وکیلانه » » این توافق بود یا تسلیم؟ تبریک دارد یا تسلیت؟
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
این توافق بود یا تسلیم؟ تبریک دارد یا تسلیت؟
۳ام, آذر ۱۳۹۲| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۱۹۳]

درباره مذاکرات هسته ای حرف های گفتنی زیاد است و موضوعات مختلفی هست که میشود به آنها پرداخت. اما با توجه به حجم عظیم تولید مطلب در این خصوص  از صبح امروز، به طور مشخص من یک نگرانی بزرگ درباره این توافق به ذهنم می رسد که بی مقدمه بیان می کنم امیدوارم دوستانِ هوادارِ دولت حق مسلم دیگران پیرامون گفتگو درباره  این توافق را به رسمیت بشناسند!

یک واژه ای هست که امریکایی ها خیلی روی آن مانور می دهند و آن “برگشت ناپذیری برنامه هسته ای” ایران هست. می گویند در مذاکره با ایران باید به سمتی برویم که برنامه هسته ای ایران به قبل از این پیشرفت های ۱۰ سال اخیر برسد و بُرد ما هنگامی است که ایران توان “برگشت” به این پیشرفت ها را نداشته باشد. از سوی دیگران به متحدان خود اطمینان می دهند که تحریم ها “برگشت پذیر” است و اگر روزی تحریمی علیه ایران لغو شد هرگاه بخواهیم می شود آن را مجدداً به اجرا بگذاریم. در راستای همین موضوع دو نکته در توافق اخیر باعث نگرانی می شود.

اول اینکه به گفته صریح وزیر امور خارجه امریکا، ایران در حال حاضر ۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰% در اختیار دارد که ضمن این توافق تا دو ماه آینده این مقدار به صفر کیلو گرم خواهد رسید! یعنی ایران توافق کرده که مقدار اورانیوم غنی شده اش را نابود یا دست کم به میله ی سوختی تبدیل کند. و این همان برگشت ناپذیری است! سوال اینجاست که ایران در مقابل چه چیزِ قطعی و غیرقابل برگشتی مهمترین برگ برنده ی خودش را پاره می کند؟ در مقابل ۴ میلیارد دلارِ نسیه؟ در مقابل لغو بخشی از تحریم خودرو؟ در مقابل لغو بخشی از تحریم طلا؟ آیا اینها ارزشش را دارد؟

نکته نگران کننده ی بعدی این است که بنا به گفته ی صریح مقامات ۵ بعلاوه یک ایران توافق کرده هیچ سانتیفیوژ جدیدی را نسازد. و جان کری به صراحت گفت که این را با توجه به قابل شکسته شدن و از بین رفتن سانتیفوژهای قدیمی در نظر بگیرید!  یعنی برنامه هسته ای ایران خود به خود فرسوده خواهد شد و توافق هم صورت گرفته که هیچ تعمیری صورت نگیرد. این یعنی همان برگشت ناپذیری! اما در مقابل چه امتیازی؟ ایران در مقابل چه امتیازی حاضر شده تمامِ دست خودش را خالی کند؟

در خصوص تعطیلی نیروگاه اراک مطالب ضدونقیضی وجود دارد اما همین دو توافق به قدرِ کافی نگران کننده است. ما نگران این هستیم که با توجه به نابودی اوارنیوم با غنای ۲۰% و عدم نصب سانتیفیوژهای جدید در آینده، ایران در خصوص چه و با چه دستِ پُری می خواهد وارد مذاکرات بشود؟ اساساً این اسم ش توافق است یا تسلیم؟  آیا بجز اینها چیزی برای مذاکره وجود دارد؟ حالا اگر در برابر اینها تحریم ها تا ۶ ماه آینده به طور کامل لغو می شد باز قابل تامل بود اما در چنین وضعیتی در آینده چه برگِ برنده ای می خواهد امریکا و سایر کشورها را پای میز مذاکره بکشاند؟ گفتگو در خصوص چه چیزی ادامه پیدا می کند؟ لغو اورانیوم با غنای ۵%؟  کدام تضمین وجود دارد که گفتگوهای جدی درباره لغو تحریم ها به طور کامل صورت بگیرد؟ مگر قرار به گام های متقابل نبود؟ پس چرا ایران با یک تکانِ غرب خودش را در پارکینگ برد و در را هم قفل کرد؟

به نظرم حتی اگر با دید افرادی که برنامه هسته ای را غیر ضروری برای کشور می دانند هم بخواهیم نگاه کنیم باز این نگرانی ها وجود دارد که در وضعیت کنونی با این توافقات ایران چه چیزی را به دست آورده؟

این میان من مانده ام در کار کسانی که اظهار خوشحالی می کنند و از بُرد ایران سخن می گویند و به هم تبریک عرض می کنند!

همه ی اینها را بگذارید کنارِ اعترافِ صریح وزیرامور خارجه امریکا که صبح امروز گفت : هیچ کدام از کارشناسان همراه با ۵ کشور اعتقاد ندارند که ادامه تحریم ها باعث فروپاشی ایران می شود. هیچ تحلیلی مبنی بر این وجود ندارد. اتفاقاً ادامه تحریم ها ممکن است باعث پیشرفت بیشتر برنامه هسته ای ایران بشود!

یادتان می آید؟ سه ماهِ قبل اوباما  گفته بود که امریکا قصدِ براندازی حکومت ایران را ندارد. سردار قاسم سلیمانی پاسخ داد امریکا توانِ براندازی ایران را ندارد!.



۱۹۳ دیدگاه برای “این توافق بود یا تسلیم؟ تبریک دارد یا تسلیت؟”

  1. ناشناس گفت:

    من به شما می گویم چه چیز دارد. بستگی دارد ما به انرژی هسته ای به چه دیدی نگاه کنیم؟؟ اگر همان نظر صریح رهبری را در باره ی صلح آمیز بودن آن در نظر داشته باشیم که نگرانی شما محلی از اعراب ندارد. من با اطلاع دقیق به شما می گوبم که ۵ درصد برای تمامی مصارف غیر نظامی مکفی است. اگر به دید یک سلاح بازدارنده به آن می نگرید که باید داشته باشیم تا امریکا از ما بترسد اولا با نظر صریح رهبری مخالفت می کنید دوما اگر داشتن سلاح هسته ای کسی را می ترساند یا باعث پیشرفت کشوری می شد الان وضع پاکستان این نبود.
    من نمی دانم این انرژی که این همه از ما انرژی گرفته تا اکنون به ما چه داده؟ اگر می گویید عزت! که می گ.یم عزت را وقتی داریم که مردم کشورمان برای یک لقمه نان و یک شغل به ناله نیفتند . چه عزتی؟ اگر می گویید مصارف پرشکی بنده برای یک بیماری دو سال قبل نیاز به پرتو درمانی ( با ید رادیو اکتیو ) پیدا کردم. خدا قسمت نکند اولا که هر از مایش قبل از غمل را چهار بار دکتر ها تکرار می کردند. می پرسیدم برای چه ۴ بار تکرار می کنید؟ پاسخشان این بود که از نظر کیت های آزمایشگاهی تحریم هستیم و این کیت های چینی هم کیفیت لازم را ندارند پس چند بار آزمایش میگیریم که خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید! بعد هم که نوبت به پرتو درمانی بنده رسید دو ماه بعد از وقتی که پزشک به بنده دستور صریح دادند که در این بازه پرتو درمانی کن نوبتم شد! و وقتیاعتراض کردم که چرا طولش می دهید ؟ بیماری من ممکن است پیشرفت کند می گفتند تحریمیم و ید های رادیو اکتیو سحت به ما می رسد!
    ما بیش از ده سال است داعیه داریم به چرخه ی کامل هسته ای دست پیدا کردیم. آنوقت یکی از ساده ترین روش های درمان با انرژی هسته ای را نمی توانیم بومی کنیم! آن هم پیش کش! کیت های آزمایشگاهی هم نمی توانیم بسازیم!
    آقا شما بیا از نظر فناوری پیشرفت کن بنده جان هم می دهم. بیا از نظر اقتصاد پیشرفت کن همینطور… مگر در جنگ تحمیلی نبود که بیماران مسن والیوم های خود ا به بیمارستان ها می بردند تا مجروحان مداوا شوند؟ با این که می دانستند دیگر گیر نمی آید و درد می کشند؟
    مقاومت را الکی با لج بازی قاطی نکنید! عربستان جزو بیست کشور صنعتی دنیا شده و من بیست و اندی ساله با مدرک مهندسی از دانشگاه ملی دربدر پیدا کردن یک کار هستم که حقوق ۵۰۰ تومنی بهم بدهند و دستم را از جیب پدرم بیرون بیاورم…
    پست قبلیتان در باره ی حقارت بود . این احساس حقارت را من بیکار دارم به بدترین شکل ممکن. تا هم بیایم دم بزنم می گویید وطن را به نان ترجیح می دهی! کدام پیشرفت؟ در حوزه ی اقتصاد؟ در حوزه ی انرژی؟ من اقتدار ایران را دوست دارم ولی کشورم را وقتی مقتدر می دانم که بیکاری نباشد. بیماری از کمبود فناوری پزشکی در رنج و عذاب مباشد

    [پاسخ]

    مصطفي پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۴:

    موضوع به همین سادگی و ضعیفی که براش داستان بافتید نیست، انرژی هسته ای ما صرفا برای “عزت” خشک خالی نیست که شما فریاد وابیکارا سر میدید. صرفنظر از همه کارکردهای اورانیوم غنی شده ۲۰درصد برای راکتور آب سبک تهران (که با کمتر از این قادر به کار نیست) و یا عزت و افتخاری که پیشرفت هسته ای به دنبال دارد، آن چه مهم است این است که آمریکا و غرب به دنبال ساقط کردن کامل نظام هستند، از هیچ کوشش اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی هم تا به حال دریغ نکرده و تا به نتیجه کامل نرسند دریغ نخواهند کرد، برای همین اگر امروز شما در قبال حقوق طبیعی کشور کوتاه بیایید، ولو به به اندازه یک قدم، این باعث پیشروی صد قدم دشمن خواهد شد. آن قدر جلو خواهد آمد و گلوی شما را فشار خواهد داد، که والیوم پیرمردان و زنان که هیچ!، خون صدها هزار مثل من و شما هم نخواهد توانست پرچم انقلاب و اسلام و محرم را سرپا نگه دارد! بیکاری و مشکلات اقتصادی و فشار معیشتی و… هم ربطی به تحریم نداره، پیمان داماتو از سپتامبر ۹۵ و خیلی از تحریم های اقتصادی، سیاسی و… دیگه هم از اول انقلاب بوده و خواهد بود و وادادن و عقب نشینی هم ذره ای به رفع بیکاری و معیشت اثر نخواهد گذاشت. تمام دانش هسته ای رو هم مثل قذافی ملعون سوار کشتی کنید و برای آن ها بفرستید، باز مسائل بسیار زیادی وجود دارد که باعث برگشت تحریم های سنگین تر خواهد شد!

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۳۷:

    داستان سرایی؟! من دارم به شما مورد عینی از تجارب شخصی می گویم و شما حرف های انتزاعی که سی و اندی سال است مانند نوار ضبط شده می شنویم می زنید درباره ی این که اگر امریکا گفت حق ندارید فلان کار را بکنید ما بکنبم که حال آمریکا را بگیریم ولو به ضررمان باشد! من دارم درباره ی این حرف می زنم که انرژی هسته ای هم یکی از حق های مسلم ماست اما قبل از آن حق های مسلم بسیار داریم که احقاق نشده ولی این یکی چون برای بعضی ها نان دارد باید احقاق شود.
    من دارم درباره ی این که گاز و نفت ما را کسی نمی خرد و قطر چندین سال است از میدان های مشترک تا توان دارد استخراج می کند و کشور و مردمش در رفاه هستند می گویم و شما حرف هایی که با شنیدنش دیگر داریم اشمئزاز سیاسی می گیریم می گوییم. من دارم در باره ی این که قرار داد هایی که ترکمنچای در مقابل آن لنگ می اندازد با چین و هند و روسیه می بندیم تا مشت محکمی بر دهان آمریکا بزنیم! نخیر هیچکس نگفته رابطه با آمریکا کلید حل همه مشکلات است . اما کسی هم نگفته قطع رابطه با آمریکا کلید حل مشکلات است. تنها چیزی که حدود روابط تمام کشور ها را با هم معین می کند منافع ملی است ولا غیر. آمریکا درباره ی افغانستان به این نتیجه رسید که اگر ایران به کمک بیاید برای منافعش خوب است پس دست کمک به سوی ما دراز کرد . آنزمان ما توی پوست خودمان نمی گنجیدیم که دیدی به پایمان افتادند ولی برای آمریکا و همه کشور ها مهم این نیست که دیگران چه می گویند مهم منافع ملیشان است.
    اگر لیستی از کشورهایی که برای ضربه زدن به ما لایق قطع رابطه باشند آماده کنیم آمریکا قطعا در اواسط لیست قرار می گیرند و در بالای آن روسیه و عراق و عربستان و اردن و یمن و لیبی و فلسطین و چین و … قرار می گیرند. ولی ما به درستی با همه آنها رابطه داریم چون منافع ملیمان ایجاب می کند.

    [پاسخ]

    مصطفي پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۳۶:

    بنده دلیلی برای مجادله با کسی که مبانی دستش نیست و به خاطر مشکلات شخصی افق عظیم آرمان های انقلابی رو همچون نوار ظبط شده میپنداره و عمق مسائل رو با ظواهر لجوجانه خلط میکنه نمیبینم. آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی دشمن شماره یک ایران اسلامی اند و تمام تلاششون از اول انقلاب بلکه از قبل از اون مبارزه با اصل ریشه دار مبانی شیعه است و حالا شما با شمردن مشکلات موجود(که به هیچ وجه انکار نمی کنم) نقش دشمنی امریکا رو تنزل میدید؟ که ما کوتاه بیایم و از این قضیه بگذریم، بنده میگم این دشمن رو که شما درجه چندم تلقی میکنید با یک قدم عقب نشینی، صد قدم جلو میاد. منافع ملی هم تعریف خودش رو داره. زمان پهلوی ملعون، ایران ژاندارم منطقه بود اما به قیمت سگبانی برای آمریکا! اگرچه نظر شما چنین چیزی نیست ولی اگه از ظاهر کمی به عمق وارد بشید و این نوار رو با طمانینه و نه از روی لجاجت گوش کنید! اگر واقعا به دنبال حقیقت باشید، خواهید دید که اولا اقتدار برون زا تنها یک توهم است، ثانیا آمریکا به هیچ وجه حاضر به دست برنداشتن از ما تا زمان برگشتن به دوران باطل ستمشاهی نخواهد شد، ثالثا تنها راه پیشرفت و اعتلای کشور نگاه به درون و استفاده از ظرفیتهای درونی است. امروز عربستان و امارات و… پایگاه نظامی که هیچ، حتی شهر نظامی در اختیار آمریکا قرار دادند، ولی آیا این احساس شبه امنیت و خوشی (منحصر به سران عیاش و زنباز عرب ونه مردمشان!) ارزش این رو داره که به ابرظالم های جهان کرنش کردند؟ عزیز من فکر نکن موضوع ایستادگی بر حقوق هسته ای فقط به خاطر داشتن چند راکتور برای تولید بخشی از نیازهای پزشکی است. موضوع ایستادگی بر حقی است که اگر از آن بگذریم، باید منتظر بازگشایی انواع و اقسام پرونده های دیگه باشیم. رونق اقتصادی و معیشت از راه دریوزگی آمریکا نیست. هر کشوری بنا به استعداد درونی خودش هست که میتونه پیشرفت کنه، برخی ایران رو با کشورهای توسعه یافته مدرن دنیا میسنجند و بعد دنبال بهانه که چرا ما این طوریم آن ها چنانند! مقایسه کردن ایرانی که ده ها سال زیر یوغ استکبار بوده و ضعیف شده و حالا ۳۵ سال است با وجود تحمیل جنگ و ضدیت همه دنیا و فشارهای درونی و بیرونی بر سر آرمان خود ایستاده و به این حد از پیشرفت اقتصادی و علمی و رفاهی رسیده با کشورهایی که ده ها سال از دسترنج سایر ملل خوردند و با ظلم و ستم و لشگرکشی و جنگ و استثمار دیگران برای امروز خود رفاهی ظاهری بوجود آوردند، قیاسی مع الفارق است. ندیدن این همه پیشرفت و رفاه با وجود همه این محدودیت هایی که ذکر شد، و فقط دیدن نیمه خالی لیوان و دلیل آن را هم مستقیم و غیرمستقیم پیوند زدن با ایستادگی بر آرمان ها و ارزش ها و هویت انقلابی، بسیار غیرمنصفانه است.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۱۸:

    متوهم.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۳۴:

    یک عدّه مغالطه‌گر جوگیر که خود را شدید استراتژیست حس می‌کنند و دیدشان واقعیت‌های أظهر مِنَ الشمس را که مانع شکل‌گیری نظام استدلالیشان باشد، کلاً فیلتر می‌کند؛ صدایشان از جای گرم درمی‌آید و به آرمان‌های انقلاب اسلامی هم دید جومونگی دارند؛ تا در برابر پرسشی منطقی قرار می‌گیرند، با فرار به جلو و تحقیر فهم طرف مقابل، او را ساده‌انگار و خود را استاد تحلیل می‌پندارند؛ هر چه بگویی، صد چیز دیگر مطرح می‌کنند که آخرش حرف شما گم شود…
    آلبرت آینشتاین (ارائه دهندۀ یکی از پیچیده‌ترین نظریات علم) می‌گفت «اگر نمی‌توانی مطلبی را به صورت ساده بیان کنی، معنایش این است که خودت هم آن را نفهمیده‌ای». این دوستان اگر خودشان می‌دانستند چه می‌گویند، مثل ماشین‌های زندۀ صدور بیانیه به نظر نمی‌رسیدند؛ فقط متن بستۀ پیشنهادی سال ۸۸ توسط جلیلی را بخوانید.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۳۶:

    ناشناس عزیز
    اولا: مشکلات اقتصادی ما با مذاکره حل نمیشه. با توجه به درون و خودکفایی حل میشه. با اقتصاد غیر دولتی. با پیوند سرمایه و علم و صنعت.
    بله … مسلما تارسیدن به هدف باید رنجهای زیادی هم تحمل کنیم.
    یه سوال:
    به ظر شما الان مردم ژاپن عزت دارن؟
    پس این مطالب رو بخون:
    http://www.rmotafakker.blogfa.com/post-74.aspx
    یا
    http://gerayesefr.blogfa.com/1390/02

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۱۰:

    ذوست عزیز بر طرف شدن مسائل مادی و رفاهی مردم یک کشور شرط لازم برای عزتمند بودن آن مردم است نه شرط کافی. یعنی کشوری که مسائل مادی اش بر طرف شده باشد ممکن است با رعایت مواردی دیگر(استقلال و آزادی و جمهوری و …) مسیر عزیز شدن را بپیماید اما کشوری که هنوز در بند مسائل اولیه ی مادی باشد حالا هرچه به بقیه زوایا بپردازد عزیز نمی شود…نمی شود الان ما عزیزیم مثلا؟یا در ده سال گذشته به سمت عزتمند شدن پیش می رویم؟
    یک مثال از استثمار روحی ژاپن زدی من هم یک مثال میرنم شما سری به عسلویه بزن و کمپ کارگر های خارجی و ایرانی را مقایسه کن. کارگز های ایرانی ماهر ترند اما کارگر های خارجی(این که میگویم خارجی فکر نکنید درباره ی روسیه و امریکا و … حرف می زنم. کارگر های فیلیپینی را میگویم) از حقوق بیشتر و تسهیلات و … بسیار بیشتری برخوردارند. اولین بار که دیدم که در پایان کار کارگر های ایرانی به دنبال سرویس برگشت خود می دوند و از پنجره ی آن بنز ۳۰۲ بیچاره بالا می روند تا شاید جایی در کف آن پیدا کنند و فیلیپینی ها شیک و مجلسی در صف منظر اسکانیای خود هستند و اگر صندلیهایشان پر شد منتظر اتوبوس های بعدی هستند اشک در چشمانم حلقه زد. چرا ؟ چون شرکت خصوصی آنها برای انها احترام قائل بود و شرکت ملی نفت ما هم میدید که اینطوری هزینه ی کمتری دارد چه کاری است؟!
    نمی شود که هر چه می توانیم از جیب مردم بردیم و تا ناله ی کسی در آمد بگوییم رنج ها را تحمل کنید که استکبار فلان و بهمان

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۱۳:

    عزیز من شما متوجه نشده ای که با چه چیزی می خواهی ۵ درصد را حفظ کنی؟؟ این را متوجه باش که تحریمها هنوز سرجای خودش است با کدام برگ برنده ای می خواهید تحریمها را بردارید جز با لغو غنی سازی داخل کشور و دست برداشتن از غنی سازی ۵ درصد؟؟؟

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۱:۳۱:

    ۱) کسانیکه از دانش حقوق سررشته داشته باشند یا از دانش اصول فقه نمی چشیده باشند می دانند که شخص عاقل و حکیم سعی اش در بیان مطالب این است که دقیق و سنجیده سخن بگوید ، برگردیم به پیام آقا : فرمودند دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید، در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای است. یعنی آنچه که شما در نامه تان گفتید نه آنچه که در خارج محقق شده!!!!
    بیانات آقا را تو دیدار با بسیجی ها چی اش پر رنگ بود؟
    تحلیل ایشون درباره جوادث تحریم ما از چند سال پیش چی بود ؟ دقت کنید فرمودند شرایط بدر و خیبر !!! اما تحلیل آقای هاشمی و اصلاح طلبها و روحانی چی بود ؟ شعب ابیطالب !!! تحلیل های این دوستمون مال کدوم دسته اس ؟ شعب ابیطالب !!!
    اون زمان که رسول الله وقتی طی ۳روز گرسنگی همراه با بقیه به کندن خندق برای دفاع مشغول بود ووعده فتح ایران وروم رو داد بعضیا گفتند ایشون رو توهم برداشته و گرسنگی بهش فشار آورده !!!
    راستی جنس حرفهای ما بوی پیامبر رو میده یا بوی …؟؟؟
    امام حسین به لحاظ اقتصادی جزئ اشراف مدینه محسوب میشد ( هرجتد در عین زهد زندگی می کرد ) اما زندگی با شرفانه رو به رفاه بی شرفانه و اینکه زیر بار طاغوت عصرش بره (طاغوت عصر ما کیه ؟ رفیق )ترجیح داد با حسینیم یا با مردم رفاه طلب مدینه و کوفه و …
    ختم کلام
    اگر هشدارهای رهبری رو مسئولان و دانشجویان برای تولید علم جدی بگیرند ، مطمئن باشید از تمامی مشکلات به تایید الهی خارج میشیم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۵۱:

    ایشان رسول خدا بود و مثل شما خواب‌نما نشده بودند. با استدلال حضرت عالی، رهبر به سی‌سال نرسیدۀ کرۀ شمالی باید از شما و رهبری هم بیشتر بوی پیامبر بده!
    اسلام دین جوگیری و به نام دین، خود را به جای خدا پرستیدن نیست؛ تاریخ پر است از حسن صبّاح و اسماعیل و نادر. تصوّر می‌کنید برای هر کسی نامی به دل‌خواهتان از صدر اسلام انتخاب کنید، شما می‌شوید امام حسین و دیگرانی که به عقلشان رجوعی کرده و در روش‌های محیّرالعقول شما تردید می‌کنند یزید و شمر و ابن‌ملجمند؟

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۰۶:۱۵:

    سلام دوست گرامی ترس برادر مرگ است وهرموقع ترسیدید کشور را به بیگانه واگذار میکنید -ترس از نان شبتان شما را بیشتر خواب نما کرده

    [پاسخ]

  2. ناشناس گفت:

    نمی دانم اسرائیل و شما چرا آشفته شده اید.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۲۹:

    حالا امریکا پلیس خوب هست و اسرائیل پلیس بد.
    راه درست، رشوه دادن به پلیس خوب نیست. چون دوتاشون همین رو می خوان.
    اول باید باور کنید که فرقی بین این دوتا نیست.

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۳۸:

    تکراریه، حرف جدید بزن. اسراییل ناراحت نیست! تو ساده ای شامورتی بازی نتانیاهو رو باور کردی! یه درصد فکر کن آمریکا کاری کنه اسراییل ناراحت شه! عقل هم خوب چیزیه..

    [پاسخ]

    فائزه پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۳۳:

    آفرین واقعا .میخواستم بگم دیدم شما به خوبی گفتی.موافقم

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۰۳:

    اسرائیل=آمریکا خوشحالی آن یکی، خوشحالی دیگریست امضای این =امضای آن. درنتیجه آن که تفاهم را امضا کرد نتانیاهو بود نه کری
    اینقدر سادگی! نوبره

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۱۹:

    سادگی شما نوبره که فرق نداشتن رو انقدر کودکانه تفسیر می کنی.

    [پاسخ]

  3. خادم القرآن گفت:

    من علاوه بر نگرانی های شما یک سوال مهم هم دارم

    http://www.parsimag.com/wp-content/uploads/2013/10/shohadahastei-1.jpg

    به کدامین گناه کشته شده اند؟

    [پاسخ]

  4. ناشناس گفت:

    در متن توافق به روشنی گفته شده که ابران حق جایگزینی سانتریوفوژهای خراب شده رو داره.

    [پاسخ]

  5. علی حسنی گفت:

    سلام
    من هم همچین خیلی خوشحال نشدم، نگران هم شدم البته.
    ولی طبق مفاد موافقتنامه که بعضی از سایت ها درج کردند، ایران اجازه تعمیر سانتریفیوژها رو داره متاسفانه!
    البته متاسفانه از این بابت که برای تعمیر اموال خودمون هم از این به بعد محتاج اجازه دیگرانیم
    پیام رهبر هم جالب بود تا حدودی!

    [پاسخ]

  6. ارمیا گفت:

    هر کسی که فقط کمی از سیاست خبر داشته باشه میدونه ناراحتی اسرائیل از مذاکرات ایران و امریکا یه بازی سیاسیه که مثلا نشون بدن امریکا برخلاف اسرائیل با ایران خصومت نداره
    اما عاقلان میدانند که امریکا حق نداره بر خلاف منافع اسرائیل کاری کنه

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۰:

    قبلا که هر چیز می شد می فرمودید هر جا دشمنان از شما عصبانی شدند بدانید دست عمل کردید و حالا که ورق به این طرف برگشته می فرمایید عصبانیت دشمنان صوری است؟!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۳:

    همینو بگو داداش، خفمون کردن با اون تعبیر و جمله امام
    حالا که اسرائیل ناراحته، همه چی برعکس شده

    [پاسخ]

    فائزه پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۳۷:

    مساله اینه که اونا کودن نیستن. همینطور ک شما اینو فهمیدی اونا هم میدونن. دیگه داغونه که بازم همون روش رو ادامه بدن.یه کم چشاتونو باز کنید

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۱۴:

    عزیز من امریکا دشمن نیست؟؟ آیا آنها راحتند یا ناراحت؟؟

    [پاسخ]

    علیرضا پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۳۹:

    آخه مستکبر اصلی(آمریکا) راضی بود از تو بغل رفت کری و اشتون هم معلومه

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۱:

    اشتباه نکن داداش
    امام فرموده هرجا دشمن از شما دفاع کرد بدونید عیبی توی کار شماست.
    جمله رو تحریف می کنی بعد متلک می ندازی؟

    [پاسخ]

    آذر پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۱۲:

    با شما موافقم منم همین فکرو کردم . الکی خودشو عصبانی نشون میده . امکان نداره امریکا و متحداش کاری بکنن که اسراییل نجس ناراحت بشه .

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۲۴:

    دقیقا.

    [پاسخ]

    حامد پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۳۲:

    بستگی داره آمریکا و اسرائیل رو یکی بدونید یا اینکه جدا که میتونن با هم اختلاف داشته باشند.

    [پاسخ]

  7. خواهر شهید گفت:

    دلم شور می زنه. نکنه خون شهدامون رو معامله کرده باشند. نکنه از اهداف امام عقب نشینی کرده باشند…

    [پاسخ]

  8. شفق گفت:

    الان ما چه چیزی رو در ازاء این عقب نشینی میگیریم؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۲:

    عقب نشینی از چه چیزی؟ در سال های قبل که حلونشینی می کردیم چه چیزی به دست اوردیم.؟؟ رشد اقتصادی منفی؟ بیکاری؟ خواهشا حواب های انتراعی ندهید که مثلا عزت و … که توصیه من به شما این است که بروید و ترکمنچای هایمان را با چین و هند و روسیه ببینید

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۳:

    فقط یه سوال رو جواب بده:
    توی مذاکرات بعدی چه امتیازی باید به طرف مقابل بدیم؟

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۵۰:

    اونوقت که دهانمان را باز میکردید و می گفتید آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود فکر اینجایش را هم می کردید. ۹۵ درصد این تحریم ها را می شد حلویش را گرفت که نگرفتید و با صحبت های الکی گزک به دستشان دادید تا هر روز زیادترش کنند و الان هم طلبکارید

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۰۳:

    امام فرمود:تنها کار درستی که امریکا انجام داد تحریم بود.
    به برکت تحریم توانستیم روی پای خود بایستیم و استقلال و آزادی رو محقق کنیم.استقلال از سیستم کثیف جهانی و آزادی از یوغ استکبار.سیستمی که تنها منافع ۱% مردم دنیا رو تامین می کنه و ۹۹% دیگه مانند بره باید به خاطر اونا قربانی بشن.
    مشکلات کشور دلیل اصلیش فساد اقتصادی و بی تدبیری در امور است و تحریم تنها ۳۰% مشکلات رو ایجاد کردن.اگه قرار باشه به تقویت درونی کشور اهمیت ندیم،حتی اگه همه تحریم ها هم لغو بشه باز مشکلات اقتصادی به طور چشمگیر حل نمیشه.

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۵۷:

    عقب نشینی می کنیم تا دسته گل های احمدی نژاد و تیمش رو که این همه تحریم برامون آوردن رو کمتر کنیم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۱۶:

    یعنی با ۸ میلیارد دلار قسطی در شش ماه مشکل شما حل می شود؟؟ شرم کنید اگر آن ایستادگی و تولید غنی سازی ۲۰ درصد نبود الن چه چیزی را می خواستند معامله کنند آقای نابغه ؟؟ حتما سر دانشمندان هسته ای را برای اعتماد سازی می دادیم

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۳:

    اگه ایستادگی دولت و تیم قبلی نبود الان دوستان شما هیچی نداشتن تا سخاوتمندانه بزارن روی میز.

    [پاسخ]

    واقع بین پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۵۹:

    غیر واقع بینی و آرمانگرایی بیش از حد مسبب این حالات شماست شما بر اساس ادراک شخصی و اطلاعات دریافتی از کانالهای داخلی فکر می‌کنید ما دست بالا را داریم و آقای احمدی نژاد در زمینه هسته ای درست عمل کرد.
    لیکن اقدامات خودسرانه سیاسی و هزینه‌های تحمیل شده از جانب دولت قبل در این خصوص (چه سیاسی و چه اجتماعی و اقتصادی) بسیار سنگین و غیرقابل باور است.

    [پاسخ]

    سعیدی پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۵۶:

    اگر اشتباه های دولتمردان گذشته در دادن بهانه به اسرائیل و غرب نبود (طرح بی فایده مباحثی مثل هولوکاست آنهم از زبان رییس جمهور یک کشور) الان تحریم هاس سازمان ملل وجود نداشت که بخواهیم با نرمش قهرمانانه اونها رو به لرزه بندازیم.
    الان کابینه اسرائیل در آستانه سقوطه
    خدا وکیلی اثر اونهمه هولوکاست گفتن رییس جمهور چی شد؟
    چند کشور پی اونو کرفتن ؟
    خود فلسطینی ها هم در این مورد چیزی نمی گن ؛ ما شدیم کاسه داغتر از آش

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۳۲:

    خوب حالا ببنیم با کامنت گذاری برای پولوسی توسط وزیر خارجه و…..چقدر جلورا فتح می کنید؟
    اقتصادمون که دوباره کپنی می شود و یخور یخور ها وثروت ها بارآورده آغاز!!!!!!!!!!!۱۱۱۱

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۳۳:

    دوباره کوپنی شد درسته!

    [پاسخ]

    آذر پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۱۸:

    زمان آقای احمدی نژاد با اقتدار سر مساله هسته ای وایستادیم . رییس جمهور آمریکا گفت ما بعد از ۱۰ سال تونستیم جلوی ایران رو بگیریم . یعنی این همه مقاومت بر سر مساله هسته ای هیچی شد . بعدشم خود کارشناسا میگن این توافقا( البته از نوع تحریمها ) یک شبه به دست نیومد حاصل تلاش آقای جلیلی و لاریجانی

    [پاسخ]

    مجید پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۵۱:

    سلام
    اول بگم که اینجانب به شخصه اعتقاد دارم در رسیدن و خوردنی شدن یک سیب همه از آفتاب و دانه و زمین و آب و کود و باغبان نقش دارند و به عبارتی در زدن یک گل نقش همه اعضای تیم قابل تقدیر است.
    ولی ببخشید امیدوارم که حمل بر جسارت نشود. با خواندن مطلب یکدفعه یه جوک از خاطرم گذشت که بلیهی سعی داشت در بشقاب خود دانه نخودی را با چنگال بگیرد و موفق نمی شد و دانه سر می خورد. ظریفی چنگال را گرفت و با دو انگشت دانه را و بعد چنگال را در دانه فرو کرد و گفت حالا شد. بلیه گفت خب کاری نداشت من خستش کردم تو گرفتیش

    [پاسخ]

    آذر پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۱۳:

    ما که سر در نیاوردیم .

    [پاسخ]

  9. با سلام خدمت شما وبلاگ نویس فرهیخته
    مطلب شما در وبلاگستان پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز درج گردید
    http://www.rahyabnews.com/Pages/News-29228.aspx

    لطفا بادرج لینک و لوگوی رهیاب نیوز ما را در ادامه راه یاری فرمایید
    و من الله توفیق

    [پاسخ]

  10. مجید گفت:

    در کل دوستان ما در قبال این عقب نشینی چی بدست آوردیم؟
    برداشتنه “بخشی” از “بخشی” از تحریمها؟
    اجازه ی برداشت پول نفت خودمون؟
    اجازه تجارت با دنیا؟
    یکم واقع بین باشید
    چه چیزی اضافه بر حقمون دادن؟
    خیلی جالبه اول حقمونو میگیرن بعد بخشی از بخشیش رو با منت بهمون برمیگردونن
    با چه استدلال و منطقی حق دارن که حقمونو بگیرن که حالا با منت بخشیشو بهمون بدن؟
    ما چه حقی از اونا صلب کردیم و حالا بخشیشو بهشون برگردوندیم؟
    حقوقه حقه ما در مقابل نگرانیهای اونا؟؟؟؟
    نگرانی انقدر مهمه؟ حتی مهمتر از حقوقه عادی؟
    باشه اگه اینطوره که ما نگرانیهامون بیشتره. اقتصادمون وضعیت پزشکیمون ارتباطمون با دنیا موقعیت علمیمون اقتدارمونو……
    اینا هم نگرانیهای ماست. برای برطرف کردن این نگرانیها چه تضمینی به ما دادن؟؟؟
    ما برای چی خوشحالیم؟؟؟؟

    اما حرف آخر
    ما همه مطیع رهبریم وقتی رهبر رضایت دارن ما حرفی نداریم و به هوشمندی رهبرمون ایمان داریم و روی چشم میزاریم.
    اما همه بدونن ما همیشه همه ی حرفای رهبرمونو روی چشم میذاریم
    پس دنیا و داخل مواظب رفتارشون باشن

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۴۳:

    دوست عزیز حرف شما درست است . دارند حق خودمان را می دهند و این حق به را به نا حق از ما گرفته بودند. زورشان می رسید گرفته بودند . حالا هم این طوری مقداری از آن را پس دادند. فعلا دنیا دارد این طور میچرخد قدرت دست آنهاست. در مواردی که دیگر کارد به استخوان برسد هم باید تا پای جان ایستاد مثلا جنگ تحمیلی. اما الکی هم نباید سر به سرشان گذاشت.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۰۲:

    تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف ، مگر اسباب بزرگی همه اماده کنی . هر کسی جا و جایگاه خودش را نیابد باید منتظر توان دادن باشد.

    [پاسخ]

  11. سعیدی گفت:

    اگر با متر منافع ملی بسنجیم بقول دوستمون باید ببینیم چی بدست آوردیم در قضیه هسته ای ؛ و چی از دست دادیم
    دقیقا مردم هم نگرانی مشابه شما دارند ولی برعکس
    آیا تو این چند ساله کسی جرات کرده بگه آقا ما انرژی هسته ای نمی خواهیم !!؟؟؟
    نیروگاه هزار مگاواتی بوشهری که بیست یاله داره تکمیل یشه رو نمی خواهیم !!؟؟؟؟؟؟؟؟
    آیا فقط عزت در داشتن انرژی صلح آمیز هسته ایست !؟؟؟
    اینهمه هزینه ای رو که به روسها دادیم صرف نصب توربین بادی و و سلول خورشیدی کرده بودیم؛ الان برق کل خوزستان مجانی بود !!
    مستعمره چین و روسیه شدن بی عزتی نیست ؟!!
    ملعبه عربستان ۶ میلیونی و قطر ۱ میلیونی شدن بی عزتی نیست ؟!!
    بیکاری جوانان و افزایش جرم و جنایت و کاهش ازدواج و افزایش طلاق و ……… همه ریشه در مشکلات اقتصادی داره.
    کاد الفقر ان یکون کفرا
    مشکلاتی که تحریم ها و مشکلات ناشی از اون (که البته همیشه لاپوشانی میشه) برا مردم بوجود آورده؛ باید حل بشه تا مرد شیعه هم جلوی خانواده اش با سر بالا زندگی کنه
    مقاومت الکی برا کسی اجر بهمراه نیاورده
    زسول مکرم اسلام ص هم برای خواباندن غائله خیبر؛یکسال قبلترش از حج انصراف داده و صلح حدیبیه رو با مشرکین امضا کرد

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۱۸:

    الان یعنی شما مستعمره نیستی دیگر؟؟ عزیز من اگر مستعمره بودیم که با ما مخالف نبودند بدختی این است که استدلال های مضحک مثل شما را هر بچه ای بخواند می خندد عزیز من ما مستعمره بودیم و داشتند همه کاری می کردند که ما را به پای میز مذاکره بکشانند والان تسلیم ما را جشن بگیرند این نشان مستعمره بودن است در نظر شما؟؟؟

    [پاسخ]

    سعیدی پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۱:

    هر وقت بتونیم بر اساس منافع ملیمون تصمیم بگیریم آزادیم و مستعمره نیستیم.
    اینکه کشوری مجبور باشه ثروت ملیش (نفت) رو بده و بعد با التماس امثال زنجانی پولش رو برگردونه (با کسر پورسانت و …) و یا اصلا نتونه و چین و هند باهاش حال کنن خوب معلومه آزاد نیست ؛ مستعمره است !!
    بعد میشه بفرمایید چی کار کردند که ما رو بکشونند پای میز مذاکره ؟؟!!
    از اون سر دنیا تحریم کردند و اقتصاد ما فلج شد!!
    پراید فکسنی سه برابر شد؟
    کجا زندکی می کنید شما ؟؟
    تو رویا ؟

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۵ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۴۰:

    ییینم شما پراید تموم زندگیتون است مثلا در آن زندگی می کنی ،با آن می خوری ،برایآن درس می خونی ؟؟؟؟؟
    حالم به هم خورد از این سیاست کثیف
    اول می افتند به جون اقتصاد مردم با دلال یازی واحتکار و بعد یواسکی درخواست افزایش تحریمها را به آن ور آب می دهند بعد که شانسکی در انتخابات پیروز شدند به همه جا وهمه کس دری وری می گویند ومیگند ما ۴سالپ یش می امدیم این جور نمی شد !!!و هزار چرت وپرت دیگه ….بس کنید این آسمون ریسمون یافتن ها را ،حالا که دولت دستون است ،کار کنید نه حرف ،شاید ملت شمارا که نه معتدلینتان را بار دیگر انتخاب کند

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۶:

    راه حل این مشکلات در رفع تحریم نیست.
    باید در مقابل سختی ها مقاومت کرد تا پیشرفت کنیم.
    در غیر این صورت میشیم مثل بقیه کشورهای درحال توسعه که توی بزنگاه ها مجبورن مطیع استکبار باشن.

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۵۱:

    این راه شما هم پیش به سمت کره شمالی است

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۰۷:

    تنها راه پیشرفت،مقاومت در عرصه خارجی و تقویت در امور داخلی است.

    [پاسخ]

  12. غلامعلی گفت:

    تابع فرمان ولی فقیه باشید ولو بر خلاف منطق و میل شما باشد وگرنه وحدت در جامعه از بین می رود و خدای نا کرده از خوارج خواهیم بود.
    همیشه که نباید بر طبق میل ما کارها پیش رود این یک نرمش هوشمندانه است که در ظاهر شبیه عقب نشینی است ولی در واقع برای حفظ اسلام لازم است.

    اصل حفظ اسلام است و برای آن حتی امام حسین هم باید قربانی شود چه برسد به چیز های دیگر.

    در این مسایل ضمن احترام به نظرات مخالف ولی برای حفظ وحدت باید تابع ولایت بود.

    [پاسخ]

  13. محمد گفت:

    آقاجان من مطمئنم تو هم مث اون نماینده پایداری و همه پایداری های دیگه!!اصلا نمیدونین اصلا اورانیم چیه!چه کار میکنه مث جریان ( ان پی تی و ام پی تی )فقط از روی کینه شتری و ناراحتی و عصبانیتون باید یه مخالفتی بکنین یا هم از این دلالا هستین که کلی پول و دلار دارین و وقتی میبینین دارین ۱ضرر میکنین زورتون میاد!ولی انصافا دس از سر این مردم بدبخت بردارین به خدا ثواب داره که این مردم بیچاره هم یکم روی آرامش رو ببینین

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۷:

    خعلی باحال بود! بازم از این جوکها بگو بخندیم.

    [پاسخ]

  14. مجید گفت:

    آیا با این توافق همه ی اینهایی که ذکرکرده اید درست خواهد شد؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۶:

    همین که بدتر از این نشه برای ما کفایت می کنه
    همین که احمدی نژاد درست کرد ما را بس

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۲۹:

    واقعا روحیه عزت مدارانه و مقاوم شما جای تقدیر داره!
    آدم یاد رزمنده های زمان جنگ میفته!

    [پاسخ]

    مهدوی پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۶:

    دوستان با تعریف شما از عزت اختلاف نظر دارند برادر محمد حسن
    هر کی نظر شما رو قبول نداشت جوک میگه ؟!
    عزت در چارچوب عقل هم باید بگنجه؛ عزت شخصی با عزت ملی فرق میکنه .
    آیا این توافق از نوشیدن جام زهر بدتره (پذیرش قطعنامه) ؟؟ حضرت امام عزیز نبود ؟

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۰۱:۱۶:

    نخیر … بنده هیچ جا نگفت هر کی با من مخالفه جوک میگه. ولی فقط تعداد توهین ها و تهمت های ایشون رو بشمار بعد بگو من چطوری جواب بدم بهتره.
    بنده شما رو به همون جمله امام ارجاع میدم:
    «ما نان و پنیر خودمان را می خوریم و روی پای خودمان می ایستیم»
    تعریف من از عزت اینه.

    [پاسخ]

    راد پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۰۹:

    نباید دشمن احساس کند که ماازفشاروتحریم هراسانیم والا تمامی راههای پیشرفت راخواهد بست ولواینکه برنامه هسته ای هم نداشته باشیم .پس باید مقاومت کرد ومقاومت ومقاومت .

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۳:

    شما برو جلوی اشرافیگری برخی از مسئولین از خدا بی خبر رو بگیر،اونا اگه فکر خدمت بودن تاحالا هیچ مشکلی نداشتیم.رهبی چقدر توصیه کرد و گاهی خودش وارد عمل شد اما کسی یاریس نکرد چون باند زر و زور که در سیستم اداره کشور نفوذ کرده جلوی امام و انقلاب و ارزشها ایستاده.دستور ۸ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۸۰ توسط رهبری به همه ارگان ها ابلاغ شد اما کسی توجه نکرد و نتیجه اون شد اختلاس ۳۰۰۰ملیارد تومانی.دیگه باید چقدر خون دل بخوریم تا بعضی بیدار بشن.

    [پاسخ]

  15. ناشناس گفت:

    drood bar dolate tadbiro omid va tashakor az zahamate zarif
    agae jalili mishod alan dar iran ehtemale jang ziad mishod
    pas tabrik be mellato rahbare iran

    [پاسخ]

    راد پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۱۳:

    بردن نام آقای دکترجلیلی درست نبود اولا،درثانی آمریکااگر باجنگ به جایی می رسید برسر میز مذاکره نمی نشست.

    [پاسخ]

  16. حسین گفت:

    ۲۰۰کیلو نه ۲کیلو :roll:

    [پاسخ]

  17. محمدحسن گفت:

    هر کس متن بیانیه ۵+۱ رو بخونه می فهمه تفسیر غربی ها از این توافقنامه چیه.
    خودتون بخونید و قضاوت کنید:
    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=174529
    فکر نمی کنم هیچ توضیح دیگه ای لازم باشه.

    [پاسخ]

  18. درانتظار ظهور گفت:

    درجواب آقای ناشناس که فرموده اند “و من بیست و اندی ساله با مدرک مهندسی از دانشگاه ملی دربدر پیدا کردن یک کار هستم که حقوق ۵۰۰ تومنی بهم بدهند و دستم را از جیب پدرم بیرون بیاورم…

    آخه مرد حسابی بدبختی مملکت ازامثال شما مهندسین است که تازه وقتی درسش تمام میشه منتظره یکی بهش کاربده نه اینکه خودش بتونه برای دیگران کار درست کنه
    راستی ببینم فرق شما وامثال شما که در دانشگاه فقط به فکر گرفتن مدرک بودید با شهدای هسته ای چیست اوناهم یه روزی توهمون دانشگاهها دررشته های مهندسی تحصیل میکردن

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۸:

    آها، پس مهندس شد بنگاه کار سازی ؟؟؟
    کلا حرف نزنی سنگین تری، به خاطر خودت میگم

    [پاسخ]

    نا امید پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۲:۵۲:

    با احترام به شهدای هسته ای و طلب صبر جزیل برای خانواده ی گرامیشان.
    بقول آقای همساده با این نظر داغون شدم. له له. مگر مراکز هسته ای را این شهدا تاسیس کرده بودند که شما این گونه نظرات مشعشع MPT گونه ارائه می دهید؟ آنها در آن مراکز استخدام شده بودند. مثل بنده ی کمترین دنبال کار بودند و با دادن آزمون یا طرق دیگر در آنجا مشغول به خدمت به این کشور شدند و در آخر با شهادت عاقبت به خیر. بخدا ما هم دنبال همچین چیزی هستیم ولی پیدا نمی شود

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۷:

    اگه تلاش های شهدای هسته ای نبودن ما در صنایع هسته ای اصلا پیشرفت نمی کردیم.
    پیامبر(ص):هرکس به خاطر دنیا تحصیل علم کند بهره اش همان دنیاست.
    شاید هم به دنیا هم نرسه.باید مثل شهید چمران اولین دانشمند هسته ای کشور برای خدا درس خواند تا به درجات اونا رسید.

    [پاسخ]

  19. افق گفت:

    سلام
    خداقوت
    دوستان هی میگفتن شاید مصداق نرمش قهرمانانه است! حالا برای تحلیل زوده! ولی این متن شما بدجوری دلشوره و ناراحتی داره.
    دارم فکر میکنم الان که مردم ما واقعا گرسنه نیستن، ولی برفرض که واقعا به نون شب محتاج بودن و گرسنه بودن، بازم حق داشتن از همه چیز بگذرن؟ اگر ما زمان پیامبر بودیم با اونهمه شکنجه و تحریم و گرسنگی چه کار میکردیم؟ پشت پیغمبرمونو خالی میکردیم میگفتیم گرسنه ایم؟!!!

    [پاسخ]

  20. امير گفت:

    چرا تیم مذاکره این همه عقب نشینی کرد؟ چرا این همه امتیاز به دشمنان ایران داد؟! اصلا چرا از مواضع اصولی انقلاب کوتاه آمدند؟!!!

    [پاسخ]

  21. عزت خواه حسینی منش گفت:

    ۱-چرامذاکرات تاکنون محرمانه بایدباشدوامت (امام ورهبری )وازهمه مهمترمجلس که درراس همه اموراست
    چیزی نمیداند.طبق قانون بایدمجلس بداندوتصویب کند.
    گفت بااین همه تحریم وسختی هنوزپشتیبان انقلاب مانده ای؟گفتم درمکتب امام حسین ع گاهی آب را نیزبررویت می بندند….آری حسین جان عزاداری هایت
    فقط بهانه است ….ازما مرنج که بخاطر نان شب ودارو
    بایدباشمروشیاطین بزرگ وکوچک بیعت کردند.نان شب و….واجبه یا دفاع ازعقایدمان؟؟؟البته اگرازحق مسلم خودمان عقب نشینی نکرده باشندوحقوق تضییع شده مان رابدون هیچ شرط وشروطی بدهند.آنوقت میشودگفت مابردیم.فعلا”برد،بردیعنی همه چیزمان رابردندومابایدمطیع باشیم ودم نزنیم.انشاءالله طبق فرمایشات امام خامنه ای اگراینطورکه می گوئیدباشد
    ماهم تبریک می گیم.
    بقول ما کردها ودرسی که ازتاریخ گرفته ایم. گمان نکم فلانی امریکا برسرقولش بماند.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۹:

    یعنی رهبر از همه چی بی خبره؟؟؟؟
    بی خیال بابا

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۳۱:

    بعید نیست. ممکنه مثل ماجرای تماس تلفنی باشه. البته شاید.

    [پاسخ]

  22. احسان گفت:

    از این توافق تاریخی فقط دو گروه هستند که آشفته می‌شوند. رژیم اشغالگر قدس و افراطیون داخل. ای کاش که شما از آن دسته نباشید…

    حالا یک سوال اساسی: ۱۰ سال غنی‌سازی کردیم، بیست درصدی هم غنی‌سازی کردیم، بی وقفه هم غنی‌سازی کردیم، و با همه‌ی دنیا سر جنگ داشتیم و دعوا گرفتیم و تحریم و منزوی شدیم و هلوکاست را از نو زنده کردیم و دل اسراییل را شاد کردیم. حاصل چه شد؟ عایدی این ۱۰ سال تقابل و انفعالمان چه بود؟ من بگویم حاصلش چه بود؟ حاصلش این بود که کشورک بحرین (با جمعیتی به اندازه‌ی جمعیت شهر رشت و وسعتی کمتر از استان اردبیل) برای ما شاخ و شانه می‌کشد و امارات جعلی عربی به تمامیت ارضی مان چشم دوخته است.
    آیا این بود اقتدار و آرمانهای انقلاب که به دنبالش بودیم؟ آرمانهای انقلاب این بود که اینطور در جهان خوار و ذلیل شویم؟ حالا که داریم عزت پیدا می‌کنیم، وقت سنگ‌اندازی است؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۳ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۲۰:

    عزیز من حالا تحریمها برداشته شد؟؟ الان دیگر هیچ کس برای خلیج فارس ما خط و نشان نمی کشد؟؟ راستی برای چه نکشد ؟؟ اگر تحریممان کنند ما حتی زن و فرزند خود را دو دستی تحویلشان می دهیم زیرا این را امثال شما به آنها یاد دادند

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۳۶:

    یکی کردن ما و اسرائیل راه خوبی برای بستن دهن منتقدین هست. ولی ما از نقد کوتاه نمیاییم.
    ما با همه دنیا سرجنگ نداشتیم. نمونه اش اجلاس غیر متعهدها که پارسال برگزار شد.
    البته اگه از نظر شما دنیا یعنی آمریکا، بحث دیگه ایه.
    ما اسرائیل رو شاد کردیم؟ معلوم میشه کلا توی باغ نیستی.
    حالا مثلا قبل از دولت احمدی نژاد امارات زر زر نمی کرد؟
    شما قدر مسلم هیچی از آرمان های انقلاب نمی دونی.
    پس در این مورد اظهار نظر نکن.

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۰۲:

    فقط می خواهم این یک سوال رل جواب بدهند که نمی دهند ….
    چرا ما ایرانیان نامحرم بودیم و رسانه های اون ور آب محرم ،نتانیاهو محرم و….
    بعد بگند هرچی شنیدی دروغ است اما همان که شنیدیم از توافق بیرون آمد ؟
    آخر دیگر به کجای حرفشان می شود امید بست وشادمان گشت؟؟؟؟
    در ضمن به قول یکی اگر به ما خش وخاشاک می گفتند بهتر از آن بود که افراطی بنامند ونیمی از کشور را ….

    [پاسخ]

  23. اسی گفت:

    “به این معنی که طی شش ماه، ایران به سانتریفیوژهایی که نصب شده‌اند ولی غنی سازی اورانیوم انجام نمی دهند گاز UF6 تزریق ننماید. سانتریفیوژهای اضافی نصب ننماید. ایران اعلام می‌کند که طی شش ماه اول سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهایی از همان نوع جایگزین می‌کند.”

    ممنون از تحلیلتون.
    با کلیات حرفتون موافقم، خصوصا که واسه ما دیگه برگ برنده ای نمونده که بعد ارائه کنیم، فقط اون بخشی که گفتین “عدم جایگزینی ساتریفیوژهای فرسوده” خلاف بخش بالایی است که نقل قول کردم.

    یا حق

    [پاسخ]

  24. بابک گفت:

    رهبری موافقت گرده پس لطفا کم تر ذرت پرت کنید.

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۳۷:

    اون موقع که همه چیز رو تعلیق کردن هم رهبر موافقت کرد. پس شما هم لطفا کمتر پرت و پلا بگویید.
    تشکر رهبر به معنای تعطیلی نقد نیست.

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۲۲:

    متوهم.

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۰۳:

    بی ادب ،فقط خوب بلدید از رهبری خرج کنید

    [پاسخ]

  25. مهدی گفت:

    قسمت کمی از پول خودمونو!

    [پاسخ]

  26. دکتر گفت:

    به نظر من هم چهار میلیارد دلار ارزش این امتیازها رو نداشت. ایران کشوری هست که سه میلیارد دلار توش گم میشه و به فرمان نائب امام زمان و سایه ی مسلم خدا بر زمین، از کش دادن آن پرهیز می کنیم اونوقت به خاطر چهار میلیارد دلار چیزی که ده سال کش دادیم رو یه جا کنار بذاریم. به نظر من هم ارزش نداشت.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۲۷:

    دکترای چی داری ؟؟ زر زدن؟؟ کدوم سه میلیارد رو گفتن پیگیری نکنید؟؟؟ حرف مفت زدن رو اینجا حساب نمیکنن ولی کنتور میندازه تا موقع حساب کتاب… نائب امام زمان رو نشونت میدن بعد اونجا از دکترات کمک بگیر…

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۲۵:

    بی ادب ،نمی دونم شما ها چقدر بی ادبید …بقیه چوابتو توبقیه بخون!!

    [پاسخ]

  27. نجمه سادات حسینی گفت:

    خوب ازدولت سازش و تسلیم بیشتر از این انتظار نمیره

    [پاسخ]

  28. وىمرت گفت:

    جالبه
    همنوایى و همسویى با اسراییل فقط برا اصلاح طلبها بد است.!
    وقتى نتانیاهو منزوى شده و عصبى است یعنى حرکت خوبى بوده.
    شما تا ایران را کره شمالى دوم نکنید ول نمیکنید ؟
    ضمنا مردم ژاپن عزتمندند چون آزمایشگاه محصولات و داروهاى چینى نیستند و سفره مردمش خالى نیست.
    لطفا به پیام رهبرى و خواست مردم احترام بگذارید

    [پاسخ]

    محمدحسن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۴۲:

    برای شما هم تکرار می کنم.
    امام فرمودن هر وقت دشمن از شما تعریف کرد بدونید خطایی در کارتان هست.
    مواضع ۵+۱ و اسرائیل هم نمونه استراتژی «پلیس خوب و پلیس بد» محسوب میشه.
    شما یا اون لینک های من رو نخوندی یا کلا عزت رو تیو سفره پر می دونی. اگه دومیه واقعا برات متاسفم.
    ما مطیع محض آقا هستیم. جلوی خواست ملت هم نایستادیم. ما داریم نقد می کنیم و سوال داریم.
    سوال ساده ما اینه:
    برای برداشته شدن بقیه تحریم ها چه امتیازی داریم که بدهیم؟
    جوابی دارید؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۳۵:

    باریکلا سوال خوبی بود. برای برداشتن بقیه تحریمها نباید پول مردم را در سوریه خرج کنیم.به مردم کشورمان احترام بگذاریم بعبارتی حقوق بشر را رعایت کنیم.به قوانین و استانداردهای بین المللی پایبند باشیم.و….

    [پاسخ]

    سبحانی پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۱۲:

    نیازی به دادن امتیاز نیست
    کافیه پرونده ایران که به لطف آقای احمدی نژاد رفته شورای امنیت برگرده به شورای حکام
    اونوقت تو بحث های فنی ایران کم نمیاره
    چون کار خطایی نکرده و الان هم به خاطر همراهی و نشان دادن حسن نیت برخی فعالیتهاشون تعلیق کرده .
    الان زمانی که باید افکار عمومی دنیا رو متوجه کرد که ایران کشوری جنگ طلب نیست

    [پاسخ]

  29. فاطمه گفت:

    من خیلی وقته یه سوال ذهنمودرگیرکرده اونم اینکه چراماباید ازآمریکاوبقیه اجازه بگیریم که انرژی هسته ای داشته باشیم مااونقدرتوجزییات غرق شدیم که یادمون می ره بایدازبیرون به قضیه نگاه کنیم به آمریکاچه که ماداریم چی کارمی کنیم من می خوام کمی مثل آمریکایی هافکرکنم چراآمریکا وبقیه اشون نمیان ازمااجازه بگیرن چرااوناانرژی هسته ای روکامل دارن چرابمب اتم دارن امامامی ریم سرچیزی که نیست وهنوزنیومده توافق می کنیم ماکلی تعهدبدیم تاماروبیشترازاین تحریم نکنن مگه بیشترازاین می تونستن که نکردن چه عقل سلیمی می پذیره که آمریکابیشترازاین می تونست ونکرد،شایددلش به حال ایرانی هاسوخته آخه خیلی رقیق القلبه!!ماکه تاحالا هم تحریم بودیم ایهاالناس بعضی ازشماکه آرمان شهرتون آمریکاست خودش گفت تحریم هارو ایران اثرنداره ازصبح متعجبم زانوزدن جلوی دشمن کجاش پیروزی حساب میشه که شادباشیم

    [پاسخ]

  30. سروش گفت:

    من یک سوال از این افرادی که نظر مخالف میزارن دارم:شماها که ادعاتون میشه پیرو ولی فقیه هستید وقتی ایشان لحظه به لحظه و مو به مواز جریان مذاکرات آگاه هستن وبعد از اتمام جلسه به تیم مذاکره کننده خسته نباشی میزنن یعنی همه چیزرا قبول دارن.حالا شماها چرا کاسه داغتر از آش هستید افراطی ها

    [پاسخ]

  31. متین گفت:

    بهتر نیست جای اظهار نظر بری ظرفاتو بشوری وقتی از چیزی اطلاع نداری خواهر

    [پاسخ]

  32. محمود گفت:

    اون موردی که امام فرموده اینه که “اگر اسراییل با {شما }اظهار دشمنی یا دوستی کرد خلافش را عمل کنید.دقت بفرماییدبا {شما}نه با {امریکا}؟؟؟

    [پاسخ]

  33. علی گفت:

    تمام ئنیا دارن نیروگاههای هسته ای رو می بندند اونوقت آقایون دنبال نیروگاه از رده خارج آب سنگین هستند.
    بعدم از عزت حرف می زنند. :!: :!: :!: :!:

    [پاسخ]

  34. ناشناس گفت:

    لعنت به متحجر ها

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴:

    اولا بی ادب
    دوما لعنت به نافی که ادعای اعتداال دارد واما افراطی است!

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴:

    نفاق درست است!

    [پاسخ]

  35. مبین گفت:

    به هوش عده ای که خودشان را روشنفکر می دانند وقتی حرف کشور و منافع ملی پیش بیاد رگ گردنشان متورم میشه البته درمیدان خالی، باید امتیاز داد اینها هنوز نمی دانند۱- دشمنی این چندکشور ربطی به انرژی هسته ای ندارد، آیا طی حداقل ۱۰۰ سال گذشته ما بدنبال انرژی هسته ای بودیم؟ که اینها انواع ظلم ها را به ما کردندبطوری که خودشان بارها درباره بدیهایشان نسبت به مردم ایران اعتراف کردند۲- متأسفانه عده ای ازهموطنانمان متوجه اهمیت وارزش دانش وانرژی هسته ای نیستند بعد خودشان را دانا عالم بحساب می آورنداینها اگر در باره این دانش و فن آوری چیزی نمی دانندحداقل چندثانیه به عقلشان رجوع کنندببیننددشمن برای چیزی که بدرد ما نمی خورد اینقدر انرژی وتوان گذاشته و ما را هم بوسیله شبکه های تبلیغاتیش در این خصوص توجیه می کنند. البته این شبکه شیطانی ما را ازدانستن منافع مان منحرف میکنند

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۵۲:

    ببخشید. شما که مغز کل تشریف دارید ما بی سوادهارو ببخشید. ولی برای توجیهتون.
    ۱٫ اولین سوال اینه که وقتی شما معدن اورانیم نداری برای چی هزینه سنگین می کنی اورانیم رو وارد می کنی تا غنی کنی.
    ۲٫ دستاورد هسته ای ایران در غنی سازی کبی طرحهای قدیمی چینی و غیره.
    ۳٫ اصلا غنی سازی کردیمو این اورانیم رو کجا مصرف می کنید؟
    ۴٫ اگه انرژی هسته ای خوبه چرا اول انقلاب کسی که قرار دادش رو بسته بود اعدام و شرکت زیمنس رو خلع ید کردید؟
    ۵٫ شما متوجه مقوله ای به اسم انرژی نیستی. آلمان تمام نیروگاههای هسته ای خود رو تا ۲۰۳۰ می بنده. اونم بگیم نمی فهمه. علت گرونی و غیر امن بودنشه و در ضمن هیچ تیروگاه جدیدی نمی زنه.
    ۶٫ انگلیس هم در حال بستن نیروگاههای هسته ای خودش هست. البته از دید شما اونم نمی فهمه.

    مشکل شما اینه که فکر می کنی با ۱۷۰ میلیارد دلار هزینه ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید کردی خیلی هنره.
    چون سوادی از انرژی نداری. حالا وارد انرژی هسته ای هم نمی شیم.

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۲۳:

    ببخشید شمای بی سواد ،به کجا وصلی که میگی معدن اورانیوم نداریم ووارد می کنیم پس معدن هار استان یزد چی هستند تازه یکی هم جوالی ما پیدا کردند ….به کجا وصلی که میگی کپی چین است ؟ شما بی سواد چه جوری اینجاها راه داددند ؟نکند جاسوس باشی هان!!! چرا که بیسوادا رااینجا ره نمی دهد

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۵۷:

    لیست معادن رو برای شما با سواد گذاشتم.
    اگه دقت کتید می بینید اورانیم ایران کلا دارای خلوص مناسب برای غنی سازی نیست.
    http://www.isisnucleariran.org/sites/detail/uranium-mining/

    در مورد دیگه هم که فرمودید همین که ایران شروع به تغییر سانترفیوژ ها کرده نشونه عقب ماندگی سری اول بوده. نشت اورانیم در مناطق سایتهای هسته ای رو اگه در اخبار پیگیری فرمایید هم بد نیست.
    بعد هم جاسوس صد جد و آبادته.

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۱۰ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵:

    بی سوادی وابن همه اطلاعات!!

    [پاسخ]

  36. RZA گفت:

    من به یه چیز اطمینان دارم اونم اینه که امثال شمایی که حرف از سازش نکردن میزنین تامین هستین و نمیدونین اون اکثریت تحت فشار دارن چی میکشن
    مثل یه عده که ازین شرایط تحریم و بدبختی ملت به خوشبختی رسیدن
    چرا هیچوقت باخودتون نمیگین چرا پاکستان مهد تروریست که بمب اتمی هم داره برای دنیا معظل نیست ولی غنی سازی ایران اینهمه حرف و حدیث داره ؟ نمیخوان پیشرفت مارو ببینن حتما ؟!
    ما حتی با کشورهای عرب همسایه هم نمیسازیم و با همین ایدئولوژی های امثال شما تهدیدی بزرگتر از اسراییلیم !
    درهرحال بعنوان کسی که ازین توافق راضیه ودرعین حال از مملکت داران کشورم نه میگم که شماها باید خوشحال باشین چون اگهه این وضعیت تموم نمیشد با اینهمه فشار این ملت بالاخره یجای کار کم می اورد و همه چیز بهم میریخت !
    رهبر اینو فهمید و شماها نفهمیدید و هنوز شعار میدین

    [پاسخ]

    علیرضا پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۱:

    دقیقن همینه. این نماینده های مجلس یا کلن مسئولینی که نمیخاستن توافقی انجام بشه، به خاطر “حق مسلم ملت ایران” که خودشونو پاره نمیکنن! اینا به فکر جیب خودشونن! تحریما آدمای زحمت کشو کارمندای درستکارو زمین زده وگرنه برا کسایی که ارز ۱۱۰۰ تومن میگرفتن تا دارو وارد کنن ولی به جاش پورشه وارد کردن و یه شبه به عرش رسیدن ، هیچی بهتر از تحریم نیس! این اراجیفی هم که ملت مینویسن اصن مهم نیس، ظریف اگه حق ساخت بمب اتمی رو هم میگرفت بازم اینا زبونشون دراز بود اکه از اثرات سوزشه انتخاباته، مهم اینه که وصع آدمای زحمت کش یه کم بهتر بشه و بشه نفسی کشید! مهم اینه دارو به مریضا برسه و هیچ کس به خاطر بی پولی مرگ تدریجیه عزیزاشو نبینه! تازه اوله راهه.

    [پاسخ]

  37. سیاست خارجی گفت:

    با مطلب:
    تفاوت های آنچه در ژنو امضا شده است با قطعنامه ۵۹۸٫
    بروز هستیم…
    http://foreign-policy.blogfa.com

    [پاسخ]

  38. مهدی گفت:

    یکی که خود را خیلی مطلع وفهیم دانسته فرموده: عربستان جزو ۲۰کشور صنعتی شده؟؟؟به این ناشناس باید گفت ان اجلاسی که بعنوان کشورهای ۲۰ است بخاطر پول وثروتش است نه انکه تو گفتی صنعتی؟؟درخصوص پزشکی هسته ای نیز واقعا برایت متاسفم بهتر از بزرگتر ها بپرسید تا چندی قبل ما اصلا چیزی برای عرضه نداشتیم الان الحمدالله توی تمامی شهرها این امکان برای همه فراهم است خود من چندی قبل نیاز به استفاده از این فراورده را داشتم واین چیزهای که شما گفتید به من که نگفتن شاید خیلی بالای شهر بوده؟همه عزیزان بدانند با نفت فروشی وژاندامری هیچ کشوری پیشرفت نمی کند .این جمله ای که محمد حسین هیکل روزنامه نگاری معروف مصری گفته می اورم :ما ۳۵سال مزدوری وسیاست امریکا را در منطقه اجرا کردم وحالا بعد از این مدت مشکل نان ونانوایی داریم وایرانیها همین مدت با امریکا…..وحالا انان برنامه فضایی وموشکی دارند.بعد اینکه قطرها نفت را می برند این از جوک های عوام است برداشت از منابع نفتی ساز وکار مخصوصی دارد بابا مثل اب دریاچه که نیست
    در مورد بیکاری فارغ التحصیل ها چه ربطی به تحریمها دارد تازه اگر ما مدیریت میکردیم بهترین بستر برای اشتغال وپرش اقتصادی بود که گویا متاسفانه نتوانستیم از ان استفاده کنیم.خوب مگر کشور های اروپایی وپیشرفته بیکاری ندارند؟ایشان گفته در زمان جنگ مردم اینچنن وان چنان بودند بله دقیقا چون ان موقع ما رفا طلب ومسرف نشده بودیم این اقا بره امارهایی اتلاف انرژی واب و…..جامعه ما را بخواند..درپایان اینرا بدانیم اگر همه تحریم ها رابردارند وبیفتیم به نفت فروشی و وارد کننده عین قبل از انقلاب و..باز هم بدانید تا کار وکار وتلاش نکنیم هیچ مشکلی از ما حل نمی شود .ببینید الان ایا هیچکدام از ما حاضر است کارگر شهرداری ویا مشاغل به اصطلاح پست شود ؟نه همه این کاره حتی در روستا ها را افغانها انجام می دهند بعد برید امار معتادین ودزدان و…ماراببینید..

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۳۷:

    اولا مصر را در زمان فرعون زمانه دیدیم و در زمان اخوان هم دیدیم و هم بعد از آن.
    دوما جایگاه عربستان در جهان مشخص است چه از نظر رفاه مردمش چه از نظر نفوذ منطقه ای چه از نظر سطح در امد ها. می فرمایید همه اش از پول نفت است؟! ما هم در دوران اقای احمدی نژاد بیشتر از کل تاربخ فروش نفتمان دراند داشتیم بروید بررسی ها را مطالعه کنید به کجا رسیدیم؟؟بعد استخراج نفت کشور های همسایه از منابع نفتی مشترک ما بیشتر است. مثلا در پارس جنوبی شش یا هفت برابر . چرا؟ چون از تکنولوژی های پیشرفته استفاده میکنند. این که کسی با نفت فروشی به جایی نرسیده درست است ولی این استدلال این ضعف ما را نمی پوشاند که کشوری با مساحت و جمعیت شاید ۱ بیست و اندی ام کشور ما دارد منافع مارا می برد و هیچ کاری هم از دست ما بر نمی آید.
    بیکاری ها ربطش به تحریم ها چیست؟ لطف کنید و به اولین شهرک صنعتی نزدیک به محل سکونتتان سر بزنید و از نگهبان شهرک همین سوال را بپرسید.تا پاسخ مبسوط به شما بدهد که چگونه یک شبه سرمایه در گردش همه شرکت ها و کارخانه ها ثلث شد و درش را بستند و قبل از تحریم ها چند کارخانه و شرکت در حال تولید بودند و الان چقدر.قبل از تحریم ها استخدام مراکز دولتی در سال چند نفر بوده و الان چقدر؟ قبل از تحریم ها مثلا یک بقالی در ماه چقدر درامد داشته و الان چقدر. این بحث ها هم که بحریم ها سکوی پرش بودند و ما آن را مدیریت نکردیم هم حرف بگذارید راحت بگویم حنده داری است! این مورد را در مورد هر شکستی می شود به کار برد که فلان جا مب توانستیم اما مدیریتمان بد بود.بعد هم شخصی که چند سال از زندگی ما قبل کنکور خود + سال های دانشگاه خود ( شما در نظر بگیر خد اقل ۸ سال) صرف درس خواندن کرده و در این نه نتها در آمدی نداشته بلکه کلی هم هزینه کرده چه انتظار بیهوده ای از او دارید که الان راضی بشود سر شغلی برود که بدون زحمت کشیدن در این هشت سال و همه ی هزینه هایی که کرده هم می توانست برود و تازه کلی هم درآمد کسب کند؟ حرف شعار گونه ی خوبی است اما در عمل غیر عقلانی است

    [پاسخ]

  39. ناشناس گفت:

    قرارداد ترکمانچای هسته ای +کابیتولاسیون اضافه

    صد رحمت به امضاکنندگان قرارداد ترکمانچای . اگر انها ۱۷ شهر از کشور را واگذار کردند اینها تمام کشور را با این قرار داد ننگین و شرم اور ترکمانچای هسته ای کابیتولاسیونی به اسرائیل فروخته و تمام مردم را زیر دین انها قراردادند. قراردادی که خون تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را ضایع نمود و به مسخره گرفت .البته اینها قبلا هم همین جنایت را در دهسال قبل کرده بودند و من در تعجبم که چگونه شورای نگهبان اینها را تایید صلاحیت کرد . و انوقت با چه وقاحتی دم از بیروزی و مذاکرات فشرده و سنگین و نفس گیر غنی سازی و لغو تمام تحریمها میزنند . قراردادی که مدتهاست این افراد انرا عملا برقرار کرده و غنی سازی را متوقف و انرا با امانو مزدور کثیف امضا کرده اند . و در تمام این مدت مردم را فریب داده و به گفتگو و خنده با اراذل و اوباش ادمخوار اروبائی و امریکائی وخوش و بش با ۵+۲ (اسرائیل مهمترین عضو انهاست ) مشغول و هزینه کمرشکن از بیت المال به جیب هتل داران غرب واریز کردند و چقدر به حساب بانکیشان در سوئیس ……..

    [پاسخ]

  40. puya گفت:

    صلح یک سیاست است و نه شکست.شکست در افراط هست و بس.صلح حدیبیه قراردادی بین پیغمبر و کفار مکه و نگارش حضرت علی بود که مسلمانان سطحی نگر به ان ایراد میگرفتند ولی باعث شد در عرض چند سال اسلام در ارامش همه جا را فرا گیرد.ایا خشم ونفرت حتی از دشمن را خدا به شما توصیه کرده یا پیغمبر و امامانش.ایا ما باید در جهت صلح بکوشیم یا جنگ . ایا حضرت علی و پیغمبر اشتباه کردند و الان اقای خامنه ا ی اشتباه میکنند؟حرفهای افراطی شما ما را یاد خوارج میاندازد .وای به حال شما که از غافلانید و نه میبینید و نه میشنوید.شما کار خود را درست وبا صداقت بکنید همه چیز درست میشود.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۵۰:

    شما معلومه یه چند تا کلمه توی درس تعلیمات دینی شنیدی همونا رو بدون اینکه معنیشون رو بدونی با عرض معذرت بلغور میکنی…. آره بدون که خدا و پیامبر خدا و همه امامان فرمودن و تاکید کردن و از فروع دینته که هر شیعه ای باید نسبت به دشمنان خشم و نفرت داشته باشه.اتفاقا لقب خوارج برازنده شما و امثال شماست که از دین پوسته ای هم نمیدانید و با اجبار امام جامعه را مجبور به پذیرش حرف و عمل اشتباه خود میکنید…

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۳۱:

    امثال شما به خاطر منافع زودگذر دنیوی حاضرید از همه چی بگذرید و اصلا به هزینه هایی که در طول مسیر داده ایم توجه می کنیم.ارزش شهدای هسته ای ما اصلا با پولی که برای خودمون هست و غرب میخواد به ما بده،قابل مقایسه نیست.
    همین که غربی ها می گن ساختار اصلی تحریم ها تغییر نمی کنه،موید حرفای ماست.نکنه شما آلودگی هوا رو هم به خاطر تحریم ها می دونین که میخواین همه چی رو با مذاکره و سازش با دشمن حل کنین؟!!!

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۳۸:

    داداش من قانون اساسی رو بخون. ما حکومت تشکیل دادیم که اولین نیازهای خودمون رو فراهم کنیم.
    فکر می کنید فقط شما شهید دادید؟؟؟؟؟؟؟؟
    بله آلودگی هوا هم همین تحریمهاست. وقتی بجای بنزین سالم بنزین با ترکیب بنزن مصرف می کنیم و ماشینهای صد سال پیش زیر پامونه بله نتیجش همینه.

    [پاسخ]

  41. رضا گفت:

    یعنی مغز معیوب تر از شما پیدا نمیشه!حالا که همه خوشحالند شما بزنین تو سر کله خودتون ؛بابا یکمی با مردم باشید وگرنه همون ۳ تا ۴ میلیون رایتون هم دود میشه میره هوا

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۵۳:

    ۴ میلیون رای خالص صد شرف داره به ۱۸ میلیون رای به شکم،هرزگی،بی بندوباری و ….

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۱۸:

    ببخشید هی می خوام اینو نگم مگه می گذارید …
    ضعیف ترین رای برای ریاست جمهوری را همین دوره کسب کردند غره نشوید شاید ۴سال دیگر در کار نباشد ……

    [پاسخ]

  42. ناشناس گفت:

    یه درصدی خجالتتان را غنی سازی کنید

    [پاسخ]

  43. ناشناس گفت:

    بنده رفتم از متخصص بخش پزشکی هسته ای سوال کردم
    کاز پزشکی هسته ای ما با غنی سازی ۲۰ درصد است
    لطفا دقت کنید

    [پاسخ]

  44. پروانه گفت:

    حضرت آقا در پاسخ به نامه رئیس جمهور فرمودند:”دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید قابل تقدیر است”. پس بهتره ما هم پشت سر ولی حرکت کنیم و کمی صبر داشته باشیم. البته هر توافقی که حاصل شده نتیجه خون شهدای هسته‌ای و زحمات تیم مذاکره کننده قبلی هم هست. اجازه بدیم زمان معلوم کنه که دشمنان چقدر صداقت دارند! یه چیزی از آقا یاد گرفتم و اون اینه که با صبر خیلی چیزها روشن میشه که با داد و بیداد و قیل و قال نمیشه و اتفاقا برعکس اگر حق هم با تو باشه محکوم میشی به هوچی‌گری!

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱:

    به شدت با این عبارت شما موافقم
    با صبر خیلی چیزها روشن میشه که با داد و بیداد و قیل و قال نمیشه و اتفاقا برعکس اگر حق هم با تو باشه محکوم میشی به هوچی‌گری!

    مخصوصا اون چند کلمه آخر..

    [پاسخ]

    پروانه پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶:

    البته همه جا نباید صبر و سکوت پیشه کرد. اگه قرار هم باشه داد و بیداد کنیم باید چشممون به دهان ولی باشد اگر ایشان اجازه دادن اونوقت ما هم اعتراض کنیم نه یه قدم جلوتر نه عقب‌تر!

    [پاسخ]

    خادم القرآن پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۳:

    دقیقا همین طوره

    جا پای ردپای ولی باید گذاشت…

    [پاسخ]

  45. جانجاني گفت:

    من متاسفم برای کسانی که حتی به پیام رهبر انقلاب توجهی ندارند وخود را دایر مدار همه چیز میدانند در صورتی خود خواهی شان اجازه نمیدهد که به دانایان دراین خصوص اعتماد کنند وهمیشه ساز مخالف میزنند اگر این ناسازی برای خدا باشد راهی به ده میبرد ولی غالبا هوای نفس وابستگی جناحی وخود خواهی انها را به تحلیلهای غلط وناروا میکشاند اگر پشت سر رهبر حرکت کنند دچار این انحراف نمیشوند افرادی که میخواهند خود را جلوتر ازرهبر جلوه دهند بدانند که در زمان علی (ع) هم عده ای بودند که میگفتند لاحکم الا حکم الله وبعد خوارج نامیده شدند ورودر روی امام متقین قرار گرفتند

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۴۷:

    واقعا تبریک میگم به دولت تدبیر و امید! بیش از هرچیز بازی رسانه ای رو بلده! خیلی خوب نامه ای نوشت که میدونست بی جواب نمی مونه. البته از یک جهت بسیار خوشحالم اونم اینه که روزنامه آرمان هم که باشی مجبوری برای اینکه ثابت کنی کارت درست بوده تیتر بزنی که تشکر رهبری دهان همه رو بست! یعنی میدونی که اصل رهبره! اما حیرت زده ام از این قدرت در بازی رسانه ای.

    [پاسخ]

  46. محسن گفت:

    یکی از همکاران بنده می گفت می خواهیم انرژی هسته ای چکار کنیم گفتم هیچی می خواهیم داشته باشیم
    گفت حالا اگه نداشته باشیم چی میشه : گفتم خب یه نمونش تولید همینرادیو داروهاست که میتونیم تولیدش کنیم
    گفت همه اینها با سالی ۱۰ ۲۰ میلیون هزینه قابل وارد کردن از خارج بود در حالی که در این مدت ۱۰۰ ها میلیارد دلار به خاطر تحریمها خسارت و ضرر دیدیم
    حرفا و سوال جوابهای بالا همه درست هستند و همه هم به نظر منطقی می آیند
    حالا ما تو هپروت هستیم ونمی فهمیم اینا برای چی هست
    می خوام کلاهمان را قاضی کنیم
    ۳۰ سال است انقلاب کردیم قبل از این ۳۰ سال هم ۵۰ سال برده وار (حکومت را می گویم ) تحت تیول غربی ها بودیم
    حالا اگر بگیم مقایسه شاید بگوئید غرب صدها گام جلو تر است
    واقعا با توجه به این هجمه عضیم این سی سال
    ۸ سال جنگ تمام عیار و۳۰ سال تحریم تمام عیار واقعا کشور ما بد بخت تر شده است
    نمی دانم آنها که میگویند نمیدانم کیت سرطان و …. هست میدانند در آن دوران که رئیس جمهور امریکا با شاه و خانواده اش در ایران به سلامتی هم شراب می نوشیدند در شهرهای ایران بچه ها برای یک سرما خوردگی ساده می مردند تحریم هم نبودیم جنگ هم نبود ایران هم جزیره ثبات بود
    جمعیت ایران هم حدود ۳۲ میلیون بود در آمد ملی هم نسبتا خوب بود
    حالا با تمام این تضییعات کجا هستیم
    شاید بگوئید فرا فکنی
    بیائید همین ۸ سال گذشته را بررسی کنیم واقعا ما عقب ماندیم یا پیشرفت کردیم
    البته این دو سال آخر که باید بررسی کامل تر انجام شود تا آنچه اتفاق افتاد روشن شود
    اینکه ما مسائل و مشکلات اقتصادی داریم از تحریمها نیست بیشتر آن به علت دیدگاههای قبیله ای گروهی از به اصطلاح هموطنانمان است که هر کدام موضوع صدها صفحه ای را می طلبد
    دوستان عزیز
    این تفاهم نامه هیچ تنوری را برای ایران گرم نخواهد کرد ۶ ماه نه تمام این ۴ سال هم به این حرفها دلخوش نباشید
    این دولت آمده است تا هرچه دستاورد داشته ایم تا کنون تعطیل کند و در ازای آن معاملات نفتی را پیش برده و در کنار آن چند لقمه ای هم نصیب این آن شود بقول ان دوستمان ۱۰۰ میلیون مدهیم دارو می آوریم ۲۰۰ میلیون می دهیم هواپیما می خریم ۳۰۰ میلیون می دهیم ماشین وارد می کنیم ۱۰۰۰ مییون می دهیم اورانیوم می خریم ۶۰۰ میلیون می دهیم بنزین ارد می کنیم
    و دلما ن خوش است پس تبریک می گوئیم به مردان دیپلماسی
    آینده دور نیست
    لا یرضیک انتم الیهود والنصارا حتی تتبعه ملتهم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹:

    دوست عزیز از آنجا که منطقی صحبت کردید بر آن شدم تا جواب های خود را به شما بدهم. اولا به نظر من مقایسه قبل و بعد از انقلاب این گونه که شما می فرمایید اشتباه است. حتی دور افتاده ترین قبایل افریقایی نیز در طول زمان پیشرفت داشته اند. همین افغانستان با این وضع هچل هفتش بررسی کنید مثلا نسبت به ده سال پیش جاده ی بیشتر پزشک بیشتر و … را دارد اما دلیل بر اینکه وضعیت کشورش و حاکمیتش مطلوب بوده نمی شود. اما از حق نیز نمی گذرم و جانب انصاف را رعایت می کنم در برخی مسائل شتاب خیلی بیشتر از زمان داشته ایم. اما فقط در چند مورد مثلا پزشکی و نظامی.
    مطلب بعد این است که ما مردم عادی که هیچ ولی آن بالایی ها چه این طرفی ها چه انطرفی ها در سطح بالا مشکل معیشتی ندارند.تعارف که نداریم همین برادر رسایی که همه گروه مذاکره کننده را سازشکار می داند و از تحریم ها نمی هراسد آیفون آمریکایی چند ملیونی به دست می گیرد و بنده حقیر جی ال ایکس!آنطرف هم همینطور است. موضوع مردم عادی هستند.
    ما برای نیروگاه بوشهر آنقدر به طور مستقیم هزینه دادیم که مثلا می توانستین یک استان را توربین بادی بگذاریم و تا سالها برق رایگان داشته باشند.۲۰ سال جلو روس ها سر خم کردیم و به آنها امتیاز دادیم ( نظام حقوقی دریای خزر و …) برای چه؟؟ اگر مثلا در مانیفست فکری و دینی ما بمب اتم حایگاهی داشت می گفتیم ۱۰ سال بیست سال هرچند سال سختی می کشیم ولی بعد از آن بمب هسته ای داریم. ولی این همه فشار بر همه آمد دستاوردش چه بود؟؟
    خلاصه همه فشار ها را روی گرده ی مردم گذاشتیم و این قصه را ناموسی اش کردیم و الان هم می ترسیم چیزی غیر از این بگوییم چون باید پاسخ سال ها سختی مردم را بدهیم.
    بله هیچ وقت یهود و نصارا که سهل است مسلمانان کشور های همسایه هم از ما زاضی نخواهند شد اما این دلیل نمی شود که در جهت منافع خود با ایشان داد و ستد نداشت. همین پغمبری که این ایه بر او نازل شد همیشانپیمان صلح حدیبیه را نوشت

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۳:۵۰:

    برادر! بلانسبت یاسینت را کجا می‌خوانی؟ هر کس یک نگاه به بستۀ پیشنهادی که این دوستان در سال ۸۸ داده‌اند بیندازد دستش می‌آید که با چه قومی طرف است. چندتا آمار کلیدی حفظ کرده‌اند که خودشان را مطّلع نشان دهند، آسمان ریسمان می‌کنند و طرف مقابل را هم … فرض کرده‌اند. جایی که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، رسائی نمایندۀ مجلس و جلیلی دیپلمات بشود، انتظارت از پیاده‌نظام سیاسی چیست؟

    [پاسخ]

  47. محمد گفت:

    باسلام وعرض ادب خدمت هم میهنان عزیز:
    لطف کنید یادتون نره که تیم مذاکره حتما با رهبرى معظم هماهنگ بوده اند.
    بازهم اعلام مىکنم فصل الخطاب رهبرى عزیزمون هستند ،درپاسخ به همگى شما عزیزان عرض مى کنم از همه ما بیشتر نگران خون شهدا ،وضع معیشتى و…. هستند .هرکدوم ما از دیدگاه خودمون قضیه رو می بینیم و پیگیریم ولى دیدگاه ایشان دیدگاه همه ماست و ازهمه نظرات بررسى و رصد مى شود.
    خواهش مى کنم لطفأ اداى ولایت مدارى در نیارید اگه واقعأ ادعاتون اینه پس بسم ا…. .
    بدونید رهبرى نور چشم همه ماست.
    والسلام

    [پاسخ]

  48. محمد گفت:

    یک مطلب دیگه ،
    اون افرادى که از سخنان رهبرى عزیزمون عدول کنند وبه یاوه گویى بپردازند از نتانیاهو (سگ وحشى خاورمیانه) بدترند.

    [پاسخ]

  49. محسن گفت:

    اتفاقا جناب “در انتظار ظهور” کاملا حرف درست و منطقی ای زدند. اسم مهندس روی خودش هست. یعنی کسی که آنقدر دانش دارد که چیزی جدید خلق کند، نه اینکه مثل یک کارگری که چهار سال هم مثل شما وقتش را طلف نکرده دنبال استخدام و بیمه و مزایای بازنشستگی باشد. پس فرق شما ک چهار سال درس خواندید و از سوبسیتهای دولتی برای مهندسسس شدن استفاده کردید چیست؟؟ این جناب آقا یا خانم مهندس ناشناس هم ک بیست ساله دنبال کار میگردند حتما کار بلد نیستند. مثل بسیاری از دوستان خودم که چهرسال بجای تحصیل علم فقط به دنبال گرفتن مدرک و البته کارهای حاشیه ای دیگر بودند.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۰۵:

    بنده همان ناشناس هستم!پاسخ شما را درباره ی دو خط اخر مطبتان در سر پل صراط به صورت مبسوط ارائه خواهم داد. امیدوارم بقیه ی نظرات شما به اندازه ی این نظر مشعشع نباشد

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۱۳:

    ناشناس:
    عزیز ناشناسی که پاسخ مرا واگذار کردی به پل صراط.
    قابل توجه شما؛ حقوق یک کارگر روز مزد روزانه ۴۰۰۰۰ تومان است. که اگر ۱۵ روز در ماه هم کار کند ماهانه ۶۰۰ هزار تومان درآمد خواهد داشت! کارگری سخت است؟ (هرچند که معتقدم از بیسسسسست سال دست در جیب پدر ماندن راحتتر است.) اما اگر کارت ویزیت هم پخش میکردی ماهی ۵۰۰ تومانی درآمد داشتی! در ضمن نخواه که ۲۰ سال دنبال کار گشتنتان با وجود کار بلدی را باور کنم که من هم مانند شما در همین کشور زندگی میکنم و از اوضاع کار مطلعم! این را بدان که کمتر شرکت خصوصی ای است که به جای استخدام کارمند کاربلد دنبال پارتی بازی یا… باشد. اگر دنبال استخدام در شرکتهای دولتی هم هستید که مشمول مواردی که در کامنت قبلی اشاره کردم میشوید. هرچند که باز هم میگویم؛ مهندس کسی است که کار ایجاد کند نه اینکه دنبال استخدام و حقوق و مزایای بازنشستگی و چه و چه باشد برادر (یا خواهر)!!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۱۵:

    راستی! سیاه نمایی های دروغ و دشمن شاد کن هم روز قیامت یقه میگیرد هااااا!!!! گفتم که گفته باشم! …یا علی!!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۹ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴:

    بقول دوستان سیما صرفا جهت اطلاع : بنده ۴ سال سابقه کار در بزرگترین شرکت های نفت و گاز ایران را دارم( پتروپارس و گاما و درریز و ایتوک و …) اما اکنون بشدت دنبال کار دولتی هستم. چون یا حقوق اینجانب خورده شد یا حق بیمه یا پروژه بصورت نیمه کاره بدلیل کسری بودجه یا تحریم هلد شد و ما شب عید بیکار! بنده چهار سال دبیرستان + شش سال دانشگاه(۱۰سال) را درس خواندم و سختی کشیدم و حوانواده ام نیز با من سختی کشیدند تا بعد از آن در رفاه نسبی باشم. با احترام وافر به کارگر های ساختمانی و دیگر مشاغل روزمزد اگر می خواستم به چنین مشاغلی روی بیاورم( که نه از امنیت شغلی برخوردارند و نه از خدمات اجتماعی) بدون صرف ۱۰ سال از عمرم و مال خودم و حانواده ام به چنین کار هایی می پرداختم . البته نمیدانم چرا این حرف ها را برای شما می زنم
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست. آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

    [پاسخ]

  50. محسن گفت:

    از همه مسخره تر شادی این مردم (کوفی) در خیابان های تهران است. این مردمی که اگر آنها را دو سال دیگر تحریم کنی حاضرند ۵تا استان کشور را بعلاوه ی ناموسشان تقدیم کنند تا قیمت دلار و تبلت پایین بیاید و دیگر آندرویید ایران را تحریم ننماید!!
    بگذارید مسئله را برایتان ساده کنم. شما (حتما) ناموسی دارید. روزی یکی در خانه تان را میزند و بی آنکه شما و (ناموستان) آن را بشناسید ناموستان را طلب میکند. حالا شما مینشینید با او مذاکره میکنید؟؟ حتما در آخر مذاکرات هم به این نتیجه میرسید که ناموستان ۵ روز در هفته در اختیار شما باشد و دو روز در هفته در اختیار آنها؟؟!
    بهرحال از نظر من این مذاکرات از اول هم موضوعیت نداشت. نگویید که چرا خلاف رهبری حرف میزنید و عمل میکنید که هم من و هم شما میدانیم که رهبری بخاطر جو حاکم بر جامعه که رفع تمام مشکلات داخله و خارجه را در ارتباط با آمریکا میدید اجازه ی این مذاکرات رو در رو با آمریکا را صادر کردند و لاغیر.
    کسی هم نیست به این مردم که آمریکا را فقط از فیلمهای عاشقانه ی هالیوودی و سریالهای چند سیزنی و… میشناسند و حتی محض رضای خدا یک مستند راجع به آن ندیده اند بگوید؛ آخر یونان و ایتالیا و فرانسه و ایرلند و آلمان و… که با آمریکا رابطه دارند، تازه اسرائیل را هم به رسمیت میشناسند، پس آنها چرا مشکل دارند؟ اصلا خود آمریکا که با خودش رابطه دارد. وضع آن چرا اینگونه است؟ یکی پیدا نشد به این مردم بگوید بدهی ۱۷ تریلیون دلاری یعنی چی! ورشکستگی فورد و کرایسلر و متروکه شدن شهر دیتروید که مرکز تولید خودرو در آمریکاست یعنی چی! تعطیلی ۲۵۰ بانک امریکا یعنی چی! جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال استریت یعنی چی!
    در ضمن، نقدا این قنی سازی ۲۰% را هم که با سخاوت تمام بخشیدید از همان بی فکری های ۸سال اخیر و شخص آقای احمدی نژاد است. گویا یادتان رفته که دولت ایران و در راس آن آقای احمدی نژاد اعلام کرد که حاضر است سوخت بیست درصد را که تاکید میکنم برای راکتور تهران و مصارف پزشکی واجب است از بیرون ایران تهیه کند. ولی این همین کشورهای غربی بودند که دریغ کردند. البته آقای احمدی نژاد این را هم گفتند که اگر ندهند، خودمان میسازیم و ساختند که حالا شما سرش معامله کنید.
    اینها هم حالا به گاز و نفت ایران برای زمستانشان احتیاج دارند. چنانکه دولت انگلیس قبلا خواستار خروج از نظام تحریمها برای همین مقصود شده بود ولی این انتخاباتِ کذاییی…
    فقط سعی کنید به یک سوال برای خودتان پاسخ دهید؛ با توجه به ادامه دار بودن مذاکرات در دور بعد چه چیزی را میخواهید برای معامله روی میز بگذارید؟؟ همین!!!

    [پاسخ]

    جم پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۲:

    من فقط بهت توصیه میکنم خیلی شبکه خبر و اخبار و ۲۰:۳۰ و فارس نیوز و کیهان نگاه نکن..بدجوری از واقعیات دور شدی..امروز آمریکا ابر قدرت بلامنازع دنیاس چه در اقتصاد چه در ورزش چه در تولید چه در زمینه نظامی و چه در هر زمینه دیگه …حالا هی تو بگو جنبش وال استریت..حالا هی بگو امره به معروف..اگه مملکت دست شما بود صد سال دیگه آمریکاییا تور مریخ گردی میزاشتن ما اونموقع داشتیم تو غار سر مسئله غنی سازی مقاومت میکردیم و هی میگفتیم درسته غار تاریکه ولی خواهرم حجابتو رعایت کن

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۰۸:

    شما برو خزعبلات بی بی سی و … بشنو. چون گردش خونت به دروغای اونا عادت کرده،اگه نشنوی از تنظیم خارج میشی…

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۰۴:

    هه…!!! امروز! آن روز هم که شوروی از هم پاچید عده ای که چه عرض کنم، بسیاری مثل شما برایش سینه چاک میکردند. اگر ذره ای علوم بین الملل میدانستید متوجه میشدید که در بررسی وضعیت کشورها و دولتها به صورت نقطه ای به مساله نگاه نمیکنند، بلکه این روند است که مورد بررسی قرار میگیرد.
    همین چند ماه پیش بود که چین همایشی بین المللی برگزار کرد با نام “جهان بدون امریکا”!! آنوقت حالا شما اینجا…
    ۲۰:۳۰ و خبر و VOA و… را بیخیال شو، پیش بینی “ریچارد واتسون” در “گزارش ۲۰۵۰” را در مورد ۴۰ سال آینده جهان و امریکا بخوان. الحمدالله او دیگر نه مزدور جمهوری اسلامی است و نه با خواندن کیهان و امثالهم به قول شما از واقعیت دور شده است. در این گزارش، “ریچارد واتسون” با بررسی روندِ (تاکیید میکنم، روند) پیشرفت کشورها پیش بینی میکند که در ۴۰ سال آینده ۳ کشور بر دنیا حکومت خواهند کرد و این سه کشور را مکزیک، ترکیه و ایران معرفی میکند.
    لابد ۱۷ تریلیون دلار بدهی را هم راسا جناب آقای شریعتمداری (مزدور) دستور نصبش را فرموده اند!؟ یا دولت امریکا هم بخاطر تیترهای کمرشکن ایشان ۱۶ روز تعطیل بود!! شما چه میدانید خودسوزی یک مرد ساه پوست جلوی کاخ سفید یعنی چه!؟ دوست عزیز میگویم تا بدانی؛ زمانی که شوروی از هم پاچید نصف بدهی حالای امریکا را هم نداشت!! ۱۷ تریلیون دلار بدهی بدین معنی است که هر کودک که در شکم مادر است، هنوز به دنیا نیامده حدود ۵۴۰۰۰ دلار بدهی دارد. بدین معنی است که مردم امریکا منابع مالی دو نسل بعد خودشان را هم استفاده کرده اند!!! البته این هم طبیعی است و هم منطبق بر آیات صریح قرآن که تمدنی که در ربا دست بنی اسرائیل و در فساد دست عاد و… را از پشت بسته (قابل توجهتان؛ امریکا ۲۵ میلیون سایت پورن ثبت شده دارد. یعنی به ازای هر ۱۳ امریکایی یک عدد.) محکوم به فروپاشی است.
    حالا هم با این توافقی که انجام شد. بدو برو توی صف بلیط تور مریخ گردی که همه چیز ردیف شد!! برو جا نمونی برادر!!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۳:۱۶:

    داداش شما خیلی رو پیش‌بینی و اینا حساب باز نکن؛ یه وقتی مطلبی دیدم نوشته بود ده فناوری فراگیر که متخصصان مشهورِ زمان اختراعشان معتقد بودند به درد نمی‌خورد و شکست خواهد خورد، یکی هم تلویزیون خانگی بود!
    بعضی‌ها می‌گردن یه مطلب از یه سخنران یا مقاله‌نویس دست چندم پیدا می‌کنن و چون نویسنده هم یه اسم خارجکی داره، می‌شه «وحی منزل»، ولی اگه طرف مقابل به نظر متخصصان مشهور و درجۀ یک اون‌وری‌ها استناد کنه می‌گن «اینا دروغ پراکنی دشمن برای فریب ماست» و یا این که «علوم غربی مثل اقتصاد کلاً از اساس ساختۀ دست فراماسونرهاست و پیش‌فرض‌هایش غلطه»!

    این سه تا کشور قدرتمند آینده واقعاً با حال بود. اگه بحث ظهور امام زمانه، این مکزیک حیاط خلوت مافیا دیگه چه ربطی داره؟ اگر هم در حال توسعه هست و چین و هند و برزیل و آرژانتین موندن کنار و نوبت ایران شده، نمی‌دونم ترکیه که بدجورهم تو حوزۀ ماست چه طور همزمان با ایران می‌شه ابرقدرت؟!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۲:

    برادر من، آقای ناشناس عزیز! آقای دکتر “ریچارد تامسون” یکی از بزرگترین محققان و آینده پژوهان شورای ملی اطلاعات آمریکا است، و نه یک مقاله نویس دست چندم. در ضمن اگر ایشان را یک مقاله نویس دسته چندم میدانید، پیشنهاد من به شما مطالعه گزارش “برنامه روندهای راهبردی ۲۰۴۰” از سوی وزارت دفاع انگلیس و گزارش “رتبه‎بندی قدرت یک‎پارچه‌ی ۱۰۰ کشور پیشتاز جهان” از مؤسسه‌ی آینده‌ پژوهی و مطالعات راهبردی روسیه، و همچنین مقاله “کریس لیولین اسمیت” که رئیس گروه مشاوره‌ی مطالعاتی و مدیر تحقیقات انرژی در دانشگاه آکسفورد است را پیشنهاد میکنم.
    دوم: فرصت و مجال توضیح نیست، ولی چون میدانم دنبالش نمیروید مختصرا عرض میکنم؛
    دکتر ریچارد تامسون دلیل شراکت مکزیک در رهبری جهان را اشغال تدریجی ایالات متحده اعلام میکند، نه با جنگ، بلکه با زاد و ولد در ایالات متحده و هم زمان حفظ فرهنگ بومی و زبان مادری!
    ایشان ترکیه را در چهل سال آینده به دلیل مدیریت اروپا در میان سه ابر قدرت چهل سال آینده قرار میدهند. همچنین یکی از دلایل مخالفت اتحادیه ی اروپا با عضویت ترکیه در این سازمان را توانایی مدیریتی بالقوه این کشور بیان میکند که با عضویت این کشور در اتحادیه ی اروپا آن را اداره خواهد نمود.
    دکتر ریچارد تامسون کشور ایران را به دلیل ارائه الگوی تئوریک سیاسی در این مثلث قدرت قرار میدهد و بیان میکند ایران تا چهل سال آینده نقش فعلی امریکا را برای ارائه الگوهای استراتژیک ایفا میکند. و همچنین ایران را ابرقدرت نرم افزاری معرفی کرده و برای آن قدرت تئوریک قائل است. کاری که نه چین توانسته تا بحال انجام دهد (چنان که هنوز الگوهای غربی را برای اداره کشور خود بکار میبرد) و نه هند و برزیل و آرژانتین!!
    در ضمن در پیش بینی مسائل کلان استراتژیک روندها و داده هایی میلیونی و مستند مورد بررسی قرار میگیرند. اینطور نیست که یکی ناگهان فکری به سرش بزند و یا سلیقه ای حرفی زده شود. چون اینچنین گزارشهای دولتی مبنای برنامه ریزی برای سوپر استراتژی های دولتها میباشد. پس دفت کنید، مقایسه مسائل کلان استراتژیک و راهبردی با داستان چگونگی ابداع اختراعات کمی بی انصافی و بی منطقی نیست برادر من؟؟؟

    [پاسخ]

    علیرضا پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۲۹:

    غنی سازی
    نه “قنی سازی”!
    صد بار بنویس از روش، هر وقت یاد گرفتی “قنی سازی” رو چطوری مینویسن بعد بیا نظر بده دانمشند!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۰۵:

    علیرضا جان انتظار خواندن و شنیدن جوابهای جدی تری را داشتم. بگذریم که انتظاری زیاده بود از شما و امثالتان.
    ببینم، شمایی که از دو صفحه متن بنده یک غلط تایپی (اصلا هرچه شما میگویید، املایی) گرفتی. بد نیست یک نگاهی هم به کلمه آخری که تایپ نمودی بیندازی!! هه… “دانمشند”!! خب این کلمه به مراتب سخت تر از کلمه ی “غنی سازی” است… حق دارید!!

    [پاسخ]

    علیرضا پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸:

    البته هر بیشعوری میتونه بفهمه که جابجا شدن یک حرف در یک کلمه به علت اشتبه تایپیه! ولی جنابعالی بلد نیستی غنی سازی رو با کدوم قه! مینویسن! به قوله مموتی آب و همونجا بریز که میسوزه!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۳۵:

    من اشتباهتان را یادآور شدم چون برای یک خانم معلم زشت است که نمره اش در یک دیکته ی ۴ خطی ۱۹ شود!
    گفتم که انتظار داشتن منطق و شنیدن جواب منطقی از شما و امثالتان انتظاری زیاده است خانم معلم!!! :roll:

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۳۳:

    اگه انرژی ناموس تو و رفقات هستش بهتر شد که ناموس شوم تون رو دادیم رفت با این ناموس شومتون بیچاره کردین مردم رو که مجبورن به خاطر یه لقمه نون ناموس واقعیشون رو تو خیابون عرضه کنن، اگه چشم داری و میبینی تو شهر

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۰۶:

    خوب است که خودتان هم قبول دارید که همه چیز را به باد فنا دادید که عبارت “دادیم رفت” را بکار میبرید! خب اینکه نیاز به ۱۰۰ روز دیپلماسی فشرده و کمرشکن نداشت. از اولین روز دولت میدادید می رفت راحت میشدیم!! احسنت به این روحیه ی استکبار ستیز شما که اگر ۱۰-۲۰ سال زودتر به دنیا آمده بودید بعد از جنگ تحمیلی ۸ ساله حتما امروز در شکم یکی در میان زنان این مملکت بچه ی عراقی بود.
    پس قبل از جریانات انرژی هسته ای ناموسی خود فروشی نمیکرد در این مرز و بوم!؟ پس الحمدالله از این به بعد ساعت یک نصفه شب به بعد ناموسی را نمیبینیم که از خودروی مدل بالایی پیاده شود!؟ خدایا شکرت که مسائل ناموسهای ما حل شد!!
    برو برادر. برو این حرفها را در کامنتهای آن پیجهای صد من یه غازی تایپ کن که خریدارش هستند!! نه اینجا!

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۳:۳۲:

    محسن جان اگر شما و دوستان همان موقع که بحث پروتکل الحاقی مطرح شده بود، می‌دادند می‌رفت حالا دیگر درد شستن گندکاری‌های تیم جلیلی را با کوتاه آمدن بیشتر نباید تحمل می‌کردیم، وقتی وظیفه‌ات را درست انجام نمی‌دهی و به جای مذاکره بیانیۀ اخلاقی از خودت در می‌کنی، این چند نفر عاقل هم اگر پیدا نمی‌شدند، فردا روز باید در همان تهران به اتفاق رفقا و خانواده از سربازان آمریکایی و اسرائیلی رأساً و کراراً پذیرایی می‌کردید که اختلاط نژاد با آن‌ها بیشتر از عراقی‌ها به چشم می‌زند! چنان که اگر امام قطعنامه را امضا نمی‌کرد، در مورد عراق هم همین اتفاق می‌افتاد.
    سرمقالۀ رسالت به قلم کاظم انبارلویی را اگر بخوانی شاید اثری داشته باشد: http://www.farhangnews.ir/content/54346
    ایشان هم فتنه‌گر افسادطلب عامل بیگانه نیست!!

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۲۳:

    این را به من بگویید؛ با حساب حرف شما اگر روزی ابر قدرتهای مادی جهان حاضر مثلا محل قرار گیری مرزهای ما را بهانه کنند و بگویند مثلا دو استان کشور باید از آن جدا شوند و ما مقاومت کنیم و آنها تحریم کنند(حتی تحریمی سختتر از تحریم حاضر) ما باید به جدایی یک استان برای کم کردن (یا اصلا لغو تمام تحریمها) رضایت دهیم!؟؟
    آخر این چه منطقی است دوست عزیزم؟ این را مطمئن باشید، به قول چرچیل “تا وقتی یک قطره نفت در خاور میانه هست ابر قدرتها دست از سر آن بر نمیدارند”.
    برادر گل من بهانه گیری سبک استراتژیک ایالات متحده برای مدیریت بحران هاست. ۷۰ سال این کار را در برابر کمونیسم و فاشیسم و نازیسم کردند و آنها را به زانو در آوردند. آیا وقت مقاومت و ارائه الگویی جدید نرسیده است؟ آیا مسلمان نیستید شما؟ اگر هستید، وقتی الله و اکبر میگویید یعنی فقط برای یک ذات برتری مطلق قائلید،… پس چطور هژمونیِ امریکا یا هر ابر قدرت دیگری را میپذیرید؟ آیا وقت اعتماد به خدا فرا نرسیده؟

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۱۵:

    دوست عزیز ” قنی سازی” غلط است . “غنی سازی” درست است . در ضمن برای آینده ی تان می گویم mpt غلط است و npt درست. پارسال هم همین جک های خنده دار را شنیدیم که زمستان دارد میاید چگونه جرات می کنند ما را تحریم نفت و گاز کنند؟ یا این داستان که هر پالایشگاهی با یک نوع نفت خام خاص کار می کند و تغییز نوع آن به صرفه نیست پس نمی توانند ما را تحریم کنند کردند خوب هم کردند.
    یک سوال دیگر : هر ساله چند ده هزار نفر از مردم ما در تصادفات جاده ای که یکی از دلایل مهمش ایمن نبودن خودرو هاست کشته می شوند به طوری که در ده سال اخیر طلفات از جنگ با عراق بیشتر شده! آیا رونق صنعت خودرو سخت تر از فناوری هسته ای است؟ما در اول انقلاب در انرژی هسته ای صفر بودیم و حالا مثلا ۶۰ هستیم. ولی در تولید خودرو لا اقل یک مونتاژ کار خوب بودیم ولی الان چه؟ آیا مسئولیت نوامیس ما که در خودرو های ناامن هر ساله کشته می شوند تا تراز مالی ایرانخودرو و سایپا در روز از چندین ملیارد تجاوز کند با مسئولین است؟ چرا در این راستا گامی برداشته نمی شود؟ از تحریم صنعت خودرو و جلوگیری از واردات خودرو با کیفیت چه کسانی سود می برند؟ سال هاست مال و ناموس این مملکت دارد تلف می شود کسی به فکر نیست …
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۱۲:

    جناب ناشناس گل گلاب! چون به املای لغات حساسیت نشان میدهید میگویم؛ واژه ی “میلیارد” را در خط شانزدهم “ملیارد” قید نمودید عزیز!!
    من دوباره کامنت خودم را خواندم. جایی از آن ندیدم که تولید و ساز و کار بیمار ایران خودرو و سایپا، یا مافیای واردات اتومبیل را تایید نموده باشم. برعکس حرف من این است؛ باید به داخل نگاه کنیم. ایرادات را برطرف کرده و کمبودها را خودمان رفع کنیم!
    من یک سوال واضح پرسیدم، ولی متاسفانه هیچ کدام از دوستان دیپلماتمان به آن پاسخ ندادند. سوالم را دوباره تکرار میکنم؛ آقای ظریف و دیپلماتهای کارکشته ی ما چه برگ برنده ای برای رو کردن در مذاکرات آتی و انشاالله برداشتن همه تحریمها باقی گذاشته اند؟؟؟

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۵۵:

    برادر محسن
    یا شما نمی خوای بفهمی یا واقعا نمی فهمی؟
    ظریف و روحانی هیچکاره بود تو این تصمیم.
    ما ده سال غنی سازی کردیم ۱۷۰ میلیار دلار خرج کردیم الان قرار تو ۶ ماه همشو به باد بدیدم فقط ۸ میلیار گیرمون بیاد.
    بردار محسن
    جمهوری اسلامی مجبور شد اینو بپزیره
    باید توضیح بیشتر بدم برات یا متوجه موضوع شدی…

    [پاسخ]

    محسن پاسخ در تاريخ آذر ۹ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴:

    چون خیلی رفرنس و منبع رو کردید و البته منطقی و کامل فرمودید پذیرفتیم!!! خخخ…
    مخصوصا اینکه جواب سوال مرا به طور کامل دادید.
    کمتر بی بی سی فارسی نیگا کن برادر من!!

    [پاسخ]

    بابک پاسخ در تاريخ آذر ۹ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۴۰:

    شماهم کمتر صدا سیما و دنبال کن….

    [پاسخ]

  51. جم گفت:

    من فقط این توافق رو تبریک میگم و اینو باید بگم اگه مملکت دست شما بود باید تا آخر عمر نونو پیاز میخوردیم و مقاومت میکردیم آخرشم میشدیم مثل افغانستان که اصلا مردمشون نمیدونن دنیا چی هست؟کجا هست؟همشونم دارن از مملکتشون فرار میکنن…به امید سال ۹۴ که مجلس رو هم اصلاح طلبا به دست بگیرن

    [پاسخ]

  52. اشکان گفت:

    من نمی دونم چرا دست از این حرفهایی بیهوده بر نمی دارید .ما همه خواستار صلح هستیم

    [پاسخ]

  53. ناشناس گفت:

    مطیع فرمان ولی فقیه بودیم هشت سال جنگیدیم بعد با عزت جام زهر را نوش جان کردیم مطیع فرمان ولی فقیه بودیم بر سر مسئله هسته ای ایستادگی کردیم کشور را به فروپاشی اقتصادی و اجتماعی نزدیک کردیم با نرمش قهرمانانه جام زهر را به دستمان دادند تا بنوشیم.

    [پاسخ]

  54. کوروش گفت:

    ای بابا!ول کنید دیگه.اجازه بدین مردم یهآب خوش از گلوشون پایین بره.چی از جون این ملت میخواین؟۸ سال خون مردم رو تو شیشه کردین،بسه دیگه.کی میشه ان مملکت و ملت از دست شما یه نفس راحت بکشن؟

    [پاسخ]

    x پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۳:۵۰:

    سلام.۸سال نه،۱۶سال از دوران سازندگی تا اصلاحات.برو واقع بینانه تحقیق کن تا ببینی اولین خیانت رو کی کرد به انقلاب؟اولینش جام زهر قطع نامه ۵۹۸ توسط آیت الله … است.خودش گفته من به امام قبولاندم که قطعنامه رو بپذیر.بعد از امضای قطعنامه هرچی توی ۸سال جنگ از دشمن گرفته بودیم،ظرف ۳روز از دست دادیم.امام هم گفت اگر می دانستم مردم همچنان در صحنه اند هرگز جام زهر رو نمی نوشیدم.

    [پاسخ]

    کوروش پاسخ در تاريخ آذر ۹ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۴۱:

    اگه هاشمی تنها کارش قطعنامه ۵۹۸ بوده باشد دینش را به این مملکت ادا کرده چون اجازه تداده که مملکت بیشتر از این نابود بشه و مرد رو از جنگ نجات داده.

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۴۳:

    اگر اندیشه های الهی امام(ره) زمانی از یاد مسئولین بره،دشمنان بدون درنگ به فکر طمع و استثمار این کشور خواهند افتاد مثل بقیه کشورها.افغانستان رو نگاه کن،اگه اونا یکی مثل امام رو داشتن هیچوقت این بلاها سرشون نمی اومد.

    [پاسخ]

  55. احسان گفت:

    متاسفانه ولایت‌پذیری دوستان اصولگرا کاملاً تصنعی و گزینشی است. هر کجا که با میل و اراده‌ی سیاسی دوستان سازگار باشد، از مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند. اما حالا تبریک به این واضحی و تشکر رهبر انقلاب از تیم مذاکره‌کننده را نمی‌بینند و می‌گویند آقا نوشته “آنچه مرقوم کرده‌اید”! آن قسمتش که گفتند این موفقیت فضل الهی و نتیجه‌ی دعای خیر مردم بوده چه‌طور؟ چرا در مورد آن سکوت کرده‌اید؟ باور کنید ما به ولایت‌پذیری شما درصدی باور نداریم، چون در طول تاریخ معاصرمان ثابت شده که چه طور به رهبرتان خیانت می‌کنید.
    نگویید نمی‌دانم، همه‌ی ما خوب یادمان می‌آید که داشتید عنصر اصلی و گرداننده‌ی حلقه‌ی انحرافیون، آقای رحیم مشایی را با حمایت آشکار اما غیرقانونی آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور می‌کردید، و این شورای نگهبان بود که جلوی آن فاجعه را گرفت. حضرت آقا چند بار در انتقاد و نکوهش آقای مشایی صحبت کرده باشند خوب است؟
    خلاصه اینکه این ولایت‌پذیری ساختگی شما فقط ابزاری است برای ساکت کردن مخالفانتان، و دیگر هیچ.

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۱۴:

    ولایت پذیری ما سرجایش است ونه ساختگی
    وقتی ایشان می نویسند آنچه مرقوم داشتید ونه آنچه توافق کردید …
    یهنی ما حق داریم فریاد برآوریم چرا براین غارت مهر افتخارمی زنید

    [پاسخ]

  56. ناشناس گفت:

    واقعأمذاکرات برد برد بود .برد برد برد برد کسی نیست به داد ما برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

  57. دوستدار وطن گفت:

    مگر رهبری انسان نیست ؟
    مگر رهبری اشتباه ندارد ؟
    من کاری به فلسفه بافی هایتان ندارم ولی اینکه بت درست میکنید و میپرستید ننگ است
    ان شاالله که هر چه شد به نفع ایران عزیز باشد

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۴:۴۰:

    پیامبر (ص) هم انسان است ولی برگزیده خداست.طبق تعالیم دینی کسانی که رهبری امت را برعهده می گیرند باید یک ویژگی مهم داشته باشند:عصمت از گناه و اشتباه.این در مورد اهلبیت بود اما خود ایمه توصیه کردن در زمان غیبت به علما و راویان حدیث ما رجوع کنید.۲)مگه میشه پیامبر(ص) امت خود رو بی سرپرست بذاره و بره!در هر زمانی امت اسلامی احتیاج به رهبر داره و در زمان ما ولی فقیه است.مطمئنا خدا این شخصیت های پاک و گرامی رو یاری می کنه و امام زمان(عج) در لحظات سخت اونها رو متوجه اشتباهشون میکنن.رجوع کن به داستان فتوای شیخ مفید در مورد دفن زنی که حامله بوده.بیدار باشید.

    [پاسخ]

  58. محمد گفت:

    اقایان برگ برنده ما که نتیجه جانفشانی دهها هزار شهید و مجروح وازاده بود را به دو به اصطلاح شام کاری فروختند چه گذاشته اند که اکنون بوق وکر نا ویاوه گویی راه انداخته اند به کدام هنرتان افتخار میکنید در همهجای حکومتهای کافر عروسی است اسرائیل برای خدمتی که به او شده به ظاهر ودر راستای حمایت پشت پرده از اقایان تیم مذاکره کننده میگوید این توافقنامه به ضرر ماست در حالی که خوب میداند اقایان با این توافقنامه ایران را خلع سلاح هستهای کرده اند براستی این حرکت درراستای خط مقام معظم رهبری است

    [پاسخ]

  59. سلام به شما دوست عزیز
    وب بسیار زیبا و جالب دارید
    مطالبتون هم عالیه
    اگر مایل به تبادل لینک هستید مارو به عنوان:
    پایگــاه ســـربازان گمنـــــام امــام زمــــان(عج)
    و ادرس:
    http://sarbazgomnam08.mihanblog.com
    لینک نمایید یا میتوانید از لوگوی ما استفاده نمایید
    سپس اطلاع بدید شما رو با هر اسمی با افتخار لینک نماییم

    موفق باشید
    یاعلی

    [پاسخ]

  60. این مطلب در وب ما درج شد
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم
    موفق باشید
    یاعلی
    http://sarbazgomnam08.mihanblog.com

    [پاسخ]

  61. بهرام رجبی از تبریز گفت:

    این توافق نبود این زهری بود بر ما خانواده های شهدا با دیگر مردم کاری نداریم چه فکری می کنن.از چه سخن بگویم از فکه یا مجنون یا خرمشهر.من فرزند شهید از تسلیم این قطع نامه جام زهری نوشیدم………

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۵ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۴۱:

    داداش من به عنوان یک فرد از جامعه حرف بزن.
    با گفتن من از خانواده شهیدم و غیره مگه برای حرفت برهان میاری؟
    شما از خانواده شهیدی جات رو چشم ما.
    دلیل نداره بیای تو یک بحث منطقی به عنوان استدلال ازش استفاده کنی.
    بعد هم بفرمایید اینهمه آدمای این مملکت بخاطر این غنی سازی ۲۰ درصد از بین رفتن شما جام زهر ننوشیدی؟
    چون دولت انرژی هسته ای رو برداشته بهش برچسب زده برای شما همش شده شعار.
    بچه های خط لوله و غواصهای پروژه های نفتی و نمی دونم مهندسایی که تو عسلویه هر روز دارن با جونشون بازی می کنند اونا جز آدم نیستند؟
    تازه با همه بدی کار همه خونه نشینند. چرا چون می خوایم اورانیمی که به هیچ دردمون نمی خوره داشته باشیم.

    :!: :!: :!: :!: :!: :!:

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۰۹:

    عزیرز ،کاش همین موضوع غنی سازی بود…
    من شخصا نگرانی خوشحالی اقتصاد ورشکسته غرب هستیم چرا که اینگونه جوانهای آنها سرکار می روند وکمی به نان می رسند اما نه خیلی فرصت شغلی وجود داره ،به یمن همین غربی ها که دلشان را برای بازار ایران صابون زده اند ،تعدادی جوان هم بیکار می شوند …خودکفایی که داشتیم جلو می رفتیم هم ..مگر قرار نبود افت خام
    دگرنفروشیم ومحصولاتش را ،اما در این توافق نفت خام در برابر غذا ودارو پیش بینی شده ،که می شد ارز مورد نیازش را از جای دگر تامین کرد …اینها مایه نگرانی است

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آذر ۶ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۳۵:

    عزیز من متاسفانه شما دو تا مطلب رو متوجه مشدید.
    ۱٫ غرب احتیاج آنچنانی به اقتصاد فرسوده ما نداره. مثلا شما فکر می کنید اندازه اقتصاد ما در برابر اقتصاد ۴۵۰۰ میلیارد دلاری فقط دولت فدرال آمریکا چقدره؟

    ۲٫ از خودکفایی فرمودید. همین بس که در این مدت شرکت صدرا ورشکست شد. ۷۰ درصد کارخانه ها با ظرفیت ۴۰ درصد کار می کنند. وضع خودروسازیمون هم که مشخصه و ….
    مگه ژاپن با همه دنیا سر جنگ داشت که ژاپن شد؟ نکنه خودکفایی برای شما کره شمالی هست؟

    [پاسخ]

    موج رياضي پاسخ در تاريخ دی ۳ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳:

    در جواب علی می نویسم :
    غرب نیازی به اقتصاد فرسوده ما نداره اینحا قبول اما بازار ۷۵ میلیونی که برای جوان ایرانی کار داره را ورشکیت می کند !بعدش هم هروقت نازش کشید دستمان را در پوست گردو میگذارد ومی زود ،مثل کارخانجاب پژو فرانسه
    درضمن خودکفایی برای ما رسیدن به آنجایی است که غرب به ما نیاز داشته یاشد ونه ما به او یعنی مثل قرونی که ایرانیان پیش رو علم بودند ،الگوب ما خود ماست نه کره که نمی دونم کی اصلا به وجود آمده!

    [پاسخ]

  62. سلام .لینک شدید واگر بنده را لایق لینک بدانید خوشحال تر می شوم
    با تشکر
    موج ریاضی

    [پاسخ]

  63. Alexal گفت:

    Man be dowlat aghaye Rohani ray dadam va nemikhaham amsal Aghaye Ahmadinejhad dobareh reess Jomhore Iran bashand.Beshedat Iran ra ham doost daram va az khanevadeh shahid hastam.Vali be onvan Irani ke sarbolandi keshvaram ra mikhaham ,bayad begoyam agar masaele posht pardei nabashad,In gharardad kamelan shock avar ast.Dar hame jahat benaf Amrica hast,Hata agar be matn aanham negah konid kamelan tahghir ra dar aan moshahedeh mikonid,Ba een gharardad Iran pazeerofteh ke tamam eddaye ghablie gharb ra,
    va hich sohbati az ghanisazi nashodeh va nahayatan tavanesteh bakhshi az darayyehaye khodra movaghatan besoorat nesiyeh azad konad.
    Benazar man Iran hatta Public relation ra ham bakhteh va kamelan tasleem gharb shodeh .Chera matn gharardad besoorat tanbihnameh Iran ast .Chera hadaghal az moze barabar ba gharb sohbat nashodeh hatta agar sharayet naadelaneh aanhara ghabool kardeand .Sohbat man ba masoulin siasat khareji Iran( na Aghaye Zarif) ast ke bayad porsid agar sharayet dakheli chanan bad boodeh ke naachar be ghabool aan shodid ,chera mardom ra dar jaryan nagozashtid va chera kar ra bedanja keshandid ke be een tahgheeir bianjamd,In narmesh ghahremananeh nist.In yek Khianat, betadbeeri va bebasirai ast .

    [پاسخ]

  64. محسن گفت:

    یعنی ادامه این تحریمها و بدبختیها رو ترجیح میدین؟!
    پس چه فرقی بین شما و اسرائیلیهاهست؟! آقاجون ما نه این انرژی هسته ای رو خواستیم نه خسارتهای چندصدمیلیاردی که تو این چند سال بخاطر بلند پروازیهای رژیم پرداختیم!
    اصلا ما اگه انرژی هسته ای نخواهیم کی رو باید بببینیم؟!

    [پاسخ]

    افق پاسخ در تاريخ آذر ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۱۵:

    اشتون رو می تونید ببینید! شیمون پرز هم هست! نتانیاهو هم خوبه اگر ببینید بد نیست. بهشون بگید انرژی هسته ای نمی خواهید! ازشون کمک بخواهید بیان از دست این رژیم نجاتتون بدن! والا

    [پاسخ]

  65. ناشناس گفت:

    سلام من فقط به شما یک جواب می دهم اینکه منتظر میمانم تا ببینم ایا ان افراد بیکار در این شش ماه کار پیدا خواهند کرد و تمامی مشکلاتشان حل خواهد شد. فکر میکنید قیمتها در این کشورهایی که ادعا می کنند چه قدر هست . شما بسان کشورهای عربی میمانید که فقط به فکر پر کردن شکم خود می باشند و اوضاع یک کشور را فقط وقتی خوب می دانند که قیمتها پایین باشد و آزادی داشته باشند شما حتی اگر به اینده خود را در نظر نمی گیرید به فکر اینده فرزنانتان باشید تا چند سال دیگر خواه ناخواه انرژی هسته ای مانند کامپیوتر و وسایل دیجیتال جزو لاینفک زندگی مان میشود ایا ان موقع هم این حرف را خواهید زد و حرفتان یادتان خواهد بود

    [پاسخ]

  66. ناشناس گفت:

    لطفاً جهت آگاهی از کاربردهای انرژی هسته ای در تمامی ابعاد زندگی در گوگل انرژی هسته ای و کاربردهای آن راجستجو کنید بعد بگویید “اصلا ما اگه انرژی هسته ای نخواهیم کی رو باید بببینیم؟!”

    [پاسخ]

  67. مرتضی خاکپور گفت:

    چرا همکاران شهید احمدی‌روشن برکنار شده‌اند؟
    ارسال شده در : ۰۵ آذر ۹۲ توسط : محمدیان راز ۵۷ … ۲۸-۹-۱۳۹۲

    ((( راه و نگاه ولی فقیه و ولی امر مسلمین و طریق شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام شهداء است. )))

    ولی دلیل ندارد که قلم ها را بشکنیم و قدر و منزلت

    دانشمندان هسته ای خود را ندیده بگیریم .

    بنابراین مقدم دانشمندان غنی سازی اورانیم ۲۰ ٪ را به جمع

    رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ گرامی می داریم .

    و امید واریم که بتوانیم در کنار هم به حقوق خودمان برسیم .

    انشاالله

    هر چند که رزمندگان و جانبازان ۲۵ ٪ مدت ۲۵ سال است که از

    همه حقوق و معیشت زندگی محروم هستند و در فلاکت به نه

    زندگی ادامه فرسایشی می دهند .

    ولی دانشمندان محترم و عزیز غنی سازی ۲۰ ٪ هنوز چند روزی بیشتر نیست که به جمع ما پیوسته اند .

    ولی ما رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ آنقدر بزرگوار هستیم که این

    مدت ۲۵ سال را ندیده بنگریم و این جمع دانشمندی و رزمنده ای

    را مبارک باش بگوییم .

    انشاالله که با کمک هم ایرانی آبادتر و امین تر بسازیم .

    انشاالله

    http://mkhakpour9.persianblog.ir

    [پاسخ]

  68. […] مطالب هوشمندانه اهل البصرمرتبط با این قضیه: اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا […]

  69. محمدحسن گفت:

    بهترین توصیفی که توی این مدت دیدم:

    http://www.rajanews.com/detail.asp?id=175180

    [پاسخ]

  70. […] این توافق قبلاً نوشته بودم(+). از زمان شروع گفتگو ها  تا کنون هم حرف ها و تحلیل های […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: