وکیلانه » » تیر خلاص مجلس به احمدی‌نژاد‌های رام‌نشدنی
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
تیر خلاص مجلس به احمدی‌نژاد‌های رام‌نشدنی
۱۷ام, آذر ۱۳۹۱| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۲]

احمدی‌نژاد هرچیزی که بود و هرچیزی که هست، کاری نداریم به آن؛ در یک صفت متفاوت با سایر روسای جمهور ایران است. دکتر اولین و تنها رئیس جمهور  بود که بدون هیچگونه پشتوانه‌ی سابق سیاسی، یا پشتوانه‌ی خانوادگی به ریاست جمهوری رسید. احمدی نژاد برخلاف سایر روسای جمهور، قبل از ریاست جمهوری‌ش در دایره‌ی قدرت نبود. او حتی مثلاً مثل آقای خاتمی از یک خانواده‌ی مطرح هم نبود. احمدی‌نژاد حتی داماد یک شخصِ خاص هم نبود!

رییس جمهور نهم ایران یک نفر آدم معمولی خارج از دایره‌ی قدرت بود. در دوران انتخابات هم اول مقبولیت مردمی را به دست آورد و بعد گروه‌های خاصی از حاکمیت با دیدن این مقبولیت و البته ارزش‌های شخصیتی و اعتقادی‌ش به او گرایش پیدا کردند.

..

حلاصه کنم، احمدی‌نژاد از خودشان نبود‍‍! ولی رام‌شدنی نشان می‌داد. کسانی جامعه را به دو دسته‌ی “مردم” و “مسولان” تقسیم کرده بودند و با زدوبند و ازدواج های سیاسی کانون‌های قدرت تشکیل داده بودند و غیرخودشان را در آن کانون‌های قدرت برنمی‌تافتند.

کسانی که “مسول” شده بودند و حاضر نبودند بعد از پایان مسولیت دوباره “مردم” بشوند و خیال می‌کردند آنها یک درجه از “مردم” بالاتر هستند احمدی نژاد را گرچه خارج از دایره‌ی قدرت اما رام شدنی می‌پنداشتند. و دقیقاً مشکل از زمانی شروع شد که دکتر چموشی نشان داد.
خیلی زود احمدی‌نژاد نه تنها از “مردم” بودن خارج و وارد “کانون‌های قدرت” نشد که بلکه می‌خواست مرز‌های ممنوعه را هم به هم بریزد. می‌خواست کاری کند که دیگر جامعه  دو دسته‌ی “مردم” و “مسولان” نباشد و البته متاسفانه دکتر این وسط زیرچرخ‌های کانون‌های قدرت “له شد”.
به گونه‌ای که تفکر عدالت‌خواهانه‌ی سوم تیر را حالا با کاردک باید از کف آسفالت جمع کرد و آرزوهای این‌همه جوان برای بازگشت به ارزشهای اول انقلاب دوباره یک رویایی دست نیافتنی‌ است.

قطعاً در این گناه هم خودِ احمدی نژاد مقصر است و هم ساده‌لوحی خودمان. آن بالا هم کانون‌های قدرت دارند به ریشمان می‌خندند که اگر نتوانستیم رام‌تان کنیم له‌تان که کردیم.

حالا شما بنشین هزارویک “پایداری” و “متحد” بساز، وقتی هیچ خطری برای کانون‌های قدرت نداری یعنی که از همین حالا رامی‌ و قطعاً کانون‌های قدرت هم کاری با تو ندارند.

این از پَرپَر کردن گفتمان بازگشت به ارزش‌های انقلاب.
اما گرگ‌های گرسنه‌ی کانون‌های قدرت از آنی که فکر می‌کنیم درنده‌ترند و به این له‌کردن اکتفا نمی‌کنند. باید راه‌کاری پیدا کرد که دیگر حتی امیدی به جوانه زدن دوباره مردمانی از جنس مردم در دل کانون‌های قدرت نباشد. باید به طبقه‌ی حاکمیت و مرزبندی میان “مردم” و “مسولان” وجهه‌ی قانونی داد. باید با خط‌کش قانون مانع ورود کسی از مردم به جمع مسولان شد. و این می‌شود که بزرگترین دغدغه‌ی برخی‌ها “تصویب قانون اصلاح انتخابات” می‌شود یا در خوش‌بینانه‌ترین فرض، از دل چنین قانونی چیزی بجز چنین مرزبندی میان “مردم” و “مسولان” نخواهد جوشید.

#آی‌کیویی در حد پنگون دارد کسی که این متن را تاییدی بر احمدی‌نژاد فعلی بپندارد.



۴۲ دیدگاه برای “تیر خلاص مجلس به احمدی‌نژاد‌های رام‌نشدنی”

  1. سلام
    :)
    هنوز جوهر نوشته تان خشک نشده که کامنت می نهیم
    فلذا: اول آیا؟
    :mrgreen:
    ====
    چقدر این جمله درد داشت:
    “اگر نتوانستیم رام‌تان کنیم له‌تان که کردیم.”

    با توجه به جمله آخر فهمیدم که از پنگوئن بیشتر می فهمم
    والا

    [پاسخ]

  2. سربازةٌ گفت:

    سلام.
    به نظرم میاد این طرح یکی از طرح هایی است که در میان هر دو طیف موافق و مخالفش نام افراد متفاوتی دیده میشه.
    اتفاقا در این مواقع و مسائل جامعه، همیشه با خودم زمزمه ی این رو دارم که دقیق تر باشم.
    کاش تبصره و ماده ی مورد نظرتون در اصلاحیه که موجب نوشتن این پست شده رو یه اشاره ای بهش می کردید.

    ضمناً ۲۵ توصیه ی مختصر و مفید رهبر به دانشجویان رو در لینک زیر پیشنهاد می کنم:
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21718/B/13910916_0121718.jpg

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۱۴:۲۹:

    بیشتر بحث همون ‌که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید امضای حداقل یک صد نفر از شخصیت های سیاسی و تعدادی از شخصیت های مذهبی رو جمع آوری کنن.

    [پاسخ]

    سربازةٌ پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۰۱:

    از این جهت که با تصویب نهایی همین اصلاحیه و طبق نظر شما احمدی نژادهای بعدی به راحتی نمی تونن وارد فضای انتخابات های آتی بشن، موافقم، کما اینکه معتقدم اگر این شرط هم اون موقع بود، جمع کردن امضا برای شهردار تهران از بین کسانی که دکتر در نگاه اونها مقبولیت داشت، کار سختی نبود!
    اما این طرح (بیشتر منظورم روی همین ماده هست که به نظرم ماده ی ۴ باشه) به اندازه ی خودش جای ابهام داره به نظرم.* هم اینکه اون حساسیت کار و وظیفه ی شورای نگهبان رو بواسطه ی امضای افراد معلوم الحال شاید یه مقدار کمتر می کنه( که بعضی ها تعبیر می کنن به کوتاه کردن دست شورا از انتخابات که من قبول ندارم، چون شورای نگهبان ضرب العجلی تصمیم نمی گیره این یک، در ثانی برای کوتاه کردن دست خودش هم در افعال مهم و تاثیر گذار مطمئنا اقدامی نمی کنه!!) ** هم اینکه با رد صلاحیت ها مشکلاتی بوجود میاد که یکی از نتایج ش (با تبلیغات و جوسازی های منفی) می تونه داشتن نگاه خطا به صاحبان امضا باشه! *** یکی ش هم و به نظرم مهمترینش اینه که شاید کسی باشه که مدیر و مدبر خوبی باشه اما واقعا به هر دلیلی نتونه درصدد جمع کردن امضا باشه، تکلیف این فرد چیه؟
    اما زیبایی (حداقل ظاهری) این ماده در بعضی جهات برای من یکی که انکار پذیر نیست، اما دو مطلب مد نظرم هست که بد نیست بهش اشاره کنم؛
    یکی اینکه خطیب نماز جمعه امروز تهران فرمودند: “هر سخن و برنامه تنش‌زایی خلاف ولایت است.” و من بین ارتباط لفظ “برنامه” و این برنامه ی جدید مجلس، مرددم!
    یکی هم اینکه با همه این احوالات چرا در تیتر نوشته شده “تیر خلاص مجلس به احمدی‌نژاد‌های رام‌نشدنی”؟ سوال اینجاست، اگر “تیر خلاص” هست، چطور ممکنه پای “احمدی نژادهای رام شدنی” به کاندیداتوری انتخابات باز بشه، وقتی منظور از احمدی نژاد “احمدی نژاد” ی بدون پشتوانه ی امضای مسئولین هست، “احمدی نژاد” ی از جنس خودـ مردم؟؟!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۲۶:

    ببینید روح حاکم بر تفکری که “امضاء” رو شرط می کنه مشکل داره.
    وقتی رای مردم و تاییدی شورای نگهبان هست این امضاء چه معنی داره؟
    رای مردم جمهوریت می شه و تایید شورای نگهبان هم اسلامیت. این امضاء صد نفر اضافه اس. من درآوردی ه.

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۲۳:

    یادم می افته به حرفهای بعد از انتخابات ۸۸
    انگار عده ای رای ممتاز دارن که به اندازه چندین رای ما مردم معمولی ارزش داره
    همون تفکری که تهران رو از فرمانیه به بالا حساب میکنه این طوری هم به دنبال اصلاح قانون انتخابات هست
    :|

    [پاسخ]

  3. هوالحق؛ سلام بر شما؛
    حق گفتی دمت گرم.
    یاحق؛

    [پاسخ]

  4. بیچک گفت:

    خب پس ما باید دیگه چیکار کنیم؟
    چجوری میشه دوباره یه نفر عدالت خواه پیدا بشه که بتونه این جریان رو زنده کنه؟
    چرا احمدی نژاد انقد ساده له شد؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۲۱:۲۱:

    در مورد له شدن تفکر سوم تیر، ساده نبود. خیلی زور زدن. ولی اصلش ساده لوحی و زود باوری طرفداران این تفکر بود.
    البته این به معنی ناامیدی نیست چرا که اصل این تفکر توسط رهبر انقلاب حمایت می شه ولی خوب احیای این تفکر خیلی سخته

    [پاسخ]

  5. بیچک گفت:

    ببخشید
    سلام
    خداقوت

    [پاسخ]

  6. سلام مجدد
    راستش من هر چه به تصمیمات اخیر مجلس نگاه می کنم، با خودم میگم که انگار آقایون به جای تصمیم سازی درباره ریاست جمهوری می خواهند درباره رئیس جمهور وقت تصمیم بگیرند
    :|
    به نظرم نود درصد مشکلات کنونی مملکت یه جورایی مهندسی معکوس برخی رفتارهای خاص دولتمردان هست، برای کوبیدن دولتمردان
    موضوعاتی که شاید اهمیتی چندانی هم نداشته باشند اما از کاه کوه می سازند و ….

    [پاسخ]

    بیچک پاسخ در تاريخ آذر ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۴۳:

    دقیقا
    قانون رو با افراد میسنجن!

    [پاسخ]

  7. sajjad گفت:

    سلام
    امروز علی مطهری رو تو دانشکده مون دیدم باهاش صحبت کردم میگفت ک احتمالا این قسمت ک نیاز ب جمع آوری صدتا امضای رال سیاسی و مذهبی داره حذف میشه.میگفت فضای مجلس متمایل ب حذف این قسمته…

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    من البته انقدرها هم ناامید نیستم. شخص شاید له شد، ولی تفکر سر جای خودش هست. شخصی هم که له شد خوش خیلی مقصر بود. همون چموشی که خیلی جاها به دردش خورد، بعضی جاها باعث مقاومت دربرابر خوبیها شد.
    این قضیه اصلاح قانون انتخابات هم نوبریه برای خودش. ما علیرغم امیدواری مون فعلا دست در زیر چانه به نظاره حرکات قدرت طلبانه بعضی! مسئولین نشسته ایم. هعی!

    ضمنا پنگوئن خونگی من از اینکه از احمدی نژاد حمایت کردید، تشکر میکنه!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۷:۰۷:

    سلام
    ببینید این بیشتر یه نوع خوش بینی ه که بگیم شخص شاید له شد ولی تفکر هستش.
    اون تفکر الان کجاست؟ مانع از چه مفاسدی داره می شه؟ مابه ازاش در بیرون از فضای ذهن و در عمل کجاست؟
    کانون های قدرت و ثروت چه مانعی روبروی خودشون دارن؟
    مکالمه ی تلفنی وقیحانه مهدی هاشمی با نیک آهنگ رو اگر گوش داده باشید مهدی هاشمی در جواب که چی کار کردین می گه “احمدی نژاد رو سکه ی یه پول کردیم. کار از این بزرگتر؟”
    قطعا منظور تفکر احمدی نژاد هست واِلا خود احمدی نژاد به خودی خود چه خطری داره.
    الان به نظرم خیلی ها با هم متحد شدن در له کردن احمدی نژاد، خیلی ها هم پای هاشمی های کثیف دارن دکتر رو می کوبن و حواسشون نیست با کی همپیاله شدن. خیلی از سایت ها و روزنامه ها در انتقاد به دکتر اونقدر تند رفتن که تفکر دکتر رو هم زیر پا له کردن.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۱۹:۱۵:

    بله من این رو قبول دارم. اصلا علت تلاش ما برای حمایت از دکتر با همه انتقاداتی که بهشون داریم همینه. برای اینکه دکتر با ادبیات حضرت امام به میدون اومد و زمین خوردن اون ادبیات زمین خوردن انقلاب به حساب میومد. اما منظور من بین مردمه. یعنی مردم همچنان طرفدار و حامی اون گفتمان و تفکر هستن. وگرنه خیلی واضخه که چون این روزها ترور فیزیکی جایی نداره، پس ترور شخصیت هست که نتیجه میده و ترور شخصیت دقیقا ترور تفکر هست. حضور احمدی نژاد اگر هیچی نداشت، رو شدن دست قدرت هزار فامیل یکی از بزرگترین محاسنش بود. احمدی نژاد چیزی شبیه خط شکنهای زمان جنگ عمل کرد و خودش از بین رفت ولی راه رو برای خیلی ها باز کرد. ضمن اینکه مگر زمانی که دکتر به میدون اومد، ما رفته بودیم نشسته بودیم فکر کرده بودیم یه نفر رو پیدا کرده بودیم آورده بودیم به میدون؟ نه! ما فقط بهش رای دادیم. من به این امیدوارم که با جایگاهی که اون گفتمان در بین مردم داره، نفر بعدی ای جرات کنه و راه رو ادامه بده. امیدواری من از این منظره.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۲۴:

    امیدواری تون بجاست به قول یکی از دوستان دوباره تو یکی از این لپ لپ ها یه نفری برای احیاء این گفتمان پیدا می شه انشالله :)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۲۸:

    بعله!

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ آذر ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۵۴:

    الان که از این گنده هاش هم اومده

    رفتم بخرم گفت دونه ای هفت تومن:|
    حیف که اغلب توشون خالیه و به درد نخور/ وگرنه واسه کنجکاوی خودم هم که شده می خریدم
    :mrgreen:

    [پاسخ]

  9. مسعودساس گفت:

    باز تو احمدی نژاد رو تائید کردی
    این لاغره منم، اون چاقتره دوستم:

    http://mihanstar.com/wp-content/uploads/2011/12/penguin.jpg

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۱۳:

    :)))))

    [پاسخ]

  10. مسعودساس گفت:

    ساده له نشده، ساده لوح شده!

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۰۹:۵۱:

    ساده لوح بود ها، برای همین ساده له شد
    :|
    بعد مدتی سلام علیکم

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۰۳:

    ییخشید فضولی میکنم وسط بحثتون ها!
    جدا شما فکر می کنید احمدی نژاد ساده له شد؟ یه نظر به عقب بندازید.. به نظر من که نه ساده لوح بود نه ساده له شد.
    ضمنا بنده هم بعد از مدتها سلام علیک! رسیدن به خیر.

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۱۸:۱۹:

    در توضیح ساده له شدن ارجاعت میدم به فایل صوتی که در اون در کمال …… میگه ما تقسیم کار کردیم و….
    ساده اینجا توصیفی نیست در واقع

    [پاسخ]

    بیچک پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۰۲:۳۲:

    بنده هم بعد از مدتها سلام علیک!

    [پاسخ]

  11. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر حزب الله
    حرف دل بود…

    یا حق

    [پاسخ]

  12. سلام
    واقعا اگر خدای نکرده به دوگانه مردم – مسئولین برسیم به پاشنه آشیل نظام رسیده ایم
    با مطلب داستان شهر کوفه قسمت دوم بروزم
    تاملی بر ترکیب جمعیتی و وضعیت ایرانیان در کوفه
    تشریف بیاورید

    [پاسخ]

  13. بابک گفت:

    آقای صفا بنظر من که کار مجلس درسته
    نباید اجازه داده که هرکسی که کوچکترین توانایی در مدیریت ندارد را به جای حساس مثل ریاست جمهوری راه داد.
    آقای صفا علاوه بر رای مردم و شورای نگهبان نیاز به این است که فرد توانایی اداره کشور را داشته باشد مدیر باشد.
    —————————————-
    آقای صفا در کشورهایی که مدریرت درست وجود دارد شخصی نامزد می شود که خیلی توانایی زیادی در مدیریت دارد.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲۰:۰۴:

    خوب ببینید از طریق ۴ یا ۵ مرجع توانایی یاعدم توانایی فرد و صلاحیت‌ش مورد بررسی قرار می‌گیره. در این صورت چه نیازی به امضای صد نفر؟
    این یعنی تقسیم بندی مردم و تصمیم‌گیری بجای مردم. به نظرت خود مردم نمی‌تونن تشخیص بدن چه کسی توانایی داره و چه کسی نداره؟

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آذر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۱۹:

    نه مردم این توانایی را ندارند
    یک نفر می تواند با مظلوم نمایی و بر انگیختن احساسات مردم، مردم را فریب بدهد
    باید راهی برای جلوگیری از این فریب باشد
    —————————
    کثرت افراد احتمال تبانی و باند بازی و لابیگری را پایین می آورد.

    [پاسخ]

    آذرخش پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۰۰:۲۰:

    الان شما برای من توضیح بدید این کاری که مجلس داره می کنه فرقش با قانون الکترال آمریکا چیه؟
    جفتشون یعنی رای مردم کشک. خوب یه کاره بشینن دور هم خودشون یه نفر رو انتخاب کنن دیگه. این همه هزینه انتخابات واسه چی؟

    [پاسخ]

  14. مسعودساس گفت:

    سلام خدمت همه
    ——————-
    آرای باطله هم باید ۱۰۰ تا امضا جمع کنه؟

    [پاسخ]

    رهروشهدا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۱۶:۱۲:

    سلام علیکم
    اگه وسط امضا جمع کردن خوابش نبره بعدش بیاد بگه باد امضاها رو برد
    w)

    [پاسخ]

  15. مسعودساس گفت:

    امیرعلی آموزشی کجا بودی؟
    الان کجایی؟
    برج چندی موتور؟
    ۲۱ یا ۱۷؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۴۹:

    ۰۱
    ۲۱ ماهه :)

    [پاسخ]

  16. مسعودساس گفت:

    پست “شروع دوباره” رو خوندم.
    یادش به خیر! تلوی ما خورد به سرما؛ با ۱۲ تا لباس و پوشاک و نفری ۳ تا پتو، اونم وقتی که ۱۲-۱۳ نفر تو یه چادر می خوابیدیم بازم سرما سر یه ربع از خواب بیدارت می کرد…
    الآنم که خدمت شده مخفف سه تا “خ”:
    خوردن، خوابیدن، خندیدن
    وضعی ها…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲۲:۴۹:

    بشین بینیم بابا

    [پاسخ]

    مسعودساس پاسخ در تاريخ آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۲۳:۲۹:

    به جای اینکه احترام نظامی بذاری می گی بیشین بینیم بابا؟!!
    احترام مدّ و اینارو هم که نداری!! موتور
    حالا که ۲۱ ماه خدمت کردی، روز ۲۹ فروردین اومدم تو رژه بهت خندیدم، می فهمی!!
    نــــــــــــبــــــــــود ۶۹ تا!!!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۰۶:۰۹:

    :))

    [پاسخ]

  17. یوسف گفت:

    سلام
    آقای دکترالان …….. شده.
    پر کردنش باشما!

    [پاسخ]

  18. reza گفت:

    شعر خوانی صابر خراسانی در اولین سالگرد شهادت حاج حسن طهرانی مقدم و دیگر همرزمانش
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=13&lid=7349

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: