وکیلانه » » هاشمی پرستی حد و مرز ندارد
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
هاشمی پرستی حد و مرز ندارد
۲۶ام, اردیبهشت ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۶۸]

قبلاً هم نوشته‌ بودم که به نظرم خانواده‌ی عزیز شهدا کاملاً حق دارند مثلِ هر فردِ دیگری موضع‌گیری علنی داشته باشند و در مواردِ مختلف نظراتِ خودشان را حتی اگر خلافِ نص صریح وصیت‌نامه‌ی شهیدشان باشد ابراز کنند. فقط با این شرط که بجای "همسر"، "مادر"، "پدر"، "پسر" یا هر لقبِ دیگری با اسم و هویتِ واقعیِ بدونِ پسوندِ شهیدشان ابراز نظر کنند.

پسوندِ نسبی یا سببی برای هیچ‌کس امتیازی محسوب نمی‌شود و اساساً خودِ شهید هم محترم است به راهی که در آن جان‌ش را فدا کرده. حالا اگر هم خالی از اشکال باشد که فردی بجای عرفِ مرسومِ رفتنِ خدمتِ خانواده‌ی محترمِ شهدا، متکبرانه خانواده‌ی شهدا را به حضور بپذیرد دیگر قابل تحمل نیست که اگر آن خانواده حرفشان به مذاق حضرات خوش آمد و برای سوءاستفاده مناسب بود شایسته‌ی پسوندِ نسبی‌ش با شهید باشد(+) و اگر حرف‌شان به مذاقِ طرف خوش نیامد این لقب برداشته شود! (+)

اگر بازتاب، (بخوانید آینده نیوز) در هر دو خبر از اسم و هویت شخصی افراد بدون ذکرِ پسوندِ منتسب به شهید استفاده می‌کرد جای هیچ انتقادی نبود اما چنین رفتارِ دوگانه‌ایی و شهدا‌ و خانواده محترم آنها را دستمایه‌ی بازی‌های رسانه‌ایی قرار دادن، به شدت باعث شرم‌ساری است.

ایکاش ماجرا به همین‌جا ختم می‌شد و در حد انتقاد به یک تیترِ دوگانه باقی می‌ماند. اما با کمال تاسف بازتاب وقتی سکوت مقابل دستمایه قرار دادن خانواده شهدا برای اعاده‌ی حیثت یک جریان سیاسیِ ورشکسته را می‌بیند، گستاخ‌تر شده و در مطلبی با عنوانِ "چه کسانی به دنبال سوءاستفاده از خونِ شهدای هسته‌ای هستند؟" بازی زشتِ رسانه‌ایی را که خودش شروع کرده منتسب به دیگران می‌کند و با اشاره به بزرگداشتِ مراسمِ شهید احمدی روشن می‌نویسد: "این که تنها به خاطر روابط دوستی شهید روشن با برخی سیاسیون کنونی، در نوع بزرگداشت آنان این میزان تفاوت ایجاد شود، با چه منطقی قابل دفاع است؟"

ایکاش هاشمینیسم و هاشمی‌پرستی به بازتابی‌ها اجازه می‌داد تا واقعیات را تحریف نکنند و بجای دروغ‌گویی که بین مراسمات تفاوت وجود داشته دریابند که ملت و بخصوص جوانانِ ایران تک تک اعضاء خانواده‌ی شهدای هسته‌ای و بلکه‌ همه‌ی شهدا را هم‌چون عزیز‌ترین عزیزان‌شان دوست داشته و می‌دارند و با هربار دیدنِ تصویرِ مظلوم آرمیتای شهید رضایی نژاد یا همسرانِ شهیدان علی‌محمدی و شهریاری و احمدی روشن و هر فرزند و مادر و پدر شهیدی بجای سوءاستفاده‌های سیاسی، اشک بر دیدگان‌شان می‌نشیند و به فکر ادای دین به این خانواده‌های مظلوم  می‌افتند نه اینکه حاضر نباشند از پشت میز هم به خود تکانی بدهند و به فکر باشند تا چگونه از خانواده‌ی مظلومِ شهدا برای تسویه حساب‌های سیاسیِ خود استفاده‌ ببرند!

جوانانِ مشتاقِ راهِ شهدا از سخنرانیِ زینب‌گونه‌ی مادرِ‌ استوارِ شهید احمدی‌روشن و تمامی همسران و مادران و پدرانِ مظلوم شهداء راهِ اعتلای ایران نیرو می‌گیرند تا راهِ ناتمام شهداء را به اتمام برسانند و همیشه قدردانِ خانواده‌ی های صبورِ شهدایی هستند که استوارانه عطر و بوی ایستادگی را می‌پراکنند.

تیم رسانه‌ایی ورشکسته‌ی آقای "ف.ص" هم خوب بدانند به هزار و یک طنابِ پوسیده‌ی دیگر که چنگ بزنند باز هم هرگز نخواهند توانست از زیرِ سوالِ همیشه بی‌جوابِ ارتباط‌شان با متهمِ فراری به اسم "مهدی هاشمی" شانه خالی کنند! متهمان به سرقتِ اموالِ عمومی را چه به نظر دادن راجع به خانواده‌هایی که عزیزترین دارایی‌هاشان را هم خرج این مملکت کرده‌اند؟‌

پــ نـــ
بازتاب، در حالی که فیلتر است چنین جولانی می‌دهد و قوه‌ی محترم قضا هم….

مطالب مرتبط :
مشکل اصلی اسرائیل “مادر شهید مصطفی احمدی” است
  شکوفه‌هایی که امسال بابا ندارند… 
چه کسانی اقتصاد سرمایه‌داری را به ما توصیه می‌کردند و چه بلایی بر سر اقتصاد آوردند؟!
هاشمی رفسنجانی از “پانه‌تا” یا “پانه‌تا” از هاشمی رفسنجانی ؟!



۶۸ دیدگاه برای “هاشمی پرستی حد و مرز ندارد”

  1. رضا.د گفت:

    از همون اول هم خبر رو با سواستفاده کار کردن

    [پاسخ]

  2. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام علیکم
    تیز بینی، صراحت لهجه ودرایت خانواده احمدی روشن قابل تقدیر است.
    خون شهید البته آفتاب روشنی است که همیشه چشم خفاشان را از حدقه در می آورد.

    [پاسخ]

  3. سلامم
    خداقوت
    نصف بیشتر حرفهایی که توی ذهنمه میتونه به …..رینگ منجر بشه
    سوال اساسی اینه که بگم الان؟ بگم؟ بگم؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۶:

    بفرمایید، راحت باشید

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۳:

    :)
    البته قصدم مزاح بود و ممنون از بزرگواری شما
    ====
    لینک این دیدار رو توی گوگل پلاس دیدم و مثل همین که شما در متن ذکر کردید، توجه من هم به این موضوع جلب شد که این خانواده بزرگوار شهدا بودند که رفته بودند خدمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمیدانم چرا یادم افتاد به دیدار خودمانی ره بری با این خانواده و حاشیه های جذابش
    وقتی دیدم خبری از صحبتهای خانواده شهید احمدی روشن نیست متعجب شدم و البته با خودم گفتم که شاید این برخورد سلیقه ای بازتاب بوده برای عدم انتقال حرفهای این عزیزان و…
    اما بعد در جای دیگری خواندم که این خانواده ارجمند که احتمالا مثل ما نامه بدون سلام و نمازجمعه کذایی و همه ایام بعد از وقایع ۸۸ را در نظر داشتند از پذیرفتن این دعوت امتناع کردند. سرشار از تحسین و غرور شدم و با خوشحالی این اتفاق رو برا بقیه تعریف کردم
    ===
    در کنار همه درسهایی که وقایع سال ۸۸ داشت، درس مهمی که ایام فتنه به من آموخت این بود که حرکت اسلامی به طور عام و جمهوری اسلامی به طور خاص هرگز و هرگز قائم به فرد نیست. قائم به دین است. چه ما و دیگران خوشمان بیاید و چه نیاید اگر فردی بخواهد به هر شکلی خلاف اصول دین و بر ضد شعائر دین عمل کند و مقابل ولایت فقیه به عنوان مرجع و رهبری دینی قرار بگیرد در عمل سند زوال و نابودی خود را امضا کرده است. و همین می شود که کسی که زمانی (درست یا غلط) اعتماد تام مردم به عنوان سرمایه های اصلی انقلاب را به خود اختصاص داده بود حالا ….
    ====
    راستی یک سوال
    خبر این دیدار به غیر از بازتاب در کجا منعکس شده؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۱۰:

    والا نیگا نکردم ولی اگرم جایی کار کرده باشه به نقل از بازتاب باید باشه

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۳۳:

    درسته
    و این هم در نوع خودش جالبه
    ینی برای من که خیلی خیلی جالبه
    مخصوصا با فیلتر بودن بازتاب و….

    [پاسخ]

  4. ول کن ببینم چی میگه؟ گفت:

    واقعا موجوداتی احمق تر از شما نمیشه پیدا کرد. اقتصاد و فرهنگ و سیاست ممکلت رو هشت سال هست یه عده با توالت یکی کردن شما هنوز دارید با هاشمی که شونزده سال پیش از قدرت اجرایی مملکت کنار رفته کل کل می کنید. بابا مهدی هاشمی خیلی خورده باشه که به اندازه ی یکی از صدها پرونده ی فساد مالی احمدی نژاد و مجتبی و اطرافیانش نیست. خریت هم حدی داره به خدا.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۵:

    خوب حدش رو رعایت کن عزیزم و بفهم منظورِ من از این متن چی هست.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۰۷:

    ++++++++++

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۲۳:

    به این می گن جواب.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۵:

    جناب _ول کن ببینم چی میگه؟_
    ما که هر چی ولت می کنیم…. هیچی! فکر بد نکن!
    راستی گفتی خریت هم حدی داره. از روی همین جمله ای که گفتی صد بار بنویس با خط خوش

    [پاسخ]

  5. م.طاهري گفت:

    سلام

    کاملاً درسته.
    خدا رو شکر که بازی با نام شهدا را خیلی وقت پیش شروع کردند و نتیجه نگرفتند.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۰۵:

    حتماً شنیدید قصه‌ی حنیفی رو که هنگامِ حمله‌ی سپاه ابابیل به کعبه رفت و از سپاه تقاضای شتران‌ش رو کرد؟ پرسیدن تو باید الان از کعبه محافظ‌ت کنی و درخواست عدمِ حمله داشته باشی، اومدی درخواستِ اشتران‌ت رو داری؟
    گفت من خدایِ اشتران‌م هستم و این خانه هم خدایی دارد…
    خودِ شهدا اجازه نمی‌دن کسی از بازی با نامِ اونها به جایی برسه، دیر و زود داره اما سوخت و سوز هرگز!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۱:

    کاش دستگاهی ساخته می شد که شما را می برد به گذشته.می رفتید و در صدر اسلام زندگی می کردید و دنیای فعلی را می گذاشتید برای کسانی که در حال زندگی می کنند.واقعا عتیقه هستید.زندگی از بین رفته.تمام نتایج دولت مذهبی شد این اختلاس ها و این فقر عجیب.باز بدون توجه به این نتایج چشم به اینده ای دارید که فوج فوج ادم بیاید و جلوی شما خم شود و تقاضای عفو نماید.و نمام دولتهای دنیا سقوط نمایند.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۵ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۵۴:

    دقیقاً همین طوره. شهیدان زنده اند، الله اکبر

    [پاسخ]

  6. بسم الله

    ((باز هم دچار افراط شده ایم!))

    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/54

    [پاسخ]

  7. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    ماشاءالله به این پدر و مادر. دور نیست علیرضا هم، مصطفای دیگری بشه. ان شاءالله.
    بعد همسر شهید شهریاری گفته بودن “تازه به دوران رسیده ها”؟
    بعد تازه به کدوم دوران رسیده ها؟!
    بعد اینا چرا دوست دارن همه رو روبروی هم قرار بدن؟
    این چه بساطیه جدیدا مد شده توی رسانه ها؟ هی میخوان همه رو روبروی هم قرار بدن؟ چی گیرشون میاد؟!
    ای بابا! ای بابا!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۰۱:

    شما بفرمایید چی گیرشون نمیاد؟ نون‌شون تو همین‌چیزاس دیگه :)

    [پاسخ]

  8. حسین گفت:

    سلام علیکم
    برادر عزیز جناب آقای صفا عنوان صفحه تان دل انگیزاست آینده از آن حزب الله است وما فرزندان دلیلیم
    اما برادر توهین به بزرگان نه تنها دلیل نیست بلکه جوانمردی هم نیست شما بدانید بعضی نام رهبری رایدک میکشند تا خواسته یا ناخواسته آبروی آن بزرگوار راببرند آیا ایشان با تعبیرات شما نسبت به آیه الله هاشمی موافق است
    آیا چون پدر بزرگوار شهید روشن به خاطر تالمات روحی حرف خلاف واقع بگویند وحی منزل میشود چطور ایشان فرموده اند هاشمی در باره شهدای هسته ای یک پیامک هم نداده اند وشما هم با نگاه حزبی پخش میکنید آیا برادر برای قیامتتان هم فکری کرده اید
    گذشته هم ثابت کرده آینده هم ثابت خواهد کرد کلام امام راحل را که بد خواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
    هاشمی امروز هم بزرگترین سنگر حفظ نظام اسلامی ودفاع از ولایت فقیه است
    فقط جرمش این است حقیقت احمدی نژاد را ۷ سال زودتر از همه شناخت
    «بِسْمِ رَبِّ الشُهداءِ وَ‌ الصِّدیقین»
    جنایت اخیر ترور شهید مهندس مصطفی احمدی‌روشن و همراهش شهید رضا قشقایی به دست مزدوران استکبار جهانی در سالگرد ترور دو دانشمند دیگر هسته‌ای ایران ضایعه‌ای اسفبار و موجب تأثر خاطر است.

    بی‌شک این‌گونه اعمال غیرانسانی، تروریستی، نشانه ضعف و ناتوانی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در متوقف کردن پیشرفت علمی دانشمندان کشورمان در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای است.

    همان‌گونه که تجربه تاریخی اول انقلاب تاکنون نشان داده است، این‌گونه اقدامات مذبوحانه تروریستی راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

    اینجانب با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه تروریستی، شهادت شهید احمدی‌روشن و دوست همراهش را به دوستان، هم‌دانشگاهیان، استادان، مردم شریف ایران و به‌ویژه بستگان و خانواده بزرگوار این دو شهید تسلیت می‌گویم.
    از نیروهای انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود ضمن پیشگیری با این‌گونه اقدامات تروریستی، قبل از وقوع هوشیارانه‌تر عمل کرده و عامل یا عاملین جنایت اخیر را نیز دستگیر و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.

    اکبر هاشمی رفسنجانی
    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
    ۲۴/۱۰/۱۳۹۰

    پس برادر عزیز با صفا باشید وکینه های غیر ایمانی را از دل دور ریزید ونام حزب الله را با حریم شکنی وبیرحمی وبی انصافی وخشک سری قرین نسازید یادتان باشد که رهبر فرمود جذب حد اکثری مگر آقارا هم در خط خودش ندانید
    والسلام

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۰۹:

    برادرِ عزیز؛ جوان‌مردی یعنی عدم سوءاستفاده از خانواده شهدا و رعایت احترام اونها نه اینکه اگر موافق جنابِ هاشمی بودند لقب نسبی شهید به اونها گفته بشه و اِلا نه!
    جرم اصلی جناب آقای هاشمی رفسنجانی هم فرزندان‌ش هستند. ایشون اگر دلسوزِ خودشون و این مملکت است بجای شناسایی دکتر احمدی‌نژاد اجازه و درخواست بدن به اتهامات فرزندان‌شون در دادگاه صالح رسیدگی بشه و یا رفع اتهام بشن تا ما هم بفهمم هاشمی همان هاشمی‌ست یا مجازات بشن تا ما باز هم بدانیم هاشمی همان هاشمی. تا زمانی که این اتفاق نیفته جنابِ آقای هاشمی رفسنجای از منظرِ من یک متهم هست که یا به علت مجرم بودن سکوت کرده و یا برخلاف حدیث امام صادق خودش رو در معرض اتهام باقی نگه داشته.

    [پاسخ]

    عابر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۶:

    تشکر . از ارسال ها و پاسخ کامنت ها. دقت و بیانتون عالیست ++

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹:

    آقای صفا به نظر من از شما بعید است که حرف غیر حقوقی بزنید:
    از دید من و شما آقای هاشمی فقط متهم است:
    من اتهامات هاشمی را از این قرار میدانم:
    ۱٫تلاش در جهت حذف دلسوزان ملی مذهبی ، نهضت آزادی و منتظری و انقلابیون اولیه و انحراف انقلاب و بردن مملکت بسمت دیکتاتوری(این را ایت الله طالقانی هم هشدار داده بود:

    به همین منوال پیش برود مستبدین و مستبدهایی بر همه ما مسلط خواهند شد. این محیط … این محیط آزادی را اگر قدردانی نکردیم و محیط عقده گشایی… محیط عناد… و به هم ریختگی و موضعگیری قرار دادیم ، همان طوری که قرآن در این آیات اشاره می کند نتیجه اش پیدا شدن مستبدینی است. همان طور که در تاریخ گذشته مان بوده است و در تمام ادوار تاریخی، دیگر رحم به صغیر و کبیرمان نخواهند کرد. در چنین محیطی است که یک انسان خودخواهی و در عین حال باهوش و زرنگی سر بیرون می آورد. از چه راه مردم را می فریبد از طریق وعده آب و نان.((و من الناس من یعجبک قوله فی الحیاه الدنیا)) بعضی از مردمند که وقتی با شما مواجه می شوند سخنرانی می کنند و شعار می دهند گفته آنها شما توده های مردم را فریفته خود می کند. وعده آب و نان، وعده مسکن در چنین محیطی. این انسان برای رسیدن به هدف همه جور وسیله را توجیه می کند. دین را به استخدام میگیرد ، شرف و انسانیت را به استخدام خود می گیرد. دروغ می گوید، فریب می دهد. خدا را شاهد می گیرد که من دلسوزترین مردم در حق شما ملت هستم ((و یشهد الله علی ما فی قلبه)) خدا را شاهد می گیرد برای اینکه من می خواهم این مملکت را نجات بدهم. ……”و هو ألد الخصام”. ولی روحیه اش لجوجترین کینه توزترین مردم است نسبت به خلق. تا وقتی که سوار کار نشده است وعده می دهد. همین که سوار شد دیگر به هیچ چیز رحم نمی کند…»

    ۲٫مشارکت یا امریت یا عاملیت احتمالی در قتل روشنفکران و نویسندگان بیچاره ای که حتی در معیشت زندگی خود دچار مشکل بودند.

    هاشمی از دیدگاه شما متهم به موارد زیر است:
    ۱٫ تجملگرایی و اشرافیت: در بین مقامات فعلی کدامیک هست که متهم به اشرافیت نباشد که آقای هاشمی منزه باشند؟
    ۲٫ فساد فرزندان : در بین مقامات فعلی کدامیک هست که فرزندان آنها متهم به فساد نباشد که آقای هاشمی منزه باشند؟ تازه یکی از دختران هاشمی بنام فرخنده ۲۰ سال است یک موسسه خصوصی را در زمینه کمک به بیماران خاص اداره می کنند ایا تا بحال از ایشان تقدیر کرده اید که از فائزه که بزعم شما فاسد است انتقاد می کنید در صورتیکه بنطر من فائزه ، زنی پیشرو ، بزرگ و شجاع در میان زنان ایران است که سعی می کند در مسیر سیاسی اشتباهات پدر را مرتکب نشود.
    ۳٫ عدم محکومیت معترضین : که به نظر ما این حرکت نقطه عطف هاشمی بوده است.

    به نظر من خوب است است کمی منش و روش طالقانی را بعنوان یک آخوند از وی اقتباس کنید و یاد بگیرید که مبارزه با استبداد اولویت بر مبارزه با فساد دارد که عامل فساد همان استبداد است

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۰۴:

    سلام
    همان سطر ماقبل آخرتان را بخوانید وببینید از نظرات رهبری واحکام ایشان خیلی فاصله دارید برادر قاضی تنها ایشان متهم نیستند همه کسانی که مثل شما فکر نمی کنند متهمند
    والبته این بهتری روش بود تااحمدی نژاد از افراد با حسن نیتی مثل شما عزیز پلکان بسازد وبعد هم در مقابل حکم رهبری بایستد ولی خدا از مومنین دفاع میکند وحق مخفی نمی ماند من وشما سعی کنیم آنروز شرمنده نباشیم بدرود

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۹:

    اقای صفا همه اینها به پرونده انتخابات می رسد اگر یک دادگاه بی طرف و غیر ولایتمدار این پرونده را بررسی و به اتهام طرفین رسیدهگی می کرد انگاه معلوم می شد که اقای هاشمی به خاطر چی دست به موضع گیری زد و شما به خاطر چی از خانواده وی نفرت پیدا کردید.من و خیلی ها تصور نمی کنند که شما و دوستان گرامتان انچنان نگران محاکمه فرزند یک مقام جمهوری اسلامی باشید.یا نگران سو استفاده مالی باشید.ولی نگران انتقاد به سازوکار جناح تندرو هستید.
    امکان داره بار دیگر جوانمردی را معنی کنید؟

    [پاسخ]

  9. عشقستان اسماعیل گفت:

    یه نکته انحرافی
    تو عکس بالا اول نوشته همسر شهید شهریاری
    بعد زیرش نوشته همسر شهید علی محمدی
    بالاخره همسر شهید کی؟
    اون پایینی هم که خودش شخصیت مستقله والا
    اصلا هم بابای کسی نیست
    توجه داشته باشید که بابا از قبل از تولد با شهید هست و…. و همسر….(این هم یه نکته تربیتی داشت توش ها)

    [پاسخ]

  10. مهاجر گفت:

    سلام.
    واقعاً دور از تصور نیست چنین اقدامی. چون پیش از این هم شبیه همین برخوردها را از جانب این طیف مشاهده کرده بودیم. منتها این بار درجه صراحتشون بالاتر بود.

    کمی هم پبش بروند این موافق بودن با آقایان خواهد بود که حتی خود شهید را لایق عنوان شهادت میکند در نظر ایشان. چه برسد به خانواده شهدا.

    ****************************************
    یک توصیه هم برای آنان که قصد فرافکنی دارند:
    یک نگاهی به ادبیات دبیرستانتان بیندازید. چیزهایی در مورد “هسته نوشته” در آنجا بود. الان برید مطالعه اش کنید فکر کنم مطالعه مجددش کمکتون میکنه که موضوع و مسئله اصلی این نوشته رو خوب متوجه بشید و حد و حدود بعضی چیزا رو رعایت بکنید

    [پاسخ]

  11. ناشناس گفت:

    اینکه از اقای طالقانی یاد کردم که الگوی خود نمایید به این علت بود که وی هم در سیاست بود هم ازاده و هم اخوند و برای کسانی چون شما که مرید جنتی و احود خاتمی هستید توصیه می کنم بر قله بزرگی از انسانیت چون وی تکیه کنید که اصلاح شما اصلاح جمع بزرگی از انسان های چون شما هستند که یزعم من گمراه می زیند. و ممکن است گفتمان شما باعث گمراهی خیل بسیاری از انسان ها شود در عین حال که اصلاح شما نیز در اصلاح و درستروی بسیاری از انسانها می تواند کارگر شود

    [پاسخ]

  12. سلام
    خسته نباشید خیلی وبلاگ جالبی دارید.
    من یکی از بچه های مسجد شهید توتونچی هستم که مدتی هست یه وبلاگ زدیم که یه بخش داریم که دوستانی که با شیخ رضا ابوالقاسمی پور ارتباط داشتن خاطراتشون رو از ایشون مینویسند.
    اگه مایل به همکاری بودیداطلاع رسانی کنید.
    برای ثبت خاطره میتونید به وبلاگی که به عنوان وب سایت نوشتم مراجعه کنید.

    [پاسخ]

  13. علی گفت:

    سلام

    به عنوان یک طلبه و حقوقدان نظرتون راجع به حکم زیر چیست؟

    تحریرالوسیله : «کسى که به پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله (العیاذ بالله ) ناسزا بگوید بر شنونده کشتن او واجب است ، مگر آنکه بر جان یا عرض خود و یا بر جان مومنى یا عرض او بترسد که با چنین ترسى نه تنها واجب نیست که جائز هم نیست ، و اگر خطر جان و عرض در بین نباشد بلکه بر مال معنتا به خودش یا برادر دینیش ترس داشته باشد ترک قتل او جائز است و کشتن او موقوف بر اذن امام علیه السلام و یا نائب او نیست ، در ناسزا شنیدن بر بعضى از ائمه علیهم السلام نیز حکم همین است و در اینکه صدیقه طاهره فاطمه سلام الله علیها ملحق به آن حضرات باشد وجهى است ، بلکه اگر ناسزاى به آنحضرت به ناسزاى پیغمبر صلوات الله علیه برگشت کند بدون اشکال کشتن او واجب است .»

    با توجه به اصل سرزمینی بودن جرائم و اینکه شاهین نجفی مقیم آلمان (و احتمالا دارای تابعیت غیر ایرانی) است، و با توجه به اینکه صدور فتوایی جداگانه برای یک “لاتِ بی سر و پا” از سوی رهبری بعید است، وظیفه مردم در خصوص مواجهه با اهانت وی چیست؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۵۰:

    والا اینجا تا حدودی نظرم رو در این باره نوشتم
    http://24tir.ir/?p=19276
    ولی به لحاظِ بحثِ صرفاً نظری، حکم ارتداد ربطی به اصل سرزمینی بودن‌ جرائم نداره چون اصولاً قوانین اسلام زمان و مکان نداره معمولاً

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۳:

    اگر جوابم رو در لینک مزبور پیدا میکردم که دیگه سوال نمیکردم! :(
    حکمی که در تحریرالوسیله آمده واضح است. آیا موافق هستید بر اساس آنچه در تحریرالوسیله آمده، شخص بدون نیاز به اذن امام و نایب امام، نسبت به قتل ساب النبی(ص) اقدام نماید؟(با فرض اینکه جرم در خارج از قلمرو جمهوری اسلامی واقع شده و مراجع داخلی قدرت برخورد ندارند)
    اگر پاسخ منفی است، آیا حکم مزبور اشتباه است؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۱۹:

    ببینید قتل ساب‌النبی بدون اذن امام به نوعی ناممکن هست، چون تعیین ساب‌النبی به صورت مصداقی بر عهده‌ی امام یا نائبش گذاشته شده. بعلاوه به لحاظِ امنیت عمومی؛ معقول به نظر نمی‌رسه جان انسان‌ها در آزمون و خطابی هر کسی قرار بگیره و امنیت عمومیِ جامعه ایجاب می‌کنه چنین کاری با اذن به صورت مصداقی همراه باشه.

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۱۸:

    حدس می زدم توجیه کنید!
    از شخص دیگری این سوال رو پرسیده بودم، مدعی شد حکم فوق حکم ناپخته ای است؛ شما هم همین مفهوم رو محترمانه بکار بردید!
    خودتان بهتر میدانید که :
    – مخاطب تحریرالوسیله مردم عادی هستند.
    – رفتار افراد در قیاس با انسان “متعارف” سنجیده می شود.
    – اگر قدرت تشخیص مردم را انکار کنیم، در بحث جزا و مجازات مشکلات دیگری بوجود می آید.
    – شارع با قاتلی که در “هویت” اشتباه کرده سهل گیرانه برخورد کرده و قاتلی که اشتباه نکرده حتی از دیه هم معاف است.
    – ماجرای الگو خواندن اوشین توسط یک مصاحبه شونده : http://siasi.porsemani.ir/node/2530
    – و دهها مطلب دیگر

    همه اینها نشان از آن دارد که آنچه در تحریر آمده صحیح است؛ مشکل در محاسبات عقلی ماست.

    بی خیال!

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۱:

    یه سوال حقوقی:
    با توجه به اصل سرزمینی بودن، آیا محاکم ایران صلاحیت رسیدگی به جرم مزبور را دارند؟

    (سخنگوی قوه قضاییه مدعی اقدام مدعی العموم بر علیه مشارالیه شده!)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۲:

    عرض کردم، تا اونجایی که من می‌دونم در خصوص برخی جرایم که مربوط به اصول اسلامی هم می‌شه مثل ساب‌النبی یا ارتداد اصل سرزمینی بودن جاری نیست، بعلاوه جرایمی دیگه هم هستند که حتی اگر در جایی دیگه اتفاق بیوفته محاکم داخلی صلاحیت رسیدگی دارند، مثل جرائم علیه امنیت ملی یا تبانی برای ترور مقامات.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲:

    بابت پاسختون متشکرم؛ اما بعید می دونم قسمت اولش درست باشه! اینجوری حداقل باید تمام جرائم مستوجب حد از اصل مذکور مستثنی شوند. (شاید هم بتوان از همان توجیهی که برای عطف به ماسبق شدن جرایم اینچنینی بکار برده می شود، استفاده کرد!)

    [پاسخ]

  14. علی گفت:

    نظر جالب رائفی پور در خصوص مجازات شاهین نجفی:
    (۷ دقیقه)

    http://s3.picofile.com/file/7382606769/Raefipour_ShiveBarkhodeBaHatakin.mp4.html

    [پاسخ]

  15. سلام
    خداقوت
    من دارم مقدمات همون کمپین همیشگی رو فراهم می کنم، کمپین چرا به روز نمی شود اینجا و اینا :mrgreen:
    دفعه پیش که مورد استقبال قرار گرفت
    تا ببینیم این دفعه چی میشه؟
    دوستان علاقه مند به همکاری همین جا در پاسخ اعلام بدارند

    [پاسخ]

  16. بسم الله

    ((کاشی کار و بندگی خدا))

    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/55

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۰۴:

    امروز صبح در برنامه تلویزیونی اقای دکتری با انگشتر و چهره ولایتمداری به مردم اثبات می کرد چنانچه اعتقاد به خدا دارند باید در مقابل مشکلات صبر کنند که ازمایش پس دهند.سپس رو به مجری جوان برنامه می کند و می پرسد اقا شما مشکل ندارید ؟من هم مشکل دارم …همه مشکل دارند!! نباید صدایی در بیاید!
    من از این اقا یعنی امیر مهرداد خسروی سوالی دارم؟اقای دکتر حتما مشکلات شما انتخاب نوع پرواز به انگلیس است و مشکل من تهیه هزینه یک کیلو میوه که فرزندم حسرت به دل نماند!!!!
    اقای دکتر انصاف دارید؟شما مردم را به ایمان می خوانید تا وضع مالیتان تثبیت بشود؟و صدای کسی در نیاید چرا گرسنه هستند؟چرا مسکن ندارند؟چرا کمترین ارامش ندارند ؟چرا گروهی اندک با ظاهر مذهبی فقط بتوانند زندگی کنند؟
    http://amkhosravi.blogfa.com/

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۷:

    گرایش به جریان سیاسی خاصی ندارم هرچند بطور متعارف مباحث روز سیاسی را جهت اطلاع خودم پیگیری می کنم و ملاکم در پذیرش آراء جریانات مختلف ،مبتنی بر مبانی دینی و عقلانی است
    این را اقای دکتر امیر مهرداد خان می گویند.

    کدام انسان مدرنی از مذهب و اعتقادات که می تواند خیلی زود مورد سواستفاده قرار گیرد …برای گزینش راه سیاسی عقلانیت در می اورد؟
    چرا یک فرد اکادمیک خود را به این شکل معرفی می کند؟این ضعف اوست.معنای جمله بالا این است که به کسی اطمینان دارند که خود را مذهبی تر نشان دهد .ایا می بینید در جامعه ما سواستفاده و جرم ها را همین ها انجام دادند ؟
    من به تفکر ایشان انتقاد بزرگی را وارد می کنم
    -نتایج یک ایده خوب همانا که پس از ۳۰ سال می بایست اثرات ان را دید و باور مردم زمانی به سمت این مورد می اید که لمس کنند تظاهرات مذهبی مسولین و یا کسانی مثل شما پس از سالها باعث شده که جامعه از شر پلیدی ها در امان مانده باشد.ولی می بینیم که بر عکس بوده.
    حال ایشان به جای توضیح بر این که کجای ایده ایراد داشته که امروز شهروند ایرانی عملا گرفتار شده دوباره اعتقادات مذهبی را با رنگ منطق برای مردم توضییح می دهندکه بدانید اگر خدا را می یابید و سپس به صورت منطقی کتاب اسمانی را قبول دارید و در ان نوشته شده که نباید اعتراض به کاستی ها نمود!!!!و این را به عنوان یک روش مدرن به زندگی شهروند منتقد تزریق می کنند که سکوت کند و چیزی نگوید و دکتر زندگی خوشی را سالها داشته باشد.
    تعجب این است که دولت انگلیس چگونه اجازه می دهد یک فرد ضد غربی انجا در دانشگاه تدریس کند ؟!!!ولی در جاییکه افکار این دکتر جامعه را اداره می کند مجالی به مخالف داده نمی شود .همین دلیل نوعی مشکل بزرگ است.مردم به اینها نگاه می کنند.

    [پاسخ]

  17. بسم الله

    (( رسیدن به خدا در اعماق زمین! ))

    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/56

    [پاسخ]

  18. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    من احساس می کنم یه خبراییه.. به جان خودم

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۶:

    آره یه خبرایی‌ِ خبرای خوب. خبرای خیلی خوب :))‌

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۰۸:

    جدی؟
    به به.. به به.
    خیره ان شاالله. باز هم به به.

    [پاسخ]

  19. بیچک گفت:

    فرزندان خمینی می آیند…

    کاروان ۹۶ شهید گمنام
    از خرمشهر تا حرم امام (رحمه الله)
    و فردا در دزفول..
    زمان: پنجشنبه ۴ خرداد ۹۱
    مسیر حرکت: ساعت ۱۸ از ورزشگاه شهید ناحی به سمت حرم مطهر امامزاده سبزقبا

    (دعای کمیل در جوار شهدا در حرم مطهر امامزاده سبزقبا)

    احیای شب لیله الرغائب در جوار شهدا در گلزار شهدای شهید آباد

    [پاسخ]

  20. سلام
    داشتم متن غرب زدگی حزب اللهی رو می خوندم
    http://www.jahannews.com/vdcgxt9xxak9xu4.rpra.html
    و اعتراف می کنم که معنای این قسمت رو اصلا نفهمیدم:

    “بعضی‌ها با سیطوی و مغنی و اسفار و کفایه «سنگ»‌ین می‌شوند و بعضی دیگر با لویاتان و جمهور و جامعه باز و قبض و بسط!”

    پس ای دوستان محترم و اول همه آقای صفا
    راهنمایی لطفا

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۱:

    اون اولی‌ها دروس حوزه هستند که معمولاً طلبه‌ها وقتی می‌خونن احساس غرور می‌کنن که انگار خیلی باسواد شده‌اند البته سیوطی نه سیطوی :) ، اون دومی‌ها هم گذارهای جامعه‌شناسی و روشنفکری هستن که برخیا تا فقط با معنی‌شون آشنا می‌شن احساسِ سواد می‌کنن.
    کلاً مقدارِ اندکی از ۲ چیز خیلی سروصدا می‌کنه، یکی مقدار کمی سواد و دومی مقدارِ کمی ثروت! :دی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵:

    آهان/ ممنون
    خب مگه چه اشکالی داره؟
    حوزه رو که نمیشناسم…واسه روشنفکرا هم وقت ندارم
    اصن نپرسیدنه که بده نه ندونستن
    :دی
    :mrgreen:
    با این جمله هم فراوان موافقم:
    “کلاً مقدارِ اندکی از ۲ چیز خیلی سروصدا می‌کنه، یکی مقدار کمی سواد و دومی مقدارِ کمی ثروت! :دی”

    [پاسخ]

    م.رضوی پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۵:

    برای منم سوال ایجاد شده بود. ممنون از رهرو که پرسید و ممنون از آقای صفا که توضیح دادن : )

    [پاسخ]

  21. سلام آقای صفا.
    روز دزفول مبارک. امسال چندتا دوست دزفولی پیدا کردم که باعث شد با عظمت مقاوت و پایداری دزفولی ها بیشتر آشنا شم.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۰۱:

    سلام
    خیلی دوست داشتم این دغدغه‌ایی که مانع نوشتن شده سریع‌تر رفع بشه تا بتونم بنویسم در مورد دزفول لااقل.

    [پاسخ]

  22. ناشناس گفت:

    بسم الله

    آرزو بر جوانان عیب است!

    آرزو را امیدی برای دلبسته تر شدن میدانند،و دلبستگی به جوان بیشتر می آید تا به پیرها !
    http://shahidekhoy.blogfa.com/post/57

    [پاسخ]

  23. مریم اسدی گفت:

    من به شخصه این آقای دکتر خسروی را نمی شناسم اما تاثیرات مباحث ایشان بر من و خانواده ام بی نظیر بوده و واقعا خودم را مدیونشان می دانم . بسیاری از مشکلات زندگی من با درسهای ایشان حل شد.به نظرم نقدهای بالا هم کاملا بی مبنا و از روی حسادت است و رنگ دیگری ندارد. یک عده خودشان توان کاری ندارند و حالا هم کسی اینطور عالمانه به درد جامعه اش توجه می کند نقد غیر منصفانه می کنیم . عجب ملتی هستیم!

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ تیر ۱۹ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۴۰:

    خانم محترم شما مباحث آقای خسروی رو نگاه کردید اما از نزدیک آشنا نیستید با ایشان . ایشان متاسفانه نون بر هستند و براحتی با آبروی مردم بازی میکنند بسیار قدرت طلب هستند و اخلاقی شبیه به اخلاق آقای احمدی نژاد .

    [پاسخ]

  24. […] که اگر این کارها را نکند چه کند؟ بازتاب است دیگر!(+) بغض سایت الف هم نسبت به رئیس جمهور هرچند در گذشته باعث […]

  25. محمد رامتين گفت:

    امیرخان
    اتفاقا شما دارید با نقطه قوت دکتر خسروی مخالفت می کنید تمام کسانی که أیشان را می شناسند می دانند که یکی از با اخلاق ترین و کارآرامد ترین افراد موفق جامعه ماست و همیشه موفق ترین فعالیتها را ارایه کرده . من کم و بیش با ایشان آشنایی دارم و با این جمله شما موافقم که به دلیل هوشی که داره خیلی زود جلوی سو استفاده کننده ها و دله دزدها را میگیره. پیداست که ناقلا تو هم مثل اینکه بله … أی بلا!
    ولی به خاطر نفسانیات خودتان مواظب آخرت هم باشید . خدا تعارف نداره
    یا علی داداش

    [پاسخ]

  26. ريحانه گفت:

    من دکتر خسروی را ستایش می کنم. لطفا به خاطر بی عرزگی های خودتان حسادت نکنید

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۲ ۰۷:۲۳:

    شما محمدرامتینی یا ریحانه یا باقر؟ سه آدم با یه آی‌پی :))

    [پاسخ]

    ایمان پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۷:۲۷:

    اتفاقا دوستمون راست میگه. مردم خودشون بهتر میدونن که این تهمت ها و کینه ها چیزی رو عوض نمیکنه. بدون شک کسانی که از ریشه یابی و آسیب شناسی و دین داری در کنار بهره مندی از تفکری که خدا به بندگانش عنایت کرده میترسند به چنین انسانهایی اتهام میزنند. اگه شما انصاف هم داشتی تو یک تریبون یک طرفه علیه کسی شایعه پراکنی. نمیکردی حال که چیزی رو برای اثبات نداری. بعد از حدود ۹ ماه که این نظرات رو بعد از انتشار در جستجوگر اینترنتی پیدا کردم به سهم خودم نوشتم. کسانی هم که اطلاعی ندارند زودباور نیستند و بهتره بجای شنیدن این حرف های آلوده به گناه به سفارش بزرگان دینمان اهل تحقیق باشند.
    اتفاقا همه باید به یاد خدا باشند و اول هم خودشون رو توصیه به این کار کنند.
    ضمنا آی پی مردم دست شما نیست و دست ارائه کننده سرویس هاست(خود شما چطور؟).

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۱۷:

    شما محمدرامتینی یا ریحانه یا باقر که هر سه همون آقای خسروی هستید . توجه داشته باش آقای خسروی یک نون بر حرفه ای ضد دین است ایشان مخالف روحانیته در حالی که میگه من طلبه بودم . میخواهید آدرس بدم ببینید نون چند نفر رو بریده ؟؟؟؟؟ تفکر غربی داره و …..

    [پاسخ]

  27. باقر گفت:

    شهدا را فراموش نکنید همین

    [پاسخ]

  28. امیر گفت:

    برای مثال از آقای خرمشاهی عزیز تهیه کننده توانا برنامه سلام تهران بپرسید ایشان برای حظور در برنامه سلام تهران چظور ولع پول داره و اصلا قانع نیست ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

    [پاسخ]

  29. بیطرف گفت:

    سلام اقای امیر علی
    میتونم بپرسم شما اقای خسروی را از کجا میشناسید؟
    شناختتون چقدر هست؟
    این که ایشون پول میخاد که حقشه….

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ دی ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۰۹:

    آقای بیطرف یا امیر مهرداد خسروی عزیز همه کسانی که با شما از نزدیک کار کردند خوب شمارو میشناسند .دروغ میگم ؟؟؟؟؟ از آقای خرمشاهی بپرسید. ایشون هم دروغ میگن ؟؟؟!! از بچه های شبکه یک بپرسید.این عزیزان هم دروغ میگن ؟؟!!!!!!!!!!۱ از ………………..برید خودتون رو مسخره کنید مردم بازیچه شما نیستند آقای پول پرست که دنبال لندن نشینی هستید .خدایی هم هست….

    [پاسخ]

  30. فایزه گفت:

    نکنه شما عامل وهابیت و یا بهاییت هستید که با امیر مهرداد خسروی مخالفی چون ایشون بد جور به عنوان مجری وهابیت رو کوبونده

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۰۹:۲۸:

    چه ربطی داره؟

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: