وکیلانه » » تماس تلفنی گرگ و میش در دقیقه ۹۰!
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
تماس تلفنی گرگ و میش در دقیقه ۹۰!
۶ام, مهر ۱۳۹۲| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۵۵]

اولین نشست خبری آقای روحانی شاید اولین حرکتی بود که نگاه‌ها را نسبت به رئیس‌جمهور یازدهم تغییر داد یا بهتر بگویم تعدیل کرد. در پاسخگویی به سوالات،  تندگویی و تندرویی که نیروهای ارزشی از روحانی انتظار داشتند دیده نمی‌شد و در عین حال اصلاح‌طلبان هم از اولین نشست خبری راضی بودند. همین رویه در ادامه‌ی کار بیشتر و بیشتر دیده می‌شد. رضایت نسبی همه‌ی طرف‌ها از روحانی بیشتر از هرچیز حکایت از تمیزکار کردن آقای رئیس‌جمهور داشت. ریس‌جمهوری که بالاتر از تصورها ظاهر شد.

در قضیه‌ی سفر به نیویورک این تمیزکاری به اوج خود رسید. رضایت همزمان رجانیوز و اعتماد! اما در دقیقه‌‌ی نود اتفاقی رخ داد که قطعاً سبب حرف‌ و حدیث‌های متفاوتی خواهد شد. تماس تلفنی شیطان بزرگ با محور شرارت! اتفاقی که حالا می‌گوییم حرف‌ها و حدیث‌های متفاوتی ایجاد می‌کند در واقع زلزله و طوفانی است که واقعاً معلوم نیست چگونه اینقدر خفیف شد. اتفاقی که نوشتن‌ پیرامون‌ش سخت است.

در حالی که حتی حرف‌زدن درباره رابطه با امریکا تا همین شش ماه پیش یک تابوی بزرگ محسوب می‌شد، حالا به گونه‌ای‌ست که انگار همه منتظر آن بوده‌اند!‌ چرا؟ نیاز هر دو طرف به مذاکره؟ بی‌فایده بودن این قطع رابطه؟ رسیدن هر دو طرف به کفی از مطالباتشان و تثبیت آن؟‌ یا اساساً اشتباه استراتژیکی یکی از دو طرف؟!‌  

علت هرچه که بوده به نظرم آقای روحانی تصمیم درستی گرفته است. می‌گویم  روحانی تصمیم گرفته چون اطمینان ندارم اگر کسی دیگر رئیس‌جمهور می‌شد باز همین اتفاق می‌افتاد. هرچند قطعاً تصمیمِ بزرگ‌ آقای روحانی با اجازه و رضایت رهبری بوده. رضایتی از سر تدبیر و نه اجبار.

کاخ سفید می‌گوید این تصویر در زمان مکالمه گرفته شده

کاخ سفید می‌گوید این تصویر در زمان مکالمه گرفته شده

تصمیمِ آقای روحانی در زمان درستی هم اتفاق افتاد. همه انتظار داشتند رئیس‌جمهور ایران در سفر به نیویورک دیدارِ کوتاهی در حد و اندازه‌ی یک دست‌دادن داشته باشد. اما این کار انجام نشد. حتی کاخ سفید رسماً بیانیه داد که طرفِ ایرانی پیشنهاد دیدار را نپذیرفته!‌ در ادامه طرفِ امریکایی در دقایق آخر سفر تماس برقرار می‌کند. یعنی جای کوچک‌ترین شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که اصرار فراوان از سوی امریکا بوده است و این را همه می‌فهمند. همه می‌فهمند که ایران کوتاه نیامده. ایران به عجز نیفتاده. و حالا به راستی اگر اصل رابطه‌ی داشتن یا نداشتن با امریکا را کنار بگذاریم و بنا را بگذاریم که روزی قرار بود این رابطه دوباره شکل بگیرد، شروعی بهتر از این می‌شد داشته باشد؟ شروعی کاملاً به سود ایران.

البته نباید تصور کنیم با این تماس کار تمام شده است. بین ما و امریکا دیوارهای بلندی است. دیوارهایی به بلندای مظلومیت همیشگی ایران. از جنازه‌های روی آب‌های خلیچ‌فارس تا خس‌خس نفس‌های جانبازان شیمیایی (که البته نباید این وسط دست‌آویز مخالفان با رابطه بشوند). از سرمایه‌های بلوکه شده‌ی ایران تا ۱۷هزار قربانی تروریست، تا آرمیتایی که امسال موقع نوشتن بابا آب داد، بابا نان داد چشمان‌ش خیس خواهند شد.  از آن طرف هم امریکا از ایران کم متضرر نشده است و کم منافع‌ش در خطر نبوده است. از سوریه و لبنان گرفته تا افغانستان و عراق.

 اما هر چه که هست در این رابطه ایران میشِ قضیه است. میشی که هرچند قدرتمند شده اما همان میش است و در رابطه با گرگ باید همیشه بدبین باشد. 

* صبح دیدم دوستانِ معتدلِ حزب الهی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی خشمگین هستند از این اتفاق. به نظرم حق است این خشمگین بودن به دلیل رفتار‌های گذشته امریکا. اما به این فکر کنید که این کاری نیست که بدون نظر رهبری انجام شود.البته واقعاً قابل تحمل نیستند دوستانی که فریاد غربت رهبری و ما یار تو هستیم و تنها نیستی سر می‌دهند. بی‌خیال بابا! 



۵۵ دیدگاه برای “تماس تلفنی گرگ و میش در دقیقه ۹۰!”

  1. ناشناس گفت:

    ماله نکش بابا. تماس به درخواست طرف ایرانی بود
    http://www.jahannews.com/vdcbf0bfgrhb88p.uiur.html

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۱۲:

    http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=626296

    [پاسخ]

  2. محمدحسن گفت:

    سلام امیرجان
    البته رهبر معظم انقلاب این اجازه رو به دولت دادن
    ولی به نظر من فعلا ایران متضرر نشون داده شده. بحث وجهه مقاومت رو میگم … مگه اینکه این تماس واقعا اثرات مثبت مهمی در مورد پرونده هسته ای به دنبال داشته باشه.
    یادمون باشه که آقای روحانی صریحا گفتن که اجازه مذاکره در مورد مسائل هسته ای هست.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳:

    چطوری به ضرر ایران شده؟ اگر ایران در ادامه کوتاه بیاد بله ولی الان کوتاه اومده در موضوعی؟

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۵۵:

    از لحاظ تبلیغاتی به ضرر ایران شده. از بابت بحث وجهه مقاومت.
    یعنی فعلا رسانه ها اینجوری القا می کنن که ایرانی که ۳۳ سال جلوی آمریکا مقاومت کرده الان داره کوتاه میاد. به نظرم افکار عمومی دنیا هم آمادگی پذیرشش رو داره.
    نمی دونم این هجمه تبلیغاتی رو روشنگری مسئولان می تونه تعدیل کنه یا گذر زمان؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۱:

    جبهه ی مقاومت رو اگر لبنان و سوریه و شمال افریقا و امریکایی جنوبی و اینها بدونیم که تابع سیاست های جمهوری اسلامی و رهبری هستند، اما اگر تندروهایی که تو هر کشوری هستند رو جزء جبهه ی مقاومت بدونیم بله این حرف شما درست درمیاد.
    تا اینجا هیچ وادادگی نیست که بگیم پس کشورهای دیگه هم می گن چاره در کوتاه اومدن هست.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۵۹:

    ببینید بحث این نیست که واقعیت چی بوده. صحبت بر سر پیامی هست که آمریکا با اصرار بر این مکالمه چند دقیقه ای به دنیا ارسال می کنه.
    بحث بر سر ذهنیتی هست که برای مردم مستضعف دنیا شکل میگیره. یا بهتر بگم ذهنیتی که رسانه های آمریکا براشون ایجاد می کنن.
    من اقدامات متناقض اوباما و سوزان رایس رو توی این چهارچوب می بینم.
    (ضمیر مرجع این «تندرو» را هم نفهمیدم. منظور من توده های مردمی بودن که به ایران امید دارن … نه گروه های خاص.)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۰۷:۵۸:

    به نظرم یه خورده بیشتر سر تاثیر این رفتار بین جوامع باید تامل کنیم. و اول به این سوال پاسخ بدیم که آیا آرمان ما این بوده که همه‌ی جوامع مستضعف با امریکا قطع رابطه کنن؟‌ طبیعتاً خیر. بلکه آرمان ما و همه‌ی مستضعفان اینه که امریکا هم مثل همه‌ی کشورها بشه. از بالا به ملت‌ها نگاه نکنه. امریکا که اسرائیل نیست که ما ذات کشور بودن‌ش رو قبول نداشته باشیم. بلکه ما زورگویی و ظلم‌ش رو قبول نداریم.
    اتفاقاً این رفتار اگر درست‌ پیش بره به باقی کشورها هم نشون میده می‌شه در مقابل امریکا ایستاد و بهش باج نداد و باهاش تعامل مساوی هم داشت. (البته این خیلی بینهایت خوش‌بینانه‌اس).

    [پاسخ]

    مرسی پاسخ در تاريخ مهر ۹ام, ۱۳۹۲ ۰۶:۵۶:

    لبنان و سوریه و شمال افریقا و امریکایی جنوبی
    ماشاءلله به این اشتها
    من نمیدونستم تمام این مناطق تحت نفوذ جمهوری اسلامیه.
    بابا حق دارید سرتون رو بالا بگیرید.
    راستی آمریکای مرکزی و جنوب شرق آسیا و آسیای دور رو هم بهش اضافه کن. عراق و افغانستان که اصلن مال جمهوری اسلامیه، اونا که هیچ.
    تازه دارم می فهمم شما تو چه عوالمی سیر می کنید. پس اون اقتدار اقتدار که میگید اینه.
    مرسی آقا بابت روشنگری.
    نمیدونم تفنگدار و مزدور داشتن چه ربطی به نفوذ داشتن داره ولی به هر حال دمت گرم، یه سوال بزرگ رو جواب گرفتم.

    [پاسخ]

  3. افق گفت:

    سلام
    من هم قبول دارم که ممکنه رهبری در جریان بوده باشند، و قبول دارم که اگر شخص دیگه ای رییس جمهور میشد شاید این اتفاق نمی افتاد، توی صحبتهای امسال رهبر انقلاب هم چند بار راجع به رابطه با آمریکا صحبت شده که آقا فرمودند خوشبین نیستند ولی مخالف هم نیستند. (اعتراف میکنم از وبلاگ فردانوشت خوندم، خودم نمی دونستم)ما هم منتظر نتیجه این تماس تلفنی هستیم.
    اما با پاراگراف آخرتون یک کم مخالفم. ضررها و آسیبهایی که ایران از آمریکا دیده از جنس ضررهای آمریکا از ایران نیست. آمریکا رسما و مستقیما ایران رو آزار داده ولی ایران زمانی که آمریکا مشغول استثمار و غارت و نابودی یک کشور مظلوم و اغلب مسلمان بوده تا حدی مانع شده. در واقع نوعی از مظلوم دفاع کردنه، کاری به کشوری به نام آمریکا و مردمی به نام آمریکایی نداشته.

    حالا این میون یه سوال فنی! معتدل حزب اللهی یعنی چی؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰:

    منظور از ضررهای امریکا؛ اینه که تو امریکا هم هستند کسانی که فکر می‌کنن ایران منافع امریکا رو در خطر قرار داده و در واقع هم اینجور هست. و ما به جمهوری اسلامی افتخار میکنیم به خاطر همین ایستادگی مقابل زورگویان و مزاحمت‌های مشروع ایجاد کردن برای زورگویان. منظور اینکه برقراری رابطه برای اوباما هم بی هزینه نیست.
    معتدل حزب‌الهی هم توصیفی نیست. دیدنیه! :)

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۸:

    نمیدونم چی بگم؟ خب اینکه توی آمریکا یه عده فکر میکنن ایران منافعشون رو به خطر انداخته درسته، ولی پروپاگانداست، واقعی نیست. ایران همیشه مدافع مظلومین بوده و مسلما ما به این موضوع افتخار میکنیم، ما جلوی زیاده خواهی آمریکا رو گرفتیم. ولی خب قبول دارم که شاید برقراری رابطه با ایران برای اوباما هم بی هزینه نیست.

    :دی! حالا که دیدنیه میشه ادرس بدید بریم ببینیم؟ مشتاقیم ها!

    [پاسخ]

  4. افق گفت:

    اها! یه چیزی هم یادمون نره، ظریف و گروهش از خیلی سال پیش معروفند به باند نیویورکیها، شیفتگی عجیبی در ارتباط با آمریکا دارن.

    [پاسخ]

  5. خادم القرآن گفت:

    سلام

    راستش نمی فهمم که چه لزومی به ارتباط هست..اینو نه از سر تعصب که به عنوان یه ناظر ساکته:)

    اما خب قطعا موافقم که کسی جز ایشون نمیتونست این کار رو بکنه

    در این مدت این آیه رو زیاد زمزمه کردم
    و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین…
    ===
    این عبارت معتدل حزب اللهی هم خدایی ترسناکه ها….

    [پاسخ]

  6. خودم گفت:

    شما( منظورم شمای نوعی است) که از این تحلیل های قشنگ و تا حدی منطقی بلد بودی چرا زودتر از آنها رونمایی نکردی. چرا تا همین چند وقت پیش کمترین هزینه دفاع از گفتگو با آمریکا برچسب هایی مثل خودباخته، مرعوب، خودفروخته ،و هزار بد وبیراه دیگر از جانب همفکرانتان بود، تازه این ها که میگم کمترین هزینه هاست، هزینه های بالاتر را هم خودتان لابد در جریانید.حداقلش این است که اگر عده ای از حزب اللهی ها که بحث گفتگو و حتی رابطه را فاجعه نمی دانند به میدان بیایند جو تا حدی تعدیل می شد و فضا این قدر دوقطبی نمی شد که خودمان را در خط مقاومت بدانیم دیگران را مرعوب و سازشکار. البته هنوز هم دیر نشده.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۴۴:

    هول نشین لطفا!
    مذاکره در محدوده مسئله هسته ای از خیلی قبل تر هم بود. الان فقط سطحش بالاتر اومده.
    وگرنه ما اطمینان داریم که در بقیه موارد با آمریکا به نتیجه نخواهیم رسید.

    [پاسخ]

  7. گرگ واقعی را بشناسید گفت:

    گرگ شما هستن که سال ۵۸ به سفارت امریکا مثل قوم مغول حمله کردین بدون اینکه چیزی از مصونیت دیپلماتیک بفهمید.

    گرگ شما هستن که ۸ سال بلای جان ملت ایران شدید و ایران را مستعمره China و Russia کردین.

    نفرین مردم مظلوم ایران بر شما

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۴۲:

    خعلی باحال بود.. :mrgreen:

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۰۹:

    دخیخا :mrgreen:

    [پاسخ]

  8. افق گفت:

    به به! خوشحال شدیم. چه خبرهایی میرسه! تماس به درخواست ایران بوده.. تحلیل مجله فارین افیرز هم این بوده که تحریمها و فشار اقتصادی باعث این تماس بوده پس فشارها رو بیشتر کنید! قسمت قشنگتر ماجرا مصاحبه سوزان رایسه!! عجب نرمش قهرمانانه ای شد! :wink:

    [پاسخ]

  9. نا امید گفت:

    دلم می خواد نظرتون رو راجع به اون نماز ظهر و اون افراد و اون لنگه کفش بدونم. مرسی

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۰۹:

    تو هرجایی آدم احمق پیدا می شه به هر حال. انشالله کم کم نسل این ها هم منقرض می شه .

    [پاسخ]

  10. محمدحسن گفت:

    آقا بالاخره کی با کی تماس گرفته؟
    سایت آقای روحانی یه چیز میگه … سوزان رایس یه چیز دیگه میگه!
    هنوز هیچی نشده سر اینکه کی زنگ زده اختلاف شده. بعد میگن میخوان بشینن مسائل هسته ای رو حل کنن! زرشک!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۷:

    http://alef.ir/vdcf0xd0mw6dxya.igiw.html?200123

    [پاسخ]

  11. خودم گفت:

    موضوع هل شدن نیست، فقط یک یادآوری ساده است.دراین باره که اتفاق چندان جدیدی نیست این حرف به نوعی می تواند درست باشد، حتی در زمان جنگ هم ایران با آمریکا معامله تسلیحاتی داشت، اما لطفا خودتان را به آن راه نزنید بحث مذاکره در بالاترین سطح یکی از آن تابوهای عجیب و غریب بوده ، یادمان نرفته که زمانی طرح چنین مباحثی در زمزه توهین به مقدسات و خیانت به خون شهدا به حساب می آمد. وگرنه در دوره خاتمی تلاش بسیار شد تا این اتفاق رخ دهد، به ویژه تا زمانی که کلینتون روی کار بود در شرایطی که آلبرایت بابت کودتای ۲۸ مرداد به صورت غیررسمی عذرخواهی کرده بود، بعد که بوش آمد ماجرا عوض شد. در ضمن محدوده مسئله هسته ای خیلی هم کوچک نیست، از آن گذشته به گمانم این حوزه وسیع تر هم خواهد شد.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۱۲:

    ممنون از توضیحات تون
    من میگم مسئله رو جامع تر ببینید. شما اگه به فرمایشات رهبری در سال های گذشته مراجعه می بینید که ایشون چه نوع از مذاکره ای رو و در چه فضایی نفی می کردن.
    اتفاقا اون مدلی که خیانت به خون شهدا بود هم داشت اتفاق می افتاد که رهبری محکم جلوش ایستادن.
    ولی ما هیچوقت مطلق مذاکره رو رد نکردیم.
    به نظر من پیش از این جز در مورد مسئله عراق، در هیچ جای دیگه آمریکا از موضع برابر با ما صحبت نکرده. همیشه نگاه تحقیرآمیز و از بالا بوده که ما با اون مخالفیم.
    حتی یه بار زمان دولت خاتمی در مورد عراق دعوت به مذاکره کردن. هنوز هیئت ایرانی نرفته بود اعلام کردن که «ایرانی ها رو احضار کردیم!» حضرت آقا هم فرمودن: «شما غلط می کنید دولت ایران رو احضار کنید.» و دستور دادن قضیه متوقف بشه.
    می خوام بگم بحث تابو نیست. واقعا شرایطش نبوده. الان چندین ماهه که مرتب دارن برای رهبر معظم انقلاب پیغام و پسغام میدن که بیایید مذاکره کنیم. من فکر می کنم مسائل اخیر نتیجه این چند ماه مکاتبه بوده.

    [پاسخ]

  12. حافظ گفت:

    در مورد خیلی از قسمت های نوشته تون نظر خاصی ندارم
    اینکه آخر این قصه چی میشه رو نمیشه پیش بینی کرد، هم میتونه خوب باشه اگه با دست فرمون آقا بریم؛ میتونه بد باشه اگه دست فرمون آقا رو کنار بذاریم.
    ولی یه قسمت از نوشته تون؛
    از شما بعید بود.
    شما بعد از چند ضربه ای که ایران از آمریکا خورده، یا بهتر بگم، مظلومیت های ایران؛ حالا به هر دلیلی گفتین که از اون طرف هم ایران کم به منافع آمریکا ضرر نزده، عراق و افغانستان و ….
    واقعا این دو قابل مقایسه هستن؟
    ضرباتی که ایران خورده، حقوق ایران بوده، در واقع ایران از حقوق مسلمش منع شده، مردم ایران در اوج مظلومیت بودن
    ولی ضرباتی که ایران به آمریکا زده طوری نبوده که بگیم آمریکا حقش ضایع شده، نه آمریکا بیشتر از حقش میخواست ایران مانع شد!
    و این دو، هیچوقت، هیچ جا و با هیچ نوع سنگ میزانی قابل مقایسه نیستند

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۰۷:۵۵:

    منظور من از ضربات، ذات جمهوری اسلامی بود. همین گسترش تفکرات انقلاب اسلامی ضربه به امریکا هست. مثل کسی که می‌ره تو ی پارک نماز جماعت می‌خونه و می‌گه این ضربه به مخالفان نمازه.
    اگر تفکرات انقلاب اسلامی نبود امریکا خیلی راحت‌تر منطقه رو چپاول می‌کرد. خیلی راحت تر در عراق کار می‌کرد.
    بحث اصلاً مقایسه نبود.

    [پاسخ]

  13. کوروش گفت:

    درود بر روحانی.امیدوارم با درایت دولت تدبیر و امید روابط با آمریکا وارد فاز تازه ای شود

    [پاسخ]

  14. نا امید گفت:

    سوال :چرا رابطه با آمریکا بده؟
    جواب:امریکا فقط به فکر منافع خودشه. عاشق چش و ابروی ما نیست که
    سوال: مگه بقیه ی کشور هایی که با آنها رابطه داریم به فکر منافع ما هستند و یا عاشق چشم و ابروی ما؟
    جواب: آمریکا خیانتش رو همه جا به ایران ثابت کرده . از کودتای ۲۸ مرداد بگی تا جمایت از شاه تا جنگ تجمیلی و همین حالا هم با تجریم ها و کار شکنی ها
    سوال: اولا بعد از انقلاب این ما بودیم که با زیر پا گذاشتن تمام قوائد بین المللی ریختیم توی سفارت آمریکا و ۴۴۴ روز افراد سفارت رو گروگان گرفتیم.ثانیا آیا روسیه بیشتر از امریکا به ما خیانت نکرده؟ ترکمنچای ها و جنگ حهانی و کشتار آذربایجان و همین حالا هم که دارد با استفاده از تحریم آمریکا همراه با چین ما رو به نجو اجسن می دوشه. بعضی از قرار داد های منعقد شده با چین ننگین تر از قرار داد ترکمنچای هستش که به ترکمنچای ارزی معروف شد! عراقی که که ۸ سال با ما جنگ مستقیم داشتند و بعدا هزاران نفر از جوون های ما رو کشتند و معلول کردند و اسیر کردند و بذترین شکنجه ها رو اعمال کردند و هنوز هم نسبت به ما موضع حصمانه دارند می توانند با ما تعامل داشته باشند اما آمریکا نه؟!چه شده است که اسرائیل و روسیه و ترکیه و امارات و منافقین و عربستان نیز از برقراری رابطه با آمریکا در هراسند و شما نیز؟!
    جواب:…(منتظر جوابم)
    ثانیا اگه قرار به بد طینتی باشه

    [پاسخ]

  15. احمد گفت:

    سلام.

    یعنی معیارهای دوگانه‌ای که شما حزب‌اللهی‌ها دارید،
    به خدا آمریکایی‌هاش هم ندارند.

    نه به اون شوری چند ماه قبل و نه به این “نرمش‌”ها. و فقط در عرض دو ماه.
    آخه مقدمه چینی هم بلد نیستید!

    فقط احمدی نژاد اشتباهی بود و آن مرد هم رفته..

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۰۲:

    اونوقتی که امثال شما دنبال قاقالی‌لی بودید ما احمدی‌نژادی بودیم، تو ستادش زجر کشیدم و تا آخرین روز ریاست‌جمهوری‌ش حمایت‌ش کردیم و تهمت شنیدیم. حالا نیازی نیست شما طعنه بزنید! لطفا سکوت کنید! که الحق مهدی محمدی راست گفت نفرین بر برخی اطرافیان احمدی‌نژاد که کار رو به اینجا رسوندن…

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۱۱:

    از ته دلم گفتی امیرجان

    [پاسخ]

    جلال عباسیان پاسخ در تاريخ مهر ۱۸ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۴۵:

    بیش از صد درصد مطمئنم که دروغ میگیً
    کسانی که احمدی نژاد رو تا روز آخر ریاست جمهوری اش حمایت کرده باشند، اینطوری نمیگن الحق که مهدی محمدی راست گفت!
    انشاالله با مهدی محمدی محشور بشید!

    [پاسخ]

  16. حامد گفت:

    شما برای مهدی محمدی احترام قائلی؟ چه عجیب!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۱۸:

    اگر قرار باشه برا هرکی که در مورد احمدی‌نژاد تحلیل اشتباهی نوشته احترام قائل نباشیم که کلاً برا هیچکس نباید احترام قائل بشیم :))‌
    جدای از اون اظهار نظراتش واقعاً‌ خوب تحلیل می‌کنه و قلم خوبی هم داره

    [پاسخ]

  17. نیریمیز گفت:

    با سلام و خسته نباشید نباشید خدمت همکار گرامی به لحاظ غنای محتوایی و بروز بودن اخبار ما از بازدیدکنندگان همیشگی شما هستیم.
    سایت خبری نیریمیز افتخار دارد در لیست دوستان شما لینک باشد در صورت صلاحدید ما را در صف دوستان لینک و به ما ابلاغ فرمایید تا متعاقباً شما هم لینک گردید با تشکر
    پایگاه خبری تحلیلی نیریمیز
    http://www.nirimiz.ir
    شهرستان نیر –اردبیل

    [پاسخ]

  18. احمد گفت:

    آره!
    چقدر پررو! ما برای احمدی نژاد کار کردیم!!! ما تهمت خوردیم!!!

    شما برای خودتان کار کردید نه او، وگرنه یک جو معرفت داشتید. یک بودایی هم اخلاقیاتش از شما و اسطوره‌تان مثل محمدی و شریعتمداری بسیار برتر است.

    بیعت امثال شما برای “عدالت” نبود، برای خودتان یا “دغدغه‌های خودتان” بود، چیزی شبیه عمر و ابوبکر.
    ولی خوبتان شد! واقعا خوشحالم…
    تازه مانده، بازی تازه شروع شده! حالا کجایش را دیده‌اید؟!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۸ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۰۵:

    برای خودمون تا آخرین دقیقه روز آخر هوادار دکتر بودیم؟ فعلا زمان مناسبی برای این حرفها نیست، اما بدون شک عملکرد زشت اطرافیان احمدی نژاد یکی از اصلی ترین دلایل رویگرداندن مردم بود!

    [پاسخ]

  19. افق گفت:

    سلام
    شنیدها حاکی از این است که رایس گفته ایران حق غنی سازی نداره! درسته عایا؟! :wink:

    [پاسخ]

  20. مرسی گفت:

    لطفن در بحث هاتون کلمه ایران رو به جای نظام استفاده نکنید.
    شما نگران وجهه ی ایران نیستید، هیچ وقت هم نبودید. شما نگران وجهه نظام هستید. نظام مجموعه ی تشکیلاتی ست که ممیزه و مشخصه ی جمهوری اسلامی در بین نظام های سیاسی ست. به طور مثال ولایت فقیه، خبرگان، شورای نگهبان، نظارت استصوابی و گفتمان سیاسی شیعی محور.
    وجهه ی ایران تضعیف نشده چرا که بعد از خرداد هشتاد و هشت از نظر بین المللی حساب ایران از نظام جدا شد. اما وجهه ی نظام تضعیف شده چرا که زمانی تن به مکالمه ی تلفنی داد که از نظر اقتصادی در بدترین شرایط و از نظر بین المللی در منزوی ترین وضعیت سی و پنج سال اخیرش هست.
    حتی رهبر هم در سخنرانی هاشون کلمه ی نظام رو به جای ایران استفاده نمی کنن و به وضوح کلمه ی ایران رو در جایگاهی پایین تر از نظام به کار می برن. لطفن شما هم به همین ترتیب عمل کنید اگر شیعه ی مقلد هستید.

    [پاسخ]

  21. امیر ناصری گفت:

    عجب آدم های پررویی هستید شماها. دس طرف رو می بندید می اندازیدش توی آب و بعدش هم می گویید نباید خفه بشود. یا مثلا دقیقا مثل صهیونیست ها عمل می کنید کشتی گیر ایرانی بخاطر رسمیت نشناختن طرف اسرائیلی دربازی شرکت نمی کند بعد طرف اسرائیلی دست کشتی گیر خودش را بالا می گیرد و با افتخار می گوید ایران را شکست دادیم!!!
    شما که مدعی هستید مردم از احمدی نژاد رویگردان شده اجاز می دادید کاندیدای او در صحنه حاضر می شد اگر مثل جلیلی شکست می خورد می گفتید مردم رویگردان شده…
    تقوا و انصاف هم چیز خوبی است. مگر شما حساب حزب الله را ازحمدی نژاد جدا نکرده بودید؟مگر دو سال تمام او را منحرف نخوانده بودید؟مگرهمین سپاه هزاران همایش در تبیین انحراف دولت نگذاشته بود؟ خب پس چرا مردم به شما تمایل پیدا نکردند؟مگرعدا داریده خالقان حماسه سوم تیر شماها بودید نه احمدی نژاد؟ قاعدتا در چنین مواردی باید مردم به اصل جنس رجوع کنند تا نه بدلش، پس چرا مورد اقبال مردم قرار نگرفتید؟
    برادر من، شما برای احمدی نژاد فهم و شعوری در حد و اندازه خودت، شریعتمداری و مهدی محمدی قائل نیستید که اگر بودید و با او و به توانمندی او ایمان داشتید اجازه می دادید او کارش را بکند نه اینکه وسط بازی بروید آلت فعل هاشمی بشوید…
    تا وقتی که خودتان را تا مرز عصمت بالا ببرید و احمدی نژاد و مشایی را تا حضیض انحراف تنزل بدهید هیچ کدام از تحلیل هایتان درست از آب در نخواهد آمد.
    عامل اصلی فتنه انحراف همین مهدی محمدی و صفار هرندی بودند همین محمدی مگر نبود که به دروغ در نشریه یالثارت در سال ۸۹ ادعا کرد احمد ینژاد گفت رای من ۳۰ میلیون بود ولی بخاطر حمایت رهبری شد ۲۵ میلیون؟ فتنه های از همین منابع موثق خبری!!!شروع شد خدا بزرگترین عادل عالم هستی است این چندماه هرچقدر خواستید به احمدی نژاد و حامیانش فحش بدهید ولی بدانید خدا با حق است…
    اگر ما حامیان احمدی نژاد اوضاع را به اینجا رساندیم پس چطور چندماه قبل ادعا میکردید که ما عددی نیستیم؟ کسی که عددی نباشد مگر می تواند اوضاع کشور را به اینجا برساند؟
    از این پس مجبورید که هی ماله کشی بفرمایید دیر نیست زمانی که برای به رسمیت شناختن اسررائیل از طرف دولت تدبیر مجبور خواهید شد بگویید این موضوع بااجازه رهبری و به برکت خون شهدا بوده است!!! منتظر باشید هنوز برای ماله کشی های اساسی وقت زیاد دارید

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مهر ۸ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۰۴:

    :)

    [پاسخ]

  22. م.رضوی گفت:

    این لینک جالبه
    https://sianat.org/?p=156
    از نظر پرتاب لنگه کفش و اینا:)

    [پاسخ]

  23. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    عجبا! آدمیزاد دو روز زندگی کنه، چه چیزایی با این چشماش میبینه! بعضیا چه نظرات عجیب و غریبی دارن!
    راستی آقای صفا، این گزارشی که کیهان چاپ کرده ظاهرا برای قبل از تماس تلفنیه. زمانی که درخواست دست دادن و مهمونی رد شده بود.

    [پاسخ]

  24. با سلام خدمت شما همسنگر گرامی
    از شما دعوت میشه تا از پست جدید مقتدر مظلوم با موضوع و عنوان “ماجرای پرتاب لنگه کفش ، BBC فارسی و جریان مقاومت” دیدن نمایید و دیدگاه خود را بیان کنید.

    [پاسخ]

  25. محمدحسن گفت:

    قضیه لنگه کفش هم دروغ از آب دراومد!
    مظلومیت بر و بچه های ما تمومی نداره انگار:
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=169361

    [پاسخ]

  26. الف گفت:

    http://ghanoondaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=259&pageno=2
    مرگ بر آمریکا آیه قرآن نیست که همیشه سر داده شود

    انقلابی که مضمحل شود.
    مثل قلعه حیوانات که شعارها را کم کم عوض میکردندو

    [پاسخ]

  27. بچه دهاتی گفت:

    به «نون و القلم» احتمالاً اعتقاد نداری ، الااقل دستمالت رابشور تا هم کثافتش کم شود و هم باز در مناسبتهای بعدی بتوانی زیر حضرت رئیس محبوبت پهنش کنی!

    [پاسخ]

  28. vahid گفت:

    سلام هموطن عزیز
    از آشنایی با شما خوشبختم
    و خوشبخت تر اینکه واقع گرا هستید. امیدوارم این واقع گرایی همیشه با شما همراه باشد و با انصاف و بدور از جناح گرایی و طرفداری از یک حزب و عقیده سعی در تخریب و سیاه نشان دادن شرایط نمایید.
    برای شما هموطن گرامی آرزوی موفقیت میکنم.
    هر چند من خودم رو یک اصلاح طلب میدونم و شما یک حزب اللهی هستید.
    بدرود

    [پاسخ]

  29. ناشناس گفت:

    ای کاش بعضیها ازگاندی وماندلا یادمیگرفتند.درود برتدبیرروحانی

    [پاسخ]

  30. آینده از آن حزب الله » » تماس تلفنی گرگ و میش در دقیقه ۹۰!

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: