِ نمایندگان باشد. درثانی درست یا غلط بخشِ اعظمِ  توانِ رسانه‌ایی کشور دست کم در دو سال گذشته صرفِ القاء و بیان مطالبی از جنس همین ده سوال بوده است و تقریباً هیچ تریبونی برای پاسخ‌گویی به این سوالات و شبهات وجود نداشته. انتظار می‌رفت آقای رئیس جمهور حالا و پس از گذشت اینهمه زمان از فرصتِ یک ساعته‌ی خود نهایت استفاده را نموده و یک‌بار برای همیشه پاسخِ‌ تک تک سوالات را بسیار واضح و روشن بدهند و حتی از دیگر مطالبی که در این سال‌های گذشته مطرح شده بود رفع اشکال کنند.
اگر به یاد بیاوریم در انتخابات سال ۸۸ هم رقبای آقای احمدی‌نژاد انواع و اقسام تهمت‌ها و شبهات را نسبت به دولت ایشان مطرح نمودند اما دکتر با قاطعیت از فرصتِ مناظره‌ها نهایت استفاده را نمود و مستدل و منطقی به بسیاری از سوالات پاسخ گفت.
اساساً برای یک مظلوم اگر حقیقتاً مظلوم باشد، هیچ چیز بهتر از تریبونِ محکمه نیست! و اگر متهم مجرم نباشد برای روزِ دادگاه لحظه‌ شماری می‌کند و حتی یک ثانیه از وقتی را که دادگاه در اختیارش قرار می‌دهد را هدر نمی‌کند!

۵) نمی‌خواهم بزرگ‌نمایی کنم اما نسبت به آرمان‌های انقلاب، اتفاقی که امروز در مجلس شورای اسلامی افتاد یک افتضاح بود. افتضاحی به تمام معنا. سوالات مسخره و پاسخ‌های مضحک! سوالاتی برای انتقام و پاسخ‌هایی برای دست انداختن. به وضوح می‌شد زیر شعله‌های امروزِ مجلس، خاکسترِ پاشیده‌ شده روی مشکلاتِ‌ اصلی مردم را دید!

و روا نبود امروز از نجابت مردمی که با عشق و شور و شعور در ۱۲ اسفند بیگانگان را ناامید کرده بودند و حضورِ همیشگی خود را پای کار برا‌ی آبادانی ایران اسلامی به اثبات رسانیده بودند سوءاستفاده شود و هرکسی اسبِ نفسِ خویش را براند. سوالاتِ‌ نمایندگان و پاسخ‌های دکتر احمدی‌نژاد نه هوشمندانه بود و نه هیج چیز دیگر، فقط با عذرخواهی تمام می‌توان نام هردوی آنها را بچگی گذاشت…

البته پاسخ دکتر احمدی‌نژاد به سوالات در خصوص عفاف و حجاب، و سوال در خصوص وزارت ورزش و سوال درباره‌‌ی بودجه‌ی مترو منطقی و قانع کننده بود و این نشان می‌داد نحوه‌ی پاسخ؛ رابطه‌ی مستقیمی به سطحِ‌ سوالات داشته است.



۴۳ دیدگاه برای “سوالاتِ مسخره، پاسخ‌های بعضاً مسخره‌تر؛ بیچاره ملت”

  1. ناشناس گفت:

    تیتر رو برای رعایت انصاف اگر به “سوالات بعضا مسخره، پاسخ های بعضا مسخره تر” اصلاح کنید بهتره!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۱:

    تشکر از تذکر شما و تو ذهن خودم هم بود اما اگر بخوام این “برخی‌” و تخصیص‌ها رو هی لحاظ کنم کل متن پر می‌شه از برخی.
    این برخی در اصل متن مستتر هست و معلومه نگاه کلیت داره اما عمومیت نداره.

    [پاسخ]

  2. جواد گفت:

    واسه مترو گفت که صندوق ذخیره ی ارزی خالی بوده، تا اونجا که من یادم میاد این بابا هر وقت بهش میگفتن صندوق رو چرا خالی کردی میومد میگفت که صندوق پره.
    در مورد رشد اقتصادی و نرخ بیکاری هم گفت که مرغ یه پا داره، اگر زمین و زمان شهادت بدن که آمار اشتغال زایی ایشون از ناحیه ی شکم صادر شده و نه مغز، ایشون میگه نه، واقعا به سنگ پای قزوین گفته زکی.
    باقی سوالات هم ارزش بحث کردن رو ندارن.

    یارو هفت سال ماشاءلله ماشاءلله با اون شکم کوچولوش همه ی اقتصاد ممکلت رو گل کاری کرد هر کس گفت این بچه رو پوشک کنید میگفتن به سوگلی آقا کاری نداشته باشید، حالا که دیگه یه سال مونده به پایان ریاست جمهوری یادشون افتاده که بچه مزاجش شل بوده.

    به قول میرزاده عشقی، بر چنین ممکلت و بوم و برش باید … / بر چنین مجلس و بر کر و فرش باید ….

    [پاسخ]

    رضا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۵:

    در مورد حجاب و عفاف اتفاقاً به نظرم پاسخ کاملاً منطقی بود. اگر نشنیدید دوباره عرض کنم.
    درباره وزرات ورزش هم کاملاً منطقی بود. گفتند چطور یک زمانی گفتید بدون شرح وظایف وزیر معرفی نکن ولی در باره ورزش اصرار داشتید بدون شرح وظایف معرفی کنیم؟
    ضمن اینکه نگفتید کی ادغام کنه این دو رو با هم. و باز ضمن اینکه گفتن نوشتید از محل صرفه جویی در حالی که چنین محلی در بودجه نیست !!
    در مورد مترو هم گفتن گفتید وام بدید در حالی که ردیف بودج‌ش رو تعین نکردید.
    و به نظرم در کل پاسخ به سوالات منطقی رو اکثراً منطقی داد و سوالاتی که واقعاً منطقی نبود رو بی‌ خیال شد.
    مثلاً اینکه چرا رئیس دفترت رفته فلان جا اینجوری گفته.

    [پاسخ]

    ول کن ببینم چی میگه؟ پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۰۹:

    قبل از هر چیز عرض کنم که من همون “جواد” هستم و از این به بعد با این اسم کامنت میذارم.
    نظر شما در مورد رشد اقتصادی چی هست؟ اشتغال زایی چطور؟ البته مجلس با هیچ کدوم از جوابها قانع نشدن، حالا شما قانع شدید یه نمه مشکوک میزنه.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۵۱:

    باز خوبه که تو تکلیفت با اسمت معلومه. اما بعضیا میتونن در عین حال هم هومن باشن هم ناشناس هم هزار تا اسم دیگه. و چقدر هم حرفه ای عمل میکنن طوری که هیشکی متوجه نشه حتی خواجه حافظ شیرازی!

    [پاسخ]

  3. علی گفت:

    همین که رئیس جمهور با وجود همه توهین ها خویشتن داری کرد، باید او را ستود

    خداوند ایشان را حفظ کند.

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۳:

    چه خوب است که برای نمایش ظرفیت نظام، مجلس هم به سؤالات رئیس جمهور جواب دهد. مسائلی مانند تصویب قوانین قبیله گرایانه، ملزم کردن دولت به هزینه بدون محل تامین، حقوق مادام العمر، بودجه کلان مجلس و مدرک های مجلسی و … چیزهایی نیست که با هیاهوی نمایندگان و حاشیه سازی فارس نیوز به فراموشی سپرده شود.

    اردشیر لاریجانی هم از این به بعد از دست کلمه شاسی و اعمال خلافی که با آن انجام داده اند عصبانی باشد.

    [پاسخ]

  4. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    با این دو جمله بسیار زیاد موافقم.
    ۱- اما متاسفانه از بین ۱۰ سوال مطرح شده از رئیس جمهوری می‌توان ریشه‌ی اکثر سوالات را در انتقام گیری یا گروکشی و یا نهایتاً روکم‌کنی یافت.
    ۲- سوالاتی برای انتقام و پاسخ‌هایی برای دست انداختن.

    البته از نمایندگان سوال کننده ( نه به خاطر نماینده مردم بودن، بلکه به خاطر رفتاری که تا کنون داشتند) انتظاری بیش از این نمی رفت ولی از آقای رئیس جمهور چنین انتظاری نداشتم.

    [پاسخ]

    مطهری پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۱۴:

    مردم در هر کشوری تعیین کننده واقعی سطح پاسخ گویی مسولین هستند.در کشورهای پیشرفته که گاهی برادران انقلابی از ان نام می برند!مردم اصولا به کسانی رای نمی دهند که شخصیتی مشکوک دارند و حتی رعایت صحبت کردن را نمی کنند بدیهی است که فرد در صورت نداشتن صلایت های ساده نمی تواند مشکل دیگران را حل نموده یا بتواند قانونگذاری یا فعالیتهای اجرایی نماید.اقای احمدی نژاد مثل خیلی از افراد انقلابی از خود ممنون هستند.تصور می کنند که سرانجام می توانند کارهایی انجام دهند که کسی قادر به انجام انها نیست!از این رو خیلی راحت توهین می کنند و به دیگران می خندند.در مناظره تلویزیونی ما پاسخ مستدل از این فرد ندیدیم.الان هم مردم ما انقدر از عملکرد این فرد ناراضی هستند که نمی توانید سوالات نماینده گان رارا دلیل انتقام جویی نشان دهید.
    خیلی ساده با یک عقلانیت ساده دولتی که باعث کاهش ارزش پول ملی شده و تورم روز بروز را می اوردو اینگونه ابروی ما را در دنیا می برد شایسته هیچ حمایتی نبیست.تفاوت ما با جوامعی که در ان افراد هوش و ذکاوت دارند همین نکته است انها هرگز از چنین تخریبگری حمایت نمی کنند.
    این مردم می دانند که حتی زندگی حیوانات خانگی انها متاثر از خصوصیات مسولین اداره جامعه است.پس از ان عبور نمی کنند.اگر اینجا کسانی باز تلاش دارند که انتقاد از این معجزه هزاره سوم را دلیل دشمنی با وی بخوانند واقعا نشان از دشمنی بزرگ خودشان با زندگی مردم ایران است.ماجرای مدرک گرفتن اقای ریس جمهور و نداشتن تخصص در رشته تحصیلی خود او و ندانستن کمترین حد از معلومات زبان خارجه در مقطع دکتراعلامت رانت خواری ایشان در مدرک است.و جالب که خود فریاد ای دزد بر می اورند.
    شرم اور است که ما تمام مشکلات را بر گردن دشمنان بیاندازیم و خود این دشمنان فرضی را ببینیم که در حال اعتراف به مشکلات خودشان هستند و سعی در حل انها!
    اقای احمدی نژاد در هر حال خدمتی تاریخی به این مردم کردند!و ان اشکارشدن صف بندی نیروهایی بود که هیچ اعتقادی بهخواستهای مردم ندارند و همواره سعی می کنند با غوغا سالاری سهمی در غنایم و رانت ها داشته باشند.این قشر کمترین احترام به قانون را هم دارند.و در مقابل هر سوال ادعا می کنند که انگیزه خاصی پشت ان است!به امید انکه انتخابات واقعی باعث شود افرادی بکار گمارده شوند که برای قانون احترامی بیش از توانایی و ظرفیت های انقلابی خود قایل
    باشند.
    http://www.alef.ir/vdch6qnzw23nkzd.tft2.html?147189

    [پاسخ]

    امیرو پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۴ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۴۹:

    اگر باهماهنگی همه جانبه تان (واحتمالا هزینه میلیاردی)موجبات رد صلاحیت طرفداران دولت را فراهم نمیکردید در همین انتخابات گذشته (۱۲ اسفند) پاسخ خود را از ملت ایران میگرفتید

    [پاسخ]

  5. سلام
    داشتند تیتر می زدند که رئیس جمهور مجلس را مسخره کرد
    من ( البته در کمال تاسف) پیشنهاد دادم تیتر بزنین
    دولت و مجلس مردم را مسخره کردند
    :(

    در نوع خودش روز جالبی بود امروز…تجربه متفاوتی از تقابل قوا…

    [پاسخ]

  6. عکس/ دوست داشتی الان اینجا بودی؟
    پاسخ: بله به شدت
    ====
    انشاء الله همین نوروز نصیب شما و خانواده بشه زیارت مولای رئوف آقای صفا

    [پاسخ]

  7. رئیس جمهوری بین دو گزینه افشاگری و شوخی گرفتن، گزینه دوم را انتخاب کرد که حتی به نفع خود ایشان هم نبود ولی به نفع نظام بود.

    در ضمن همانطور که اشاره داشتین ایشان به سوالات منطقی،منطقی پاسخ دادند و این خود نشان می دهد رئیس جمهور کاملا هدفمند گزینه دوم را انتخاب کردند.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۵۳:

    همون دیگه بخش اعظم پاسخگویی برمی‌گرده به نحوه سوالاتی که واقعاً تاسف آوره در یه همچین جایگاهی اینچنین مطالبی مطرح بشه.
    البته جدای از لحن دکتر به نظرم اگر پاسخی بود در خصوص سوال چهارم بخصوص باید می‌گفت.

    [پاسخ]

    عبود پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۰۸:۱۷:

    شما بهتر است به فکر پاسخ به اتهامات خود باشید. کسانی که عادت به تغذیه از دیگران دارند!و سپس نمکدان شکستن!

    [پاسخ]

  8. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام
    خدا قوت.
    بسی قشنگ بود شماره های متن.
    کااااااش…
    یا حق

    [پاسخ]

  9. […] سوالاتِ مسخره، پاسخ‌های بعضاً مسخره‌تر؛ بیچاره ملت […]

  10. مهاجر گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله
    جدای از این نکات قابل تأمل، جالبترین قسمت ماجرا اینجاس که یه عده -که به نظر میرسه دارن برای دور دوم مطهری رو تبلیغ میکنن- از این جنابِ سخنان متناقض و گاه التقاطی، به عنوان یک قهرمان یاد میکنند!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۴۲:

    همه‌ی تناقضات به کنار، اینا چطوری تناقضِ انتقاد به گشت ارشاد رو با سوال دیروزِ مطهری در دفاع از این مساله و گیردادن به رئیس جمهور بابت بیان یک دو‌دوتاچارتای منطقی؛ جمع می‌کنن؟

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۲۳:

    دقیقاً
    شبیه دعواهای بچگی ها.

    [پاسخ]

  11. مهاجر گفت:

    عکس/ شرم یک مرد در برابر خانواده اش
    http://24tir.ir/myLDlinker.php?url=3396
    شاید اگر من به جای ناراحت شدن و اظهار تأسف، مردانه کاری کرده بودم و این من ها با دیدن این صحنه ها، تنها کاری که میکردیم انگشت اتهام رو سمت مسئولین نمیگرفتیم و مسئولیت دینی خودمون و یوتون الزکاه رو فراموش نمیکردیم، این عکسها ثبت نمیشدن!

    [پاسخ]

  12. مهاجر گفت:

    برام همیشه این موضوع مهم و مطرح بود.
    که کودکان بی بضاعت در کنار رخت و غذا، به کتاب، اسباب بازی، و لوازم التحریر گاهی شیک هم احتیاج دارند. مثل بچه های خودمان. مثل خودمان اصلاً
    http://www.zire1saghf.blogfa.com/

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۲۲:۱۷:

    موافقم به شدت
    و حالا که دم عید است و شاید برای بعضی از ما این سنت موجود باشد که بعضی لباسهایی که نمیپوشیم و … به مستحق های که می شناسیم و نمی شناسیم بدهیم ای کاش که وقتی این کار رو بکنیم که هنوز لباسها نو هستند و قابل پوشیدن: )

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۵۹:

    البته من با انفاق لباس مستعمل به شدت مخالفم.
    بنا به فرموده :لن تنالو البر حتی تنفقوا مما تحبون.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۲:

    من هم گفتم که شاید این کار رو بکنین:)
    و ما هم مخالفیم
    بعله

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۱۴:

    متاسفانه بعضی از ما، عادت کردیم خوبی ها رو برای خودمون بخواهیم و بدی ها رو برای دیگران.
    از همه توقع داریم ضعفهای ما رو نبینن اما هیچوقت حاضر نیستیم ضعف کسی رو نبینیم. چه بسا از کشف ضعف دیگران و اعلامش و بزرگنماییش لذت هم ببریم.
    اگر کمکی می کنیم با لباسهای کهنه. تازه من دیدم بعضی ها از همون لباسهای کهنه هم به زور دل میکنند.
    روزی ده تا ده هزار تومنی دور می ریزیم، اما اگر قرار باشه یه هزار تومنی به کسی کمک کنیم هزار بار با خدا حسابش می کنیم.
    اگر قرار باشه برای یه عروس مستمند جهیزیه تهیه کنیم، خورده ریزای خونه رو دستمال می کشیم و میفرستیم براش اما اگر خودمون بودیم بهمون برمی خورد کسی کمتر از نو برای ما چیزی می آورد.
    اگر قرار باشه عروس بگیریم، بهترین دختر شهر باید باشه، حتا اگر پسرمون مشکلی داشته باشه. اگر قرار باشه داماد بگیریم بهترین پسر شهر باید باشه، حتا اگر دختر ما بهترین نباشه. اما تحت هیچ شرایطی حاضر نستیم اگر دختری هزار تا خوبی داره ولی جسمش یه کم مشکل داره، بهش فکر کنیم. یا برعکس. اگر پسری مشکلی داشته باشه چه جسمی، چه مالی، چه از نظر درسی و نه اخلاقی، حق نداره وارد خونه ما بشه. نمی دونم چرا اینروزها انقدر خودخواه شدیم؟
    همه خوبیهای دنیا باید برای ما باشه و بدیهای دنیا برای بقیه.
    اصلا حواسمون نیست به پند هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.
    کل کامنت فوق را صرفا به شخص شخیص خودم گفتم. والا!
    ========================================
    این رویه کامنت بی ربط گذاشتن در پاسخ بعضی کامنتها ظاهرا به بنده هم سرایت کرده!!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۸:۴۹:

    من که الان کاملا متنبه شدم به جون خودم :mrgreen: مخصوصا به خاطر این قسمت”روزی ده تا ده هزار تومنی دور می ریزیم، اما اگر قرار باشه یه هزار تومنی به کسی کمک کنیم هزار بار با خدا حسابش می کنیم.” والا :mrgreen:
    کامنت هم کاملا مرتبط بود
    بعله

    [پاسخ]

  13. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    برنامه “راز” امشب بی نظیر بود.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۰۷:۳۷:

    بله، و من خدا رو شکر می‌کنم که انصراف دادن از نامزدی مجلس. ایشون در همین‌جا باید باشند و همین‌کار رو باید ادامه بدن

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۰۹:

    با شما موافقم
    و در مورد ایشون و فردی مثل حاج آقا پناهیان واقعا خوشحال شدم که وارد سیاست نشدن
    البته این رو هم بگم ها: نمیدونستم آقای طالب زاده انصراف دادن…خواستم کد اسشمون رو یادداشت کنم دیدم نیست اسمشون :mrgreen: :mrgreen:

    [پاسخ]

  14. مهاجر گفت:

    بعد از چیزی حدود ۱۰ ماه تونستم مثل سابق، اولین ادرسی که وارد میکنم ۲۴تیر دات آی آر هست.
    شبا هم میتونم وارد بشم.
    اما انگار دیگه مدلش فرق کرده. شباش ساعت پر ترافیک نیس:)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۵:

    ما هم خوشحالیم که شوما برگشتی
    به عبارتی به دلیل گرفتاری های شغلی مدیر محترم ترافیک اینجا به قول شما بین ساعات روز توزیع شده و بر میگرده به اینکه کی فرصت کنن و کامنتا رو تایید کنن
    یه توصیه خیلی خیلی مهم هم دارم من( که نمیدونم نظر بقیه هم باشه یا نه؟)
    بعد از مدتی بحث منطقی با بعضی دوستان و عدم دریافت پاسخ های منطقی به این نتیجه رسیدم که باید صرفا شنونده حرفهاشون باشم و یا با زبان خودشون باهاشون بحث کنم…یه وقتی بچه ها ناراحت شدن و به آقای صفا گفتن که ما دیگه به ستوه آمدیم از این رفتارها و بعضا توهینها و ایشون گفتن که خود من هم خوشحال نیستم ولی حداقلش اینه که با این کامنتها کاملا مشخص میشه بعضی چیزها….پس به خاطر من تحمل کنین

    بعد هم نه اینکه اصصصصصصصصلا چیزی به اسم مسنجر نداریم و ما هم اصنننننننن با هم حرف نمی زنیم در طول شبانه روز اینجا گفتم این حرفارو بهت

    یه تکراری هم هس خب: )

    [پاسخ]

  15. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    من منتظر تیتر فردای روزنامه های صبح هستم، ببینم تیتر می زنند که ورزشگاه ۵۰ هزار نفری در خوزستان افتتاح شد و شوخی نبود؟ یا مثلا پیست بین المللی دوچرخه سواری بدون شوخی افتتاح شد و بی شوخی چهارفصل هم هست. یا اینکه بزرگترین پل کابلی درون شهری خاور میانه را رئیس جمهور جدی جدی افتتاح کرد. یا تیترهایی شبیه این.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۵۴:

    خانه‌های مسکن مهر، مسکن مهر وماادراک ما مسکن مهر…
    اینو از ته دل و خیلی محکم می‌گم…

    [پاسخ]

  16. آشنا گفت:

    سلام
    اگر بخواهم دقیق حساب کنم ۳ روزی میشودبا وبلاگتان آشنا شده ام ، حالا چگونه و از کجایش بماند … در این ۳ روز اگر بگویم تمام آرشیو و بطور کمال و تمام را خوانده ام ، دروغ است ولی ۹۰ % آن را خواندم ،راستش را بخواهید زیاد از سیاست چیزی سرم نمیشود ولی بعضی نوشته هایتان را واقعا درک کردم ، با بعضی هایشان گریستم ، قصه زندگی آتنا ،درد و دل های اعتکاف ، بوی ماه مهرتان که از توانم خارج است حالم !
    شب قدر و عرفه ، و خیلی چیزهای دیگر …..
    فقط میتوانم دعای خیرم را بدرقه راه مسبب این آشنایی و جنابعالی کنم .
    التماس دعا

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اسفند ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۳:

    سلام و ممنونم از نظر لطف شما.

    [پاسخ]

  17. بهناز گفت:

    نوبت شما رو دیدم. صرف پاسخ تماس اشون رو دادن به رسمیت شناختن اوناست و اینکه حرف با اون رسانه حرف زدی و گفتی به رسمیت نمی شناسیشون کاملن بی معنیه.
    در مورد مجلس و احمدی نژاد هم به نظر من، که جزء همون ملت بیچاره ای‏ست که گفتی‏، سوالها مسخره بود اما پاسخ ها خیر.
    در آخر توصیه می‏کنم اگر دیگران رو به نقد می‏گذاریم رفتار خودمون رو هم ارزیابی کنیم نه توجیه!(مصاحبه‏ت)

    [پاسخ]

  18. ای جی گفت:

    سلام علیکم
    سوال مسخره، باید پاسخی مسخره داشته باشد.
    بعضی از سوالا هم حکایت اون باباییه یه که خودش خدا رو قبول نداشت ولی واسه اینکه اینو اونو ضایع کنه تا بهشون می رسید می گفت خدا رو واسم ثابت کن! حالا هم که طرف فهمیده و جوابشو عین خودش داده لجش گرفته!
    البته تیترتون فکر کنم عوض شه بهتره. یه مقدار بی انصافیه نسبت به رییس جمهور. مگر با این تفسیر که سوال مسخره پاسخ مسخره تر می خواد!

    [پاسخ]

  19. ماه نو گفت:

    به نظرم
    پاسخ ها متناسب با سوال بود و به نظرم پاسخ ها کاملا منطقی بود
    و در مواردی مثل ۱۱ روز هم مصالحی ایجاب می کرد که کاملا وارد موضوع نشوند

    [پاسخ]

  20. نیما گفت:

    نمیدونم چطور این جوابهای مسخره و خالی بندی های احمدی نزاد برای بعضی قانع کننده بوده. مخصوصا موضوع صندوق ذخیره ارزی و واگنهای مترو در گمرک

    [پاسخ]

    امیرو پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۵ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۱:

    موضوع صندوق ذخیره ارزی بر میگرده به زمان تصویب قانون (ضدقانون) کمک به مترو نه الان . تازه اونم قضیه خودشو داره که اگر روزی خدای ناکرده یکی خ…ه کرد کندو کاوی در هزینه های شهرداری بکند اصل قضیه کاملا برای همه روشن میشود

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: