وکیلانه » » 3 +1 نکته درباره‌ی سه سال‌ پیش همین روزها
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
۳ +۱ نکته درباره‌ی سه سال‌ پیش همین روزها
۲۲ام, خرداد ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۱۴]

مرور تاریخ همیشه شیرین بوده، مرور تاریخِ معاصر شیرین‌تر. هرچه هم این تاریخ نزدیک‌تر به حال باشد مرورش لذت‌بخش‌تر خواهد بود. دقیقاً نمی‌دانم به چه علت اما با وجود تمامِ حوادثِ تلخ و شیرینِ سالِ ۸۸، فضای آن روزها را دوست دارم. فضایی که همه در حال تلاش بودند، تلاش برای رسیدن به اهدافشان.

بعید می‌دانم علت‌ش فقط جوانی و هیجان آن‌روزها بوده باشد. علت مهم‌ترش این بود که انگار هر روز یک درسِ تازه می‌آموختیم. هر روز یک حرفِ تازه، هر روز یک تلاش تازه. به تمامِ معنا زندگی می‌کردیم و شاید هرکدام فرای از دیدگاه‌مان فکر می‌کردیم در حالِ انجام کاری هستیم که به اعتلای کشورمان خواهد انجامید. به طور کلی سرزندگی و طراوت آن روزها را دوست دارم.

به نظرم هرچه از ۸۸ فاصله می‌گیریم بیشتر می‌شود مواردی از آن روزها را مورد مداقّه قرار داد. لابد کسانی هم پیدا می‌شوند که بگویند مگر نه ادعا دارید جنبش مرده (+)؛ پس چرا اینقدر حرف‌ش را می‌زنید؟ خوب این‌هم حرفِ خوشکلی است. مثلاً با این استدلال لابد جبهه‌ی مخالفِ پیامبر در جنگ “تبوک” هم همچنان جنبششان زنده است که در کتاب‌های تاریخی راجع به آن حرف می‌زنند. ها؟

دیشب دوباره فیلم مناظره رو دیدم، جالب بود! :) یادش بخیر

زیاده حرفی نیست، فقط سه بعلاوه‌ی یک نکته در خصوص حوادثِ تلخِ  پس از انتخابات به ذهن‌م می‌رسد که عرض می‌کنم:

۱) بارِ کج به منزل نمی‌رسد! در عبارت قبلی می‌توان بجای کلمه‌ی “بار” کلمه‌ی “جنبش” را قرار داد. جنبش کج به منزل نمی‌رسد. حقیقت این است که اگر بشود به اعتراضاتِ پس از انتخابات جنبش اطلاق کرد، باید گفت این جنبش با لقاح مصنوعی متولد شد! چرا که از همان ابتدا بنا بود از هیجاناتِ خیابانیِ زمانِ تبلیغات برای بعد از اعلام نتایج استفاده بشود. یعنی این حرکت به صورت نرمال و طبیعی و به عنوانِ یک خواستِ عمومی ایجاد نشد، بلکه با ضرب و زور رسانه‌ایی تلاش شد یک چیزی به عنوان خواست عمومی جا زده شود!  به این نوزادِ ضعیفِ با لقاحِ مصنوعی متولد شده هر بار هم تنفس مصنوعی داده می‌شد تا شاید زنده بماند. یک‌بار با قضیه‌ی ندا آقا سلطان، بار دیگر با ادعای تجاوز؛ بار دیگر با بحثِ عاطفه امام و…؛ ولی چه فایده؟ جنبش ساختگی تابِ مقاوت در برابرِ فهمِ عمومی مردم را نداشت و تلف شد!

۲- دروغگو دشمنِ خداست! و ایضاً دشمنِ مردم. از تناقضاتِ بسیارِ آقایان موسوی و کروبی که بگذریم (+)؛ بزرگترین دروغ این بود که مخالفت‌ با جمهوری اسلامی که طی این‌همه سال به صورتِ طبیعی وجود داشت را به اسمِ جنبشِ سبز و اعتراض به انتخابات مصادره کردند. طرف اساساً در انتخابات شرکت نکرده بود، می‌آمد داد می‌زد رای من‌و پس بده!

حمله به پایگاه بسیج

در این‌که کسانی مخالف جمهوری اسلامی باشند مشکلی نیست، ولی دروغ است با توجه به ارزش‌های ذهنی اکثریت ملت، اینگونه جلوه بدهی که افرادی کاملاً موافقِ امام و شهدا و بسیج و اسلام و جمهوری اسلامی بوده‌اند و صرفاً به دلیل شبهه در انتخابات، مخالفِ حاکمیت شده‌اند. دروغ است وقیحانه بگویی ما با نظام مشکل نداریم با مصادیق مشکل داریم!
صاف بیا و بگو من با این نظام، با این سیستم مشکل دارم. از جمله با انتخابات آن. چرا می‌گویی من با این نظام مشکل ندارم ولی کاری کرده‌اند که مشکل داشته باشم؟ وقتی هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و شورای نگهبان و نظارتِ استصوابی و غیره نداری چرا به دروغ می‌گویی خواسته‌ی ما “اجرای بدونِ تنازلِ قانون اساسی” است؟

۳) حتی یک مخالفِ غیرمعاند هم برای جمهوری اسلامی زیاد است!  از یک منظر مخالفانِ جمهوری اسلامی دو دسته‌اند. اول کسانی که با “اسلام” مشکل دارند و اگر این کشور بهشتِ موعود هم باشد چون اسلام در آن وجود دارد با آن مخالف خواهند بود. دسته دوم کسانی که برخی مشکلاتِ اقتصادی، فرهنگی، قضایی و غیره باعث می‌شود مخالف جمهوری اسلامی باشند. این گروه دوم روی مرز هستند. با یک برخوردِ اشتباه از جانب نظام، ممکن است به دسته‌ی اول تبدیل بشوند. با  یک برخورد و روشِ صحیحِ اسلامی به یک نیرو برای پیشرفت کشور.

.

در سال ۸۸ هم برخوردِ اشتباه داشتیم الی ماشاالله! و هم برخورد صحیح. مثلاً قطعاً دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده در این حوادث بسیار کم یا اصلاً نبود. در مقابل  البته مصداق برخوردِ صحیح در ذهن من منحصر می‌شود  به روش ره‌بر انقلاب در مواجه‌ی روشن‌گرانه با این قضیه. صبر و هدایتی که باعث شد آن جمعیتِ عظیمِ اولین تظاهراتِ جنبش سبز، رفته رفته کم بشود تا در حد اخلال در راهپیمایی روز قدس  برسد و بعد هم مجبوراً به گروه‌های چند ده نفره‌ایی که هرازگاهی سروصدایی ایجاد کنند و بعد هم جنبش سبز حتی آنقدر نیرو نداشته باشد که همان چند سروصدا را هم بخواهد ایجاد کند!

۴منهای۳) انصاف‌ نیست  از خرداد ۸۸ بگوییم اما نامی از منتخبِ خردادِ۸۸ به میان نیاورم. مردی که شایعه شده بود خودشان گفته‌اند: “نتیجه عدم حضور موسوی در مناظره شکست ۳ بر صفر و حضورش باعث شکست ۶ بر صفر خواهد بود”. مردی که حتماً اشتباهاتی داشته اما آنقدر  خدمت کرده بود که بیست و‌ چهار میلیون و پانصد و نود و دو هزار و هفتصد و نود و سه نفر به او اعتمادِ دوباره کرده بودند.

برقرار باشی میهن من



۱۱۴ دیدگاه برای “۳ +۱ نکته درباره‌ی سه سال‌ پیش همین روزها”

  1. رضا.د گفت:

    سه سال پیش مثل همین روز آقای موسوی در حالی که هنوز رای گیری ادامه داشت خودش رو پیروز انتخابات اعلام کرد؛ چرا به این سوال جواب نمیدن که چرا؟

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۱:

    فکر کنم که خیلی بی انصاف باشید
    موسوی کجاست تا جواب بدهد
    تریبونش کجاست؟
    روزنامه اش کجاست ؟
    شما مثل مردمی را می مانید که در لشکر یزیدیانید و حسین را کافر می پندارید و وقتی می شنوید که حسین هم نماز می خواند با تعجب و انگشت بدهان می پرسید ایا حسین نماز هم می خواند؟ اینقد روی مختان صدا و سیما کار کرده که اصلا نشانه های کودتای ۲۲ خرداد را نمی بینید
    نشانه ها واضحند
    چپاول بیت المال را نمی بینید؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۴۷:

    حرف شما درسته!

    ولی مردم(!) کجا هستند ؟؟؟

    همون مردمی که سبزها مدعی بودند همگی یکپارچه طرفدار موسوی و کروبی هستند!؟

    آیا مردم اینقدر بی غیرت هستند که از رای شون (ناموسشون) دفاع نمیکنند؟

    توقع ندارم تظاهرات کنن، ولی حداقل پچ پچ که میتونند بکنن!

    چرا دیگه اسم موسوی و کروبی رو نمیشنویم؟ چرا پچ پچ های مردم راجع به اونها نیست ؟؟؟

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۴۴:

    ایا گوشهایت می شنوند؟ایا غیرتی وجود دارد که به واسطه ان مجبور بشی مظلومیت مردم را تایید کنی ؟
    امروز دو اقای ۵۰ ساله را دیدم که برای ساعت طولانی ذکر می گفتند و تسبیح می انداختند.انگشتر ۱۴ اینچ در دستشان بودو کیف چرم گران یکیشان داشت.هر ذو کت شلوار مارک دار پوشیده بودند .اینها صبح به سر کاری می روند که امروز زندگی برای مردم نگذاشته.ان طرفتر
    مردم عادی افسرده و از بیم برخورد امنیتی حرفی نمی زنند .ایا یک ارزن می خواهی راستگو باشی؟
    به این سوال پاسخ بده ؟ایا به مردم از رسمی ترین تریبون اخطار داده نشد؟ان موقع یک خارجی در کامنتی نوشته بود دلم به حال مردم ایران می سوزد که مثل یک کارمند به انها دستور می دهند.
    ایا عکس برداری نمی شد و سپس خواستار شناسایی می شدند؟
    ایا مردم امروز بیم بی کار شدن ندارند؟به خودت بیاچرا عاجزی ازدرک ساده ترین مسایل؟
    ایا دیدید مردم را می زنند؟و جوانشان روانه قبرستان شد؟و خون انها پایمال شد؟اگر فرزندی داشتی می گذاشتی برود برای اعتراض؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۲۲:

    نگفتم مردم گرفتاری ندارند!
    نگفتم تظاهرات کنند!
    گفتم چرا خبری از موسوی نمیگیرند؟ حداقل در پچ پچ هایی که در جمع خودمانیشان انجام میشود!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸:

    شما پچ پچ مردم متفاوت با شما را می شنوید؟یا سر سفره ای می نشینیذ که با تظاهرات دینی اباد شده ؟
    قبل از مذهبی بودن لطفا انسانیت خود اثبات کنید.و اگر خیلی ساده مسله مذهب را از عملکرد کنونیتان بطور موقت حذف کنید می بینید چه افتضاحی داره انجام می شه!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۷:

    همون مردم الان با ون ها گشت ارشاد مبارزه می کنند با همین حجاب اجباری شما

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۵۶:

    @ روسو
    موسوی تریبون نداره؟ روزنامه و سایت نداره؟ واقعا که! بر فرض هم که نداشت، مگه مردم ما تازه به موسوی رسیدن که لازم باشه صدا و سیما روی مخشون کار کنه؟! کارنامه درخشان موسوی از زمان نخست وزیری و بعد از اون و تا اکنون در اختیار همه هست. بابا دقت کنید چی رو با چی مقایسه میکنید!!! امام حسین آخه؟!! عهد قجر و پارینه سنگی که نیست، خیر سرش عصر انفجار اطلاعاته!

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۵۱:

    راست میگه ژان ژاک روسو. من بودم گفتم پیروز انتخاباتم!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۵۲:

    جناب رضا /////////// اعلام هفت شبانه روز جشن در عرض مدت بسیار کوتاه از شماردن رای ها شبیه به کودتاست یا خیر؟
    چرا در مقابل شبهه مردم جبهه گیری شد؟ایابه جز این بود که در خواستی برای انتخاب مجدد اقای احمدی نژاد وجود داشت که ارجح بر رای مردم بود ؟
    ایا امکان تشکیل یک کمیته بی طرف وجود نداشت برای رسیده گی ؟
    می دانید چرا تشکیل نشد؟برای اینکه تقلب بود.اراده تقلب سریع می خواهد پرونده بسته شود!و اصلا از تحقیقات خوشش نمی اید.
    از خبرنگار خوشش نمی اید.از اس ام اس خوشش نمی اید.از اینترنت خوشش نمی اید.

    [پاسخ]

  2. شیلّر گفت:

    سلام
    مراسم سومین سالگرد شهادت شهید
    «حسین غلام‌کبیری» برگزار می‌شود.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910322000235

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۵:

    حسین غلام کبیری از مظلوم ترین شهدای این انقلابه.

    [پاسخ]

  3. سلام
    گفتنی ها رو شما گفتید
    یادم افتاد به شب اون مناظره تاریخی:) عجببببببببب شبی بود

    این عبارت هم جالب بود برام
    “این جنبش با لقاح مصنوعی متولد شد! ”

    ===
    راستی یه نکته تقریبا بی ربط
    اینکه توضیحات عکس زیرش میاد خیلی خوبه:)

    [پاسخ]

  4. ناشناس گفت:

    باورش سخته که به همین زودی سه سال گذشت! با خوندن این مطلب تازه یادم افتاد که امروز ۲۲ خرداد است!

    ولی روی هم رفته خاطرات خوبی بود و برکات زیادی داشت.

    [پاسخ]

  5. ناشناس گفت:

    ماجرای عاطفه امام هم از آن ماجراهای قابل تامل است.
    —————————-
    نکته دردناک فتنه اینست که گروهی که مدعی بودند دکتر دوره چهارساله اش را به اتمام نخواهد رساند متلاشی شده اند و گروهی دیگر جایگزین آن شده است.
    —————————-
    به نظر من باید نام کسانیکه با حوادثی چون کهریزک بنزین بر آتش فتنه پاشیدند را نیز بر لیست فتنه گران اضافه کرد.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۰۷:

    نکته این است که بر اساس اخبار سو استفاده مالی اطرافیان شاه مردم در سال ۵۷ عصبانی بودند ولی امروز همکاران دکتردر دولت کریمه :mrgreen: دست در اختلاص میلیاردی دارند و شما متاسفانه دردناکی ان را حس نمی کنید. زیرا حس ندارید.و تنظیم شده اید که ربات گونه تعدادی اسامی و عبارت تکراری را پخش می کنید.
    مردم ما دقیقا مراقب شما هستند.در تاریخ ماجرای فتنه خواندن کسانی که دکتر را می شناختند درج می شود.ماجرای ۸۸ با همه تلخی برای مردم ایران نفع هم داشت حداقل مشخص شد چه کسانی و از چه کسی حمایت کردند و چگونه دروغها در مورد اوردن نفت بر سر سفره مردم گفته شد.
    واقعا شما متوجه نمی شوید که چه اتفاقی افتاده ؟

    [پاسخ]

  6. محسن گفت:

    متاسفانه اتفاقاتی افتاد که به نفع جناح سیاسی محبوب شما نیست. گذشت زمان این موارد را بیشتر به نفع معترضین کرده است.اجازه بدهید مرور کنیم .
    -در تریبون ها به معترضین به نتایج/ رسما اخطار داده می شد و این جایگزین نیاز شهروندان ایرانی به یک دادرسی عادلانه /مفصل و بی طرفانه بود.ولی نه خبری از عدالت بود و نه مفصل و نه بی طرفی!
    چرا یک نظام که می بایست از خواست قانونی تمام شهروندان حمایت نماید مردم اصلا ح طلب خود را تهدید و شخصیت های مورد اعتماد انها را بازداشت و محاکمه نماید؟
    ایا اعلام جشن و پیروزی یک طرف سیاسی با چاشنی اینکه تمام ملت برنده واقعی شده است !کاری جالب بود؟
    واقعا حیرت کردیم امروز شما با مسله ای به نام گشت ارشاد مواجه هستیدزیرا اکثریتی وجود دارد که اصلا مطابق سلیقه شما زندگی نمی کنند.ولی از صندوق نام کاندیدی در می ایدکه نماینده اقلیتی مثل شماست.اقای صفا خوب می دانم که این عبارت را قبول نمی کنید ولی باید به سوالی پاسخ دهید چرا دولت و سیاستمداران جناح به ظاهر پیروز در انتخابات به هیچ عنوان اجازه شفاف شدن مسایل را نمی دهند؟ایا این نشانه این نیست که شما خودتان می دانید که در اقلیت هستید؟
    مخالفت با بررسی دقیق صندوق ها و یا اتخاذ روشی که برای همیشه به تردیدها در مورد نتایج انتخابات پایان می داد نشان می دهد که وضعیت به نفع اقای احمدی نژاد و عموهای شما نبوده است.
    چه ایرادی داشت که فقط یکبار سنت شکنی می شد ولی الان دنیا قانع شده بود که ازرای مردم حفاظت شده و از همه مهمتر الان به جای این دو دستگی همه با هم متحد بودند .اگر امثال من بدانند که در ایران از
    هر ۱۰ نفر ۷ نفر ولایت مدار هستند واقعا به شما حق می دهیم که به جای مردم سخن بگویید.و به جای مردم پیام خصومت برای دنیا بفرستید.حتی با خیال راحت از منابع مالی استفاده نمایید.
    چرا به احمدی نژاد نیاز بود ؟
    دوستی داشتم که به من می گفت شرکت مردم در انتخابات چیزی را تغییر نمی دهد و تصمیمها گرفته شده.من هم ان را رد کردم و می گفتم که مشارکت بالا اجازه دست اندازی را نمی دهد .مشارکت بالا بود .حتی ایرانیان خارج از کشور با حرارت شرکت کردند .ولی بعد معلوم شد همه انها ولایت مداربودند !!!! :roll:
    ما هم که در داخل ولایت مدار بودیم
    بعید بود که با یک تیکه کاغذ اجازه دهند پدیده هزاره که افشاگری می کرد در مورد کشورهای دیگر برود منزل و کسی بیاید که احتمالا سرش را بیاندازد پایین و زندگی مردم را درست کند.ایا قدرت موجود در ایران اماده گی پذیرش چنین شکست ساده ای را داشت؟
    من می گویم خیر -خیر-اینبار با زمان اقای خاتمی فرق داشت.دیگر محال بود که اراده ان ۲۰ میلیون محقق شود !!!۲۰میلیونی که دو تا چهار سال به اصلاح طلبی رای داده بودند.یعنی سلیقه شان با شما اقای صفا متفاوت است.و وقتی اوضاع جدی شود این مردم که دیگر فرزندانشان هم به سن رای رسیده بودند/ رای ثابت کاندیدای مقابل اقای احمدی نژاد بودند.ولی ظاهرا فرزندان هم ولایتمدار شده بودند و به عدالت خواهی اقای احمدی نژاد رای داده بودند !!!!!
    هرگونه نظر سنجی که بتواند حقیقت را منعکس کند غیر قانونی است.شما باید ادعای درست بودن انتخابات را با وجود این موارد با تردید بیان نمایید.
    به نطر من مردم امده بودند که با تمام قوا اقای احمدی نژاد را بفرستند خانه .
    نمی توان با نشان دادن معدود تصاویر یا فتوشاپ کردن اعتراضات چند جوان القا کرد که معترضین اینها بوده اند .
    این ادعاها فقط به زیان شماست.ما شاهد شرکت مرد و زن خانواده های معقول بودیم .
    شما توجهی به قطع شدن اس ام اس ها نمی کنید .ایا این به زیان حقانیت فرضی شما نیست؟کجای دنیا یک نطام که می بایست بر اساس حمایت از حقوق تمام شهروندان عمل نماید اینگونه حقوق بخش عمده ای از مردم را از بین می برد؟
    کدام مردان حق در لباس مسولیت از قدرت خود برای انتخاب شدن یک کاندید استفاده می نمایند؟
    ایا منصفانه است که یک جناح سیاسی که خصوصیات و ویزهگی کامل دنیوی و حتی پرونده فساد مالی را دارند خود را نماینده اسلام و رقیبان سیاسی مسلمان خود را فتنه گر و مخالف اسلام بنامند و انها را حذف نمایند؟

    اقای صفا کسی با اسلام مخالفتی ندارد.و اتفاقا وضعیت به مقدار زیادی به نفع دین است.ولی مخالفین شما در یافته اند که پدران و عموهای شما به بهانه دین بر تمام امورو منابع مسلط شده اند و تصمیم دارند برای سالهای اینده به کسی هم اجازه ندهند که پا به پای انها جلو بیایند.نتیجه خانه نشینی متخصصین و دلسوزان است.و اینی که اقای احمدی نژاد امروز بدون داشتن حمایت مردمی گرفتار شده است قابل پیش بینی بود.اگر اقای موسوی می گفت ایشان توانایی اداره کشور را ندارند درست می گفت.شاید علت علاقه شما به اقای احمدی نژاد شباهتی است که در اعتماد بنفس دارید.اعلام پیروزی های پی در پی که حتی با نشان دادن انگشتان در عکس ها ی اقای احمدی نژاد وجود دارد مثل عنوان وبلاگ شماست!!ادعایی بلند پروازانه در کنار شکست های بسیار.

    [پاسخ]

    رضا.د پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۵:

    @محسن
    شما می گی چه اشکالی داشت یه بار سنت شکنی میشد؟ اشکالش این بود که چرا باید سنت شکنی می‌ شد؟ چون یه عده در بالای شهر تهران بودن و به یه کسی رای داده بودند و فکر می کردن باید تمام مردم ایران به همون فرد رای بدن؟
    اصلاً این به کنار شما فکر کن انتخابات باطل میشد و دوباره رای گیری میشد و نفری دیگه انتخاب میشد. آیا از اون به بعد هرکسی که در انتخابات شکست می خورد حق نداشت بگه یالا انتخابات رو دوباره برگزار کنید؟
    اصلاً یک سوال‌ واضح. اگر در انتخابات تقلب شده بود پس چطور اینهمه مردم دوباره اومدن و در انتخابات مجلس شرکت کردن؟

    شما یه چیز رو اینجا فراموش می کنی. اینکه اکثر مردم آقای موسوی رو نخواستن. یا مثلاً اینکه آقای کروبی با ۳۰۰ هزار رای چطور اومد ادعا کرد رقیب که ۲۴ میلیون رای آورده تقلب کرده؟ واقعاً چطور؟

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴:

    من از جانب اینها جواب ها را می دهم:
    ۱ اکر شمارش دوباره انجام می شد فرد پیروز دوباره می خواست شمارش جدید شود(مسخره ترین استدلال در طول تاریخ)

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۵:

    ۲٫ ما گفیتم بیاین بشمرین فقط ۱۰ درصد را چون نود درصد دیگه رو ما خودمون شمردیم(هه هه هه)

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۹:

    ۳٫ اگر شما صندوق را بشمرید اسراییل خوشحال می شود برای اینکه اسرایی غمگین شود پس صندوق را نباید بشمرید(استدلال خیلی قوی استفاده همزمان از قیاس مراعات نظیر تشبیه مجاز برهان خلف)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۴:

    جناب روسو
    با اینکه توی این مدت تقریبا میشناسمتون
    جای مسخره کردن اولا تشریف ببرید استدلالهای اونایی که نظریه صادر میکردن و بر اساس اون مردم رو به خیابون میریختن مطالعه بفرمایید بعد ببینید آیا این حرفا مسخرست یا اونایی که ممکن بود اینا رو بگن مسخره بودن! مثل نظریه جذاب داماد لرستان که به حدی مسخره بود که میشه اینطوری مسخرش کرد. طرف اندیشمند فارین پالیسی هم شد!
    http://rajanews.com/detail.asp?id=128887
    ثانیا در مورد تقلب که دیگه بوی نا گرفته، یه خروار نماینده داشتن همه شون، میخواستن بیان مستند اعلام کنن.
    ثالثا اینم بخونید بد نیست.
    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=128917
    خوش باشید!

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۷:

    به پیر به پیغمبر به هر کی میپرستی قسم میخورم عین این جملات را و استدلالات را از رهبرتون تا نوکرتون برای ما گفتن و ما شما شنیدیم و من همیشه افسوس میخورم که چرا پایه های استدلال در این کشور اینقدر ضعیف است؟
    جالب است بسیاری از این استدلالات از تفکر اشخاص تراز اول جامعه ما تراویده شده.
    قضیه داماد لرستان اگر جدی و مکتوب گفته شده باشد(نه شفاهی منقول و یا احساسی ) و همینطور صحبت ها رهبران شما نشان دهنده اینه که وای برما اپوزیسیون با رهبرامون و وای برشما موافقین و رهبرانتون با این طرز استدلال . تازه خانم رهنورد قران پژوه هم باشد وقتی قران پژوه ما و ایت الله العظمی شما این سطح استدلالشون باشده وای بحال بیسوادامون

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۳۳:

    چندتا استدلال قشنگ دیگه:
    اگر روزی دشمن از شما تعریف کرد بدانید که ریگی در کفشاتان است.
    معترضین ساکنین مناطق بالاتر از خیابان انقلاب و ازادی و مرفه هستند
    اقشار ضعیف طرفدار نظامند
    بودجه ستاد های انتخاباتی احمدی نزاد از حمایت های مردمی بدست امده (در عین حال که این حامیان همیشه با پاکت نامه در سفرهای استانی پشت سرش می دوند تا مگر ۵۰ هزار تومن انعامی بگیرند:متد استدلال جمع ضدین)

    [پاسخ]

    ژان ژاک روسو پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۳۸:

    استدلالی زیبا از ایت اله العظمی نوری همدانی
    “خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است”
    تفاوت خامنه ای و موسوی را در قالب این شعر چنین می توان فهمید :
    اقای خامنه ای همچون بهشت کوثر می باشند و دشمنش یعنی میرحسین موسوی (ابتر )می باشد یعنی هر کاری کرده نتونسته پسر درست کنه.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۴۱:

    جناب روسو
    اولا که اون داماد لرستان واقعیه.
    ثانیا شما داماد لرستان رو با اگر دشمن از شما تعریف کرد.. مقایسه می کنید؟ بعد اگر مثلا یه روشنفکر غربی بگه ” بگو دشمنانت کیستند تا بگویم کیستی.” این خیلی استدلال قوی میشه؟
    ثالثا آیا اکثر معترضین مرفه نیستند؟
    بعد هم کی گفته ابتر یعنی پسر نداره؟ بعدترش کی گفته موسوی دشمن آقای خامنه ای هست؟
    من فکر میکنم برداشت شما هم یه کم بیشتر از یه کم مشکل داره.
    اپوزوسیون ما امثال کروبی و رهنورد و نوری زاد و ..هستند که واقعا عمق نظریاتشون کاملا مشخصه. و به هیچ عنوان قابل مقایسه با تحلیلهای رهبر انقلاب نیست. اینکه به نظر شما خوب نمیاد ملاک نیست. باید دید جایگاه این نظرات در محیطهای آکادمیک و حوزوی کجاست.
    این هم یه نمونه
    http://rajanews.com/detail.asp?id=129051

    [پاسخ]

  7. محسن گفت:

    ببخشید طولانی شد.نرم افزار جدید جالب نیست.اجازه مانور به کاربر را نمی دهد.

    [پاسخ]

  8. قلبم از خوندن این لینک و وقاحت عده ای درد گرفت…
    http://rajanews.com/Detail.asp?id=128917

    [پاسخ]

  9. افق گفت:

    سلام
    تمام حرفهای شما رو قبول دارم. بخصوص اینکه فرمودید شور و هیجان بین همه بود. اما اصلا نه دلم می خواد به اونروزا و وقاحت بعضیا فکر کنم نه ذلم می خواد یادم بیاد بعضی خاطراتشو.
    ولی مناظره ای بودا! هر جمله ای که دکتر میگفت، میگفتم تموم شد، فاتحه! آهنگرزاده سمنانی موفق شد به وجه الله نظر کنه!!!! :wink:

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۵۴:

    گرمسار البته گمان کنم
    :دی

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۹:

    نمیدونم یه اس ام اسی بود اونوقتا پخش شد. نوشته بود آهنگرزاده سمنانی! :دی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۰۱:

    هان؟
    نمیدونم والا
    اصن بیا بگیم فرزند ایران اسلامی
    خوب بید؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۲:

    موافقم!

    [پاسخ]

  10. بابک گفت:

    هرچقدر همه از خزبلات سر هم کنی
    باز هم از یاد ما نمیره کاری که شما کردید….
    ما زنده ایم به بچهایمان می گوییم که شماها چکارها کردید
    چه خون ها ریختید و چه جنایت ها کردید
    ما زنده ایم

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۵۹:

    بچه های شما هم زنده هستن. میرن میخونن میبینن کی دروغ گفته. کی کشته سازی کرده. کی آمار دروغ آورده روز مناظره بعد مجبور شده روش مقوای صورتی بچسبونه زیاد از حد تابلو نشه!! کی ادعای قانون داشته و هر آنچه در توانش بوده بر علیه قانون حرف زده و اقدام کرده! کی ۸ ماه مملکت رو به گند کشیده! کی نظریه صادر کرده! کی ..کی…کی.. اووووه. بعد رو سیاهی می مونه به زغال. از ما گفتن بود!
    در ضمن ما هم زنده هستیم و به بچه هامون میگیم چه خبر بوده. بعله!

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۱۰:

    و ایضا ما هم زنده ایم:) و تا زنده ایم رزمنده ایم البته

    [پاسخ]

  11. رضا.د گفت:

    @بابک
    به آیندگان بگو که یه نفر وقتی هنوز رای گیری ادامه داشت اومد گفت برنده قطعی انتخابات با اکثریت آرا اینجانب هستم.

    بگو یه نفر بلند شد رفت تو مجلس ختم یه آدم زنده شرکت کرد.
    بگو یه عده لیست بلند بالای ۷۲ نفره از کشته شده های زنده ارائه کردن.
    بگو یه نفر گفت تجاوز شده. وقتی گفتن سند ارائه کن گفت یه نفر زنگ زده به دفترم و گفته موقع دستگیری دست منو گرفتن کشیدن تو ماشین و منظورم از تجاوز این بوده.

    بگو یه عده اومدن به پایگاه بسیج حمله کردن، دم در مهدکودک یه دختر و مادرش رو کشتن بعد یه نفر بیانیه داد و گفت اینها مردان خداجو هستن.

    بگو یه عده روز قدس اومدن وقتی مردم همه روزه بودن با بطری های آب دستشون شعار دادن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و همون ایران رو هم حتی حرمتش رو نگه نداشتن.
    بگو اینا راهپیمایی آرام میکردن ولی از هرکجا که رد میشدن پراز شیشه خورده و سنگ و لاستیک آتش گرفته بود.
    بگو همه اینها رو حتماً لطفاً

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۱۴:

    بعد خودشون که جوابگو نیستن
    بی زحمت بگو آیندگان جواب بدن که وقتی خون ارزشمند ایرانی( حالا به هر علتی) به زمین ریخته شد، آقایون کجا بودن؟
    در کدام خانه امنی نشسته بودن
    بگو از آیندگان بپرسن الان کجان؟
    خودتون میگین برخیا هی اعتصاب غذا می کنن…آیا همین اعتصاب غذا به افزایش قابل توجه برخیای دیگه منجر شده؟
    بگو بی زحمت بگن جواب این تناقضات کی بالاخره روشن میشه

    با عرض معذرت از آقا رضا البته

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۵۹:

    حقوق مسلم مردمکنونی توسط نسل اینده مسلما قابل شناسایی است.زمان به زیان شما می گذرد .تغییرات در دنیای مدرن بر علیه کسانی است که با زور منافع ملی مردم را مصادره می کنند.تناقضات بسیاری دارید.تصویر رای های تا نخورده برای همیشه به صورت یک سند مضحک در تاریخ ماند جایی که فرزندان این ولایتمداران می گفتند ما توایی رد کردن برگه رای را بدون تا کردن از شکاف صندوق را داشتیم!!!
    پزشک جوان وظیفه در کهریزک فوت می کند و علت را سکته اعلام می کنند.هیچ دادگاهی و یا تحقیقاتی هم صورت نمی گیرد.انتظار دارید فوج فوج نسل اینده شیفته این عدالت شما شوند؟

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۰۳:

    متهم: نه هیچ معامله ای انجام نشده است. وی تناقضات بسیاری دارد در ابتدا مدعی شد من ۲۵ میلیارد تومان از او تخمه خریدم بعد گفت این ۲۵ میلیارد تومان را به صورت نقد از وی قرض کردم حالا هم مسئله ملک سعید آباد را مطرح می کند این ملک مربوط به قبل از آشنایی من با جابر بوده است. کارمند من (ج. الف) را با اسلحه دیده بود و من از او می ترسیدم حتی او با اسلحه وارد خانه ای در اختیاریه شده و موضوع سرقت مدارکش از سوی من صحت ندارد.

    قاضی: خودتان وی را همراه با مقامات و مسئولین دیده اید؟

    متهم: زمانی که تلفنی با آقای (م. ر) صحبت می کرد مشخص بود حتی دو بار من با وی حرف زدم. تلفنی با آقای (ب) هم صحبت می کرد. حتی یک بار پسر آقای احمدی نژاد را به دفتر من آورد. آقای (م. ت) نیز قبل از اینکه به سمت دولتی برسد نیز به دفتر ما می آمد که سرانجام نیز با حمایتهای (م. ر) و (ج. الف) پست دولتی گرفت. این افراد را به دفترم می آورد تا نشان دهد با مقامات در ارتباط است.

    قاضی: بابت یک و نیم میلیاردی که به آقای (م. ر) دادید سند دارید؟

    ////////////////////////////////////
    ببینید این است عده ای که فریاد عدالت خواهی انها گوش مردم را کر کرده .خواندن این مطالب در گزارشهای محاکمه فساد بیمه ایا شما را متوجه نمی کند که با چه جریانی روبرو هستیم؟ایا این است انگیزه ای که برایش انقلاب شد؟مردم فقیر و کسانی که میلیاردی پول می گرفتند.شرم واقعا برای شما مثل دارو است.

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۴:

    به نظرم مردم ما یکبار دیگر باید احکام دادگا های انقلابی را مرور کنند مثلا می بینیم که تاریخ خیلی بیرحم است فردی مثل نیک پی شهردار اسبق تهران بجای پاداش بخاطر زحماتش در شهرداری بجرم کمک به بورژوازی کمپرادور اعدام می شود و نسل انقلابی که وی را اعدام کرد می بایست هم اکنون در این گود سیر بچرند و بخرامند و تقلب کنند و مردم را چیز کنند اینان دغده حجاب نداشتند
    اینان دغدغه ارزشها را نداشتند چون خود به پول و پله و کار و منصب رسیدند امدند گفتند هدف ما گشت ارشاد نیست مسئله ما حجاب نیست مسئله ما پول است در صورتیکه دوران خاتمی گشت ارشاد نبود اما همین پول پرستان چنان غوغایی کردند وامصیبتا واسلاما خاتمی کشور را به هرزگی برد جالب اینست که اینان در مورد حجاب عین همان خاتمی می اندیشند یعنی کار قهری نه بلکه کار فرهنگی بید انجام شود خب عموجان ۶ سال پیش این به عقلت نمی رسید تا کی ما منتظر دگردیسی حزب اللهی هاشویم بابا جان بجای دگردیسی و دم انداختن راه کمال را به پیش بگیرید

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۱:

    جناب امیر کی به شما گفته طرح جامع شهر که نیک پی طراحی کرده خیلی خوب بوده؟
    بعد کی به شما گفته نیک پی به خاطر خدماتش اعدام انقلابی! شده؟

    بعد کی به شما گفته خاتمی گفته بود کار قهری نه. کار فرهنگی برای حجاب؟ شما می دونید توی بنیاد باران چه اتفاقاتی می افتاد؟ یا حلقه کیان؟ شما می دونید اطرافیان فرهنگی! آقای خاتمی الان کجا هستند؟ با پول کی؟
    ممنون میشم اگر جواب این چندتا سوال من رو بدید.

    توضیح: ما به خاطر اینکه شیعه هستیم و فقه داریم، در زمان میتونیم تصمیم بگیریم با توجه به شرایط زمان چی درسته و چی غلط و همونطور عمل کنیم. اونایی که به بی چهارچوبی معتقدند، به بی ساختاری و به هیچ معتقد بودن، که تا ابد باید دور خودشون بگردن و آخرشم نفهمن چی شد! اونا که به تغییر و دگردیسی حتا فکر هم نمیکنند. راه کمال در اسلام هست.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۴۲:

    داریم را کمال رو با چشمامون می بینیم…
    ۳۰۰۰ میلیارد اختلاس…

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۴:

    @ بابک
    آخه نیست هیچ جا این خبرا نیست. فقط مردم شاسکول تپه سفلا در اعتراض به ۹۹ درصد و یک درصد ریختن توی خیابون دیگه! بعد هم آدم! میگم اسلام نگفتم مه آفرید خسروی و دار و دستش که!
    در ضمن مگه الان توی ایران دارن اینا رو تشویق میکنن؟! چشماتونو باز کنید می بینین دارن محاکمه میشن! افتاد الان؟!
    چقدر بده بعضیا فارسی نمیفهمن!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۱:۱۴:

    شما فارسی می دانید؟سیستمی که این افراد فاسد را به مسولیت های امور می گمارد ایا توانایی ندارد ؟یا اراده ای برای اصلاح امور و ترویج پاکی و صداقت ندارد ؟
    فارسی می فهمید؟کی مسولیت قبول می کنه ؟چرا هر چه به دین مداری از نوع شما نزدیک می شویم مردم کمتر ادم حساب می شوند ؟چگونه عنوان بهترین و پاکترین دولت به این افراد داده می شود ؟شما می دانید که دکتر شما فردی را که متهم دادگاه به او رشوه داده به عنوان ریس کمیته فاسد شناسی و مبارزه با ان انتخاب کرده؟می دونی چه پیامی در این کار وجود دارد ؟
    مردم الان به فارسی می گویند تازه این بخشی است که لو رفته !ایا فارسی می دانید؟

    [پاسخ]

    امیر پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۱۶:

    خانم من فکر کنم شما برای پیدا کردن مردم لازم نیست از من بپرسید که همه شما بصورت حرفه یکی از سوالاتتون اینه که منظور از مردم کیه؟ من میگم جامعه اماری دوروبر خودتو فقط امارگیری کن همین و بس

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۳۶:

    @ امیر
    اگر منظورتون از کامنت فوق من بودم، نمی دونم! یا شما یه نفرید با چند تا اسم. یا حواستون نیست. سوالای من از شما حرفی از مردم نداشت. دقت کنید!

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۰:

    بازهم مغلطه
    بدون جواب فقط فرافکنی،تهمت،دورغ

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۹ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۶:

    @ بابک.
    من چند بار جواب شما رو دادم. شما به جای ادامه بحث، پاسخ یا عذرخواهی از اشتباه، بحث رو رها کردی و رفتی جایی که من به دیگران جواب دادم، من یا سایر دوستان رو به مغلطه متهم کردی.
    شما یا به کامنتهای خودت مراجعه کن و پاسخها رو مطالعه کن، اگر جواب داشتی بنویس اگر نه از اشتباهت عذرخواهی کن، یا مثل آدمهای بی سوادی که چاره ای جز فرافکنی ندارند هر جا دستت رسید ننویس شما جوابی جز مغلطه ندارید. این رفتار برای شما و برای سایر افراد همفکر شما خوب نیست. ارزش گروه فکری شما رو خیلی کم میکنه.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۱:

    ویدیو ها در اینترنت وجود دارد.برای کسی که به خواب زده خودش را و البته ما می دانیم که به سبب حفظ موقعیت فعلی از ارامس در زندگی اقتصادی برخوردار است طبیعی است که حتی فک خورد شده جوانی که پدرش خود مسولی در نظام بود را به بیماری ارثی ربط دهد .این کار برای شما جالب نیست.با وجدانت کنار بیا.گرفتن تابلوی دین در دست در زمانی که حقایق را انکار می کنی جالب نیست و لطمه به اعتقادات مردم می زند .انها نظیر شما را دلیل عدم موفقیت دین در ایجاد اخلاق نیکو و راستگویی می دانند.در بازی سیاسی دین را وارد کردن این نتایج را هم دارد .

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۶:

    نظر یک شهروند را در مورد دولت در سایت الف بخوانید:
    ۱۳۹۱-۰۳-۲۲ ۱۲:۳۸:۱۰
    ولی خوشم میاد کسی تو کشورمون از رو نمیره … کسانی که به خانواده خود هم بخاطر پول و قدرت رحم نمی کنند کشور رو دارند می چرخونند …البته بماند که تو مدیریت خونه خودشون هم موندن …جناب آقای توکلی می دونم که این کامنت پخش نمیشه فقط گفتم بدونید بخدا مردم می فهمند که شما هم فقط جایی صداتون میره بالا که منافع خودتون در خطر باشه … اینقدر که تو این ۳۳ سال انقلاب ایران به اسلام ضربه زد هیچ گروهی تو ۱۴۰۰ سال پیش نتونسته بود … پخش که نکمیکنی گفتم فقط تو گلوم گیر کرده بود (۸۲۸۳۲۶) (moderator22)

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹:

    خوبه که ویدئوها در اینترنت وجود داره و اینقدر روتون زیاده.
    فیلم کارهای کثیف خودتون رو دیدین؟ یا فقط می رید سراغ چیزایی که به نفع خودتونه؟

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۳۸:

    احسنت به آقا رضا.د و رهرو شهدا و آذرخش عزیز.
    میگن ماهی حافظه اش ۸ ثانیست. ولی بعضی آدمها هم نیاز دارن هر از چندی یه سری مسائل براشون یادآوری بشه. نقل این عده است. اینا کل جنایتهایی که در حق مردم و رای مردم و جون مردم کردند رو یادشون نیست. یادشون رفته ۸ ماه شیشه بانک و مغازه مردم و خونه های مردم روخورد کردن. سطل آشغال آتیش زدند. با سلاح سرد و اسید و ماشینشون چند تا بچه حزب اللهی رو کشتن و انگار نه انگار. چقدر چادر از سر دخترا کشیدن. توی عاشورای امام حسین خیمه عزای امام حسین رو آتیش زدن و نمازگزارای عاشورا رو سنگ زدن. یادشون رفته سنگ اسرائیل رو به سینه زدن. یادشون رفته مسجد آتیش زدن. یادشون رفته به پایگاه نظامی بسیج حمله کردن. یادشون رفته چقدر از نیروهای پلیس نیروی انتظامی و یگان ویژه در حد مرگ کتک زدن. یادشون رفته جوونای مردم رو وسط خیابون لخت کردن فقط چون ریش داشتن. بخوام بنویسم یه طومار میشه در حد ۸ ماه روزنگاری. اسم ماهی بد دررفته.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۵۶:

    توی عاشورای امام حسین خیمه عزای امام حسین رو آتیش زدن و نمازگزارای عاشورا رو سنگ زدن.
    ///////////////////////////
    ساختن این دروغها به جهت از بین بردن حقیقت مطالبات قانونی مردم است.ایا در مقابل چنین اعتراضی اوردن چنین ادعاهای سبکی کارساز است؟پیاده نظام قدرت چاره ای جز ساختن این جملات ندارند ….سنگ انداختن به خیمه امام حسین=ماست مالی کردن تمام زجری که به ایرانی مغموم تحمیل شد !!!!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۴۳:

    شما ایرانی خارج نشین مغموم برای خودت یه کتاب تاریخ بنویس. خوبه؟ از مترو هم توش بنویس.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۰:

    شما ها پاسخی جز مغلطه کردن ندارید

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۴۴:

    @ بابک
    شما فعلا برو اونجاهایی که به شخص شما پاسخ داده شده رو بخون و جواب بده، نمیخواد نگران این برادر محسن ما باشی. فرافکنی اصلا چیز خوبی نیستا.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۰۵:

    بازهم مغلطه و مغلطه و…
    جماعت مثل شما هیچ جوابی ندارید….

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۵:

    @ بابک
    من چند بار جواب شما رو دادم. شما به جای ادامه بحث، پاسخ یا عذرخواهی از اشتباه، بحث رو رها کردی و رفتی جایی که من به دیگران جواب دادم، من یا سایر دوستان رو به مغلطه متهم کردی.
    شما یا به کامنتهای خودت مراجعه کن و پاسخها رو مطالعه کن، اگر جواب داشتی بنویس اگر نه از اشتباهت عذرخواهی کن، یا مثل آدمهای بی سوادی که چاره ای جز فرافکنی ندارند هر جا دستت رسید ننویس شما جوابی جز مغلطه ندارید. این رفتار برای شما و برای سایر افراد همفکر شما خوب نیست. ارزش گروه فکری شما رو خیلی کم میکنه.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۵۹:

    من چند بار جواب شما رو دادم.(مغلطه)
    شما هیچ جوابی ندادید!
    فقط مغلطه کردید.
    —————————–
    شما به جای ادامه بحث، پاسخ یا عذرخواهی از اشتباه، بحث رو رها کردی و رفتی جایی که من به دیگران جواب دادم، من یا سایر دوستان رو به مغلطه متهم کردی.(مغلطه)
    ————
    گر نه از اشتباهت عذرخواهی کن، یا مثل آدمهای بی سوادی که چاره ای جز فرافکنی ندارند(مغلطه)

    [پاسخ]

  12. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    صبح داشتم صبونه رو می خوردم که راهی شم.رادیو روشن بود.تاریخ امروز رو گفت.انگار برق گرفته باشدتم.امروز سه سال پیش.منی که چشمام به زور باز مونده بود حالامرور می کردم روزهاشو
    فکر به اینکه من چه کرده ام در این مدت؟!!!
    یا حق

    [پاسخ]

  13. بنفشه جمالی گفت:

    ننوشتید از ریختن به ستاد انتخاباتی قیطریه قبل از اتمام زمان انتخابات و حمله به خونه بسیاری از روزنامه نگاران و اصلاح طلبان و دستگیری اونها در همون روز انتخابات. بچه هایی که هنوز در زندان هستند. از دروغ گفتید اما نگفتید این آقای دکتر محبوب شما که قرار بود فساد های مالی دولت های قبلی رو افشا کند دولتش و دولتمردانش این روزها متهم ردیف اول اختلاس چند هزار میلیاردی هستند. ننوشتید از کهریزک و بچه هایی که در زندان رژیمی که این طور سنگش رو به سینه میزنید، کشته شدند و متهم ردیف اول پرونده اش توسط همین برنده انتخاباتی که میگید، ارتقاء پست و درجه گرفته. ننوشتید از خونواده هایی که حتی اجازه برگزاری مراسم ختم بهشون داده نشد. ننوشتید که سه نفر در همین حکومت متبوع شما بدون برگزاری دادگاه و محاکمه در حصر غیرقانونی هستند. کلن شما و دوستانتون عادت دارید که دنیا رو طوری ببینید که می پسندید. انصاف هم چیز خوبیه. هنوز خیلی زوده از جنبش کج به مقصد نمیرسه صحبت کنید. فقط می تونم بگم خدا آخر و عاقبت هممون رو به خیر کنه!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۳۴:

    درسته از این‌ها ننوشتم ولی فکر می‌کنم تو بند سه به طور کلی به اشتباهات اشاره کردم و گفتم که تعداد‌شون هم کم نبوده.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۲۴:

    همه دوست دارند دنیا رو اونطوری که دوست دارند ببینند. مثلا نمیخوان ببینن اگر تخلف مالی هم بوده، با قدرت داره بهش رسیدگی میشه. دوست ندارم بگم ولی چاره ای نیست. اینکه در دولتهای قبلی صدایی از تخلفهای مالی و امثالهم در نمیومد چون کسی نبود که دنبال پیدا کردنش باشه. اما اینجا ماشاءالله هزارماشاءالله داخل و خارج یک جماعتی کار و زندگیشون رو ول کردن اومدن دارن عملکرد دولت رو رصد! میکنن. من نمیدونم کی گفته هیچ مشکلی نیست؟ مدینه فاضله که نیست! مملکته با یه عده آدم ممکن الخطا. مهم اینه که به تخلفات و اشکالات رسیدگی بشه. جالب هم اینه که دو سه تا موردی هم که مستند می تونید مطرح کنید، اولا که اسنادش از طرف خود حکومت مطرح شده ثانیا خود حکومت در سریع ترین زمان ممکن بهش رسیدگی کرده. هم جریان کهریزک هم تخلف مالی. اون چند نفری هم که توی حبس خانگی هستن باید برن خدا رو شکر کنن که به اتهاماتشون رسیدگی نشده. ما که قویا محاکمه اونا رو مطالبه کردیم که اگر محاکمه بشن احتمال اینکه توی خونشون انقدر بهشون خوش بگذره که چاق تر و چاق تر بشن خیییلی ضعیفه!
    چقدر خوبه که آدم واقع بین باشه. خدا آخر و عاقبت همه رو ختم به خیر کنه.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۴۶:

    من واقعا متاسف هستم
    برید تاریخ شروع اختلاس بزرگ و چک کنید…
    فعلا کن فقط اسم اطرافیان اون کسی در دادگاه برده میشه که شما ۳ سال پیش بهش رای دادید.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۰۷:

    @ بابک
    جای اینکه شتابزده جواب بدی اول بخون بعد جواب بده.
    نگفتم این تخلف از دولتهای دیگه شروع شد. سه چهار بار دیگه کامنت رو بخون شاید فهمیدی.

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲:

    تخلف مالی هست داره با قدرت رسیده گی می شه !!!!!!
    اینه ابروی شما ؟ این سند دروغگویی کسی است که در سازمان ملل نام عدالت را ضجه می زد.
    وقتی در اینتر نت می نوشتند که فرزند اقای احمدی نژاد در دفتر پدر چای نمی خورد به خاطر عدم استفاده از اموال عمومی الان باید ببینیم که نزدیکان ایشان در دولت اختلاس میلیاردی دارند ؟اینها را از اول می دانستیم .ایا باید انسان درستکار با نام فتنه در حبس خانگی بماند و شما تقاضای اعدام کنید برایش ؟این است نشانه ابروریزی .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۲:

    @محسن
    من در پست قبلی به افتخار روشنفکری شما یه کف و هورای مرتب تقدیم کردم. شما که با مخالفت با اسرائیل هم مخالفت میکنی، من توقع ندارم با حرفهای من موافقت کنی!
    بعدشم زودتر میگفتی به موسوی و کروبی میگی انسان درستکار، ما انقدر خودمون رو اذیت نمیکردیم. انسان درستکار، مردان خداجوی.. چه تعابیر شبیهی. براوو. اونا گند زدن، شما هم حمایت میکنید. به پای هم پیر شید. مبارک باشه.
    ضمنا جای اینکه صبح تا شب بری تو مترو بشینی انگشتر مردم رو اینچ کنی! بشین دو دقیقه اخبار گوش بده اقلا انقدر از دنیا پرت نباشی بنده ی خدا!

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۴۳:

    شما که با مخالفت با اسرائیل هم مخالفت میکنی ؟؟؟؟؟
    معنی جمله؟

    ضمنا جای اینکه صبح تا شب بری تو مترو بشینی انگشتر مردم رو اینچ کنی! بشین دو دقیقه اخبار گوش بده اقلا انقدر از دنیا پرت نباشی بنده ی خدا!(مغلطه)
    ————————————–
    مثل همیشه بدون جواب

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۹ام, ۱۳۹۱ ۱۳:۲۶:

    @ بابک
    من چند بار جواب شما رو دادم. شما به جای ادامه بحث، پاسخ یا عذرخواهی از اشتباه، بحث رو رها کردی و رفتی جایی که من به دیگران جواب دادم، من یا سایر دوستان رو به مغلطه متهم کردی.
    شما یا به کامنتهای خودت مراجعه کن و پاسخها رو مطالعه کن، اگر جواب داشتی بنویس اگر نه از اشتباهت عذرخواهی کن، یا مثل آدمهای بی سوادی که چاره ای جز فرافکنی ندارند هر جا دستت رسید ننویس شما جوابی جز مغلطه ندارید. این رفتار برای شما و برای سایر افراد همفکر شما خوب نیست. ارزش گروه فکری شما رو خیلی کم میکنه.

    [پاسخ]

  14. GOGOLO MOGOLI گفت:

    باید بنویسین و بیاد داشته باشیم این خاطرات تلخ را روزی که قاضی مرتضوی مسئول اعتراف گیری از سران سبز بود
    …………

    [پاسخ]

  15. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    روزانه نوشت جناب عبدالله امروز خیلی فوق العادست. البته همیشه عالی و زیباست. ممنون از زحمات بی وفقه ایشون و آقای صفا.

    [پاسخ]

  16. امید گفت:

    سلام وبلاگ پر محتوایی داری ،دوست داری تبادل کنیم؟
    اگه موافقی بهم خبر بده
    آدرس:omidhodajicomputer.mihanblog.com

    [پاسخ]

  17. اگه برات طلبگی یعنی امل بودن و متحجر بودن
    مساوی با مفت خوری
    معادل یه معادله دو مجهوله
    یعنی فرشته
    سرباز امام زمان
    مبلغ دین
    نخونی بهتره
    آخه من هیچ کدوم نیستم
    من یه طلبه بازیگوشم
    اگه حوصله شنیدن حرفهای یه بازیگوش (اونم از نوع طلبه) رو نداری بهتره ادامه ندی
    همین و بس
    خواستین منو با اسم یادداشت های یک طلبه بازیگوش لینک کنین
    خدافظ

    [پاسخ]

  18. می بینم که به شکل کاملا مهندسی شده ای وقایع سه سال پیش رو بیان کردید!
    تمام این وبلاگ و نویسنده و خوانندگان و نظر دهندگان و جمیعا کلهم مهندسی شده است بریزید تو خیابونا!! :D

    [پاسخ]

  19. یاد ایامی که روزی پارتی داشتم
    در میان لینک ها جایی داشتم!!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۱۷:

    ای بابا؛ شما پارتی‌تون همین الانم فعاله، اوکی شد.
    ولی خوب یه مدت کلاً محو شده بودید :)

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۲۴:

    در مورد نویسنده رمان قیدار مطلبی وجود دارد .
    http://www.alef.ir/vdcevo8z7jh8nei.b9bj.html?159480
    ظاهرا نویسنده اشاره به اخوند هایی دارد که همه سیاسی هستند و می خواهند بروند مجلس!ولی برای حل مشکلات خانواده گی اصلا استعدادی و اموزشی و تمایلی ندارند.این نشان می دهد که روحانیت کنونی تمایل به موعظه ندارد.

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۵۳:

    بله من محو بودم. دوستان هم این قدر لطف داشتند که با خودم می گفتم اصلا من در این عالم وجود داشتم یا فکر می کردم وجود دارم!! ww

    [پاسخ]

  20. بیچک گفت:

    سلام
    بعضیا چه توقعاتی دارنا
    انتظار دارن تو یه پست به ریز و درشت مسائلی که توی اون ۸ ماه اتفاق افتاد اشاره بشه و تحلیل بشه!!!
    اما یه چیز مهم که بهش اشاره کردین صبر و هدایت رهبر بودش
    خداییش اینو همیشه با تمام وجودم درک کردم
    بارها میشد که میگفتم دیگه اینجا رهبر یه برخورد قاطع و خشن دارن اما…. هدایتشون فوق العاده بود
    یادش بخیر
    اون موقع بچه تر از اینا بودم که رای بدم اما هنوز که هنوزه روی همون رای نداده تعصبی دارم عجیب!!!
    رای به جمهوری اسلامی

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۳۳:

    آخرش هم رای منو پس ندادی
    یادت باشه :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۸:

    با احترام به مقام رهبر جمهوری اسلامی :
    شهروندان معترض انتظار داشتند ایشان مانند پدری که به بقیه به یک چشم نگاه می کند دستور به تحقیقات دهد و یکطرفه جانب یک کاندید را نگیرند.
    متاسفانه این کار صورت نگرفت و این گروه مایوس شدند.حتما شما انتظار داشتید که کاندید های معترض بی درنگ اعدام شوند؟

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۴۹:

    رحیمی در سال ۱۳۸۵ در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات جملاتی را در مدح احمدی‌نژاد بر زبان آورد که جنجال زیادی آفرید. او گفته بود: «در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، آن احمدی نژاد بود. این ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است و به برکت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار می‌دادند» در پی این سخنان ۷۰ نماینده مجلس خواستار عزل رحیمی شدند و غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: «باید به دهن متملق و چاپلوس خاک پاشید». مشاور رحیمی در پاسخ به انتقاداتی که به این بهانه از رحیمی می‌شد به عملکرد دیوان محاسبات در دوران ریاست رحیمی اشاره کرد که به گفته او در طول ۶ ماه بیش از ۴ برابر عملکرد ۲۵ سال گذشته دیوان بوده‌است.[۸

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۷:۵۲:

    ببینید این تملق ها برای یک مسلمان یا انسان قرن حاظر شایسته نیست ولی این اتفاقات افتاده .از تملقات فردی مانند اقای رحیمی مشخص است که ایشان به دلیل خوشحالی از فواید مالی این چنین مجیز ریس خود را می گوید!!!!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۰۲:

    محمدرضا رحیمی در ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ در سخنانی یورو و دلار را نجس دانست و استرالیایی‌ها را گله‌دار خواند: [۱۰] [۱۱]

    «دلار و یورو را از سبد ارزی خارج خواهیم کرد و جای آن ریال و پول هر کشوری که با ما همکاری کند را قرار می‌دهیم چرا که این ارزها را نجس می‌دانیم و نفت را هم به دلار و یورو نخواهیم فروخت چرا که اگر دلار و یورو شکسته شود آنها شکست می‌خورند.»
    «۲۷ کشور اروپایی تحریم جدیدی علیه ایران انجام دادند و استرالیایی‌ها که یک مشت گله دار هستند نیز به آنها پیوسته‌اند.»
    او در توصیف کشور انگلستان گفت: «این کشور هیچ ندارد و نه آدم‌هایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند و حتی منابع زیر زمینی ندارد و یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آنها حاکم است. ۵۰۰ سال دنیا را غارت کردند و جوانی که الان آمده است احمق‌تر از قبلی است و گویا خداوند آنها را نوکر آمریکا و صهیونیست‌ها آفریده است.»
    سفارت بریتانیا در واکنش به این سخنان با صدور بیانیه‌ای این گونه اظهار نظرات برای یک مقام عالی رتبه سیاسی را نامناسب خواند: «بیان این که بریتانیایی‌ها «آدم» نیستند و «خرفت» خطاب کردن آن‌ها مصداق نادیده انگاشتن کرامت انسان و سخنی است.» [۱۲]

    ببینید این فرد را چگونه می توانید از بدنه مقدس جدا کنید؟فلسفه بدن مقدس می گوید هر گونه تخلفی از ولایتمداران کشف گردی بلافاصله او از بدنه مقدس جدا می شود و بدین ترتیب نیاز به پاسخگویی نیست زیرا ان فرد متخلف یک نفوذی بوده !!!!

    [پاسخ]

  21. امیر گفت:

    مثل شما حزب اللهی ها و این حکومت را مولانا با این اشعار زیبا سروده است:
    (حکومت خر شما را دزیده فروخته و خورده و شما با حاکمان دارید میرقصید و می کوبید و دست می زنید و رقص کنان می گویید خر برفت و خر برفت و خربرفت و عافلید که این خرشماست و هنوز نمی دانید خرتان را فروخته اند)
    صوفیی در خانقاه از ره رسید

    مرکب خود برد و در آخور کشید

    آبکش داد و علف از دست خویش

    نه چنان صوفی که ما گفتیم پیش

    احتیاطش کرد از سهو و خباط

    چون قضا آید چه سودست احتیاط

    صوفیان تقصیر بودند و فقیر

    کاد فقراً ان یکن کفراً یبیر

    ای توانگر که تو سیری هین مخند

    بر کژی آن فقیر دردمند

    از سر تقصیر آن صوفی رمه

    خرفروشی در گرفتند آن همه

    کز ضرورت هست مرداری مباح

    بس فسادی کز ضرورت شد صلاح

    هم در آن دم آن خرک بفروختند

    لوت آوردند و شمع افروختند

    ولوله افتاد اندر خانقه

    کامشبان لوت و سماعست و وله

    چند ازین صبر و ازین سه روزه چند

    چند ازین زنبیل و این دریوزه چند

    ما هم از خلقیم و جان داریم ما

    دولت امشب میهمان داریم ما

    تخم باطل را از آن می‌کاشتند

    کانک آن جان نیست جان پنداشتند

    وان مسافر نیز از راه دراز

    خسته بود و دید آن اقبال و ناز

    صوفیانش یک بیک بنواختند

    نرد خدمتهای خوش می‌باختند

    گفت چون می‌دید میلانش بوی

    گر طرب امشب نخواهم کرد کی

    لوت خوردند و سماع آغاز کرد

    خانقه تا سقف شد پر دود و گرد

    دود مطبخ گرد آن پا کوفتن

    ز اشتیاق و وجد جان آشوفتن

    گاه دست‌افشان قدم می‌کوفتند

    گه به سجده صفه را می‌روفتند

    دیر یابد صوفی آز از روزگار

    زان سبب صوفی بود بسیارخوار

    جز مگر آن صوفیی کز نور حق

    سیر خورد او فارغست از ننگ دق

    از هزاران اندکی زین صوفیند

    باقیان در دولت او می‌زیند

    چون سماع آمد ز اول تا کران

    مطرب آغازید یک ضرب گران

    خر برفت و خر برفت آغاز کرد

    زین حرارت جمله را انباز کرد

    زین حرارت پای‌کوبان تا سحر

    کف‌زنان خر رفت و خر رفت ای پسر

    از ره تقلید آن صوفی همین

    خر برفت آغاز کرد اندر حنین

    چون گذشت آن نوش و جوش و آن سماع

    روز گشت و جمله گفتند الوداع

    خانقه خالی شد و صوفی بماند

    گرد از رخت آن مسافر می‌فشاند

    رخت از حجره برون آورد او

    تا بخر بر بندد آن همراه‌جو

    تا رسد در همرهان او می‌شتافت

    رفت در آخر خر خود را نیافت

    گفت آن خادم به آبش برده است

    زانک خر دوش آب کمتر خورده است

    خادم آمد گفت صوفی خر کجاست

    گفت خادم ریش بین جنگی بخاست

    گفت من خر را به تو بسپرده‌ام

    من ترا بر خر موکل کرده‌ام

    از تو خواهم آنچ من دادم به تو

    باز ده آنچ فرستادم به تو

    بحث با توجیه کن حجت میار

    آنچ من بسپردمت وا پس سپار

    گفت پیغمبر که دستت هر چه برد

    بایدش در عاقبت وا پس سپرد

    ور نه‌ای از سرکشی راضی بدین

    نک من و تو خانهٔ قاضی دین

    گفت من مغلوب بودم صوفیان

    حمله آوردند و بودم بیم جان

    تو جگربندی میان گربگان

    اندر اندازی و جویی زان نشان

    در میان صد گرسنه گرده‌ای

    پیش صد سگ گربهٔ پژمرده‌ای

    گفت گیرم کز تو ظلما بستدند

    قاصد خون من مسکین شدند

    تو نیایی و نگویی مر مرا

    که خرت را می‌برند ای بی‌نوا

    تا خر از هر که بود من وا خرم

    ورنه توزیعی کنند ایشان زرم

    صد تدارک بود چون حاضر بدند

    این زمان هر یک به اقلیمی شدند

    من که را گیرم که را قاضی برم

    این قضا خود از تو آمد بر سرم

    چون نیایی و نگویی ای غریب

    پیش آمد این چنین ظلمی مهیب

    گفت والله آمدم من بارها

    تا ترا واقف کنم زین کارها

    تو همی‌گفتی که خر رفت ای پسر

    از همه گویندگان با ذوق‌تر

    باز می‌گشتم که او خود واقفست

    زین قضا راضیست مردی عارفست

    گفت آن را جمله می‌گفتند خوش

    مر مرا هم ذوق آمد گفتنش

    مر مرا تقلیدشان بر باد داد

    که دو صد لعنت بر آن تقلید باد

    خاصه تقلید چنین بی‌حاصلان

    خشم ابراهیم با بر آفلان

    عکس ذوق آن جماعت می‌زدی

    وین دلم زان عکس ذوقی می‌شدی

    عکس چندان باید از یاران خوش

    که شوی از بحر بی‌عکس آب‌کش

    عکس کاول زد تو آن تقلید دان

    چون پیاپی شد شود تحقیق آن

    تا نشد تحقیق از یاران مبر

    از صدف مگسل نگشت آن قطره در

    صاف خواهی چشم و عقل و سمع را

    بر دران تو پرده‌های طمع را

    زانک آن تقلید صوفی از طمع

    عقل او بر بست از نور و لمع

    طمع لوت و طمع آن ذوق و سماع

    مانع آمد عقل او را ز اطلاع

    گر طمع در آینه بر خاستی

    در نفاق آن آینه چون ماستی

    گر ترازو را طمع بودی به مال

    راست کی گفتی ترازو وصف حال

    هر نبیی گفت با قوم از صفا

    من نخواهم مزد پیغام از شما

    من دلیلم حق شما را مشتری

    داد حق دلالیم هر دو سری

    چیست مزد کار من دیدار یار

    گرچه خود بوبکر بخشد چل هزار

    چل هزار او نباشد مزد من

    کی بود شبه شبه در عدن

    یک حکایت گویمت بشنو بهوش

    تا بدانی که طمع شد بند گوش

    هر که را باشد طمع الکن شود

    با طمع کی چشم و دل روشن شود

    پیش چشم او خیال جاه و زر

    همچنان باشد که موی اندر بصر

    جز مگر مستی که از حق پر بود

    گرچه بدهی گنجها او حر بود

    هر که از دیدار برخوردار شد

    این جهان در چشم او مردار شد

    لیک آن صوفی ز مستی دور بود

    لاجرم در حرص او شبکور بود

    صد حکایت بشنود مدهوش حرص

    در نیاید نکته‌ای در گوش حرص

    [پاسخ]

  22. خادم الشهدا گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله و
    مدیریت بس بزرگوار
    خوبید انشاالله؟
    به قولی گفتنی ها رو که گفتن
    روزانه نوشت جالب بود و جالبتر از اون،از لابلای کتابهایم هستش کلی خندیدم البته به گلهای قالی :-)

    معمولا نمیگم دوره ی خاصی سخته خصوصا دوران شریف امتحانات ww آخه اون موقع واقعا برام سخت میشه.

    همچنان موفق باشید انشاالل،فعلا که دارم با هزارجور نذر و نیاز سر جلسات حاضر میشمه

    [پاسخ]

  23. خادم الشهدا گفت:

    راستی این قسمت بیان دیدگاهها چرا وقتی کادر پر شد دیگه پایینتر هرچی بنویسیم دیگه خودمون نمیتونیم ببینیمش؟؟؟؟ من چندباری باهاش مشکل داشتم
    میخواستم ببینم مشکل از سایت هستش یا از برنامه من؟! :?:

    [پاسخ]

    آشنا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۴۱:

    سلام
    بنده هم همین مشکل رو دارم متاسفانه

    [پاسخ]

  24. ناشناس گفت:

    « محل کار جدید نت ندارم واسه همین اول صبی می‌رم سایت‌ جار یکی یکی روزنامه ها رو کلیک می‌کنم، رفتم سرکار آفلاین می‌خونمشون :) »

    کار جدیدتون مبارکه!
    یه فضولی:
    بازم کار قضایی و حقوقیه؟ یا غیر مرتبطه؟
    پروانه تون آزاد نشد؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۲۴:

    نه؛ کار غیرمرتبط و موقت هست، تا اول تیر‌ماه.

    [پاسخ]

  25. سلام و شب خوش
    ” آنها از این نگران‌اند که ایران اسلامی بتواند الگویی برای پیشرفت مقاومت باشد.”
    عزت ملی و انگیزه برای حفظ آن در این کلمات موج می زند الحمدلله
    http://rajanews.com/detail.asp?id=129068

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۰۸:۰۵:

    کمتر از این موارد رویایی بگویید!می ترسند که ما الگویمقاومت شویم!!فعلا که تبدیل به الگوی فساد اقتصادی گسترده شدیم و فریاد کسانی که این را می گفتند به صورت فتنه تعبیر شد!!!بس نیست؟
    ایران اسلامی امروز ریس بانک ملیش که مومن بود دزد از اب در می اید.پس نام اسلام را خراب نکنید.قربون همان اسلامی برویم که کارش مشخص کردن حلال و حرام بود نه بصیرت سازی.به این لینک برویید.
    http://p5x.co/7787

    [پاسخ]

  26. سلام
    آقا من یه سوال اساسی دارم
    البته میدونم به این پست ربطی نداره ها.ولی با توجه به مطلب قبلی فکر کردم شاید آقای صفا یا سایر دوستان توضیحی داشته باشن
    این همه دغدغه، این همه شور و عصبانیت از توهین به امام پاک ما چه شد؟ چرا این روزا دیگه خبری ازش نیست؟ چرا پستها ( در شبکه های اجتماعی منظورمه) بیشتر راجع به امتحانات و اینا شده؟
    آیا واقعا همونجوری که من فک می کنم ما دچار مشکل “جوزدگی” هستیم؟
    پاسخ لطفا:)

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۱:

    اقای صفا می تونید فضای جامعه ۱۰ سال بعد را پیشبینی کنید ؟
    ایا همه مردم ایران را می بینید که انگشتر ۱۴اینچ در دست دارند در حال شعار دادن بر علیه فتنه هستند؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۴۶:

    آقای صفا
    جسارتا در جام جهان بین که نگاه کردید ها
    ببینین نتیجه اون مسئله درسی من که رو مخمه چی میشه
    با تشکر :mrgreen:

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۲۰:

    آقای صفا؟!
    میشه لطفا بعد از پیشگوییهایی که برای محسن داشتید بگید عاقبت کار ما چی میشه؟
    نتیجه بازیهای امشب رو هم ببینید ممنون میشم. :wink:

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۵:

    نتیجه بازی رو یکی دیگه می گفت ها!! مرحوم شد بیچاره: دییییی
    اما آخر و عاقبت رو موافقم :wink:

    [پاسخ]

  27. افق گفت:

    سلام
    خدا قوت
    میگم نمیشه ارتفاع ستون آخرین دیدگاهها بلند تر بشه؟ مثلا ۱۰ تا دیدگاه آخر رو نشون بده؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۵۱:

    سلام
    الان من دقیقا متوجه نشدم اینجوری که دوستان گفتن و شما، مشکلِ بخش دیدگاه ها چیه؟ برخی کامنت‌ها نمایش داده نمیشه؟ یا چی؟ :/

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۲۴:

    موقع تایپ دسترسی به مطلب برای ادیت نیست و کاربر اگر کمی طولانی بنویسد دیگر نمی بیند چه نوشته.راحتی نوشتن خیلی مهمه .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۲:

    سمتِ چپِ پایینِ کادری که دیدگاه نوشته می‌شه چندتا نقطه یا خطِ اوریب کنار هم قرار داده شده. اونجا رو با موس کلیک کنید و درگ کنید(بکشید‌به پایین) جای نوشتنِ بیشتری باز می‌شه. اگر مشکل همچنان پابرجا بود دوباره بفرمایید که یه فکری کنیم.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۰:

    نه. من مشکلی که دوستان گفتن رو ندارم. فکر کنم منظور دوستان این کادری که داخلش کامنت نوشته میشه بود. ظاهرا وقتی مطلبشون طولانی میشه، اخر مطالبشون رو موقع نوشتن، دیگه خودشون نمی تونن ببینن. گمونم البته.
    حرف من یک دانه پیشنهاد بود مربوط به کادری که اخرین دیدگاهها رو نشون میده. الان ۵ تای آخر رو نمایش میده، گفتم میشه بشه ۱۰ تا. اون بالا. بالای آمار سایت.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۵:۳۴:

    آها، اوکی. اگر امکان داشت و باعث لودِ دیرتر سایت نمی‌شد سعی می‌کنم حل بشه .

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۲۱:

    خیلی ممنونم

    [پاسخ]

    آشنا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۰۶:

    سلام و عرض ادب
    مشکل بخش دیدگاه بود ، اگه کامنت طولانی بشه ، منی که دارم می نویسم نمیتونم بخونم مگر تاییدش کنم . دیزاین قبلی این مشکلو نداشت
    الان نمیدونم خوب منظورم رو رسوندم یا نه ؟ :?:

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۸:

    سلام و عرض ادب خدمت آشنای بزرگوار
    چون توی این شلوغی ممکنه نبینین عرض می کنم که اگه چند تا کامنت برین بالاتر توضیح آقای صفا رو خواهید دید مبنی بر درگ کردن این خطوط مورب کنار کادر…جا باز میشه اینجوری برای نوشتن:)

    الان امتحان کردم! شد:)

    [پاسخ]

    آشنا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۱:

    سلام و عرض ادب متقابل خدمت دوست بزرگوارم ،رهروی شهدای عزیز.
    ممنون از راهنمایی شما و توضیح برادر بزرگوارم جناب آقای صفا،ولی متاسفانه چاره ساز نبود…

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۵۲:

    :)
    خواهشمندم دوست جان

    واقعا؟ خب فکر کنم باید به شیوه پیامک دادن نظر بنویسید پس:دی :wink:
    شاید اثر کرد——> همون تبدیل تهدید به فرصت و اینها

    [پاسخ]

  28. ناشناس گفت:

    آیا این مطلب رو خونده بودید؟
    طی توضیحاتی که داده اند، پرونده ایشان قبل از صدور قرار تامین و قبل از اخذ آخرین دفاع به دادگاه ارسال شده!
    آیا این ناشی از اشتباه بازپرس است؟
    آیا بعد از برگشتن مجدد پرونده از دادگاه به دادسرا، بازپرس میتواند مجددا نسبت به صدور رای اقدام کند؟

    [پاسخ]

  29. افق گفت:

    می بینم که دموکراسی داره بیداد می کنه. پارلمان مصر منحل شد چون اکثریت با اسلامگرایان بود! اصلا آدم اینهمه دموکراسی رو چجوری درک کنه؟!

    [پاسخ]

  30. ول کن ببینم چی میگه؟ گفت:

    ما نتونستیم رای رو پس بگیریم ولی آبروی خودمون رو تو دنیا حفظ کردیم و الحمدلله همه ی دنیا قبول کردن که آدم پست و دروغگو و بی ارزشی مثل احمدی نژاد منتخب اکثریت مردم ایران نیست و اصلا به همین دلیل بود که بعد از خرداد هشتاد و هشت بدون ترس و واهمه همه ی کشورها به تحریم ایران یکی بعد از اون یکی رای دادن.
    جنبش هم زنده است چون که موسوی و کروبی زندانی هستن به همین سادگی.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: