وکیلانه » » اصلاحات به روایت اصلاح‌طلبان
من در  RSS من در  Picasa من در  YouTube من در  گوگل پلاس من در  FriendFeed من در  توییتر من در  Facebook
صفحه نخست | آرشيو لينک ها | درباره ی من | عبرات
اصلاحات به روایت اصلاح‌طلبان
۲ام, مرداد ۱۳۹۰| نويسنده: امیرعلی صفا
نظرات[۵۰]

 

سعید حجاریان (تئورسین اصلاحات) :
“شعارهای دوم خرداد کاملاً پوپولیستی بود”. “مشکل ما مجلس و شورای نگهبان نیست و با همین ها هم می‌توان کار کرد. مشکل اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی آنهاست” +

محمد خاتمی (نماد اصلاحات) :
“باندبازی، سطحی نگری و قوم بازی، خسارت‌های بزرگی به اصلاحات زد و تا حد تحریف اصلاحات پیش رفت.” +

مهدی کروبی (شیخ اصلاحات) :
“کدام جبهه؟ اگر جبهه‌ایی وجود داشت که کار به اینجا نمی‌کشید. جبهه کجا بود؟ یک عده ورشکسته دور هم جمع شده‌‌ایم و می‌گوییم جبهه. لطیف صفری می‌گفت جبهه دوم خرداد ۱۸ گروه‌ند ولی ۱۲ نفرند!” +

• دکتر صادق زیبا کلام:
” اصلاح طلبان فاقد طرح، برنامه و استراتژی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و خارجی بودند، ما اصلاح طلبان به دنبال ایده آل ها و آرمان ها و آرزوهایی بودیم، بدون اینکه طرح و برنامهای داشته باشیم” (رسالت ۲۳/۸/۸۲، ۱)

جمیله کدیور :
“خاتمی در دوره اول کاندیدا شدن خود فکر نمیکرد که رئیس جمهور شود، بنابراین برنامه جدی نداشت و دوره دوم هم گفت:که به اصرار دوستانش آمده است و باز هم برنامه مدونی نداشت. مشکل جدی دولت خاتمی فقدان برنامه و استراتژی مشخص بود به طوری که کابینه دوم او از جمله ضعیفترین کابینه های دولت پس از انقلاب است .” (روزنامه شرق ۶/ ۵/ ۸۴ ص ۶)
“جریان اصلاح طلب در چند سالی که در رأس قدرت بودند، نه برنامه مشخص و دقیقی داشتند و نه استراتژی شان برای ادامه فعالیت ها تعریف شده و نه تعریف مشخصی از خود ارائه داده اند.” (کیهان، ۲۲/۱/۸۳)
” طیف هایی از اصلاح طلبان که به شعارهایشان اعتقاد نداشتند در ظاهر با انحصار طلبی مخالفت و مبارزه می کردند، اما خودشان گرفتار انحصار طلبی، شعار زدگی و خویشاوندگرایی بودند و نقد از درون جبهه دوم خرداد را نمی پذیرفتند.” (کیهان، ۵/۳/۸۱)

ابراهیم اصغر زاده :
“به علت عملکرد بد اصلاح طلبان و ناتوانی سیاستمداران اصلاح‌طلب در سالهای گذشته مردم نسبت به احزاب بی اعتماد هستند.” (روزنامه شرق ۱۳/۲/۸۴ ص۲)
” مردم تا کی می توانند امیدوار باشند که اصلاح طلبان برای رفع مشکلات فرمول ارائه خواهند کرد، اصلاح طلبان برای ساده ترین مسایل مردم چه کار کردند؟ چشم پوشیده اند. کنار گذاشته اند و یا دور زده اند! اصلاح‌طلبان باید میان خود و مردم آشتی ایجاد کنند” (کیهان، ۱۴/۵/۸۰، ص۱۴)
” اصلاح طلبان به قدرت فکر کردند نه مردم” (کیهان، آذر ۸۳، شماره۱۲/۱۸)

محمد نعیمی پور: (رئیس و سخنگوی فراکسیون مشارکت مجلس)
” از نظر این فراکسیون مشکل اصلی مردم آزادی و مردم سالاری است و جناح اصلاح طلب دغدغه و مشکل اصلی مردم را آزادی و مردم سالاری میداند!  و جناح مخالف اصلاحات مشکلات اصلی مردم را وجود فقر و تبعیض و فساد میداند” (رسالت و ایران ۲۵/۲/۸۰)

دکتر کوزه گر: (نماینده مجلس و عضو فراکسیون مشارکت )
” کابینه موجود اگر ضعیفترین کابینه بعد از انقلاب نباشد یکی از ضعیفترین کابینه‌ هاست و مجلس نیز لوایحی را در اولویت قرار میدهد که بوی سیاسی بیشتری دارد و متاسفانه لوایحی که کارگشای مسائل اجتماعی و مردم است کمتر مورد توجه فراکسیونهاست.” (کیهان ۹/۲/۸۱ ص ۲)
” مردم معتقدند که از جریان اصلاح طلبی خیر چندانی ندیده اند.” (رسالت، ۲۸/۲/۸۱، ص۲)

ابوالقاسم حکیمی پور : (دکترای مدیریت توسعه از دانشگاه کالیفرنیا)
” آنها از نظر فکری هارمونی ندارند در همین دوره اخیر، نمازی وزیر امور اقتصاد دارایی در کنار نوربخش رئیس بانک مرکزی بود. کیست که نداند این دو نفر تا چه اندازه در مباحث اقتصادی مقابل هم بوده اند بنابراین شورای اقتصاد با وجود این دو نفر چگونه می توانست مثلاً در مورد نرخ بهره به رای صحیح برسد؟” (روزنامه ایران، ۸ مرداد ۸۰، ص ۵)

حرف‌هایی از این جنس در میان خود اصلاح‌طلبان ، بسیار زیاد است و این‌ها فقط از باب نمونه ذکر شد. بدون توجه به انتقادات و اتهامات بسیار جدی‌تری که متوجه اصلاح‌طلبان است و فقط  با توجه به این مسائل، سوال این است که اصلاح‌طلبان واقعیتی موجود هستند یا اقلیتی موهوم؟



۵۰ دیدگاه برای “اصلاحات به روایت اصلاح‌طلبان”

  1. م.طاهري گفت:

    ما فاتحه جریانی را که مدعی بود “می توان امام حسین(ع) را هم به چالش کشید ” از بدو حیاتش خوانده بودیم

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۱۲:۴۰:

    البته که لیست بلندبالای توهین اصلاح‌طلبان به مقدسات مردم موجوده ( فکر می‌کنم اکثراً دیده باشیم. جزوه نوشتاری که من دارم بیش از ۲۰ صفحه با منبع هست) اما در این نوشته از منظر خودشون خواستم تعریفی از اصلاحات بشه.

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۱۴:

    می خواستم بگم روشنه که جریانی با این عقبه فکری قهراً محکوم به این است که شکست را باور و به آن اعتراف کند.
    یعنی همان حرف هایی که خودشان زدند و همان طور که اشاره کردید در میانشان زیاد هم هست

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۰:

    پاسخ به م طاهری : این نحو سخن گفتن زمانی که با مشکلات زیادی روبرو هستید و بسیاری از مخالفا ن شما جز انقلابیون و مسولین هم بوده اند …با واقعیت تطبیق ندارد .فکر کنم فاتحه خودتان خوانده شده که برای خیلی از موارد طرح و نقشه ای ندارید … وریزش بسیار داشته ایذ..اینکه با زور دولتی و موارد امنیتی ….که به مخالفین وارد شده …فکر می کنید سکوت و ارامش نشانه نابودی و حذف اصلاح طلبان است در اشتباه هستید .

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۴۴:

    هومن خان!
    شما اگه تو همین کشور داری زندگی میکنی که باید بهتر بدونی این مملکت گنده تر از این حضراتی که دارند آب خنک می خورند و خواهند خورد رو وقتی حرف مفت زدند فرستاده کنج خونه یا اوین!
    باکت نباشه اخوی یا آبجی خانم!
    این مشکلی که شما توهم زدی و خیلی بزرگ می بینی در برابر خیلی از مشکلاتی که این ملت دیده و خواهد دید پشیزی هم نمی ارزه!
    زیادی حرص نخور! :-)

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۶:

    آقای امیر علی مصفا خیلی از موضع قدرت دارید حرف می زنید. یاد سخنرانی سعید امامی افتادم وقتی در همدان بدون ترس و واهمه مثل شما از قتل و زندانی کردن نویسنده ها حرف می زد. حتما لحظه ای که واجبی به خوردش می دادن قیافه دیدنی داشته!!! خلاصه خیلی مطمئن نباشید….

    [پاسخ]

  2. عشقالگر گفت:

    سلام من اول از همه چی بپرسم پوپولیستی یعنی چی :oops:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۳۸:

    سلام
    ببینید ما یک چیزی داریم به اسم مردم‌داری. یعنی همون جمهوریت و توجه به خواست مردم. اما نوع افراطی و غیرعقلانی مردم‌داری میشه پوپولیست. یعنی تحت هر شرایطی خواست مردم را عین حق و اخلاق می‌دانند و در هر شرایطی خود رو به رنگ محیط درمی‌آورد. این تعریف لغوی پوپلیستی هست که اشکالات متعددی برش وارد میشه. اما تعریف اصطلاحی و اون چیزی که در اینجا منظور نظر هست یعنی مردم‌سواری! یعنی هر چیزی که خیال کنی عامه سطحی مردم خوششون میاد رو بگی بدون توجه به عواقب، برنامه ریزی و روش‌های رسیدن به اون و حتی بدون توجه به اینکه آیا اون مفید هست یا نه. یعنی فکر واقعی نداشتن و در هر محیط چیزی گفتن که اون محیط خوشش بیاد.

    [پاسخ]

  3. سلام
    خیلی خوبه که در کنار هر مطلبی منبع و تاریخ رو هم ذکر کردید.

    راستی من اعتراف می کنم که تا الان فکر می کردم پوپولیست یعنی عوام فریبی:)

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۵۹:

    اصلش به همون تاریخ و منبع‌شه :)

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۰۲:

    بله می دونم
    اما اگه هدفتون بولد کردن یه سری آدم بود نه حرف منطقی، به سادگی میشد منبع و تاریخ رو رها کنین و رو هوا حرف بزنین:)

    [پاسخ]

  4. سلام.
    آخرین جمله ی مهدی کروبی خیلی جالب بود. :)

    [پاسخ]

  5. عشقالگر گفت:

    ممنون توضیحات واضح بود ولی اصلاح طلبان خودشون میگفتن که ما به خاطر این اصلاا طلبیم که هرجا لازم بشه قانون رو اصلاح کنیم این پوپولیستیه یا مردم سواری :?:
    چون اگه قرار باشه قانون هی عوض شه که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه و اسمش قانون نیست!!

    [پاسخ]

  6. م.طاهري گفت:

    به سوال آخر جواب نداده بودم:
    اقلیتی موهوم و سرخورده که برای فرار از مرگ کامل سیاسی آخرین دست و پاهایش را در منجلاب خود ساخته می زند

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۲ام, ۱۳۹۰ ۲۰:۴۶:

    مرگ کامل سیاسی…..
    توصیف خوبیه:)

    [پاسخ]

    م.طاهري پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۰۱:۱۱:

    زمانش هم به زودی از راه خواهد رسید

    [پاسخ]

  7. خادم الشهدا گفت:

    سلااااام بر اهالی خوب حزب الله و

    صابخونه بزرگوار.

    خیلی خیلی دلم براتون تنگ شده بود . کلی شرمنده بابت غیبت طولانی!
    البته انشاالله که ما رو فراموش نکرده بوده باشین!

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۰۹:

    و علیکم الســـلام
    رسیدن بخیر

    [پاسخ]

  8. عشقالگر گفت:

    سلاام
    کامنت قبلیم سوالی بود :oops:

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۳:

    خوب ببنید همونجور که در بالا مشخصه خود اصلاح طلبان هم قائل به این هستند که بعد از گذشت سالهای متمادی باز هم تعریف مشخصی از اصلاحات وجود نداره.
    وقتی کسی می‌گه اصلاحات، باید مشخص بشه اصلاح چی؟ اصلاحات بر اساس قانون اساسی؟ خوب موارد متعددی از قانون اساسی رو که قبول ندارند. اصلاحات فراتر از قانون اساسی؟ این دیگه اسم‌ش اصلاحات نیست. تغییر حکومته! و این همون بن‌بست اصلاح‌طلبان هست.

    [پاسخ]

  9. هومن گفت:

    الان هم کاملا مضجک است که فکر کنید تاریخ در مورد دولت اقای خاتمی …مثل شما قضاوت کند .تاریخ تمام حفایق را بازگو می کند .دولت اصلاح طلبان عملکردی بسیار بهترداشتند .برای اولین بار مردم امیدوار شدند .ولی شما که از درو دیوار و مخالفین خودتان نفرت دارید ….این دوران را تحریف می کنید …اینکه کمک کنید تا ریس جمهوری بدون تخصصی بر سر کار اید جفا و خیانت است به مردم زجر کشیده…

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۰:

    الان حرف شما رو باید قبول کنیم یا حرف کارگزاران و متصدیان دولت اصلاحات رو ؟

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۳ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۶:

    فائزه هاشمی یه جایی صحبتی کرده که دیدن و گوش کردنش خالی از لطف نیست.
    این خاتمی رو خود اصلاح طلبها هم قبول نداشتند.

    [پاسخ]

  10. عبدالله گفت:

    یا وارث
    سلام.
    شبتان نورانی به یاد خدا.
    نگاهی به عمرم می کنم
    چه زود می گذرد
    شعبان هم به آخرین روزهایش می رسد
    چه قدر آماده ی مهمانی خدایم؟؟؟
    پیامبر مهربانی ها یاریم کن.
    یا حق

    [پاسخ]

  11. ادامه نیایش ۴۲
    بار خدایا،بر محمد و خاندانش درود بفرست و ورود ما را به آن‏سراى کهنه و درنگ دراز ما را میان طبقات خاک سرد بر ما مبارک گردان.

    پس از بیرون شدن ما از دنیا،گورهاى ما را بهترین منازل ما گردان و به‏فضل و رحمت خویش گورهاى تنگ ما فراخ ساز و ما را در میان انبوه‏مردم که در عرصات گرد مى‏آیند،به کیفر گناهان تباه کننده‏مان رسوامساز.

    اى خداوند،در آن هنگام که در پیشگاه تو به صف ایستاده‏ایم،به‏برکت قرآن برخوارى و بیچارگى ما رحمت آور و به هنگام گذشتن ازپل لرزان جهنم ما را به قرآن ثبات بخش که پاهایمان نلغزد .اى خداوند،زان پیش که از گورمان بر انگیزى،ظلمت گورهاى ما به قرآن روشنى‏بخش و از اندوه روز حساب و لحظات هول انگیز قیامت رهایى ده.

    [پاسخ]

  12. سلام بر اهل حسینیه حزب الله
    چند روزه مثل شاگرد ها آخر کلاس مودب نشستم یه گوشه و فقط دارم گوش میدم.
    لذا امروز گفتم یه حاضری بزنم
    خدا هیچ بنی بشری رو به دندون درد مبتلا نکنه
    به خصوص اگه اون بنی بشر ۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز شغلش حرف زدن باشه
    خوبه که اینجا فرصت خوبی برای گوش دادن هست

    [پاسخ]

  13. ghalandar_14 گفت:

    سلام . مطلبی در باره حجاب و دختران قم نوشته بودی . بله حجاب تو قم هم فرق کرده نه اونجور که شما فرموده بودید . یه کلاغ ۱۰۰۰کلاغ کرده بودید . ادی منه اگه قانع نشدی منتظر شما هستم تا …..

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۱۸:

    قربونت بشم الهی. من کی مطلبی در مورد حجاب قم نوشته بودم که خودم خبر ندارم؟ :)‌

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۰۰:۲۱:

    شاید منظورشون اینه:
    https://plus.google.com/103222824767981111601/posts/Qwi4R8mVCM6
    که فقط انعکاس مطلب یه وبلاگ می باشد

    [پاسخ]

  14. پایان نیایش ۴۲
    اى خداوند،در آن روز حسرت و ندامت که ستمکاران سیاه رویند،ما را سپید روى گردان و دوستى ما در دلهاى مؤمنان انداز و زندگى ما برما دشوار مگردان.

    بار خدایا،درود بفرست بر محمد بنده خود و پیامبر خود،به پاس‏آنکه پیام تو به مردم رسانید و فرمان تو به آواز بلند در گوش خلق کشیدو بندگانت را اندرزهاى نیکو داد.

    اى خداوند،چنان کن که نشستنگه پیامبر ما،صلوات الله علیه و على‏آله،در روز حشر از همه پیامبران نزدیک‏تر به تو باشد و شفاعتش از همه‏پذیرفته‏تر و منزلتش در نزد تو از همه فراتر و جاه و حشمتش از همه‏افزون‏تر باشد.

    بار خدایا،بر محمد و خاندانش درود بفرست و بناى دین او از همه‏دینها افراشته‏تر دار و برهان او عظیم‏تر گردان و ترازوى حسنات اوسنگین‏تر نماى و شفاعتش بپذیر و مقرب خود گردان و روسپیدش‏فرماى و نورش به کمال رسان و درجتش فرا بر و ما را بر سنت او زنده‏بدار و بر دین او بمیران و در راه او سیر ده و بر طریقه او روانه دار وفرمانبردار او گردان و به گروه او در آور و بر سر حوض او بر و از جام اوسیراب نماى. درود بفرست اى خداى من بر محمد و خاندان او،درودى که به‏برکت آن او را به برترین مایه از خیر و فضل و کرامت که امید مى‏داردبرسانى،که عرصه رحمت تو بس پهناور است و تویى آن خداى‏بخشنده کریم.

    بار خدایا،محمد را به پاداش رسانیدن پیامهاى تو و عرضه آیات توو اندرز دادنش به بندگان تو و جهاد در راه تو،جزاى خیر ده،جزایى برتراز هر جزایى که ملائکه مقرب و پیامبران مرسل و برگزیده خود راداده‏اى.و السلام علیه و على آله الطیبین الطاهرین و رحمه الله وبرکاته .

    [پاسخ]

  15. حسين گفت:

    چقدر دردناک است !! هر جمله که خواندم احساس بدتری نسبت به جمله ی قبلی پیدا می کردم …
    هر چه بود گذشت و الحمدالله که گذشت …
    سیاست بازی آنها چقدر احمقانه بود و هست و خواهد بود!
    عالی بود.
    موفق باشید.
    یاعلی(ع)

    [پاسخ]

  16. مهاجر گفت:

    این جملات انتقادات اصلاح طلبان از خودشون هست که مایه افتخار هست.
    اصلاح طلبان با هشت سال ریاست جمهوری در دورانی که نفت گرون نبود بالاترین رشد اقتصادی بعد از انقلاب رو ثبت کردن، با این حال از خودشون انتقاد میکردن ولی اصولگراها بعد از هدر دادن امکانات مادی و معنوی مملکت در دورانی که به اندازه کل تاریخ نفتی ایران درآمد داشتن حتی رقم رشد اقتصادی رو مخفی می کنن و انتقادی هم از خودشون نمیکنن. این چیزی نیست که به خاطرش افتخار کنید.

    [پاسخ]

    امیرعلی صفا پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۱۵:

    اظهارات اصلاح‌طلبان اما دقیقاً مخالف با نظر شماست ها

    [پاسخ]

    مهاجر پاسخ در تاريخ مرداد ۴ام, ۱۳۹۰ ۱۴:۳۸:

    یعنی یک اصلاح طلب از اصلاح طلب بودن شرمنده است؟
    وقتی رهبر، سپاه، قوه قضائیه، مجلس و دولت با اصلاح طلبها در جنگ هستن چرا باید یک اصلاح طلب که از اصلاح طلب بودن شرمنده است اصلاح طلب باقی بمونه؟
    اتفاقا این که در این جنگ نابرابر یک اصلاح طلب بر نظراتش پافشاری میکنه نشون میده که بر اعتقاداتش افتخار میکنه و اطمینان داره.

    [پاسخ]

  17. مهاجر گفت:

    سلام بر اهالی خوب حزب الله!
    راستش این مدت که نبودم، کسی پیدا شده که خیلی کاملا تصادفی اسم کاربری بنده رو روی خودش گذاشته و جالب اینجاست که دقیقاً اون وبهایی که من حتما سر میزنم و نظر میذارم اومده و نظر گذاشته.
    چشمان تیز بین دوستانم، این قضیه رو دیده بودند و خبر رسید که در وبلاگ نابودگر مهاجر نامی کامنتی گذاشته که کاملاً مشخصه من نیستم.
    گفتم تصادف بود و حالا……
    تا اینکه دوباره خبر رسید ایشون به حزب الله هم سر زدند و باز با همان نام کاربری کامنت گذاشته اند.
    خوبه که خودش رفته توی وبلاگ اذرخش گفته که ساکن ایران نیست.
    جهت رفع هر گونه سوءتفاهمی این کامنت رو نوشتم که من ساکن ایرانم، هیچ وقت هم از فیلتر شکن استفاده نمی کنم. ای پیم رو هم دوستان میشناسن.
    و از همه مهمتر………بمیرم هم دست از آرمانهام بر نمی دارم. عشقم به ولایت فقیه ریشه در عقلانیتم دارد و پیشمرگ ولی فقیه زمانم، امام خامنه ای روحی له الفداء هستم.
    دلداه ماهم و چشم به راه آفتاب و مرگ احلی من العسل آرزویم است.
    و مهمتر از همه اینکه: سالهاست میدانم برخی از مدعیان اصلاح طلبی بر سر گوری نشیته اند که هیچ مرده ای در آن نیست.
    اصلاح طلبی یک هوچی گری سیاسی بود که شکستش در هماتن دوران ۸ ساله تصدی دولت توسط انها رقم خورد.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۵ام, ۱۳۹۰ ۱۶:۵۰:

    تکبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیر

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۰۴:۴۴:

    من اسم کاربری شما رو ندزدیدم واقعا مهاجر هستم و با این اسم کاربری کامنت میذارم. چون شما قبل از من این اسم کاربری رو برداشته بودید من اسم کاربری خودم رو در سایتهای شما عوض می کنم و از این به بعد با اسم کاربری اصلاح طلب کامنت میذارم.

    دغدغه شما حفظ ولایت فقیه هست بعضی از درد شریعت بعضی برای کسب معیشت و ظاهرا رتبه های تک رقمی ایران در آمار اعتیاد، بیکاری، تورم، فساد اداری و دولتی، رکود اقتصادی، تعداد روزنامه نگاران زندانی و اعدام در منطقه و در دنیا برای شما اهمیت کمتری در مقایسه با جایگاه ولایت فقیه داره.

    اصلاح طلبی در دوم خرداد هفتاد و شش در حالی متولد شد که کمتر کسی در ایران این کلمه رو شنیده بود. در اون زمان اصلاح طلبها فکر میکردن که بدون دست زدن به اصل ولایت فقیه میشه به اصلاح مملکت دست زد. همون تصوری که سید جمال الدین اسدآبادی در دوران ناصرالدین شاه داشت و همون مسیری که مصدق در دوران محمدرضا شاه طی کرد.

    این که می گید اصلاح طلبی شکست خورده است اصلا خبر خوبی نیست و جای خوشحالی کردن نداره. امروز این اعتقاد در بین معترضین قوت گرفته که با وجود اصل ولایت فقیه اصلاح و اصلاح طلبی بی معناست.

    به یاد داشته باشید که وقتی اصلاح طلبی سید جمال به جائی نرسید، ناصرالدین شاه ترور شد و نهضت ملی مصدق که شکست خورد برای مردم چاره ای جز انقلاب باقی نموند.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۳۱:

    سلام
    من ندیدم که در کامنت بالایی مهاجر بزرگوار حرفی از دزدی زده باشند این لحن شما نشان از نوعی پیش داوری داره؟ اگر بله بد نیست اصلاحش کنید
    بعد هم رو چه حسابی یمیگید ایران در این حوزه هایی که گفتید مقام اول رو داره؟
    راجع به اعتیاد گفتید، ایران همسایه کشوری هست که قطب تولید مواد مخدره اگر نبود تلاش نیروهای مبارزه با مواد مخدر معلوم نبود وضع چه می شود/ البته قطعا منکر وضعیت اعتیاد نیستم اما باید منصف بود.
    در مورد رکود اقتصادی: اگر شما مراجع رسمی مثل صندوق بین المللی پول رو می پذیرید قائلند به اجرای موفق هدفمندی
    و اما در مورد اصلاح طلبی: تفاوت اصلی شاید در همین باشه. ولایت فقیه ریشه در تفکر شیعی داره. من و شما بهش معتقد باشیم یا نه این حقیقت هست و وجود داره
    اگر اصلاح طلبی شکست خورده به خاطر شکافی هست که میان آرمانهای اصلاح طلبی و ولایت فقیه و ارزشهای انقلاب اسللامی موجوده…تا زمانی که این شکاف هست شکست این طرز فکر در جای خود باقی است
    اگر بر خلاف انقلاب اسلامی ایران سایر حرکتهای مردمی به نتیجه ای نرسیدند به این دلیل بود که صبغه صرفا مردمی داشتند و نه اسلامی
    امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مردم رو حول کلمه الله دور هم جمع کرد…تا زمانی هم که مردم ایثار برای آرمان ها و شهادت را مایه افتخار خود بدانند این نهضت به حرکت خودش ادامه میدهد و هر جریان فکری دیگه برای بقا باید خودش را با آرمانهای این نهضت و انقلاب هماهنگ کند

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۵۹:

    سلام

    در مورد کلمه دزدی حق با شماست.

    همسایگی با افغانستان دلیل موجهی نیست چرا که آمار معتاد در ایران از خود افغانستان بالاتر هست. پاکستان با صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت و همسایگی با افغانستان معتاد به اندازه ایران نداره.

    من چند تا لینک گذاشتم البته سعی کردم از وب سایتهای مورد تایید جمهوری اسلامی انتخاب کنم. لازم هست که یادآوری کنم این آمار متعلق به کشوری هست که از نظر منابع معدنی شانزدهمین کشور ثروتمند دنیاست.

    تورم: http://www.tabnak.ir/pages/?cid=20879

    اعتیاد: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=107848

    رکود اقتصادی: http://www.tabnak.ir/fa/news/175385/%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%A8%D8%B3

    فساد: http://www.edalatkhahi.ir/005532.shtml

    بیکاری: http://www.fararu.com/vdcci4q1.2bq4i8laa2.txt

    در مورد آمار روزنامه نگاران زندانی و اعدام در وب سایتهای جمهوری اسلامی چیزی پیدا نکردم.

    این جمله “هر جریان فکری دیگه برای بقا باید خودش را با آرمانهای این نهضت و انقلاب هماهنگ کند” اگر چه پر انرژی، ولی بی اساس هست، جمله درست اینه که “هر جریان فکری برای بقا باید خودش را با واقعیتها هماهنگ کند” و واقعیت این هست که سی و سه سال نظام ولایت فقیه در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا کارنامه اقتصادی و اجتماعی بالا رو به جا گذاشته.

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۵:۱۴:

    سلام مجدد
    اول ممنون از اینکه پذیرفتید نسبت نا به جا به مهاجر بزرگوار دادید

    دوم قصد گرفتن ایراد بنی اسرائیلی ندارم، اما دو نکته در لینک هایی که گذاشتید حائز اهمیت هست
    * اول* مخصوصا آنهایی که درباره تورم و بیکاری و سایر متغیرهای اقتصادی است مربوط به سالیان گذشته است و با توجه به تغییرات حتی روزانه این متغیرها در بحث ما قابل استناد نیست
    * دوم* در هیچ کدام از لینک هایی که دکر کردید ایران صرفا رتبه اول رو ندارد و به گمانم شما موقع نوشتن کامنت بالایی برای تهییج احساسات سایرین یا بر اساس احساسات تهییج شده خودتان این عبارات را ذکر کرده اید و این برای شما و دوستانتان که قصد دارید با ظاهری منطقی بحث کنید دور از شان است
    و اما بعد
    در نابودگر دیدم که گفتید خارج از ایران زندگی می کنید و این موضوع دو معنا دارد: اول اینکه از فضای داخلی کشور بی خبرید و دوم اینکه اطلاعات خود راجع به ایران اسلامی را از رسانه هایی کسب می کنید که در وارونه نشان دادن حقایق داخلی ایران ید طولایی دارند
    پس این را از من بشنوید، منی که از ابتدا در خاک همین میهن متولد شده و زندگی کرده ام
    ما تا آخرین نفس و تا آخرین توان از میراث گرانسنگ خمینی کبیر محافظت می کنیم
    و این جمله که “هر جریان فکری دیگه برای بقا باید خودش را با آرمانهای این نهضت و انقلاب هماهنگ کند” نه تنها واقعیت محض بلکه فراتر از آن حقیقتی است که هر کس نادیده اش گرفته زمینه فنای خود را فراهم کرده…نمونه برای گفتن زیاد است اما مثال دم دستی همان کسی است که زمانی عمار بزرگ انقلاب بود و حالا برای جلب توجه و محبوبیت به صحبت های دو گانه و سوار شدن بر موج احساسات مقطعی جمعیتی قلیل متوسل می شود

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۱۳:

    اول – آمار و ارقام مربوط به تورم، بیکاری و رشد اقتصادی مدتی هست که از رسانه های جمهوری اسلامی به طور رسمی اعلام نمیشه و اونهائی هم که توسط دولت اعلام شده توسط مجلس رد شده.

    دوم – من گفتم رتبه “تک رقمی” نه رتبه اول…

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۱۹:۳۹:

    اول_ اگر به طور رسمی اعلام نمیشه شما علم غیب دارید؟
    اگر میخواید بگید که رسانه های دیگه منتشر می کنن باز هم ربطی به لینک های قدیمی که گذاشتید نداره/ به قول خودتون خواستید از رسانه هایی که برای ما موجهند مثال بیارید و این مثال ها به دلیل دنیای رو به پیشرفت امروزه فاقد وجاهتند
    بگذریم که هیچ کس از بچه هایی که اینجا نظر می گذارند نمیگند که همه چیز عالیه…اتفاقا همه خیلی خوب به نقصها واقفند چون اهل صلاحند و با سواد
    اما مسئله چیز دیگه ای هست و اون اینکه اهل عملند و نه صرفا اعتراض/ هر کدام در زمینه کاری خودشون با همه توان تلاش می کنند برای بهتر شدن اوضاع و همون قدر که اشکالات رو می بینند توانمندی ها رو هم میبینند
    بعد هم چرا شما که دغدغه کشور رو دارید چیزی از رتبه ایران در تولید علم نمیگید؟ چرا از تاثیرگذاری ایران از جهت استراتژیک در منطقه نمی گید؟
    چرا نمیخواید باور کنین که ایران بدون کمک اندیشه های اصلاح طلبانه هم خیلی از قله ها رو فتح کرده؟

    [پاسخ]

    ن.خ پاسخ در تاريخ مرداد ۶ام, ۱۳۹۰ ۲۳:۲۷:

    از سی و اندی سال که از انقلاب گذشته ۴ دوره ریاست جمهوری و نخست وزیر زمان جنگش از اصلاح طلبان امروزی و حامیانش بوده.

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۰ ۰۳:۵۱:

    رهرو شهدا: این که به طور رسمی اعلام نمیشه دلیلش ناامید کننده بودن آمار هست. حتما سخنرانیهای رئیس جمهور و رهبر رو شنیدید که تاکید می کنند آمارهای امیدوار کننده رو اعلام کنید و حتما خبر دارید که مجلس داره فشار میاره به دولت که حتی المقدور آمار درست رو اعلام کنه.

    این که در مورد نقصها هم عقیده هستیم کافیه.

    ن.خ. : من دارم در مورد ناکارآمدی نظام ولایت فقیه صحبت می کنم که از اول انقلاب تا الان برقرار بوده. این که چه کسی مدیریت امور رو در لایه های پایینتر در دست داشته محل بحث نیست.
    من از حرف شما این طور متوجه میشم که دوره احمدی نژاد تنها دوره ای هست که امت حزب الله سکان امور رو به دست گرفتن؟ درست فهمیدم؟

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۴:

    شما کلا بدجور توهم زدی
    ینی من باور کنم که شما صحبتهای امام خامنه ای رو دنبال می کنین؟ که البته باور نمی کنم
    اگه دنبال میکردید میدید که چقدر از وضعیت با نشاط کشور در حرکت رو به جلو راضی هستن؟
    بعد هم مجلس اگر هم آمار می خواد باید از مرکز آمار ایران بخواد…و راستش میدونی چرا آمار نا امید کننده ست؟ میخوای یه حدس بزنی؟ ….خب بذار خودم بگم
    ناامیدکننده است چون خبری از تورم ۷۰ درصدی نیست…تورمی که میگفتن بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها قطعا پیش میاد…طرحی که چندیدن سال روی میز آقایون خاک خورد و کسی جرات و عرضه اجراشو نداشت…طرحی که خودشون میدونستن با عدم اجراش چه خیانتی دارن به کشور می کنن ولی ادامه دادن
    بعد هم اگر کسی محق به اعتراض باشه قبل از هر کسی بچه حزب اللهی ها هستن چون خون دادن برای این مملکت
    ما هم به نقص ها اعتراض داریم…اما نه از یه کشور دیگه….نه با نگاه مغرضانه….نه با دروغ و سیاه نمایی….نه با نوکری آمریکا و اسرائیل
    ما به نقص ها اذعان داریم مثل اون فرزندی که اشکالات رو توی خانواده میبینه و به جای اینکه بلند فریاد بزنه آرام و بی صدا کارش رو میکنه و واضاع رو روبراه میکنه
    ما از تبار فرماندهان جوان و بی ادعای جنگیم…بی سر و صدا همان می کنیم که باید

    در مورد ولایت فقیه هم بهتره بی خیال این طرز فکرت بشی..پویایی فقه شیعه رو هیچ جای دیگه نمیتونی پیدا کنی

    [پاسخ]

    اصلاح طلب پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۳:۴۱:

    شعار …..

    [پاسخ]

    رهرو شهدا پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۰ ۱۷:۰۵:

    ما با همین به قول شما “شعار” دنیا را فتح کرده ایم و خواهیم کرد
    چرا که این وعده تخلف ناپذیر خداست که
    ” آینده از آن حزب الله است”

    [پاسخ]

  18. […] از آن نوبت به دولت اصلاحات رسید. حتی اگر علی‌رغم واقعیت(+) بخواهیم بپذیریم که آقای خاتمی دغدغه و برنامه‌ی خاص […]

  19. مهدی سالکی گفت:

    عشقم” تمام وجودم خامنه ایست تمام باورهایم اوست وخداشاهده تنهادلیل زنده بودنم دراین دنیای کامل نامردی اوست ” دراین دنیای نامردی که انسانها بخاطر منافع مادی خودشان حاضرند هر کاری بکنند ونشانه ای بین دوست ودشمن نیست ” تنهاراه رستگاری گوش دادن به فرامین رهبری واطاعت کردن مطلق ازسوی ولی فقیه است خدایاتوشاهدی من درراه اعتقاداتم باهیچ کس رودروایسی ندارم وتنهاامده وگوش بفرمان رهبر عزیزم هستم تمام کسانی که روزی پشت رهبری بودند وحالا نیستند همان ناکسین واهل خوارج هستند که روزی پشت سر علی بودند ووقتی دیدند منافعشان بخطرافتاده پشت به علی کردندومقابلش موضغ گرفتند ولی تنها فرق ان دوران با حال اینه که علی زمانه تنها نیست ومیلیونها جانساروفدایی دارد ” جانم فدای رهبر”.

    [پاسخ]

  20. […] به نظرم یکی از مهمترین علل بقای نامِ اصلاح‌طلبان در ایران “متلوّن” (!) بودن آنهاست. بنا به گفته […]

دیدگاهتان را بنویسید

*اگر پیغام‌تان خصوصی است، کافی است در متن پیام، کلمهٔ خصوصی را درج کنید.

ww w) :| :x :wink: :roll: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :arrow: :P :D :?: :? :-) :( :!: