وکیلانه » » وحید جان ! دستگیری کارگردان جنجالی شایسته‌ی تقدیر بود نه تقبیح
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
وحید جان ! دستگیری کارگردان جنجالی شایسته‌ی تقدیر بود نه تقبیح
۳۱ام, فروردین ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۴۴]

 

به نام خدای زهراء

خبر کوتاه است : کارگردان مستند جنجالی “ظهور بسیار نزدیک است” دستگیر شد.
صرف انتشار همین خبر و اقدام شایسته‌ی قوه‌ی قضاییه، کافی بود تا برای تشکر از  مسوولین این قوه‌، وجیزه‌ای نوشته شود. چرا که این کار در واقع لبیکی بود به دغدغه‌ی مراجع اعظام تقلید و همچنین ضرب شستی به کسانی که دانسته یا ندانسته با مقدس‌ترین اعتقادات مردم بازی می کنند.
و امیدوارم این کار، درس عبرتی باشد تا همگان بدانند خطوط قرمز اعتقادی، موضوعی  نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. توجه به روایاتی که تاکید موکد بر تکذیب تعیین‌کنندگان وقت برای ظهور دارند،‌ضرورت این اقدام بجای قوه‌ی قضاییه را نمایان‌تر می‌کند.
اما آن چیزی که مرا بر‌آن داشت تا این سطور را نگارش کنم واکنش شتابزده و سراسر اشتباه برخی از دوستان بخصوص برادر عزیزم “وحید یامین‌پور” به این خبر بود که نشان از وجود یک مبنایی می‌داد که به غلط در افکار دوستان حزب اللهی جا افتاده . تفکر مغلطه‌آمیزی که می‌گوید : چون دیگران مرتکب جرم شده‌‌اند و با آنها برخوردی صورت نگرفته، پس اگر یک حزب اللهی با دغدغه‌های انقلابی مرتکب خطایی شد، با او نیز نباید هیچ برخوردی صورت بپذیرد!
در همین خصوص چند نکته به ذهنم می‌رسد :‌

۱) اگر کسی بجز وحیدعزیز این حرف را می‌زد، شاید از او پذیرفتنی بود اما حقوقدان جوان ما که با مبانی حقوق آشنایی کامل دارد،‌ قطعا باید بدانند که همه در برابر قانون برابر هستند حتی امام معصوم. فلذا متهم جدای از شخصیتش مورد تعقیب قرار می‌گیرد و نهایتا اگر اهداف خیر‌خواهانه در او به اثبات رسید در برخی جرائم می‌تواند و یا باید از کیفیات مخففه‌ قضایی یا قانونی برخوردار شود و این امر ربطی به حزب‌اللهی بودن یا نبودن هم ندارد.

۲) گفته شده که چرا با بازیگران سینما و شرکت کنندگان در پارتی‌ها و سینما‌گران غرب زده و آقازاده ها برخورد نمی‌شود. من هم معتقدم که باید با هر کسی که قانون را زیر پا می‌گذارد برخورد صورت بگیرد اما قبل از آن معتقد به ضرورت برخورد بیشتر با کسانی هستم که به اسم دین مرتکب خطا می‌شوند!  دوستان اهل تفکر قطعا واقف هستند که خطای فلان بازیگر که بلوتوثش در گوشی هر جوانی پیدا می‌شود بسیار متفاوت است با کسی که با ترویج غلط مبانی ظهور به اعتقادات ضربه می‌زند!
ایکاش جناب یامین‌پور که خود اهل رسانه هستند، قبل از نوشتن این مطلب سری به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تلوزیونی معاند نظام می‌زدند تا ببنید که از العربیه گرفته تا بالاترین و جرس و کلمه با استناد به این مستند با دمشان چه گردویی علیه نظام می‌شکنند!
ایکاش وحید عزیز از دوستانش که در امر ساخت این مستند بودند می‌پرسید، چرا ساخت این چنین کاری را زیر نظر یکی از موسسات معتبر مهدوی، انجام نداده‌اند؟ و یا این اثر را قبل از عرضه‌ی غیر‌قانونی، به کدام عالم دینی ارائه داده و از ایشان اجازه گرفته‌اند؟ اساسا مجوز وزارت ارشاد دوستان ایشان کجاست؟ آیا به صرف اینکه کسی انگیزه‌ی خیر خواهانه دارد ، می‌تواند وارد عرصه‌ی مهم مفاهیم مهدوی آنهم در سطح اثر گذاری مثل این سی‌دی باشد؟ آیا عقل سلیم می‌پذیرد که از فردا در هر گوشه‌ی کشور چند بچه‌ مسجدی و طلبه بدون اذن، کنار هم نشسته و اثر تولید کنند؟
یعنی می‌خواهم عرض کنم ،بجهت جلوگیری از رواج این امور،  اگر بنای بر برخوردی هم باشد، برخورد با کسانی که موجب وهن جایگاه دین می‌شوند بنا به حکم عقل ضرورت بیشتری دارد.

۳) حالا که حرف از برخی مصادیق شد ،‌خوب است این را هم ذکر کنم که در خصوص تهمینه‌ی میلانی و اظهاراتش در برنامه‌ی هفت حرف‌های زیادی هست.
اما نظر شخصی بنده بر خلاف دوستان نه برخورد با این کارگردان است و نه تعطیلی برنامه‌ی هفت و نه حتی گیر دادن به مدیران سیما که چرا پخش زنده را در اختیار آنها گذاشته‌اید چرا که این را پاک کردن صورت مساله می‌دانم. تا وقتی که ما منطق داریم، چرا سکوت و یا بایکوت؟
راه حل به نظر بنده ادامه‌ی همین نوع برنامه‌ها و میدان دادن به همه‌ی کسانی است که خیال می‌کنند حرفی برای گفتن دارند امـــــــا درست در برابر آن دعوت از نیروهای ارزشی است که می‌توانند به خوبی پاسخ به شبهات مطرح شده داشته باشند! که البته بهترین میدان آن “دیروز-امروز-فردا” بود که دیگر نیست.

۴)‌ یامین‌پور عزیز در همان نوشته، مرتکب ظلم دیگری هم به دوستان حزب‌اللهی شده. ایشان عمل جوانان شیرازی معترض به زمین خواری  و طلبه‌ی سیرجانی  را با کارگردان مستند جنجالی  و نیز دیگر جریانات به اشتباه رفته‌ی اخیر،  یکی دانسته و برای همه نسخه‌ی واحد می‌پیچند.
حال آنکه  طلبه‌ی عدالت خواه سیرجانی و دوستانشان مورد تشویق مستقیم مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند و با دستور ایشان آزاد شده‌اند  در صورتی که کارگردان فوق‌الذکر ، مورد اعتراض علما و متدینین است و خود مراجع محترم از قوه‌ی قضاییه دستگیری ایشان را طلب نموده‌اند! و اشتباه ارتکابی سایر موارد ذکر شده هم که واضح است.

۵) از دیگر موارد اشتباه یامین‌پور که باز فکر می‌کنم کلاً بر اساس فکر اشتباهی است که در ذهن برخی دوستان شکل گرفته، جفایی است که در آن نوشته در حق مراجع محترم تقلید شده.
نمی‌دانم وحید یامین‌پور چگونه اینهمه واکنش علما در قبال افسادات دولت اصلاحات را براحتی نمی‌بیند و به گونه‌ای جلوه‌ می‌دهد که انگار امروز هم هر کسی نزد علما رفته و مقداری برای آنها گزارش بدهد، آنها هم فوراً واکنش نشان می‌دهند و اساساً‌ انگار اراده‌ای از خود ندارند و بر همین اساس در واکنش مراجع به این سی‌دی هم تشکیک ایجاد می‌کند. در حالی که همگان آگاهی دارند که عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مکارم، بر اساس وظیفه‌ی دینی خود همیشه در صحنه بوده‌اند بدون اینکه کسی ایشان را تحریک (!!!) کند.

۶)
سوال بزرگ دیگری در ذهن من است و آن اینکه چرا عدم توجه به فرمایشات علما در دولت‌، اینهمه مورد انتقاد واقع می‌شود اما درست در نقطه‌ی مقابل وقتی یک قوه‌ی دیگر به دغدغه‌ی مراجع تقلید لبیک می‌گوید بجای تقدیر، نقد می‌شود! آیا این استفاده‌ی ابزاری از اسم علما نیست؟ آیا این وجود رگه‌هایی از حب و بعض شخصی در اظهار نظرات را نمی‌رساند؟

و در آخر می‌خواهم بگویم یامین‌پور دوست‌داشتنی !
جای خالی سوالات بعد از ۱۲ شب شما در برنامه‌ی دیروز امروز فردا به خوبی احساس می‌شود و صدا و سیمای امروز ما سخت محتاج جوانان متفکری همچون توست و در ظلمی که به حق شما شده هیچ شکی نمی‌باشد اما بنا نیست همه چیز شبیه هم انگاشته شود. حزب الله به قدر کافی مظلوم است ، نیازی نیست برای اثبات مظلومیت آن هر جریانی را حزب‌اللهی پنداشت!‍

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبعدازنوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در متن وبلاگ “کیستی‌ما” چیزی نوشته نشده اما بازنشر این مطلب در فارس و رجا، حاوی فرمایشاتی از مقام معظم رهبری است مبنی بر دفاع از حقوق مستضعفین و حزب اللهی ها در قوه قضاییه.
به شدت متعجبم از این خلط مبحث و سوء برداشت از بیانات معظم له. کاملا واضح است که این فرمایشات نه برا‌ی آنهاست که کار غیر‌قانونی انجام می‌دهند بلکه  در خصوص کسانی است که همچون طلبه‌ی سیرجانی ، بدون انجام عمل غیر‌قانونی گرفتار قانون شده‌اند واِلا آنکس که حریم قانون را پایمال می‌کند هیچ بهره‌ایی از این فرمایشات ندارد چرا که مولا فرمود : ”آنکس بسیجی‌تر است که مقررات را بیشتر رعایت می‌کند!“



۴۴ دیدگاه برای “وحید جان ! دستگیری کارگردان جنجالی شایسته‌ی تقدیر بود نه تقبیح”

  1. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    آن کس بسیجی تر است که مقررات را بیشتر رعایت می کند.
    آقای ما بهترین است.
    دل حزب الله گرم است به رهبری شما
    به حکم های حکومتی
    به اقتدار در مظلومیت
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    یا حق

    [پاسخ]

  2. عبدالله گفت:

    یا وارث
    عشق یعنی دل سپردن در الست
    از می وصل الهی مستِ مست

    عشق یعنی ذکر ناموس خدا
    یا علی گفتن به زیر دست و پا

    عشق یعنی جلوه صبر خدا
    شرم ایوب نبی از مرتضی

    عشق بر دلداده فرمان می‌دهد
    عاشق جان داده را جان می‌دهد

    عشق باعث شد که دل سامان گرفت
    پشت درب خانه زهرا جان گرفت

    عشق یعنی انقلاب فاطمه
    از کبودی چشم ناز فاطمه

    عشق یعنی عشق ناب فاطمه
    بیت الاحزان خراب فاطمه

    یا حق

    [پاسخ]

  3. عبدالله گفت:

    یا وارث
    در ادامه:
    شخص‏پرست نبودن و اسلام خواهى ملت‏
    و اما مطلبى که به طور کلى مى‏خواهم عرض بکنم؛ این ملت ما، که از اول قیام کرد و به ما منت گذاشت و وارد شد در صحنه و مقابل همه قدرتها ایستاد و رأى داد به این جمهورى و تا آخر و شکست داد طرفهاى مقابل را، این ملت ما سر جاى خودش هست.
    این شیاطین که مى‏گویند که ملت دیگر چطور و چطور است، اینها توى اتاقهاى خودشان نشسته‏اند حساب مى‏کنند. اینها نمى‏روند که این ملت میلیونى را محاسبه بکنند که این ملت هر وقت که یک صدایى بلند بشود و بخواهد- فرض کنید- از اسلام یک طرفدارى بشود، همه ملت سرتاسر- الّا یک دسته کوچکى که به اسلام اعتقاد ندارند.
    آنها هم وقتى که ملت آمدند یک طرف، آنها هم در ملت محو مى‏شوند- [به خیابانها مى‏ریزند]. این معنا را که هى دیده مى‏شود که [مى‏گویند] باید یک کارى بشود که ملت راضى بشود، ملت اسلام را مى‏خواهد؛ کارى بهتر از اسلام چى؟ چه مى‏خواهید بکنید؟
    شما کارهایتان را خوب بکنید. ملت ایران رأى داده است به جمهورى اسلامى؛ هر چه زحمت داشته و توان داشته است در طبق اخلاص گذاشته است گفته ما اسلام را مى‏خواهیم؛ شما اگر با اسلام بد هستید، خوب تشریف ببرید اروپا و امریکا و هرجا دلتان مى‏خواهد، آنجا زندگى کنید. یا همین جا زندگى کنید و اگر ملت را مى‏خواهید، هى نگویید که «ملت با من است»، «ملت با من است». ملت با اسلام است. نه با من است و نه با شما و نه با دیگرى. من اگر یک کلمه‏اى بر خلاف اسلام بگویم، همین ملت مى‏ریزند و من را از بین مى‏برند. ملت اسلام را مى‏خواهد. ملت شخص نمى‏خواهد. شخص‏پرست‏ نیست ملت. ملت مى‏خواهد که قوانین اسلام در این مملکت پیاده بشود. ملت این همه زحمت کشیده است که دین اسلام را برقرار کند در یک مملکتى که صدها سال و در این اخیر پنجاه سال کوشش شد به اینکه اسلام را کنار بگذارند؛ کوشش شد به اینکه روحانیت را کنار بگذارند و تضعیف کنند. ملت روحانیت را به تبع اسلام مى‏خواهد. اگر- خداى نخواسته- روحانى هم بر خلاف اسلام بکند، آن هم یک ساواکى است. فرقى نمى‏کند. بدتر از ساواکى هم هست! این معناها را از گوشهایشان بیرون کنند آقایان که این مردم دیگر از جمهورى اسلامى کنار رفته‏اند. خیر، شماها کنار رفته‏اید. شما خودتان را علاج کنید. مرضهاى باطنیتان را علاج کنید که ننویسند که این مملکت دیگر رفته از بین. این مملکت از بین نرفته؛ و این جمهورى اسلامى هم سر جاى خودش هست؛ و این مردم هم دنبال جمهورى اسلامى هستند؛ و این مردم هم از مجلس، مادامى که مجلس بر طریقه اسلام باشد، و از دولت، مادامى که دولت بر طریقه اسلام باشد، و از رئیس جمهور، مادامى که رئیس جمهور در طریق اسلام باشد، طرفدارى مى‏کنند. هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفدارى نمى‏کنند. براى اینکه مردم اسلام را مى‏خواهند. امر دایر مى‏شود بین من، و پیغمبر اکرم؛ کدام مسلمان است که ترجیح بدهد من را؟ امر دایر مى‏شود بین شما، و اسلام؛ کدام مسلمان است که شما را بر اسلام ترجیح بدهد؟ این خیالها را از کله‏هایتان بیرون کنید که الآن اگر وضعى بشود، مردم دیگر آن مردم نیستند.
    مردم اسلام را مى‏خواهند. تا آخر هم مى‏خواهند.
    این قلمها یک قدرى ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور مى‏نشینند توى خانه‏هایشان حکم مى‏کنند ملت این طورى است! خوب، ملت اینهاست که شما مى‏بینید که در کوچه و بازار و آنهایى که در جنگ هستند و آنهایى که هر روز مى‏آیند و مى‏گویند که ما مى‏خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند.
    هى ننشینید و بگویید که مردم چه شده‏اند؛ مردم دیگر مأیوس شدند؛ مردم کذا شدند.
    نخیر، مردم از اسلام مأیوس نمى‏شوند. کارهاى ما هم هر کدام فاسد است، مى‏گویند کار تو فاسد است، ولى ما جمهورى اسلامى را مى‏خواهیم.
    یا حق

    [پاسخ]

  4. عشقستان اسماعیل گفت:

    سلام
    تحلیل های منطقی، منصفانه و عالمانه تان را خواندم
    خدا خیرتان بدهد
    موفق باشید
    راستی دیشب چرا نبودید توی روضه
    ضد حال خیلی بدی بود
    اگر چه ما سعی کردیم چراغ رو روشن نگه داریم
    ولی شما که هستید حکایت دیگری است
    این روز ها دلم عجیب حسنی شده
    از هر دری که می رود
    سر از خانه امام مجتبی در می آورد
    تا سه شنبه دیگر ۶ روز ان شا ء الله

    [پاسخ]

  5. عشقستان اسماعیل گفت:

    توی اون لینک مشایی بر کنار شد
    گوشه اش نوشته : ریس سابقه دانشگاه الزهرا(س)( به شدت منظور داشتم ها از نوشتن این کلمه به جای عروس اذربایجان
    گفته
    کتاب هاشو می ده انتشاراتی ها رایگان چاپ کنند
    وااااااااییییییییییی خدا چه حکایتی
    میگم خانم دکتر نوشابه بدم خدمتتون از نوع کو کاکولای اسرائیلی

    [پاسخ]

  6. عشقستان اسماعیل گفت:

    آنکس بسیجی‌تر است که مقررات را بیشتر رعایت می‌کند!“
    یاد امام افتادم
    شنیدید امام رحمت الله علیه از گوشتی که در فرانسه در خانه ذبح شده بود چون طبق مقررات اون کشور(ذبح حیوان در غیر کشتارگاه ) ممنوع بود ، نخوردند

    [پاسخ]

  7. سارا گفت:

    سلام قولا من رب رحیم
    رحم اللَّه امرء تفکّر فاعتبر و اعتبر فابصر
    خدا رحمت کند کسى را که تفکّر کند و عبرت گیرد، و پس از آن که عبرت گرفت بینا گردد. (غررالحکم ترجمه محلاتی حدیث۴ ۴۲)

    [پاسخ]

  8. سارا گفت:

    لا تعجلوا فی أمر حتّى تتبیّنوا، فإنّ لنا مع کلّ أمر تنکرونه غیرا (خطبه ۱۷۳)
    در هیچ مسئله‌‌‌‏اى عجله نکنید تا تحقیق کامل در باره آن نموده باشید. زیرا براى ما در هر امرى که منکر آن مى‌‌‏شوید، تغییراتى [یا ابعادى‏] است.

    [پاسخ]

  9. سارا گفت:

    آیه ۱۰۴ سوره انعام «قَدْ جَاءکُم بَصَآئِرُ مِن رَّبِّکُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا وَمَا أَنَاْ عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ»
    «به راستى رهنمودهایى از جانب پروردگارتان براى شما آمده است پس هر که به دیده بصیرت بنگرد و حق را ببیند به سود خودش و هر کس از سر بصیرت ننگرد به زیان خود اوست و من بر شما نگهبان نیستم»

    [پاسخ]

  10. عشقستان اسماعیل گفت:

    توفیقی شده این روز ها غیر از روز های پنج شنبه که مشرف می شویم
    روز ها ی یکشنبه هم همکاری ما را می برد و بابا الجواد پیاده می کند
    این هفته در دار الحجه که تازه ساخته اند و مکانی دارد که نزدیک ترین جا به مضج شریف حضرت رئوف است همه بچه ها و شما را ویژه دعا کردم
    موید و منصور باشید ان شا ء الله

    [پاسخ]

  11. حسین گفت:

    با یامین پور موافقم !

    مطمئنا باید صدا و سیما و تمام امکانات کشور برای نیروهای ارزشی صرف شود و به نظرم این معنای یک رسانه ی بنیادگرا است و نباید برای یک دقیقه هم به نیروها و تفکرات شیطانی و عقب مانده ای همچون “میلانی و …” فرصت داده شود.

    رسانه یک فرصت است حال این فرصت را در اختیار سایرین قرار دهیم اصلا و ابدا این مناسب نیست.

    یاعلی(ع)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۲۹:

    حسین جان ، من با بررسی فحوای کلام استاد مطهری، نظر دادم
    شیخ مرتضی مطهری :
    در آینده، اسلام فقط و فقط با مواجهه صریح و شجاعانه با عقاید و افکار مختلف است که می تواند به حیات خود ادامه دهد. من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می دهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی، جلوگیری از ابراز عقیده ی دیگران است. از اسلام فقط با یک نیرو می شود پاسداری کرد و آن علم است و آزادی دادن به افکار مخالف و مواجهه صریح و روشن با آنها. (پیرامون انقلاب اسلامی/ صفحه ۱۹)

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۰ ۰۹:۴۴:

    چه نظر دفعی وحشتناکی!

    [پاسخ]

  12. عجیب است! گفت:

    سلام
    نقد سی دی و سخن و بحث و بررسی پیرامون آن آزاد است اما هرکجا بجای مباحثه و سخن گفتن دستگیری و زندان بود یقینا شیوه بنی عباس است دربرابر اهل بیت س .

    نمی دانم چطور بانام حضرت زهرا به راحتی دلتان راضی به زندان و زنجیرمیشود..!!!!..

    آیا از حضرت زهرا خجالت نمی کشید؟؟

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۹:

    علیکم الســـلام
    نه به آن تطبیق‌های بی‌حساب ‌و کتاب نه به این اتهام بنی‌عباسی بودن. کدام را باور کنیم؟
    ضمناً صرف اینکه مجوز برای این کار وجود نداشته،‌ خلاف قانونی است بماند هزار و یک ماجرای دیگر.

    [پاسخ]

  13. منتظر ظهور یا شهادت گفت:

    حتما این لینک کوتاه رو دانلود کنید و گوش کنید :

    (فراموش نکنید که علی اصغر بخاطر بیان همین حرفهایی که آیت الله قائم مقامی در رادیوی رسمی کشور بیان میدارد(و پناهیان و حاجتی و صدیقی هم قبلا گفته اند) در زندان است . فراموش نکنید که علی اصغر ساکن یکی از محلات فقیر نشین قم است و یک نوزاد دو ماهه در خانه دارد ….

    ======================================================

    صدا و سیما گل کاشت .

    لینک دفاع جانانه ی آیت الله قائم مقامی از مستند ظهور در رادیو گفتگو با مجری گری استاد طالب زاده :

    s1.picofile.com/file/6559275650/Radio1.rar.html

    ===================================================

    آخه برادر من! شاید اطلاع نداشته باشی ولی همان چیزهایی که در فیلم آمده بارها از زبان اساتیدی همچون پناهیان و حاجتی و آیت الله صدیقی(حتی در حظور رهبری) بیان شده .

    اگر میخوای برخورد کنی انصاف رو رعایت کن و اول با آیت الله صدیقی برخورد کن …. آیا این انصافه که حالا که زورت به استاد پناهیان نمیرسه با یک جوان گمنام و مستضعف برخورد کنی . (یا برخورد نکن یا بدون تبعیض برخورد کن و از قوی ترها شروع کن ، نه ضعیفها)

    (لینک سخنرانیهای پناهیان رو که این حرفها را بطور دقیق بیان کرده در سایت ظهور میتوانی ببینی )

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۴:

    نمی‌خواهم بگویم خدای نکرده غرضی وجود داشته اما حرف‌ها و استناد‌های سستی که در فیلم آمده بسیار متفاوت است با صحبت‌های دیگران .
    ضمن اینکه ملاک مراجع تقلید هستند ، با کدام مرجع تقلید هماهنگ شده بود جهت نشر این سی‌دی و هم‌الان کدام عالم تایید می‌کند این کار را ؟

    [پاسخ]

    مبشر گمنام پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۰۴:

    استنادات سست؟!!

    سست را از علمای اسلام بپرسید: پناهیان و حاجتی و ناصری و قائم مقامی و …

    دیگر از بحث کردن با خودی ها خسته شده ام و …

    حساب من و شمای حزب اللهی و خدای بالاسر هر دویمان باشد سر پل صراط…

    به شخصه از شماهایی که حزب اللهی هستید نمی گذرم…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۲۶:

    احساسات شما را درک می‌کنم برادرم امــــــا لطفا بجای حواله دادن بنده به پل صراط به این سوالاتم پاسخ دهید : (هر چند اصلا قصد ورود به بحث نقد محتوایی مستند را نداشتم)

    ۱ـ برای تهیه‌ی این مستند با کدام مرجع مشورت و کسب اجازه شد؟
    ۲- چرا از مستندات کتب غیر معتبر استفاده کرده و در مقابل حتی اسمی هم از روایات معارض برده نمی‌شود؟ (صرفاً بطور مثال تنها ۱۳ روایت بعد از همان روایت ۹۰۱ که نشانه‌ی سیدخراسانی را در دست راست می‌داند، روایت ۹۱۴ این نشانه را در دست چپ می‌داند)!
    ۳ـ با چه استدلال و جراتی در متن روایت دست برده می‌شود ؟( صرفا به طور مثال چگونه: “خلل” را “خال”/ “شاب” را “داری نیروی جوانی” / “شعیب” را “مردمی”/ “اهل بنی تمیم” را ” قوم گمنام” می‌دانید؟)
    ۴- اگر این کار شما مصداق بارز تعیین وقت نیست پس چیست؟ (بازهم صرفا به طور مثال: در عین روایات، ظهور را تنها ۷۲ ماه بعد از قیام شعیب‌بن صالح می‌داند؛ که در فرض شما خرداد امسال باید محقق شود!!!)
    ۵ـ این یکی را البته با فرض بر صحت ادعای شما مطرح می‌کنم که چگونه شعیب‌بن صالح از سفیانی دعوت رسمی می‌کند که به ایران بیاید ؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

  14. منتظر ظهور یا شهادت گفت:

    حظور = حضور

    [پاسخ]

  15. خط شكن گفت:

    سلام
    امیر علی خوشحالم که همچنان یک تنه در مقابل کج روی ها ایستادی و طعنه ها و نیش زبان ها رو به جان می خری و دم بر نمی آری. داداش خدا خیرت بده. باید امثال شما باشند تا در فضای غبار آلود که گاها حق و باطل رو نمی شه تشخیص داد روشنگری کنند.
    پایدار باشی و سربلند
    یا حق

    [پاسخ]

  16. سلام و خسته نباشید
    مثل همیشه بر مبنای منطق و به دور از برخورد شتاب زده و احساسی

    با نکات ۲ و ۳ صد در صد موافقم

    با آن پاراگراف آخر هم/ خدا کند که به زودی شاهد بازگشت دکتر یامین پور به برنامه خودشان باشیم

    نکته ۶ هم قابل تامل بود/ تا به حال اینطور به مسئله نگاه نکرده بودم

    [پاسخ]

  17. شیلّر گفت:

    سلام اقای صفا.شبتون خوش
    نظر علما در مورد مستند “ظهور بسیار نزدیک است “:
    آیت الله علی حسینی سیستانی:تطبیق ها برای نزدیک بودن ظهور حجت(عج)بسیار نگران کننده است و این مطالب عقاید مردم را هدف گرفته و باعث تضعیف اعتقادات جامعه می شود.مردم از این جریانات پرهیز کنند و مراقب باشند.
    آیت الله ناصر مکارم شیرازی:در این سی دی طبق میل افراد مضامین روایات بر بعضی افراد منطبق شده است و برای ظهور وقت تعیین کرده اند.این کار ها باعث می شود تا مردم امام زمان (عج) و ظهور را موهوم تصور کنند زیرا وقتی شما تطبیق انجام دهید اگر این تطبیق درست نباشد به اعتقادات مردم آسیب خواهد زد.
    آیت الله محمد علوی گرگانی:تطبیق این علائم و گفتار ها بر مصادیق خاص حدسیاتی است که بر اساس برخی قرائن گفته می شود و قطعی نیست و نمی توان در مورد صحت آن حکم قطعی کرد.گرچه عموم مسلمین باید در همه حال خود را برای فرج آقا و مولایمان آماده کنند.
    آیت الله رضا استادی:تطبیق واژه ها یا نام ها بر موضوعات یا اشخاصی که احتمال صحت آن تطبیق ها از صفر بالاتر نیست و همچنین تمسک به روایات و کتاب های غیر معتبر برای اثبات مطالب دینی،اثری جز سست کردن اعتقادات مردم ندارد.باید زودتر از این خواب بیدار میشدیم.
    منبع:مرکز خبری حوزه

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۸:

    علیکم الســـلام
    ممنونم/. بسیار مفید و بجا

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۰۹:

    سلام
    من هم از شما ممنونم
    بسیار روشنگرانه بود

    [پاسخ]

    منتظر ظهور یا شهادت پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۰۳:

    یعنی مرجع تقلید شما این افراد هستند ؟
    تا حالا فکر میکردم که شما هم مثل من و مثل باقی دوستان مقلد کسی هستید که سال فتنه اصرار کرد که سکوت را بشکنید و نشکستند .

    چرا حتی یک درصد هم احتمال نمیدهید که ممکنه نظر …. بر تقبیح این رفتار نباشد .

    مگه آقای ذوالنور نگفت که بسیاری از علما به خراسانی بودن آقا معتقدند ؟

    نظر آیت الله علوی که در دوران فتنه هم نمره ی بالاتری از باقی نامبردگان بالا کسب کرد رو با دقت بیشتر بخونید .

    =============

    حداقل یک کم تقوا داشته باش و در موارد شبهه دار سکوت کن و خواهان زندانی شدن برادر حزب اللهی ات نباش که چنین برادرانی در این دنیای کفر زده کیمیایند .

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۲۳:

    من مرجع تقلیدم کسی هست که بالاتر از سید‌خراسانی آورده شده در روایات می‌دونمش، شما هم خلط مبحث نکنید لطفا و بجای اینکه با اسم اشخاص بازی کنید، به اون سوالاتی که پرسیدم جواب بدید.

    نحن ابناء الدلیل ، نمیل حیث یمیل !

    [پاسخ]

  18. سلام و شب خوش
    کربلا نصیبتون انشالله
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

    بیچک پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۳:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ فروردین ۳۱ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۴۴:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۰۰:

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

  19. یایش پانزدهم

    .دعاى آن حضرت است به هنگام بیمارى و محنت و بلا.

    اى خداوند،حمد باد تو را،به سبب آن مایه از تندرستى که همچنان‏از آن بر خوردارم.و نیز حمد باد تو را به سبب این بیمارى که در تن من‏پدید آورده‏اى.

    اى خداوند،ندانم کدام یک از این دو حالت سزاوارتر به‏سپاسگزارى توست و کدام یک از این دو وقت به شکر تو اولى است،آیاآن روزگاران تندرستى که مرا از نعم پاکیزه و گواراى خود روزى‏من ساختى و به طلب خشنودى و فضل خویش به تلاش وا مى‏داشتى وبراى فرمانبردارى خود توفیق مى‏دادى و نیرو مى‏بخشیدى،یا اکنون‏که بیمارم و مرا به این بیمارى آزموده‏اى و این دردها را چونان نعمتى برمن ارمغان داشته‏اى،تا بار گناهانم را که بر پشتم سنگینى مى‏کند سبک‏گردانى و از گناهانى که در آن غرقه گشته‏ام پاکیزه سازى و مرا به توبه‏هشدار دهى و یاد کرد نعمت قدیم را سبب زدودن گناهان کنى؟

    [پاسخ]

  20. بیچک گفت:

    سلام و خدا قوت
    میدونید
    من یه جورایی خیلی آقای یامین پور رو درک میکنم
    البته صحبتهای شما هم کاملا منطقی هستش
    به قول رفقا
    چراغ قرمز رو هم نباید رد بشیدچون تخلف از قانونه و تخلف از قانون هم حرامه
    دیگه چه برسه به …

    باهاتون موافقم

    [پاسخ]

  21. سلام.
    من چی بگم؟ چی می شه گفت؟
    ۲ درصد با نظر یامین پور موافقم دو درصد هم با نظر شما.
    داره بدم میاد از این اوضاع بی ریخت.

    [پاسخ]

    روان نویس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۰ ۰۹:۵۴:

    بد تعبیر نشه یک وقت! منظورم اوضاع موضع گیری هاست که بی ریخته. ببخشید.

    [پاسخ]

  22. سلام
    کاش سرنوشت آیات اقرمزی دروغ باشد
    کاش سرنوست آیات القرمزی دورغ باشد
    .
    .
    .
    .
    .
    کاش سرنوست آیات القرمزی دورغ باشد…..
    انقدر در ذهنم تکرارش میکنم تا شاید تسکینی پیدا کنم

    صلی الله علیک یا صاحب الزمان(عج)

    [پاسخ]

  23. سحاب گفت:

    سلام
    در راستای ترویج افکار و نظرات امام خمینی (ره) وبلاگی که با نام ایشون زدم رو لینک کنید . متشکرم

    [پاسخ]

  24. م.رضوی گفت:

    سلام و خدا قوت

    نحن لثارات ایات القرمزی…

    [پاسخ]

  25. شیلّر گفت:

    سلام اقای صفا.شبتون بخیر
    غزل اقای کاظم رستمی، تقدیم به فریاد خاموش آیات القرمزی :
    آیات، ما شرمنده از مادر نشستیم
    آتشفشفان خون شدیم از غم شکستیم
    اما قسم بر خون که فریادت نمیرد
    شمشیر خشم و خون بر این آیینه بستیم
    ای آل صهیون ای یهود دین احمد
    ما شیعه خیبرگشای شرزه هستیم
    لبنان ندیدید ای شیوخ فتنه نجد
    در سی و سه چون هیبت شارون شکستیم؟
    دیری نخواهد بود روزی که شما را
    بند از نفس چون سگ به دار از هم گسستیم

    [پاسخ]

  26. سلام و شب شما خوش
    کربلا نصیبتون
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۹:

    سلام و عرض ادب
    متن بالا هم آپ شد

    [پاسخ]

  27. سلام
    هنوز مستند رو ندیده بودم ولی خبر انتشارش بدجوری منو مشتاق دیدنش کرده بود.
    وقتی دیدمش واقعا ازش خوشم اومد تا جایی که تصمیم گرفتم در راه انتشار عطر مهدوی، در فرصت دید و بازدیدهای عید نوروز در حد توانم اونو پخش کنم!
    اولین موجهای اعتراضی رو که شنیدم کمی بهش شک کردم!
    به سایتشون سر زدم جوابها رو خوندم و دوباره به صحتش ایمان اووردم!
    مخالفت ایت الله مکارم رو شنیدم شکم تبدیل به یقین شد و شدم از مخالفان سی دی!
    گفتند به ایت الله مکارم خبر دروغ دادند. پیشش میریم و شفاف سازی می کنیم و چندتا دلیل دیگه… قانع شدم!
    مطلب شریعتمداری رو خوندم دوباره شک کردم!
    دیشب مطلب یامین پور رو خوندم باز شدم از موافقان و صبحش با آب و تاب برای مادرم تعریف می کردم و از مظلومیتشون می گفتم!
    امشب مطلب تو رو خوندم باهات هم عقیده شده ام…

    نمی دونم من خیلی بی بصیرتم که مدام تغییر عقیده میدم! یا قضیه واقعاً پیچیده ست؟!
    ولی یه چیز رو کاملا مطمئنم…
    اینکه دلم خیلی براشون می سوزه
    بیچاره ها با چه ذوق و شوقی این کار رو کرده اند…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۵۲:

    سلام عزیز
    قضیه پیچیده نیست ، بلکه به نظرم درست اطلاع رسانی نمی‌کنن.
    هر کسی از زاویه‌ی دید خودش نگاه می‌کند .
    نیت خیر و مظلومیت دوستان ربطی به مستندات سستشون نداره. کار خیر خوبه‌، اما باید از راهش هم باشه.

    [پاسخ]

  28. کلیشه گفت:

    سلام.این موضوع و تطبیق دادن شخصیت ها رو که توی این فیلم ذکر شده بود ۵سال پیش توی یه مستند انگلیسی دیدم…
    درواقع این اقای کارگردان کپی کرده بود

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: