وکیلانه » » شخصیتِ واقعیِ نامزدها
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
شخصیتِ واقعیِ نامزدها
۱۰ام, خرداد ۱۳۹۲| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۵]

۱) خیلی از ما ایرانی‌ها برای هوش ارزش زیادی قائل نیستیم. نمونه‌اش؟ همین انتخاب همسر مثلاً. خیلی از ماها در پاسخ به ملاک‌های انتخابِ هم‌سر به ظاهر، اعتقادات، خانواده، تحصیلات، هماهنگی فرهنگی و غیره اشاره می‌کنیم. اما چقدر برایمان هوشِ طرفِ مقابل مهم است؟ در صورتی که هوش می‌تواند به دنبال خودش بسیاری از چیزها مثل تحصیلات، فرهنگ، ثروت و غیره را به همراه بیاورد و جای خالی خیلی از چیزهای دیگر را هم پر کند. اما، کمتر کسی از ما به هوش در طرف مقابل فکر می‌کنیم.

۲) مناظره‌های تلوزیونی امروز برگزار شد. تَعَدُدِ نامزدها یکی از مشکلاتِ جدی پیش‌روی مناظره‌ها بود. اگر قرار بود رودررو برگزار شود به چیزی نزدیک به ۲۸ مناظره نیاز بود و بیست‌وهشت مناظره حتی اگر وقت هم بود باز زیاد می‌شد. مُدلی که امروز از مناظره‌ها دیدیم علی‌رغم برخی اشکالات یک ویژگی بزرگ داشت. بسیار سعی شده بود نامزد‌ها واقعیتِ درونی خودشان را بروز بدهند نه آنچه را که دوست دارند از خودشان نشان داده شود!

و اساساً مناظره یعنی همین. یعنی بفهمیم هر نامزد در واکنش به موقعیت‌های مختلف چه می‌کند و به قول معروف چند مرده حلاج است. در بسیاری از کشورهای دنیا هم واکنش‌های کوچکِ نامزدها در مناظره‌ها مهمتر از حرف‌هایشان می‌شود. در همین مناظره‌ی معروفِ موسوی؛ احمدی‌نژاد هم اکثراً روی واکنش‌هایی که بجز ارائه‌ی برنامه بود حرف زده می‌شد.

..

..

مناظره یعنی به چالش افتادن نامزد. واِلا وقت برای اعلام برنامه که فراوان هست. گاهی این چالش با رودررو شدن با نامزدِ دیگر ایجاد می‌شود و گاهی با رودرو شدن با کارشناسان. روددررو شدن با هم‌دیگر که به دلیل تَعَدُدِ نامزدها امکان‌پذیر نبود. روددررو شدن با کارشناسان هم حرف و حدیث زیادی به همراه دارد که از ظرفیت کشور ما خارج است! پس چاره‌ای نمی‌ماند جز قرار دادن نامزد‌ها در یک محیطی که مجبور بشوند منِ واقعی‌شان را به نمایش بگذارند. وقتی شعار، وعده، تخریب می‌شوند سه ضلعِ‌ اصلی تبلیغات نامزد‌ها؛ چه خوب شد که صداوسیما نامزد‌ها را مجبور به نشان دادنِ خودِ واقعی‌شان کرد.
محدودیتِ زمانی باعث می‌شود صراحت و صداقت بالا برود. (چیزی شبیه به شبکه‌ی اجتماعی توییتر که بیشتر از ۱۴۰ کارکتر نمی‌شود نوشت و همین باعث می‌شود این شبکه صریح‌ترین و واقعی‌ترین بازخود از کاربر را به نمایش بگذارد). مثلاً عمراً آقای روحانی اینچنین صریح مواضع‌ش را می‌گفت.  هرچند به نظرم اگر واحد‌های زمانی به ۱۰ دقیقه یا بیشتر تغییر پیدا می‌کرد بهتر بود.
به نظرم همین مدتِ‌دار بودن باعث می‌شد مشخص شود دقیقا یک نامزد برنامه دارد یا هی حرف‌های قبلی‌ش را تکرار می‌کند.

۳) چیز دیگری که صدای خیلی‌ها را درآورده قسمت‌های آخرِ مناظره بود. پاسخ‌های کوتاه و عکس. دوباره به پاراگرافِ اولِ نوشته برمی‌گردیم. عنصرِ هوش! ما طی تبلیغاتِ‌ انتخاباتی چقدر با میزانِ هوش یک نامزد آشنا می‌شویم؟ تقریباً هیچ! اما این دو بخشِ آخر به نظرم اساساً ایجاد شده بود برای نشان داده شدنِ شخصیتِ‌ واقعی نامزد‌ها  و میزانِ هوش‌شان. این‌که یک نفر چقدر منفی یا مثبت‌اندیش است؟ یک نفر چقدر امیدوار است و چقدر ناامید؟ واکنش هر نامزد بخصوص به هر عکس؛ از منظرِ‌ علمِ روان‌شناسی هزار حرفِ نگفته داشت. خیلی از این حرف‌ها را مردم عادی هم می‌توانستند بهفمند. این‌که یک نامزد در برابر هر عکس آیه‌ی یاس می‌خواند؛ ولی در جمع‌بندی‌های آخر می‌گفت من به آینده امیدوارم! حتی واکنشِ آقای عارف به نوع سوالات جای تامل دارد. این‌که مثلاً بعداً در کشور وقتی در مقابل یک عملِ اشتباهِ قرار گرفت چه برخوردی می‌کند. 

این‌که فلان نامزد با هر عکس شروع می‌کرد به تخریبِ دولت قبلی یا شهرداری و غیره. این‌که طرفِ فرقِ بین معدن و دره‌ی توریستی را نمی‌دانست. این‌که یک نامزد در واکنش به چندین و چند عکس فوراً به عنصرِ‌ تکنولوژی اشاره می‌کرد!  این‌که نامزدی به خود‌ش زیادی غره‌ است و به همین خاطر بر اساسِ هیچ و پوچ می‌گفت این معدن احتمالاً برای سمنان است و خیلی حرف‌های دیگر.

۴) شاید این مناظره‌ها خیلی بهتر از این هم می‌شد انجام شود. بهتر بود که از قبل با نامزد‌ها در میان گذاشته شود. مجری نباید می‌گفت سوال‌های تستی تا حساسیت ایجاد نکند و… اما خوب بود. ما نیاز داریم به این‌که نامزد‌ها را واقعی بشناسیم. منِ واقعی نامزد‌ها را بشناسیم نه آن چیزی را که آن‌ها می‌خواهند از خودشان به نمایش بگذارند.

۵) دوست عزیزی نوشته بود رئیسِ جمهور شئنی بجز خدمت‌گذاری ندارد که آقایان این‌گونه شاکی شده‌اند از پایین‌ آمدنِ‌ شإنشان. 

۶)‌  چقدر جای تفکرِ احمدی‌نژادی خالی بود…



۴۵ دیدگاه برای “شخصیتِ واقعیِ نامزدها”

  1. نا امید گفت:

    دوست و دشمن (از هر دیدگاهی تعریف کنی دوست و دشمن رو) تاختند به این نمایش مضحک.بعد میگی خوبه چون باهوش معلوم می شه. اگه اینطوریه یه تست iq می گرفتند و نتیجش رو اعلام میکردند. گرفتید ما رو یا خودتون رو؟ تزس افراطی از یه کمی هیجانی شدن و باز شدن فضا از یک طرف و پارادوکسش ترس ار جداب نبودن و ایجاد نکردن موج برای بالا بردن مشارکت شما ها رو عجیب به کارای خنده دار و توضیحات خنده دار تر وا میداره
    پ ن:‌تحلیل های همه کامل و جالب بود و فقط کم هوشی عارف و روحانی عیان شد؟! بابا تحمل این دو کاندید رو که با علم به رای نداشتن تایید صلاحیت شدن رو هم ندارید. بخدا حرفاشون بهتر از این بود که دائما از استفاده از تمامی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری بگن.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۴۹:

    بله تا الان بجز خودم کسی رو ندیدم که دفاع کنه. ولی این نظر‍ منه و فکر می‌کنم خوب بود.
    تو متن هم که نگفتم فقط روحانی و عارف بد بودن. اتفاقا نظر سنجی‌های بعد از مناظره نشون میده عارف جایگاه بهتری پیدا کرده. چرا؟ فکر می‌کنم واکنشش به سوالات بود. یعنی همین چیزی که نوشتم اگر بعداً در کشور با یک مشکلی مواجه شد چه می‌کنه.
    کلاً نظرسنجی‌های معمولی هم تغییر پیدا کرده و این نشون میده مناظره تاثیر داشته.

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۵۰:

    خوب معلومه تاثیر داره. ۸ نفر که هر کدوم بالقوه ریاست جمهوری اسلامی ایرانند جمع شدند تو یه برنامه ی چند ساعته انتظار دارید تاثیر نداشته باشه ؟. صحبت چیز دیگه ای هست . بله ریاست جمهور خادم ملته اما… جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران با فرد رییس جمهور متفاوته. جایگاهیه که شان و منزلت داره چون نماینده ی اجرایی ۷۰ و اندی ملیون ملت ایرانه در کل جهانه. این که به سبک استخدام یک دانشجوی تازه فارغ التجصیل شده با این رییس جمهور های بالقوه برخورد بشه اصلا جالب نیست. بهر حال ما بیشتر از یک آدم تیز هوش الان نیاز مند یک مدیر با سطح هوش متوسط که مشاورای خبره داشته باشه و کشور داری بلد باشه نیازمندیم. ما بیشتر از یک نفر ساده زیست(که مثلا پراید سوار باشه) نیازمند یک نفریم که با بالا بردن سطح اقتصادی مردم پراید رو از تو دست و بال مردم عادی جمع کنه و یه ماشین امن تر(در تمام حوزه های اقتصاد هم ) و بهتر رو مردم بتونن تهیه کنن .
    من نمی دونم این ترس شدید مسئولین از چیه؟؟اون از تایید صلاحیت ها. این از مناظرات ابکی. اگر هر ماه یک مناظره به سبک مناظرات انتخابات قبلی میزاشتند تا الان این سبک مناظره بین مزدم جا افتاده بود …

    [پاسخ]

    رضا. د پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰:

    @ناامید
    حرف درستی زدید. همین رو هم رهبر بعد از انتخابات ۸۸ گفتن. اینکه اگر صداوسیما از قبل چنین مناظره‌ هایی رو پخش کنه مردم آماده میشن.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳:

    ولی من با شما موافقم. به نظرم می تونه از ین بهتر بشه، ولی مناظره قبلی هم خوب بود.

    [پاسخ]

  2. بابک گفت:

    من طرف دار دکتر عارف نیستم
    ولی بنظرم سوادش خیلی بالاست
    می دونم که اینو میدونید و خونید
    ونمی دونم شما دانشگاه آزاد درس خوندید یا دولتی
    ولی فکر کنم رشته شما حقوقه که در مقاسیه با برق هوش زیادی نمی خواد
    اینم فقط برای یادآوری درج میکنم
    ——————————————
    در پنج سالگی به حساب سیاق تسلط داشته و در سال ۱۳۴۸ در مسابقات کشوری ریاضی در رامسر رتبهٔ نخست کشوری را به دست آورد. در کنکور سراسری ریاضی ۱۳۴۹ رتبهٔ دوم کشوری را کسب کرد و در رشته مهندسی برق دانشکدهٔ فنی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۵۴ با معدل ۳٫۹۱ از ۴ فارغ التحصیل گشت. در همین سال با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان به امریکا رفت. در سال ۱۳۵۵ مدرک کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۵۹ مدرک دکترای خود را در رشتهٔ برق مخابرات با معدل چهار از چهار به سرپرستی تامس ام. کاور از دانشگاه استنفورد گرفت.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۵۰:

    اتفافاً من همون موقع هم تو توییتر نوشتم هوش عارف بالاست. مثلاً به بخش‌هایی از سوالات جواب میداد که دیگرانی توجه نداشتند یا یه سری مسائل دیگه. یا جواب‌های عینی‌تری که نسبت به روحانی می‌گفت.
    ولی خوب این‌ها تو کجا مشخص شد. تو همین مناظره دیگه

    [پاسخ]

    پرچم پاسخ در تاريخ خرداد ۱۹ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۰۴:

    البته من هم منکر هوش جناب دکتر عارف نیستم و از سوابقی که شما فرمودید اطلاع داشتم آقای بابک، اما باور بفرمایید از اینکه ایشان نتوانستند تصویر معدن را از تصویر یک منظره اکوتوریستی تشخیص بدهند بدجوری خاطرم منبسط شد و خنده فرمودیم… شرمنده ها!!!!!
    IQ است دیگر، به شنوایی بند است، به خطای دید وابسته است، به خاطره متصل است، خلاصه در بند حواس است و پوزیتیو است و خطاکار…پیش میاد دیگه!
    بله! IQ است دیگر، حکمت که نیست…

    [پاسخ]

  3. سلام
    بعد از دنبال کردن نصفه و نیمه مناظره( به دلیل شلوغی دور و برم) تصویر مشابهی از کاندیداها در ذهنم ایجاد شد
    به جز یکی دو نفری که نقاط ضعف جدی داشتند بقیه به نظرم تفاوت بنیادی نداشتند
    به نظرم تفاوتهای اساسی بعد از دو مناظره بعدی مشخص می شود که خود حقیقی نامزدها رو خواهد شد
    به دور از تحلیل های پیش نویس شده خوش و آب و رنگ اقتصادی
    اگر کاندیدایی در حوزه اختلاف نظر سیاسی ادب و سعه صدر داشت آن وقت می شود روی انتقادپذیری اش حساب کرد..ای کاش مناظرات بعدی چارچوب آزادنه تری داشته باشد

    [پاسخ]

  4. بابک گفت:

    امثال شما ها بودید که به احمدی نژاد اصلح ( فارسی: صالح تر)
    رای دادید مملکت رو به این روز انداخت
    از شما انتظاری بیشتر از این نمیره
    شماها با این همه هوش سرشارتون نفهمدید که احمدی نژاد مشکل داره
    هنوزم نمی خواید بفهمید
    ————————-
    اشکال نداره ۱۰۰ سال دیگه اون موقه همه ما مار مردیم
    انوقت تو کتابهای تاریخ فرزندان این وطن میخونن که
    چه انسان های احمقی تو عصر ما زندگی میکردند و همنطور که ما به گذشتگانمون بابت اشتباهاتشون می خندیم و در بعضی موارد بهشون فحش میدیم
    به ما می خندند و فحش میدن
    وای به حال ما… وای به حال ما

    [پاسخ]

    هيشكي پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳:

    فارسی اصلح میشه بهتر یا شایسته تر :roll:

    [پاسخ]

  5. طلوع ماه گفت:

    با این پستتون موافقم :)
    یه جورایی شخصیت نامزدها رو در مواجهه با مشکلات و بحران ها نشون میداد

    این آقای غرضی که صحبت میکرد بر و بچه های میگفتن عزیزم حرف نزن… خو همون دو دونه رای که داشتی هم پرید!
    و البته
    مناظره ای که احمدی نژادی نداشته باشه مناظره نیست :)

    ______________
    بنده به شخصه خیلی به دکتر جلیلی امیدوار شدم
    شاید تا قبل از این مناظره به ایشون به چشم رئیس جمهور نگاه نمیکردم اما تو این مناظره اونم با موضوعی که ایشون هیچ تخصصی راجع بهش نداشتن خیلی فراتر از حد انتظار من عمل کردن
    اما این رو هم بگم که قالیباف هم انصافا خوب بودش
    شاید از همه نامزدها بهتر و روون تر صحبت کرد (با اون تبلتش!)
    جلیلی یه مقدار به تکرار افتاده بود
    *
    حداد هم با اون شعر سعدی که خوند نشون داد که هنوز خودشه :))))
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    مناظره تموم شد… ما موندیم و امتحان مکانیک سیالات که خدای نکرده اگه ازش بیفتم اصلا رای نمبدم :((

    [پاسخ]

  6. محمدحسن گفت:

    من حساب کردم اگه هر نامزد می خواست ۵ دقیقه صحبت کنه و بقیه هر کدوم ۳ دقیقه نقدش کنن باز ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه وقت لازم بود! تازه بازم اوضاع خیلی فرق نکرده بود!
    کسایی که حالا نعره میکشن که صدا و سیما به نامزدها «توهین» کرده خوبه یه مدل مناظره هم ارائه بدن. ما که بدمون نمیاد.
    به نظر من عارف بیشتر هوچیگری کرد تا انتقاد.
    (رضایی البته حق داشت بنده خدا! خیز برداشته بود که در غیاب یکی مثل احمدی نژاد نشون بده توی اقتصاد از همه شون بیشتر می فهمه. ولی با این قضایا ناکام موند!)
    جدا جای یکی مثل احمدی نژاد خالی بود.

    [پاسخ]

  7. محمدحسن گفت:

    راستی توی حاشیه عرض کنم. در مورد معدن تقریبا همه نامزدها اشتباه کردن. اینجا یه کم توضیح داده:
    http://www.598.ir/fa/pages/?cid=137407

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    کاملا با شما موافقم. به خصوص قسمت عکسها خیلی خوب درونیات نامزدها رو نشون داد. خیلی خوب. احتمال میدم بر اساس یک نظر کارشناسی از منظر روانشناسی قرار داده شده بود. خیلی خوب بود.

    [پاسخ]

    رضا.د پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶:

    یکی از بچه ها نوشته بود بود خواهر من ارشد روانشناسی میخونه گفته بوده اینها خیلی خوب روحیات درونی نامزدها رو نشون میده

    [پاسخ]

  9. هوالحق؛ سلام بر شما؛

    حق گفتی، مرحبا. تا زمانی‌که مناظره شروع نشده بود نمی‌دانستم این‌قدر می‌تواند مفید باشد برای نمایش خود واقعی نامزدها.

    خوبی دیگر این‌برنامه این بود که زمان اندک بود و نمی‌توانستند با کلمات بازی کنند. به نظرم اگر زمان بیش‌تر می‌شد این‌خاصیت از بین می‌رفت.

    یاحق؛

    [پاسخ]

  10. راستی موافقین این‌گونه برنامه‌ها یک‌جور پیامشان و نظرشان را به صدا و سیما اعلام کنند یک‌وقت به خاطر به دست آوردن دل نامزدها سبک‌شان را عوض نکنند.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲:

    از تاکید فراوان مجری روی روش معلوم بود که خیلی کار کردن تا رسیدن به این روش و الکی نبوده. البته خوشبختانه کُلاً صداوسیما به نظرات مردم زیاد کاری نداره :))

    [پاسخ]

    محسن پریژه پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸:

    به هر حال صدا و سیما هم چیزی می‌خواهد تا دستش جلوی نماینده‌های نامزدها پر باشد.

    [پاسخ]

  11. فطرس ملک گفت:

    سلام آقای صفا
    باهاتون موافقم
    این مناظره ها با اینکه بعضی سوالاتش به نظرم درست نبود ولی واکنش کاندیدا ها رو نشون داد
    شایدم منظور از طرح سوالات همین بود
    که بینندگان با واکنش های کاندیداها در مواجهه با مسائل مختلف آشنا بشوند و تصمیم نهایی خودشون رو بگیرن
    ولی من تقریباً با دیدن مناظره با وجود اشکالاتش به جمع بندی رسیدم که از ۸ کاندیدا ۲ نفر فعلا برام قابل بررسی هستن
    و بین این دو نفر هم در مناظره های بعدی میتونم انتخاب اصلی ام رو انجام بدم

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰:

    من تو متن قبلی گفتم. خوبی این انتخابات اینه که خیلی‌ها واقعا به برنامه های نامزدها نگاه میکنن و کمتر جناحی و اینها شده.

    [پاسخ]

  12. خالصي گفت:

    جدا از صحبت هاشان؛
    نمی دانم چرا از دیشب تا بحال دست زیر چانه جلیلی اینقدر دارد اذیتم میکند، همسرم معتقداند اگر بپذیریم که شیوه سوالات گرچه مفید اما کمی غیر محترمانه بود،سه واکنش متفاوت به آن داریم :اعتراض زبانی که متین ترینش از طرف آقای غرضی بود،اعتراض غیر زبانی: از طرف جلیلی و عدم اعتراض: بقیه افراد

    ایشون کار جلیلی رو میپسندند
    اما من کار ایشون هم به نظرم کمی غیر محترمانه اومد، چون هر چه نباشد چند ده میلیون ملت و بعضی بزرگان پای برنامه اند که ایجاب میکند مقابلشان انسان مراقب کوچکترین حرکاتش هم باشد، در عوض من وقار و به نظرم بزرگ منشی ولایتی را خیلی پسندیدم،همچنین روی باز و روحیه پر انرژی قالیباف را.
    البته نامزدها اینجا هستند تا رای مردم را به خود جلب کنند و در تحلیل حرکاتشان نباید این را از نظر دور داشت،چیزی که انگار جلیلی اصلا برایش مساءله نیست.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۰۵:

    یه چیزی دیگه از دکتر ولایتی رو هم من پسندیدیم. جانب انصاف رو نگه میداشت. مثلاً یه جاهایی که اصلاً ارتباط خاصی هم نداشت دفاع می‌کرد از دولت. تو قضیه مسکن مهر که همه داشتن تاخت و تاز می‌کردن ایشون گفت اتفاقاً دولت رفته دورتر‌ها مسکن مهر ایجاد کرده که جلوی مهاجرت رو بگیره. و یکی دوجای دیگه هم این انصاف داشتن نشون داده شد.

    [پاسخ]

  13. سلام.
    من هم نظر شما رو دارم. شرایطی پیش اومد که خود واقعی نامزدها نمایان شود.

    [پاسخ]

  14. ehsan گفت:

    دوستان سلام
    یه کلیپ زیبا از شبکه نصر درباره سخنان امام خامنه ای در خصوص انتخابات
    پیشنهاد میکنم حتما ببینید.

    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=15&lid=8958

    [پاسخ]

  15. سوریاس گفت:

    سلام….
    با این قسمت از حرف شما موافقم که گفتین این مناظره میزان مثبت اندیشی فرد رو نشون میداد….
    کاملا واضح بود آقای غرضی کاملا منفی نگر بودن…آقای عارف هم همینطور…..بر خلاف این دو نفر آقای قالیباف کاملا مصمم ، محکم ، امیدوار و واقطع صحبت میکردن….
    آقای ولایتی هم تقریبا مثبت اندیش بودن….

    من نمیدونم چرا آقای جلیلی به پاسخهای کوتاه اکتفا میکردن؟؟ انگار میخواستن فقط جوابی داده باشن و از سوال رد شن……..

    اقای عارف نشون داد: فقط بلده ساز مخالف بزنه…و اینکه سعه صدر نداره و صبور نیس

    در ضمن قسمت اول مناظره ،مخصوصا چند نفر اول هیچ جواب مناسبی به سوالاتشون نمیدادن، بیشتر حرفهایی رو که از قبل آماده کرده بودند رو میزدن…

    [پاسخ]

  16. www گفت:

    ***********************************
    خب حالا که حرف از هوش زدید باید خدمتتون از منظر همون روانشناسی عرض کنم که چیزی به نام هوش امروزه رفته زیر سوال. ما چیزی به نام هوش یکپارچه و آی کیو نداریم. به عنوان مثال اینشتین با وجود نبوغ بالا از توانایی تکلم ضعیفی برخوردار بود. در مناظره ها هم ممکنه کسی مثل احمدی نژاد از هوش بالایی در صحبت کردن برخوردار باشه اما در جاهای دیگه کم بیاره. بنابراین هوش موردنظر شما معیار مناسبی برای سنجش نیست.
    ***********************************

    [پاسخ]

  17. علی گفت:

    سلام

    اون عکس شماس که رو صفحه اول رجانیوزه؟

    ّاین:

    http://rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=158980

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۴۴:

    خداییش این کجاش به من شبیه‌ه :)))

    [پاسخ]

  18. افشینـ گفت:

    فرقی نمی کنه شما اولین نفر بودید یا من ! (:دی)
    به هر حال ۹۲% موافقم و ۲۹% مخالف . (کاملا جدی)

    [پاسخ]

  19. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    یک تحلیل نسبتا واضح در مورد تغییر ساختار و ساز و کار اجرا
    http://rajanews.com/detail.asp?id=159081

    [پاسخ]

  20. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام بر اهالی باصفای حزب الله.
    دلم این قده شده بود (ترسیم این قده بر عهده ی هوش شما :lol: ) برای کامنت نوشتن و الان هیجاناتم رفته بالا…
    ان شاالله که موفق و سلامت باشید.
    استفاده می کنم از فرمایشاتتان.
    یا حق

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۰۷:۰۳:

    رسیدن به خیر :))

    [پاسخ]

  21. راه روشن گفت:

    گزیده ی متن بیانات آقا در موارد مختلف خصوصا در انتخابات رو توی وبلاگ در مسیر حق با مقام معظم رهبری ببینید . در راستای ترویج تفکرات آقا ما رو لینک کنید . ممنونم

    [پاسخ]

  22. سلام.

    با “بی ربط با انتخابات!” به روزم.

    [پاسخ]

  23. شوکران گفت:

    سلام. کاملا باهاتون موافقم. به نظر من هم خوب بود. بخصوص قسمت عکسش….حیف شد که حذف شد. واقعا کار روانشناسی ای بود. خوب خودِ نامزدها را نشان میداد.

    [پاسخ]

  24. حقیر گفت:

    به روزم
    رای ما قالیباف

    [پاسخ]

  25. افق گفت:

    یه عده از این حزب اللهی ها آخر از بغض جبهه پایداری و آیت الله مصباح، خودشون رو نابود میکنن.. حاضرن از بغض این جبهه به یکی که به خوی سرمایه داری به شدت نزدیکه رای بدن. :wink: فردا روز که دست طرف رو توی دست آیت الله هاشمی دیدن، اونوخت حالشون دیدنیه..

    [پاسخ]

    ! پاسخ در تاريخ خرداد ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۱:

    @افق
    حال شما هم دیدنیه وقتی که حجتیه ای ها رو تو دم و دستگاه آقاسعید می بینید.حالتون دیدنیه وقتی بدتر از رفتارای احمدی نژاد رو از جلیلی می بینید.البته شما که هیچ بدی ای از آق سعید نمی بینید.ایشون اند اصلح هستن.
    رهبر تنهای تنهاست و فقط مونده جلیلی و علامه مصباح با بصیرت!!!!!!!!!! ww

    [پاسخ]

    طلوع ماه پاسخ در تاريخ خرداد ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۰۴:

    @!

    ۱) هر انسانی در طول زمان امکان تغییر داره.
    ۲) علامه مصباح اولین شخصی بودن که جلوی انحرافات احمدی نژاد واستادن.
    ۳) سایت حیات طیبه این شایعه ای رو که به سعید جلیلی میچسبونن که ایشون گفته من نامزد رهبر هستم رو تکذیب کرده. (اگر تکذیب نمیکرد هم اظهر من الشمس بود)
    ۴) تمام نامزدهایی که برای ریاست جمهوری اومدن پایبندی شون به ولایت فقیه ولو به زبان تایید شده اما به نظر من و خیلی های دیگه دکتر جلیلی بیشترین همراهی رو با رهبر دارن. همینطور آیت الله مصباح. نظر شما هم کاملا محترمه به شرطی که از تمسخر و توهین دور باشه.

    [پاسخ]

    طلوع ماه پاسخ در تاريخ خرداد ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۰۷:

    اضافه به بند ۳) دکتر جلیلی این شایعه رو که ایشون نامزد دولت هستن رو هم تکذیب کردن…
    دیشب تلویزیون یکی از سفرهای ایشون رو نشون میداد
    دقیقا یادم نیست اما فکر میکنم کهکیلویه و بویر احمد بود
    ایشون بین صحبت هاشون این انحرافاتی که تو دولت پدید اومده رو له کردن
    یعنی این حرفهای مکتب ایرانی و دوستی با ملت اسرائیل و از این قبیل مزخرفات رو له کردن.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۱ام, ۱۳۹۲ ۰۱:۲۱:

    @!
    شاهد از غیب رسید ظاهرا! فکر کنم از بغض داری رای میدی ! جان. از بغض.

    از طلوع ماه هم ممنونم به خاطر جواب.

    [پاسخ]

    ! پاسخ در تاريخ خرداد ۲۲ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۱۶:

    @من از بغض رای می دم؟
    شما از بغض هاشمی و به خاطر حرف بعضی ها که با دروغ قالیباف رو چسبوندن به هاشمی،می خواید بهش رای ندید!
    اتفاقا ما اصلا بغض نداریم و اون بچه حزب اللهی هایی هم که شما تو کامنت اولتون بهشون اشاره کردید و گفتید از بغض پایداری می خوان به قالیباف رای بدن،خیالتون راحت که از بغض پایداری نیست و با اعتقاد به قالیباف رای میدن.ما مثل شاگردان علامه مصباح بزرگوار حب و بغضی عمل نمی کنیم.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: