وکیلانه » » براي يك انتخابات پُر معنا
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
برای یک انتخابات پُر معنا
۲۵ام, خرداد ۱۳۹۲| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۶۴]

 ۱- اولین پیروز انتخابات دیروز ملت ایران بودند. و اولین شکست‌خورده‌ی انتخابات دشمنان ایرانِ عزیز. جای تبریک دارد به همه‌ی ایرانی‌هایی که نشان دادند هرچقدر هم مشکل داشته باشند خودشان بلدند چگونه مشکلاتشان را حل کنند. مطمئن باشید این رای خیلی از معادلات جهانی را درباره ایران تغییر می‌دهد و تعدیل می‌کند. (به سبک مجریان صداوسیما دست و جیغ و هورا برای ایران )

۲- ما به خرداد پر از حادثه عادت داشتیم. اما به خرداد پر از عقلانیت خیر! انتخابات دیروز مهمترین ویژگی‌ش عقلانیت بود. به قول یک نفری هیجانات ۸۸ جای خود را به عقلانیت ۹۲ داده بود. برای این عقلانیت دو دلیل به ذهنم می‌رسد. اول این‌که مشکلات اقتصادی فراوان جایی برای هیجانات نگذاشته بود. دوم این‌که تَعَدُد اصول‌گرایان آنها را مشغول خود کرده بود و اجازه نداد هیجانات حاصل از دو قطبی کردن به انتخابات پمپاژ شود.

۳- روند نتایج از صندوق‌های دو سه هزارتایی همین بود. چیزی حدود ۸۰۰ نفر روحانی و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تقسیم شده بین اول آقای قالیباف و بعد جلیلی بعد با چیزی حدود ۱۵۰ برای رضایی و… . آمار ده هزارتایی هم چنین اختلافی حفظ شد. آمار‌های صدهزارتایی همچنین.  اکنون با اعلام نتایج اولیه آمار یک میلیونی هم چنین چیزی را می‌گوید. اگر این شمارش از صندوق‌هایی باشد که آقای روحانی کمتر رای دارد (یعنی روستاها و شهرهای کوچک) همین آمار حفظ  خواهد شد. زمان آقای احمدی‌نژاد هم چنین چیزی از صندوق‌های هزارتایی شروع و تا انتها حفظ شد. برای همین ادعای تقلب خیلی غیر منتظره بود!

۴- روند شمارش آراء امسال در خود حوزه‌ها هم خیلی کند بود. به علت انتخابات شورای شهر که سیستم را خیلی زیاد مشغول کرده است. مثلاً در دزفول ۱۳۹ نفر نامزد شورای شهر بودند. و ۱۳ نفر باید انتخاب می‌شد. در هر صندوق چیزی نزدیک به بیست نفر باید هر برگ رای را می‌خواندند! تا الان که ساعت ۷ صبح هست شمارش در محل‌های اخذ رای ادامه دارد! (مدعیان تقلب در انتخابات به تک تک این‌ مردمی که کار شمارش آراء را با این سختی انجام می‌دهند بدهکارند !!) 

۵- قول داده بودم و جایی هم نوشته بودم با اعلام نتایج “دیدید گفتم” بازی درنیاوریم. اما اگر این را نگویم بیخ گلویم می‌ماند: 

 روحانی اصول‌گرایان را تحقیر کرد! نوش جان‌شان. حقشان هست. همین! اولین شرط‍‌ رسیدن به آرمان، پذیرفتن واقعیت جامعه هست. وقتی کسانی آرزو‌هایشان را به واقعیات جامعه ترجیح می‌دهند همین حقشان و حقمان است. تعارف که نداریم. 

۶- احتمال رئیس‌جمهور شدن آقای روحانی در دور اول بسیار بالاست. ولی ایکاش به دور دوم بکشد نه به خاطر این‌که دور دوم تغییری در نتیجه اصلی کند بلکه به خاطر این‌که ریئس‌جمهور هرکس که می‌شود با رای قاطع باشد.

۷- هیچکس نمی‌تواند و نباید آراء را  غیر از شعارهای نامزد‌ها تعبیر کند. یعنی مثلآً‌ رای به روحانی الزاماً رای به “تغییر” می‌تواند تعبیر بشود ولی “نه” به جمهوری اسلامی خیر. چون کسی از نیت رای‌دهندگان خبر ندارد. اما در خصوص تعبیر نتایج چیزهایی به ذهنم می‌رسد که صراحتاً باید گفت. و انشالله بعد از اعلام قطعی می‌گویم.

۸- جر زنی یعنی هروقع نامزد خودت از صندوق بیرون نیامد بزنی زیر میز بازی ولی هر وقت نامزد خودت از صندوق بیرون آمد تعابیر فخرفروشانه ارائه کنی. 

۹- رهبر انقلاب:  همواره شنبه‌ پس‌از انتخابات، باید روز مهربانی باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه دیگران،‌از هر گفتار بدگمانانه پرهیز کنند (۸۸/۳/۲۳)



۶۴ دیدگاه برای “برای یک انتخابات پُر معنا”

  1. نا امید گفت:

    اولا که پیروز مردم ایرانند.
    دوما پیروزی روحانی نشان از پیروزی اصلاح طلبان ندارد بلکه بیشتر از اون نشان از شکست مقطعی اصولگرایان دارد و نشان داد که کشوز بیش از اینکه بنشینیم و مسیج بدهیم که نوری زاده گفته به کی رای ندهید و ما بهمان رای بدهیم نیازمند برنامه است. کشور را نمی توان دائما با مایه گذاشتن از رهبری و خون شهدا اداره کرد. آن بزرگواران دین خویش را اداکرده و می کنند و ما هم باید با عقلانیت کشور را جلو ببریم.
    این انتخابات نشان داد که همیشه نمی شود اینطور القا کرد که:
    با حضور اصولگرا ها دهن آمریکا و اسرائیل آسفالت است و با امدن هر کسی غیر از اصولگراها کشور و استقلال و آزادی و دین فدای تار موی آمریکا می شود. این انتخابات نشان داد کشور برنامه می خواهد. مدیریت می خواهد. مردم بعد از ۸ سال که تمتم قوای اجرایی و مقننه و نظارت دست اصولگراها بوده است از آنها مطالبه دارند. درباره ی وضع اشتغال و تورم و فساد اداری و … سوال دارند و جواب همه آنها را نمی شود با ما دهن دشمنان اسلام را آسفالت می کنیم و بقیه خائن اند داد.رمانی می شد .اکنون مردم عاقل تر شده اند

    [پاسخ]

  2. طلوع ماه گفت:

    خب با این حساب که مردم به برنامه و خصوصا برنامه های اقتصادی توجه نشون دادن که نباید روحانی اینهمه رای میاورد
    قصد توهین و تمسخر ندارم اما کسی که برنامه مشخصی نداره و هرجا میره یه کلید از جیبش درمیاره که این کلید مشکلات مملکته!! واقعا مردم برای حل مشکلاتشون به همچین کسی رای دادن؟؟
    دلیل رای مردم به روحانی خیلی برای من عجیبه.
    برنامه های قالیباف و جلیلی قوی تر بودن یا شعارهای احساسی روحانی؟
    و مطلب اینجاست که مردم دوباره به هاشمی رفسنجانی در موضع دفاع از روحانی اعتماد کردن؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰:

    نارضایتی مردم از وضع موجود و نیاز به یک تغییر اصلی‌ترین دلیل رای مردم بود.
    یه زمانی از جو بسته هاشمی خسته شدن به خاتمی رای دادن. از بگو مگوهای سیاسی خسته شدن به احمدی رای دادن. حالام از وضع اقتصادی خسته شدن.
    اما این نحوه آراء بیشتر حاصل زرنگی اصلاح‌طلبان و حماقت محض اصولگرایان بود. (هرچند در صورت ائتلاف هم باز پیروز فرق نمی‌کرد بلکه فقط افتضاح‌ش کمتر بود)

    [پاسخ]

    آشنا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۱۱:

    خوب نتیجه می گیریم هشت سال ریاست جمهوری،برای این مردم تنوع طلب زیاده
    نه؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸:

    نه. اگر کسانی که به قدرت می‌رسن قدر دونسته باشن این فرصت رو در دل مردم جا پیدا می‌کنن.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳:

    کاملاً موافقم.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴:

    توضیح: فقط با این کاملاً موافقم “اما این نحوه آراء بیشتر حاصل زرنگی اصلاح‌طلبان و حماقت محض اصولگرایان بود. (هرچند در صورت ائتلاف هم باز پیروز فرق نمی‌کرد بلکه فقط افتضاح‌ش کمتر بود)”

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱:

    طلوع ماه دلیل رای این بود: عافیت طلبی!
    روحانی قول داد به مردم که دم کدخدا رو ببینه، مردم خسته از فشار اقتصادی هم بهش رای دادند.
    با وجودی که حرف درستی زد قالیباف، مشکلات ما ربطی به امریکا نداره از بی عرضگی خودمونه!

    خیلی ها اون کلید رو کلید کاخ سفید دیدن و به همه برنامه های خوب و کارامدی که نامزد های دیگه داشتند ترجیحش دادند.

    فقط دلم می خواهد وضع اقتصادی کسانی که به دنبال شاه کلید هاشمی راه افتادن رو چهار سال دیگه ببینم و بهشون بگم نوش
    جان!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۳۵:

    هر چی بشه گند تر از پراید ۱۸ ملیونی نمیشه

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۰۰:

    از اون هایی که سنشون بیش تره درباره زمان هاشمی و برنامه های اقتصادی اش بپرسید!

    قیمت ۱۸ میلیونی پراید فاجعه بود، از سوء تدبیر بود و باید اصلاح می شد و می شد اگر به برنامه رای می دادند نه کلید!

    الان رو نگاه نکنید که ظرف چند ساعت دلار پایین می آید و همه چیز ارزون تر می شه، این پایین آمدن های فعلی قیمت ها و چند ماهه بعد رو مد نظر قرار ندهید.
    بگذارید سیاست های اقتصادی جناب روحانی به بار بشینه، اون وقت درباره اقتصاد با هم بحث می کنیم.

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۰۴:۲۱:

    دلیل شکست اصولگراها این بود که رهبر مشخص نکرد نظرش به نظر کی نزدیکه.
    اصولگراها از خودشون استدلال و تحلیل ندارن و منتظر هستن که ببین که چه چیزی از بیت رهبری وحی میشه. این بار رهبری برای این که اشتباه سال هشتاد و هشت رو تکرار نکنه نگفت که نظرش به نظر کی نزدیکه.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۰۲:

    خوش به حال اصلاح طلبها و کارگزارن چی ها و ضد انقلاب که به وحی رهبرشون! عمل کردن! و رای آوردن به زور.

    [پاسخ]

  3. سلام
    بیایید این پیروزی بزرگ رو خراب نکنیم

    مگر در دوره های قبل به بینش مردم بر ضد اشرافی گری و مانند اون آفرین نگفتیم؟ این هم همان مردمند که انتخاب کرده اند…
    نتیجه هر چه که باشد، چیزی جز پیروزی مطلق برای جمهوری اسلامی نیست….

    و ای کاش وظیفه را گاهی در کناره گیری بدانیم تا در در صحنه بودن

    انشاءالله که این انتخابات برای جمهوری اسلامی برکت داشته باشد…خدا به رای مردم برکت دهد

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳:

    باریکلا.

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶:

    :)

    یک چیزی رو هم اعتراف می کنم که شاید باعث تعجب عده ای از رفقا بشه

    ب عنوان یه حزب اللهی(اگر خدا قبول کنه) واقعا خوشحالم که دیگه کسی نمیتونه بگه اسم فلانی رو از تو صندوق درآوردن……

    رااااااااااااااااااااااااستی
    دوستانی ک ادعای تقلب داشتن الان بگن آدم بده ماجرا کیه
    والاع

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۵۷:

    دقیقا. منم موافقم. یک چیزهایی این چند روز میشنیدم که فلانی با اینقدر رای الان اسمش توی صندوقه. یا نماینده کی حتما رئیس جمهوره، شک نکن. از این نظر یه اتفاق مثبت بود.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵:

    این تنها نکته مثبت ماجرا بود!
    چنان با قاطعیت می گفتند فلانی دقیقه ۹۰ آمده که رئیس جمهورش کنن انگار از غیب خبر دارند.

    اگرچه این جماعت نمی گویند ما اشتباه کردیم به نظام تهمت زدیم!
    می گویند اون دفعه تقلب بود، ایندفعه نتونستند!

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۰۴:۴۸:

    سلطنت طلب ها هنوز هم که هنوزه حتی بعد از معذرت خواهی آمریکا به خاطر کودتای بیست و هشت مرداد، میگن رستاخیز ملت ایران در بیست و هشت مرداد.
    شما هم حاضر نیستید قبول کنید که سال هشتاد و هشت تقلب کردید. به درک که قبول نمی کنید :mrgreen:

    [پاسخ]

    پرچم پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۱۱:

    چقدر شما ساده دلید! اینها به قدریی پررو هستن که تا شما رو به دین خودشون در نیارن، دست از سرتون بر نمی دارند. از همین الان دور برداشتند که ما اون موقع هم همینقدر رای آوردیم ولی با تقلب رای ما رو خوردند!!!! بعد چهار سال رییس جمهورمون!!!! میاد تو تی وی و گریه می کنه و میگه من می خواستم کار کنم اینها نذاشتن… هاشمی با گفتن اینکه انقدر احمدی نژاد خرابی به بار آورده که نمیشه جمع اش کرد از همین الان تمام کارهای اشتباه دولت یازدهم رو زد پشت قباله احمدی نژآد…
    اینها باور کنن که اسلام راسته؟ انقلاب حقه؟ خامنه ای ولی مطلق فقیهه؟ عمرا
    حال شما هم هی همو بزنید… دارم میشنوم آخش آخش گفتن هاشون رو…
    (اگر صلاح دیدید منتشر کنید)

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۲۴:

    @پرچم عزیزم
    اول سلام
    بعدش بیا با هم یک نفس عمیق بکشیم
    بعدترش هم
    همه ما در یک موضوع مثل هم هستیم و اون اینکه به جز خدا و بعد از آن ولی زمانمان چشم یاری از کسی نداریم
    این ها همگی مهمانهای موقت عرصه سیاست هستند. اما بیا از همین جا مهارت مثبت دیدن و حتی بزرگنمایی کردن نکات مثبت رو در خودمون ایجاد کنیم. بیا با قدرت بریم جلو و با پذیرش اشتباه در تحلیل جوری کار کنیم که این آدمهای به زعم تو مزور هر کاری کردن ما فقط برای اسلام و انقلاب اسلامی زندگی کنیم

    آخرش هم کلند دلم برات تنگ شده. اسمت رو دیدم بیشتر تنگ شد
    (اگر صلاح دونستید تایید کنید)

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۰:

    صبر کن خادم القرآن.
    صبر کن و خودت ببین چند صباح دیگه اصلاً می تونی نفس بکشی چه برسه به نفس عمیق!

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷:

    دقیقاً
    این جماعت مثل قوم موسی هستند که خوبی ها و پیروزی ها را از جانب خودشون می دانند و مشکلات و نقایص را از نظام.
    هیچ وقت راضی نمی شن مگر به جمهور ایرانی!

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۰۶:۱۰:

    اینقدر نگران نباشید!!!!
    مجلس هنوز دست شماست، صدا و سیما، سپاه و قوه قضاییه دست شماست.
    اگر خدای نکرده دولت یازدهم قدمی در راه برقراری ارتباط با دنیا و یا رفع موانع اقتصادی برداشت شما می تونید جلوش رو بگیرید. چرا اینقدر نگرانید.
    مثل دوران اصلاحات میتونید کم کم شروع به حبس و تعزیر کسانی کنید که موجب پیروزی روحانی شدن، بعد هم شورای نگهبان در دور بعد میتونه هر کسی که به اعتدال و تعقل گرایش داره رو رد صلاحیت کنه.
    قبول دارم که با وجود یک دولت خردگرا نمیتونید نابودی ایران رو با اون سرعتی که در دولت احمدی نژاد داشتید ادامه بدید ولی بالاخره ناامید نباید بشید.
    یه یاعلی بگید و برای نابودی ایران همچنان تلاش کنید به فضل الهی موفق خواهید شد. به امید روزی که شاهد تجزیه ایران باشیم. :lol:

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۰۳:

    دولت هم دست ماست! چرا فکر میکنی دولت دست ما نیست؟!!!

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲:

    خادم قرآن عزیز! پیروزی بزرگ؟

    ” این هم همان مردمند که انتخاب کرده اند…”

    نه این همون مردم نیستند. این مردمی اند که فشار اقتصادی تاثیرش رو گذاشته و عافیت طلب شدند.
    اگر قرار بود فقط به اقتصاد فکر کنیم، اگر قرار بود شهدا هم فقط به مسائل اقتصادی فکر کنند هرگز نباید سمت جبهه ها می رفتند که بعد از شهادتشون خانواده هاشون اون طور دچار مشکلات اقتصادی بشن.

    “نتیجه هر چه که باشد، چیزی جز پیروزی مطلق برای جمهوری اسلامی نیست….”
    این دیگه زیادی خوش بینانه فکر کردن. نتیجه جز عقب گرد نظام و هزینه برای دلسوزان حقیقی نیست.

    [پاسخ]

  4. من هم به مردم ایران تبریک میگم و در هر صورت از رئیس جمهور آینده حمایت خواهم کرد

    [پاسخ]

  5. ناشناس گفت:

    اونی که طرفدار گفتمان انقلاب بود الان چهارمه

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۴:

    نوش جان کسانی که گفتمان انقلاب رو انحصار در یک نفر کردند.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶:

    گفتمان انقلاب چهارم نشد چون فقط در انحصار یک کاندید نبود.
    ادعای پایداری ها اشتباه بود، ما که نباید تکرارش کنیم.

    منتهی فعلاً خیلی ها تصمیم گرفتند یه مدت گفتمان انقلاب رو بگذارند سر طاقچه، ببینند نکنه شاه کلید هاشمی کارآمدتر از گفتمان انقلاب باشه؟
    به زودی آثار و برکات فراوان شاه کلید هاشمی رو در همه وجوه زندگی شون می بینن، به خصوص در حوزه اقتصاد.

    [پاسخ]

    طلوع ماه پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۳۴:

    این روزها رفتار دوستان نسبت به بچه های پایداری رو که میبینم دقیقا خاطرات میرزای شیرازی و رفتار مردم برام تکرار میشه
    اونجا که مردم به میرزا میگن که دیگه طاقت ندارن و ازش میخوان تحریم رو بشکنه و . . .

    [پاسخ]

  6. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    تایید شماره های فوق.
    خدا لحظه به لحظه بر عقلانیتمان بیفزاید.
    همین…
    یا حق

    [پاسخ]

  7. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    بهترین چیزهایی که به نظر من گفتید اول همون پیروزی اصلی که برای مردم ایران بود و بعد پذیرش واقعیتها. ما باید شرایط پیش آمده رو دقیق بررسی کنیم. این رای خیلی معنی داره. درسته یه عده به دلایلی غیر از جریان سیاسی ایشون بهشون رای دادن مثل بعضی افراد توی قم که فقط به خاطر روحانی بودن ایشون بهشون رای دادن، اما همه طرفداراشون اینطور نیستن. باید بپذیریم. باید علت رو بررسی کنیم.
    نکته دیگه اینکه باز خوبه اینجا پذیرفته شده ائتلاف حاصلی برای اصولگراها نداشت. وگرنه خیلی جاها ماشاالله هزار ماشاالله کلا مقصر این قضیه یه نفر شناخته شده که رکیک ترین الفاظ نثارشون میشه! علتش رو هم نمیدونم.
    شاید بشه گفت جریانی که پیش اومد این بود که مقاومت پای هسته ای دلیل همه مشکلات اقتصادی مطرح شد و مردم هم این رو پذیرفتن و رفتن به سمت کسی که مقاومت نکنه. نمی دونم.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۳۹:

    هیچ عاقلی نمیتونه بگه اءتلاف نظرکردن عامل این موضوع هست. وقتی رای هر ۴ نفر نصف رای روحانی نیست. هرکسی هم به پایداری یا جلیلی سرکوفت بزنه بابت اصل نتایج حرف مفت زده، نهایتا فاصله کمتر میشد.
    در پست بعدی درباره همین معنی آرا می‌نویسم. خدا با هیچ کس قرارداد نداره. وقتی اصولگرایان فرصت خدمت رو با دعوای با هم تلف کردن مردم بایدم رویگردان بشن

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۱۹:

    به نظرم بدترین کار الان اینه که بریم یقه همدیگه رو بگیریم و دنبال مقصر بگردیم. کاری که قبل از انتخابات کردیم. به جای اینکه سعی کنیم کارهای غلط نامزد رقیب رو به دیگران و مردم معرفی کنیم، شروع کردیم از هم عیب و ایراد گرفتن. نتیجش این شد. الان هم با به جون هم افتادن دوستان چیزی حل نمیشه. باید عاقل بود. رای واقعیه. تقصیر کسی نیست. باید ببینیم راه چیه. چاه چیه. یه بررسی حتی روانشناسانه و جامعه شناسانه دقیق لازم داره.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۱۲:

    دقیقا! کلا با هم دوست باشیم. و خوشحال تر از اینکه نصف بیشتر مردم کشورمون الان خوشحال هستن، آقای روحانی هم تایید شده همین نظام هست. نظام مظلومی که ۸۸ به ۱۱ میلیون تقلب متهم شد ولی الان با نیم درصد بیشتر برنده رو اعلام کرده.
    من تا دیروز انتقاد داشتم ولی الان میگم هرکسی حق داشته به نامزد مورد نظرش رای بده. و اساسا میگم که تحلیل قبلیم غلط بود چون الان جمع ۴ نفر، به اندازه نصف آقای روحانی نشدن.
    درباره تحلیل محتوایی هم کاملا موافقم.

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۱۷:

    من واقعا و حقیقتا خوشحالم

    شاید کسی که رای آورد رو قبول نداشته باشم/ شاید دلایل خودم رو برای نگرانی درباره ۴ سال آینده داشته باشم…اما این رشد سیاسی قابل توجه، این دماغ سوختگی عمیق دشمنان، این آرامش (فعلی) جمعی برام واقعا باعث آرامشه

    خدا کنه که هیچ کس این مشارکت عمومی گسترده که در واقع رای آری مجدد به جمهوری اسلامی هست رو خراب نکنه

    حقیقتا در این ۴ سال رشد کردیم و قد کشیدیم…

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۱:

    خادم عزیز تا اونجا که من می بینم دشمن نه تنها دماغ سوخته نیست بلکه داره با دمش گردو می شکنه!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۴:

    البته من فکر نمی‌کنم درست باشه رای روحانی و شادی‌های دیشب رو انحصار کرد در یک گروه خاص و بعدش نتیجه گرفت مردم عافیت طلب بودند.
    به دو دلیل. اول اینکه در همین فضای مجازی در همین دور و اطرافِ خودِ ما خیلی‌ها بودند که به امام و انقلاب و شهدا و ولایت فقیه و دشمنی با امریکا و خیلی‌چیزهای دیگه معتقد بودن ولی به روحانی رای دادن. حالا به هر دلیلی. نمی‌شه اسم‌ش رو عافیت طلبی دونست.
    دوم اینکه خود رهبری فرمودن مشکلات کشور برخی‌ش به خاطر تحریم هست و برخی دیگرش به خاطر سوءمدیریت. بسیاری، تاکید دارم که بسیاری از آراء آقای روحانی عدم رای بود به سوءمدیریت.
    بعد این‌که کلاه خودمون رو قاضی کنیم. در این دو سه سال اخیر بجز دعواهای هر روزه و بچگانه بین اصولگرایان چیزی دیگه‌ای دیدیم؟ آیا همه‌ی فعالیت‌های اصولگرایان مبارزه با امریکا بود که الان عدم رای به اونها رو تعبیر به عافیت طلبی کنیم؟ آیا همین دعواهای اصولگرایان و بی‌توجهی‌شون به مشکلات مردم در راستای خوشایندی امریکا نبود؟
    اینم بگم که این مردم همون مردم نه دی هستن!

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۵۸:

    شما خودتون چطور می تونید توجیه کنید یا خودشون چطور می تونند توجیه کنند که کسی “…به امام و انقلاب و شهدا و ولایت فقیه و دشمنی با امریکا و خیلی‌چیزهای دیگه …” معتقد باشه و به کسی رای بده که همین چهار سال پیش با دوست صمیمی و عزیز و مورد قبولش هاشمی، در کنار خاتمی همه کار کردند برای براندازی نظام؟ اون هم علنی و آشکار.
    چه اشتراکی می شه وجود داشته باشه بین کسی که چنین اعتقادی داشته باشه با روحانی؟
    جز عافیت طلبی به این معنا که حالا شاید شاه کلید هاشمی تونست مشکلات اقتصادی رو بر طرف کنه.

    درباره تحریم دقیقاً همین طوره. اتفاقاً درصد کم ترش مستقیماً مربوط به تحریمه، بیش ترین و اصلی ترین دلیل مشکلات اقتصادی و اوضاع اقتصادی امروز مربوط می شه به سوء مدیریت.
    اما این یعنی تنها راه نجات رای دادن روحانی است که به جز کلید هیچ چیز نداشت، حتی برنامه؟
    نبودن در بین نامزدها کسانی که برنامه های خوبی برای حل این سوئ مدیریت ها داشته باشن؟
    به برنامه هم اگر نمی خواستند رای بدهند نبود کسی مثل قالیباف که کارنامه اش تضمین توان اجرایی اش باشه؟
    البته هر کس آزاده در رای دادن، من فقط می گم اینکه با وجود همه این گزینه ها به روحانی رای دادن یعنی چشم امید به این داشتن که اون کلید در باغ سبز آمریکا رو باز کنه.

    صد در صد قهر و آشتی ها و هزینه هایی که حضرات روی کار به خصوص در این دو سال اخیر برای مردم درست کردند موثر بود در ناراحتی مردم و خوشنودی امریکا، اما از این باید نتیجه گرفت که خوب بریم سراغ نامزدی که می خواد دم کدخدا رو ببینه؟ یا باید نتیجه می شد که بریم سراغ فردی که تو سابقه اش چنین مسائلی نداشته باشد؟

    یک تعدادی شون، مثل اون هایی که دیروز در خیابان های تهران بی حجاب در ماشین ها یا حتی خیابان ایستاده بودند و در کنار هم می رقصیدند که قطعاً همون مردم نه دی نیستند!
    یک تعدادی شون هم بله همان مردم نه دی هستند، همان طور که اون هایی که تنگه رو در احد رها کردند همان مجاهدان بدر بودند که برایشان آیه نازل شده بود ولی اشتباه کردن و چوبش رو هم خوردن.
    ما هم چوبش رو می خوریم.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۳:

    یه عده اصرار دارن بگن ایران فقط تهرانه، اونم فقط برخی جاهای تهران، و ما هم به راحتی این مصادره کردن رو به اونها میدیم. از ۱۸ میلیون رای چقدرش بی حجاب و فلان بودن مگه؟
    والا دیشب تو خیلی از شهرستان ها هم شادی بود، اما هیچ بی دینی نبود، تو همون تهرانم همه اش اینجوری نبودن.
    به نظرم اینجور قضاوت کردن درباره مردم درست نیست و دقیقا این تحلیل منطبق بر تحلیل بی بی سی و صدای آمریکاست و اونها هم اصرار دارن همین نتیجه رو از آرا بگیرن. (دور از شمای بزرگواری البته)

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۵۷:

    @م.طاهری
    سلام عزیزم
    من به عنوان یه عضو کوچیک از جامعه یک رای بیشتر ندارم. با بررسی شخصی م اون رای رو به صندوق انداختم
    بقیه مردم هم همون یک رای رو دارن ک به صندوق انداختن
    درسته که غیرمحتملترین نتیجه حاصل شد، درسته که نگران آینده هستم
    اما این حضور حداکثری پیروزی فوق العاده بزرگیه/ دشمن هم حقیقتا در مقابل این حضور گیجه

    شاید به اندازه ای که ما میخوایم این دولت اهداف انقلاب رو محقق نکنه، اما به هر حال دولتی است در دل جمهوری اسلامی
    کاری که ما باید بکنیم اینه که بیشتر از همیشه کار کنیم تا کمبودهای دولت تازه رو جبران کنیم….
    ====
    راجع به شلوغ بازیهای شبانه مردم هم تازه شنیدم. گمان نکنم رئیس دولتی با سابقه امنیتی اجازه بده این اتفاقها در آینده تکرار بشه

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۱۲:

    فکر می کنم بهتره در این موقعیت ادامه ندهم.

    ما مشق مردم سالاری در نظام اسلامی کرده ایم و می گوییم: میزان رای ملت است.

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۰۷:

    من میگم شما دلمشغولی غیر از زیر شکم ندارید؟؟؟؟؟؟
    بابا مردم گشنه ان به روحانی رای دادن از گشنگی نمیرن، چرا فکر می کنید مردم مثل خودتون هیزن؟ :x :x :x :x

    [پاسخ]

  8. دکتر گفت:

    اولا که حسن روحانی یک اصلاح طلب نیست فقط اصلاح طلب ها ازش حمایت کردن اون هم نه همه ی اصلاح طلب ها فقط روسای جریان اصلاحات.
    اگر حکومت اجازه میداد که اصلاح طلب ها با تیم واقعی خودشون و نه با تیم “امید” تو این مسابقه شرکت کنن مطمئن باش که نتایج خیره کننده تر ازاین حرفها بود.
    موجی که در سال هشتاد و هشت پشت سر آقای موسوی ایجاد شده بود بارها بلندتر از این موجی بود که امسال پشت سر آقای روحانی وجود داشت و هر وقت این موج بوجود میاد فرد مورد نظر با نتایج خیره کننده ای پیروز میشه. اون چیزی که در سال هشتاد و هشت شائبه ی تقلب رو بوجود آورد این بود که با وجود این موج آقای موسوی بیشتر از سیزده میلیون رای نیاورد.
    رای اصولگراها چیزی در حدود شانزده میلیون بیشتر نیست و تنها وقتی پیروز میشن که مردم انتخابات رو تحریم کنن. سال هشتاد و هشت نه تنها تحریم نکردن بلکه حتی فرزندان اعدامیان دهه ی شصت هم آمدن رای دادن با این وحود برنده نشدن یعنی در سال هشتاد و هشت صد در صد تقلب شده بود.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۹:

    ببین توهم جان! نماینده اصلاح طلبها عارف بود که با تحلیل خودتون ۱۰ درصد هم رای نداشت. جمع اصلاح طلب و کارگزاران و مخالفین نظام و زندانیهای اوین بعلاوه عده زیادی که بخاطر روحانی بودن ایشون بهشون رای دادن و یه عده که به اعتبار اینکه ایشون نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملیه و بعلاوه چند گروه دیگه شده ۵۰ ممیز ۷ درصد! یه کم فکر کن به این قضیه بعد برو تو جَو! چه صد در صدی هم میگه!

    [پاسخ]

  9. امضا محفوظ گفت:

    عمیقا آرزویم این است که روی ِ برگه ی رای هرشخص،فکر و تحقیق و مباحثه نوشته شده باشد،نه اینکه بعد از این همه مدت معرفی نامزدها،پخش مستندهای پی در پی،مناظره های چند ساعتی،مثل آن خانوم و آقایی که کنارم ایستاده بودند و برای انتخاب نامزد مورد نظرشان شیر یا خط می انداختند!!!!و نهایتا هم….
    بگذریم…
    فقط عمیقا آرزویم این است که مدبرانه رای داده باشند…روی ِ صحبتم با هیچ طیف خاصی نیست،دردم فقط بی تدبیری است…
    جایی را پیدا نکردم برای نوشتن این واژه ها که هنوز هم نگفته اند آنچه را که میخواستند بگویند…فقط اینجا بود…

    یاعلی.

    [پاسخ]

  10. یوسف گفت:

    چه باید گفت؛ جز شعر
    در خاطره خواهیم خواند
    http://ingholt.ir/?p=741

    [پاسخ]

  11. حزاللهی گفت:

    بنظرم باید گروه های فشار رو دوباره احیا کنیم
    نمی ذاریم آب خوش از گلوشون بره پایین
    :lol:

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۹:

    ب اسم جعلیتو جا انداختی!

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۳۹:

    :mrgreen:

    [پاسخ]

  12. دلتنگ کربلا گفت:

    سلام آقای صفا
    حالا چیکار کنیم …!
    راضی هستیم به رضای خدا اما با ناآرامی دلهای خون دل خورده های انقلاب چیکار کنیم؟!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۳:

    ناراحتی چرا؟!
    ایشون هم فرزند این انقلابه. ریشه اش با بقیه یکیه. شاید صورت کارش فرق داشته باشه. به پیروزی بزرگی که برای جمهوریت ایران اسلامی به دست اومد فکر کنید. به اعتبار صد برابر شده کشورمون. به دماغ سوختگی تهمت زننده ها. به شاخ روی سر بی بی سی که تا صبح با چشای پف کرده نشسته بودن توی استودیوشون و هی میگفتن جلیلی رای میاره! رای مردم باز هم خونده نمیشه! به دماغ جزغاله اونا فکر کنید. به سوالای گنده ای که براشون درست شده بود.
    نگران نباشید. اتفاق بدی نمیفته. الخیر فی ماوقع

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۲۷:

    مصاحبه امروزش هم خیلی خوب بود

    [پاسخ]

  13. ناشناس گفت:

    بسوز!

    [پاسخ]

    سرگردون پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۳۵:

    بدوز! حتی بشور یا مثلا بساب! بخند! بنال! بمیر! نمیر! بمون! نرو! کلا در اختیار خودت…

    [پاسخ]

    طلوع ماه پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۰۴:

    ای خدا :)))))))
    من کامنتای اینجوری رو میبینم از ته دل شاد میشم

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۴۱:

    @طلوع ماه
    خدا رو خوش نمیاد

    بعد ۴ سال این رای من رو پس بده لفطا

    [پاسخ]

    طلوع ماه پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۳۲:

    @خادم القرآن
    ئه وا شما خودتی؟؟ :)
    میدونی من اولین باری بود که برای ریاست جمهوری رای میدادم! انقد که استرس داشتم که برگه رای ریاست جمهوری رو تو صندوق ریاست جمهوری نندازم (و بالعکس) برای امتحانات پایانترمم استرس نداشتم :)))))))))))

    [پاسخ]

  14. رضا. د گفت:

    فعلاً فقط خدا رو شکر

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۰۵:۵۵:

    حیف شد :cry: :cry: :cry:
    من خیلی دوست داشتم یه اصولگرا مخصوصن جلیلی رییس جمهور بشه. به هر حال نابودی نظام جمهوری اسلامی خیلی در زمان احمدی نژاد سرعت گرفته بود.
    واقعن حیف شد. خدا لعنت کنه اصلاح طلب ها رو که سر به زنگا میرسن. :cry: :cry: :cry:

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵:

    انقدر دلم میسوزه برای اونایی که دل بستن به نابودی نظام ۳۰۰ هزار شهید داده ما! توهم بدیه. کاش به خودشون کمک میکردن از این توهم در بیان بنده خداها! حیف!

    [پاسخ]

  15. حامد حدادی گفت:

    سلام-این حرفو قبول دارم و تاکید میکنم:وقتی کسانی آرزو‌هایشان را به واقعیات جامعه ترجیح می‌دهند همین حقشان و حقمان است. تعارف که نداریم.

    [پاسخ]

  16. م.طاهری گفت:

    آرزوی موفقیت می کنم برای رئیس جمهور منتخب؛ انشاءالله بتوانند به وعده هایی که دادند عمل کنند

    [پاسخ]

  17. reza گفت:

    سلام دوستان
    شبکه نصر مجموعه کلیپ هایی رو از فرمایشات امام خامنه ای تولید و با زیرنویس عربی، انگلیسی و فرانسوی در اختیار کاربران قراد داده
    بیانات امام خامنه ای با موضوع ” مردم بودند…”
    کلیپ با زیرنویس انگلیسی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=23&lid=8296
    کلیپ با زیر نویس عربی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=23&lid=8304
    کلیپ با زیرنویس فرانسوی:
    http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?cid=23&lid=8297

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: